Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Centertela w 2Q2010

Wyniki Centertela w 2Q2010

WitekT 28 Lipca 2010 09:03

0 0

Centertel w II kwartale zanotował 1,95 mld zł przychodów - o 0,2% mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku, kiedy były one o 4 mln zł wyższe. 30. czerwca operator miał 14,029 mln klientów telefonii komórkowej (wzrost aż o 255 tys. w II kwartale).

Klienci prepaid stanowili 30. czerwca 51,6% bazy (wzrost o 3 p.p. w II kwartale). Było ich ogółem 7,238 mln (wzrost o 176 tys.). Klientów postpaid było 6,791 mln (wzrost o 79 tys.).

Jak podaje Centertel w raporcie, w całym II kwartale zasięg sieci 2G zwiększył się o 0,1 p.p. ludności Polski (do 99,6%), a 3G - o 0,4 p.p. do 56%. Centertel miał na koniec czerwca udział w rynku na poziomie 30,7% pod względem ilości klientów (wzrost o 0,2 p.p. względem końca marca) i 31,9% pod względem wartości sprzedaży (wzrost o 0,4 p.p.).

Liczba aktywnych kart SIM:

 

Prepaid

Postpaid

Razem

1Q09 7,380 6,311 13,681
2Q09 7,318 6,450 13,768
3Q09 7,228 6,508 13,736

4Q09

7,090 6,624 13,714

1Q10

7,062 6,713 13,774

2Q10

7,238 6,792 14,029

Usługi niegłosowe (bez Orange Freedom):

udział w przychodach usług niegłosowych

klienci usług szerokopasmowych (tys.)

1Q08

21,7%

262

2Q08

20,2%

297

3Q08

23,9%

327

4Q08

25,8%

352

1Q09

20,9%

368

2Q09

24,2%

378

3Q09

23,3%

375

4Q09

25,9%

388

1Q10

26,0%

400

2Q10

23,8%

433



Oferta Orange Freedom:

Aktywacje netto

Razem

1Q08

17 tys.

23 tys.

2Q08

17 tys.

40 tys.

3Q08

30 tys.

70 tys.

4Q08

27 tys.

97 tys.

1Q09

30 tys.

127 tys.

2Q09

24 tys.

151 tys.

3Q09

25 tys.

176 tys.

4Q09

25 tys.

201 tys.

1Q10

21 tys.

222 tys.

2Q10

17 tys.

239 tys.



Kluczowe wskaźniki:




ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 21,0 88,2 47,8
2Q08 22,0 87,0 48,8
3Q08 22,6 88,5 50,6
4Q08 23,3 85,1 50,0
1Q09 20,2 75,1 44,8
2Q09 20,4 72,9 44,9
3Q09 20,9 69,4 43,8
4Q09 19,9 67,6 42,7
1Q10 19,2 64,5 41,2
2Q10 19,7 69,0 43,6


AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 39,4 195,4 101,6
2Q08 43,2 209,3 111,6
3Q08 44,8 205,2 112,8
4Q08 58,0 208,6 123,1
1Q09 60,3 206,5 125,8
2Q09 65,6 215,2 135,3
3Q09 71,3 215,3 139,2
4Q09 70,7 220,1 141,9
1Q10 78,0 219,2 146,6
2Q10 98,4 229,0 161,8


SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta) i SRC (ang. Subscriber Retention Cost, czyli koszt utrzymania abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

SRC

1Q08 13,4 509,8 127,0 -
2Q08 12,0 501,0 118,5 -
3Q08 12,2 468,5 103,8 -
4Q08 15,4 476,0 121,2 -
1Q09 13,6 512,8 137,5 605,9
2Q09 17,3 524,9 135,9 646,9
3Q09 7,8 488,6 118,2 580,4
4Q09 10,6 489,9 138,4 594,3
1Q10 9,8 485,2 133,5 531,0
2Q10 10,5 486,6 121,2 535,8


CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid

postpaid

1Q08

16,0%

3,3%

2Q08

16,6%

2,9%

3Q08

15,7%

2,7%

4Q08

15,1%

2,5%

1Q09

20,7%

2,8%

2Q09

14,2%

2,6%

3Q09

17,7%

3,1%

4Q09

16,6%

3,3%

1Q10

15,1%

3,1%

2Q10

13,7%

2,8%


Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska, wł     

Dodaj do:
w sumie: 77
  • 0

    1.  2010-07-28 09:14:53

    Coś mi się wydaje, że wzrost w prepaid to głównie Orange Free na Kartę, które jest bardzo dobrą ofertą. No, ale przecież wedle słów Pani Oliwy czy jak jej tam na nazwisko (była(?) prezes Centertela) klienci prepaid są bezwartościowi, więc nie ma się czym rajcować ;-).

  • 0

    2. ~  2010-07-28 09:24:57  host: v02-15.opera-mini.net

    @WitekT. Chyba 31 czerwca a nie marca.

  • 0

    3. ~  2010-07-28 09:27:00  host: v02-15.opera-mini.net

    Oj sory ja też palnąłem przecież czerwiec ma 30 dni.

  • 0

    4.  2010-07-28 09:33:07

    wzrost liczby abonentów mógł być spowodowany chociażby wprowadzeniem nowych planów taryfowych, aczkolwiek zgodzę się z tobą Sig, że OFnK też mogło się do tego przyczynić.

  • 0

    5.  2010-07-28 09:33:54

    2: poprawione, dzięki! :-)

  • 0

    6. ~  2010-07-28 09:34:33  host: t23-06.opera-mini.net

    Zaskakujaco dobre wyniki Orange. Sporo nowych klientow i przychody bardzo duże. rcicho

  • 0

    7. ~  2010-07-28 09:53:49  host: v02-15.opera-mini.net

    Prawie 80 tys klientów abonamentowych to sporo jak na bardzo konkurencyjny rynek głównie ze strony Play. W pre-paid to zapewne aktywacje OFnk spowodowały taki gwałtowny przyrost klientów o 175 tys. No to mamy nowego lidera. Ciekawe jak Era bo Plus ponoć na minusie w pos -paid i pre- paid.

  • 0

    8. ~  2010-07-28 09:54:57  host: public-gprs52102.centertel.pl

    ja wrocilem z playa z 3 numerami, zmienilo sie podejscie, wynegocjowalem swietne warunki porownywalne z tymi z playowego fresha natomiast mam duzo stabilniejszy zasieg.

  • 0

    9.  2010-07-28 09:56:39

    Wzrost zasięgu UMTS o 0,4% ludności... Cudownie... Równie dobrze mogli by podać że o 0%...

  • 0

    10. ~ba  2010-07-28 09:58:18  host: ssi-r.3s.pl

    jednak wydaje mi się, ze w dzisiejszych czasach mniejszą ważność ma liczba Klientów, a zdecydowanie większą przychody firmy. Liczba Klientów może być mniejsza, ale bardziej wartościowa.

  • 0

    11.  2010-07-28 10:06:09

    @ba ale czy to jest istotne dla klientów? To bardziej dane dla firmy, podawane do publicznej wiadomości w związku z obowiązującym prawem. My konsumenci możemy sobie jedynie popatrzeć i na swój sposób poanalizować. Ja się osobiście zastanawiam czemu jest lekki spadek przychodów przy tak dużym wzroście klientów? Obniżenie cen? Innego wytłumaczenia nie widzę..

  • 0

    12.  2010-07-28 10:11:14

    noved: obniżenia cen nie ma. Wręcz przeciwnie abonament dla indywidualnych jak i biznesowych wzrósł, zaczynamy obniżać sobie abonamenty i to znacznie na to wychodzi

  • 0

    13. ~Sig  2010-07-28 10:19:51  host: 87-205-56-43.adsl.inetia.pl

    do 11 - to co pisze mk5891 plus ogólny wzrost świadomości klientów, co przekłąda się na lepsze dopasowanie oferty do potrzeb to raz, a dwa z lepszego korzystania z uług i _pakietów_ obniżających koszty korzystania z telefonu. Zwracam uwagę na wzrost liczby minut w prepaid - Orange wprowadziło ostatnio pakiety iluś tam tysięcy minut (ważne głupie 14 dni, ale to nie istotne) i widać efekt.

  • 0

    14. ~ba  2010-07-28 10:34:22  host: ssi-r.3s.pl

    generalnie dla mnie najważniejsza jest liczba Klientów PostPaid. i przychody - wiadomo jak wygląda temat PrePaid - kupujemy, wykorzystujemy, wyrzucamy... a bardzo często karta przez operatora ujmowana jest jeszcze bardzo długo w zestawieniach. zobaczymy jak prezentują się pozostali.

  • 0

    15. ~bzz  2010-07-28 10:38:59  host: korp14.avistamedia.pl

    8 - jasne, że tak. Szef Ci kazał tak napisać?

  • 0

    16. ~Sig  2010-07-28 10:43:22  host: 87-205-56-43.adsl.inetia.pl

    do 14 - bo ja wiem czy wiadomo jak wygląda prepaid? Oczywiście, że cześć ludzi lubi żonglować kartami i zmieniać numer co tydzień, lub korzystać z różnych promocji ale nie wierzę, że to jest masowe zjawisko... Polacy są przywiązani do swoich numerów, ba nawet niechętnie zmieniają operatorów (bo wielu nie wie, że może to zrobić za darmo zachowując numer). Co więcej, dzięki polityce W3 odnośnie prepaid jest duża szansa na powstawanie skarbonek, z którymi nieświadomi klienci nie wiedzą co robić - przecież nie wyrzucą numeru który np. mają od dwóch lat i na którym jest np. > niż 100zł... Przychody z punktu widzenia klienta są bez znaczenia, klienta obchodzi np. liczba użytkowników danego operatora (także prepaid), bo im ich jest więcej, tym większa szansa (psychologicznie, bo w praktyce jest różnie), że będzie mógłrozmawiać taniej w sieci.

  • 0

    17.  2010-07-28 10:43:56

    @mk w pewnym sensie się zgodzę ale nie do końca, wydaje mi się że faktycznie obniżamy sobie abo ale nie dlatego że poszły one do góry, tylko dlatego że w cenie o połowę niższej możemy dostać to co wcześniej a czasami i więcej.

  • 0

    18. ~żurek  2010-07-28 10:47:11  host: dox34.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @9 do UMTSu można się przyczepić, bo oznacza stagnację w budowaniu lepszego zasięgu. Co do Abo w Orange obserwuję od kilku lat wzrost cen - 2 lata temu był abo 50 zł, teraz jest już 55, a za dwa lata będzie za 60 a liczba minut w abo drastycznie się nie zmienia. Tak Orange wyciąga z roku na rok coraz większą kase od swoich klientów i zyski rosną.

  • -1

    19. ~Pan Pikuś  2010-07-28 11:08:27  host: chello089074126092.chello.pl

    @1 - A czy Kolega mógłby mi podać choć ze dwa przykłady "dobroci" OFnK? Czy są tam jakieś pakiety tańszych minut? Czy jest pakiet smsów? Czy z trzema numerami można porozmawiać taniej?

  • 0

    20. ~Poll  2010-07-28 11:11:21  host: tr1-97.netfala.pl

    @18 Tu podnieśli o 1zł tam o 2zł to znowu dali mase minut za 6zł + 4zł a klient myśli co tam stać mnie na 5zł więcej a drugich 5zł nie zauważy i z 14mln klientów to troch tego będą mieli .

  • 0

    21. ~tl111  2010-07-28 11:11:50  host: smrw-91-193-86-157.smrw.lodz.pl

    Średnia cena minuty w abo wyszła ok 30 groszy, w prepaidzie ok 20 gr.

  • 0

    22.  2010-07-28 11:12:18

    Ty naprawdę tego nie czujesz ;-) . // Mnie się wydaje ze jednak OPOP zrobił większe zamieszanie niz OFnK, a szczególnie 1000 minut na zawołanie.

  • 0

    23.  2010-07-28 11:13:15

    @19 Ty naprawdę tego nie czujesz ;-) . // Mnie się wydaje ze jednak OPOP zrobił większe zamieszanie niz OFnK, a szczególnie 1000 minut na zawołanie.

  • 0

    24. ~Sig  2010-07-28 11:14:15  host: 87-205-56-43.adsl.inetia.pl

    To jest oferta przeznaczona do korzystania z internetu, płaska stawka 29gr za rozmowy oraz 20gr za SMS to jedynie dodatek, który zwiększa uniwersalność tego rozwiązania. Za 100zł dostajemy 7GB transferu, ważne 150dni, dodatkowo (jeżeli mamy taką potrzebę) - można rozmawiać. Tym samym z OFnK może korzystać np. osoba ze smartfonem _sporadycznie_ dzwoniąca i to sie jej bardzo opłaci. W wielu przypadkach ta oferta będzie lepsza niż np. Play, choćby ze względu na jakość/obciążenie sieci itd.

  • 0

    25. ~artug  2010-07-28 11:21:18  host: 178.56.163.227

    @18 Jak to wzrastają abonamenty? Rok temu Oferta Dla Firm 250 - abo 87,50. Dziś Optymalny 250 - abo 60 zł. Spadek o 30% w ciągu jednego roku. W przypadku indywidualnych jest podobnie.

  • 0

    26.  2010-07-28 11:22:45

    @żurek, ale nie patrz na kwotę abo a to co w nim jest.. zgodzę się że kiedyś było 50pln a teraz 55pln, ale po za minutami doszły inne dodatkowe usługi, co też wchodzi w cenę abo i na co też warto zwracać uwagę przy analizowaniu abo. Tak jest nie tylko w Orange, ale i każdej innej sieci. Patrzmy na wszystko a nie na to co chcemy..

  • 0

    27. ~himmm  2010-07-28 11:40:28  host: dpc23.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To jest troche dziwne jak rośnie ilość mvno, a spada przychód. Może to oznaczać rozdawnictwo starterów na dosyć dużą skalę, których potem nikt nie doładowywał. Nie wiem czy da się to jednak wytłumaczyć inaczej. Chyba, że przyjmiemu że w czasach kryzysu klienci mwno naprawdę zbiednieli.

  • -2

    28.  2010-07-28 11:41:13

    Tylko przyjdzie mi fajny starter z numerem, to włączam OFnK i nie dość że rozmawiam to mam GB neta ;)

  • 0

    29. ~  2010-07-28 11:54:41  host: t22-15.opera-mini.net

    opop to jedna z lepszych taryf na rynku.pakiet 1000min za 10zl znaja wszyscy moi znajomi w orange,ktorych mam 80% w tej sieci.jestem jednak w play z uwagi na net a stawke za min mam kolo 25gr do w3 a do play okolo 5-10gr,esy po 5gr do wszystkich.orange mi tego nie da.mirekb

  • 1

    31. ~Poll  2010-07-28 11:58:58  host: tr1-97.netfala.pl

    @25 Pytanie: czy rachunki płacimy niższe ?

  • 1

    32. ~Cymes  2010-07-28 12:06:37  host: apn-77-114-252-144.dynamic.gprs.plus.pl

    Prawda jest taka że aktualny lider po II kwar. z największą liczbą użytkowników sieć Orange nie ma największej bazy klientów abonamentowych. Dlatego pierwsze miejsce Orange może być dyskusyjne.

  • 0

    33. ~Poll  2010-07-28 12:11:17  host: tr1-97.netfala.pl

    @32 Eeeetam liczby to liczby . 14 jest większe od 13.5 i nie ma co analizować. Kwestia tylko tego co to daje i co oznacza? Może to że aż 14 mln. ludzi ma klapki na oczach albo, że do szkoły miała pod górkę.

  • -2

    34.  2010-07-28 12:24:14

    Najlepiej jakby była jedna sieć, nie było by nieporozumień, a tak to, a bo ta sieć więcej ma a moja nie i takie tam. Trochę trzeba myśleć, przecież jest nas 40Mln(chyba że więcej) i podzielcie sobie mniej więcej prze aktualną liczbę 4 operatorów, to wam wyjdzie mniej więcej :-D

  • 0

    35. ~  2010-07-28 12:34:45  host: v02-15.opera-mini.net

    @32. Ale istotny jest również trend, a on wskazuje, że Orange przybyło 80 tys abo a Plusowi ubyło 6 tys w 2Q. Obecnie różnica pomiędzy nimi to dwieście tysięcy z hakiem w segmencie abo, jeśli trend się utrzyma to do końca roku i w tym segmencie rynku Plus straci liderowanie.

  • 2

    36. ~  2010-07-28 14:22:39  host: t13-04.opera-mini.net

    Najbardziej żenujące jest to że kart sim będzie 45 milionów, a obywateli Polski jest góra 38 milionów. Sztuczne bicie się o pozycję lidera jest żenujące, wiadomo lepiej sztucznie pokazywać zabojadom że masza oferta jest super niż coś zmienić na dobre w ofercie. Niech sobie żyją dalej w swoim doskonałym świecie ja do tego ręki nie przyłoże do puki nie poprawią oferty i zrobią ja jak przystało na sieć tych czasów. /Kwistas

  • -2

    37.  2010-07-28 14:47:54

    Kwistas, nie przesadzaj, teraz to już trochę koloryzujesz. Walka o fotel lidera była jest i będzie, ale wydaje mi się, że mimo wszystko ofertą też wszyscy starają się zaskoczyć. Wzrost liczby abonamentów postpaid nie jest spowodowany darmowymi starterami tylko właśnie wprowadzonymi profitami.

  • 0

    38.  2010-07-28 15:39:06

    Zawsze lubilem Orange za uczciwego prepaida i jak siegam pamiecia stawialem Orange GO za wzor dla Simplusa. Mam za to negatywne doswiadczenia z systemami billingowymi tej sieci. Dlugi odpoczynek od Orange i dobre oferty zrobily swoje , dorzucam do w/w wynikow dwie aktywacje jedna prepaid , jedna postpaid i jesli , odpukac , cokolwiek zlego stanie sie z Play , wybor jest jak dla mnie tylko jeden - Orange.

  • 0

    39. ~marko  2010-07-28 15:44:20  host: dpz93.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a np. zyski z loterii bmw, w ktorej kategorii sa zawarte? I w ogole rzeczy sponsoringowe?

  • 1

    40. ~ExSimplusowiec  2010-07-28 16:08:07  host: 130.138.227.40

    Moim zdaniem wzorem dla simplusa jest 1000 minut na zawołanie w Orange POP. Simplus oczywiście skopiował ofertę z podwójnie bardziej niekorzystnymi warunkami. Nie dość że nie można sobie przedłużyć 1000 minut na kolejny miesiąc za 6zł tak jak w Orange POP, to jeszcze na stacjonarki nie da się zadzwonić z pakietu! Plus jest tak skąpy że nie wie już czego się chwytać. Sądzi że znajdzie klientów zadowolonych z 3000 minut tylko do Plusa za 20zł miesięcznie. To byłaby dobra oferta ale rok temu Plusie....Gadu Air i Play Fresh zamiatają Simplusa jednym uderzeniem;)

  • 1

    41. ~@36  2010-07-28 16:09:36  host: dynamic-78-8-131-89.ssp.dialog.net.pl

    Kwistas, jako użytkownik P4 rozpisujesz się na blogu i tutaj, mieszając z błotem wsztsko co nie z P4 a na dodatek jako user P4 ! piszesz, że Orange sztucznie nabija sim`y - proszę cię, wiesz co to OBIEKTYWIZM...? Porównaj teraz 'nabijanie rzekome przez Orange simów vs to co robie P4'.

  • 0

    42. ~lukas  2010-07-28 16:22:24  host: dpe86.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @35 Plus nie wypuścił ostatnio żadnej dobrej oferty post-paidowej. Telefony najdroższe, najmniej minut w abo. Nic dziwnego, że Orange go wyprzedziło.

  • 1

    43.  2010-07-28 16:24:16

    41. jestem obiektywny, bo nie pisałem tylko o Orange, jaki blog masz na myśli? P4 nabija statystyki, ale chociaż dale roczną ważność na WYCHODZĄCE co jest korzystne dla klientów.

  • 0

    44.  2010-07-28 16:24:55

    42. 300 minut za 65zł w Plusie to dużo?

  • 1

    45. ~n  2010-07-28 17:19:00  host: 178.56.54.144

    36. Kwistas, sam mam dwie karty sim, obie aktywnie używane. Wiele osób ma telefony prywatne i służbowe, są też obcokrajowcy którzy również korzystają z usług naszych operatorów. Skąd więc Twoje zdziwienie, że kart sim jest więcej niż obywateli i co jest tutaj takiego żenującego? Po prostu nie rozumiem :/

  • 0

    46. ~mr. Wolf  2010-07-28 17:47:01  host: public76617.xdsl.centertel.pl

    Jakoś mnie nie dziwi wysoka pozycja Orange - to operator solidny i chyba powoli zaczynający rozumieć,że w świecie przerzucającej się ofertami konkurencji nie można stać w miejscu i bazować tylko na starych klientach - nowi są równie ważni a byle czym się ich nie skusi... Myślę,że OFnK to bardzo ciekawa oferta dla osób,które nie chcą wchodzić w wysoki abonament Pantera,jednocześnie otrzymując bardzo korzystną ofertę internetową. Mnie ta oferta się podoba! Podobnie OPOP - też niewiele można jej zarzucić... Byle tak dalej,Orange!

  • 0

    47. ~draw  2010-07-28 19:35:37  host: staticline57011.toya.net.pl

    czad. a ja właśnie zrezygnowałem z orange.

  • 0

    48. ~jass  2010-07-28 20:15:23  host: user-188-33-179-129.play-internet.pl

    Orange jest ok ostatnio gadam i gadam z pakietow 1000 minut i duzo jeszcze mam

  • 0

    49. ~Alex  2010-07-28 20:24:20  host: 213-238-78-246.adsl.inetia.pl

    @46 tylko jak wytłumaczyć dalszą politykę telefonów z blokadą Sim i tłumaczenie prestiżem. To chyba nie jest na dzisiejsze czasy. Orange ma trochę obniżony renomę przez TP. Oferty mają jakie mają. Teraz akurat czas sprzyja żeby wyprzedzać Plusa który ciągle coś psoci w ofertach. ORange trochę tego Churna ma wysokiego w ofertach na kartę. Z abonamentem trochę lepiej ale też dosyć wysoko. Mnie tam osobiście odstrasza net mobilny, znajomy ma a mieszka w centrum Wawki i często nie ma netu bo sieć zajęta :/

  • 1

    50.  2010-07-28 21:31:19

    Oferta prepaid jest całkiem sensowna dla osób posiadających rodzinę/znajomych w sieci. Poza tym OFnK, świetna oferta i tutaj inni, nawet Play powinni brać przykład.

  • 1

    51. ~  2010-07-28 21:51:27  host: t15-09.opera-mini.net

    Orange takie wspaniałe znów nie jest. W POP masz tanie minuty ale net drogi. Z kolei w OFnK jest sporo darmowego netu ale inne usługi drogie. Brakuje ofert kompletnych na wzór chocby Play Fresh. rcicho

  • 0

    52. ~a_lex  2010-07-28 21:55:58  host: v02-15.opera-mini.net

    No i chyba teraz tylko w Orange jest przelew SMS. Podobnie pakiety - też chyba tylko tam działają także przy nieaktywnych połączeniach wychodzących. Także Orange wcale nie zmusza na siłę prepaidowców do regularnego zasilania.

  • 0

    53. ~Abc  2010-07-29 06:01:41  host: t15-06.opera-mini.net

    52. A ktory z pozostalych operatorow zmusza do regularnego zasilania? O ile wiem, moze ewentualnioe zachecac , zreszta Orange tez to robi. O ile pamietam w NOG jest promocja premiujaca dodatkowymi minutami systematycznie zasilajacych. Po drugie wiem, ze przynajmniej w plusie dzialaja pakiety przy braku srodkow na koncie, gdy nie skonczyl sie jeszcze okres waznosci konta.

  • 0

    54. ~  2010-07-29 07:04:45  host: t20-11.opera-mini.net

    To że pakiety działają przy zerowym stanie konta to żadna rewelacja. Natomiast jedynie w Orange działają również po utracie ważności na wychodzące.

  • 0

    55. ~  2010-07-29 07:18:11  host: t23-04.opera-mini.net

    wynik orange, skądinąd dobry jest wynikiem bardziej zlej oferty plusa i ery niz swietnej oferty orange. Plus w abo daje wiecej minut tylko na 9mcy a era nie daje minut do play a orange na tym tle wyglada ciekawie. Prepaid dobry ale 2tys min/mc za 20pln to dla mnie duzo. Wolalbym 500min za 10pln. Obecnie orange ma najkorzystniejsza po play oferte

  • 0

    56. ~biotyt  2010-07-29 07:58:39  host: 82.160.206.90

    Orange zyskuje dzięki kiepskiej ofercie Plusa oraz Ery. Niestety, wzrost liczby klientów nie idzie w parze z przychodami. Nie dziwie się bo widzę, że w Orange zostają klienci za 5 zł lub tacy, który mało wydają (25-50 zł) miesięcznie i im to wystarcza. Ci aktywniejsi wybierają konkurencję, w większości Play. Nie dziwię się gdyż oferta Orange wcale nie jest taka dobra... Sam przeszedłem do Play Fresh i choć wielu znajomych siedzi nadal w Orange, ja wydaję mniej. Nie muszę płacić za SMS-y po 1gr/20gr bo mam je za darmo - na tym tylko oszczędzam miesięcznie kilkadziesiąt zł. Mam tańszy Internet w taryfie głosowej i kilka innych gratisów. W Orange nawet za połączenia w sieci trzeba teraz płacić gdy kiedyś były one za darmo dzięki podwojeniom i potrojeniom. Obecne zmiany np. w rozliczaniu SMS-ów Ty i 3, mnóstwa usług bonusowych o zagmatwanych zasadach ma na celu sprawiać wrażenie super oferty, a w efekcie jest ona droższa niż to było rok czy 2 lata temu.

  • 0

    57. ~CYBERLINK  2010-07-29 08:46:45  host: cpe-83-2-238-72.tps.tkb.net.pl

    Orange chcąc lepsze wyniki,musi zacząć stawiać więcej UMTS i 3G,jak tego nie będzie to wyniki im pójdą też w dół.Bo abonenci się od nich odwrócą i zaczną korzystać cz usług tych operatorów co mają lepsze pokrycie tym UMTS.Pozdrawiam

  • 0

    58.  2010-07-29 09:00:15

    Mi się wydaje, że ta różnica wzięła się stąd, że Orange nie boi się promować prepaidu i dawać tam różnych promocji. Orange wie, że zadowolony klient na kartę to zyski oraz szansa na podpisanie abonamentu przez taką osobę. Simplus totalnie leży i kwiczy, nie bójmy się tego powiedzieć, że oferta Plusa na kartę jest zdecydowanie najgorsza. Jednak i Orange ma słabszy segment - Mix. Niestety Orange Mix odstaje od konkurencji, zwłaszcza Mixplusa i dlatego choć oferta Orange jest generalnie lepsza, to w abonamencie Plus jako tako się trzyma.

  • 0

    59. ~artug  2010-07-29 09:02:10  host: 178.56.160.203

    56 biotyt. W jednym zdaniu twierdzisz, że widzisz, że w Orange pozostali ci, którzy mniej lub mało wydają. W kolejnym zdaniu, że przeniosłeś numer i wydajesz mniej a znajomi siedzą w Orange i wydają więcej. No to jak to w końcu jest?

  • 0

    60. ~znawca  2010-07-29 09:35:18  host: chaos.tpnet.pl

    @59. artug, ja nie mogę tłumaczyć za Biotyta, ale z tamtej wypowiedzi zrozumiałem, iż wśród jego znajomych pozostali w Orange przede wszystkim ci, którzy kupują pakiety rozmów lub SMS'ów wewnątrz sieciowych i nie przejmują się ważnością konta na połączenia wychodzące, gdyż te pakiety działają także w okresie ważności konta na połączenia przychodzące. Ale taki sposób korzystania pasuje jedynie osobom dzwoniącym lub SMS'ującym jedynie wewnątrz sieci, a najwyraźniej Biotyt do takiej grupy się nie zalicza.

  • 0

    61.  2010-07-29 13:38:24

    No coz wynki nie sa zle, ale fakt oferte orange ma srednia, jedynie na tle plusa i ery jeszcze to jakos wyglada :)

  • 0

    62.  2010-07-29 15:13:32

    @61 w tej chwili moga rywalizowac z kazda siecia. zarowno pod wzgledem ofertowym, jak i wizerunkowo-marketingowym. jezeli chodzi o oferte, to na pewno internet maja na wysokim poziomie, do tego profilowane abonamenty. Jezeli chodzi o inne dzialania, to wystarczy przejrzec telekomy z ostatnie miesiaca - loteria bmw, kino letnie, owf itp.

  • 0

    63. ~grzch  2010-07-29 15:49:28  host: 83-238-171-111.ip.netia.com.pl

    Każdy operator ma wzloty i upadki, ale Orange w ciągu 18 miesięcy pokazało, że da się obniżyć ceny terminali tak jak to robią inni - a to jest spory postęp! Jakość obsługi jest na wysokim poziomie, choć zawsze trafi się jakiś PH-idiota, który tworzy własne procedury i regulaminy... Dualność ofert w salonie (Orange i TP) też nie sprzyja często płynności rozmów handlowych, a logo TP często źle się kojaży.. ;) Ale sam operator jak dla mnie zrobił duży postęp na przełomie 2 lat więc dajcie na luz z niektórymi komentarzami, każdy musi zarobić i tyle - zawsze tak było, nawet w P4..

  • 1

    64. ~  2010-07-29 16:34:28  host: 77-255-147-33.adsl.inetia.pl

    A dla mnie Orange już przemija. Jestem ich solidnym i stałym klientem od wielu lat. Oferta jaką mi proponują to tylko aby zwiększyć abonament i mydlą oczy że będę miał więcej do rozmowy, co jest nieprawdą porównując z tym co teraz mam. Oczywiście to co mam teraz już mi nie dadzą tylko przeskoczyć na wyższy abonament. Nic tylko płacić więcej a po co jak to co mam mi wystarcza. Oferta na kartę też zmusza do coraz częstszego ładowania. Dają dużo ale płać więcej. Teraz testuję PlayFresz i zaczyna mi się coraz bardziej podobać. Tu jest przynajmniej wolność i swoboda wyboru.

  • 0

    65.  2010-07-29 17:48:15

    artug(60): W swojej wypowiedzi chodziło mi o to, że moim znajomi, którzy pozostali w Orange są zadowoleni z oferty bo wydają powiedzmy 25 zł miesięcznie. Mi 100 zł miesięcznie przy moim korzystaniu z telefonu nie wystarczało. Po przejściu do Play moje wydatki kształtują się na poziomie 30-50 zł miesięcznie, a dzwonię i piszę jeszcze więcej niż w Orange 100 zł. Znajomi po przejściu do Play także mieliby taniej, ale im pasuje to ile wydają. Wydaje mi się, że tak jest w większość. Ten kto dużo wydaje miesięcznie szuka tańszej oferty... Stąd niewielki wzrost przychodów przy wzroście klientów gdy ceny zasadniczo nie spadły w Orange zbyt mocno w ciągu ostatniego roku.

  • 0

    66. ~artug  2010-07-29 19:31:48  host: system8589175106.mtvk.pl

    65 biotyt. Ok, rozumie, że oszczędzić 50% ze stówki to nie to co z 25 zł. Ale z cenami zgodzić się nie mogę - zobacz post 25. Spadek przychodów przy większej liczbie klientów bardzo łatwo wytłumaczyć właśnie ceną minuty. Na co dzień mam do czynienia z firmami, które przy tej samej ilości telefonów i minut ograniczyły wydatki o 50-60% miesięcznie np z 11 do 6 tysięcy zł. I to nie zmieniając operatora, jedynie negocjując warunki.

  • 1

    67.  2010-07-31 18:34:20

    Najtańszy jest Play Fresh. Doładowanie na allegro 50 zł kosztuje 44 zł. Do tego wymieniam 5 zł na 10 zł (jest taka oferta zamiany złotówek na koncie). Tym samym minuta do absolutnie wszystkich wynosi około 11-12 groszy. Do Playa przez miesiąc za free, a potem do Playa i stacjonarne po 5 groszy. Do tego 2000 sms-ów do wszystkich sieci przez 2 miesiące. Kasa nie przepada jak w Orange. Nie ma lepszej oferty.

  • 0

    68.  2010-07-31 18:45:09

    Jak ktoś nie chce telefonu na kartę to może wziąść abonament. Za 14,5 zł mamy 2 godziny do absolutnie wszystkich i o każdej porze, a za 24,5 zł mamy 4 godziny. Daje to 12 groszy oraz 10 groszy do wszystkich sieci bez wyjątku.

  • 0

    69. ~n  2010-07-31 19:48:41  host: public33673.xdsl.centertel.pl

    @68, ostatnio w Plusie dostałem 130 minut za 12,50 zł przy przedłużeniu umowy. PLAY jest dla frajerków.

  • 0

    70.  2010-07-31 20:12:58

    68@ Właśnie jak przedłużałeś umowę, a nie od razu jako świeży klient z ulicy a to jest różnica jeśli wiesz...

  • 0

    71. ~CYBERLINK  2010-08-02 07:06:47  host: cpe-83-2-238-72.tps.tkb.net.pl

    Jak rosną ich przychody Orange to niech mi ktoś powie konkretnie z tych prezesów Orange,kiedy w końcu będzie ten zasięg UMTS i 3G w Siemiatycze,miasto powiatowe,woj.podlaskie,około 20.000 tys.mieszkańców.........???? Bo BOK ich nie wie i odwleka to co rok i robi ten UMTS w Siemiatycze już ponad 5 lat,planuje,rozbudowuje,a jakoś nic nie ma nadal cały czas i spławia i olewa sprawe!!!

  • 0

    72. ~  2010-08-02 21:04:59  host: 178.183.242.83.dsl.dynamic.eranet.pl

    w tych Siemiatyczach to nikt nie wie, bo nikt nie wie gdzie to leży dokładnie, a takie mapy szczegółowe, to tylko wojsko produkuje :P

  • 0

    73. ~CYBERLINK  2010-08-03 08:45:06  host: cpe-83-2-238-72.tps.tkb.net.pl

    @72 Jak nie wiesz gdzie leżą SIEMIATYCZE to ci powiem.A więc leżą na Podlasiu,nad rzeką BUG,są miastem powiatowym około 10-20.000 tys. na krajowej 19 łączącej Białystok-Lublin łączącej kraje nadbałtyckie z południem Europy oraz drogach Białystok-Siedlce i Białystok-Biała Podlaska,niedaleko jest Sokołów Podlaski,znany jest z wędlin,gdzie również brak jest UMTS Orange oraz Białowieża słynąca z żubrów,gdzie Orange zrobiło dla nich UMTS. Jednostka wojskowa też tu była w okolicy w Nurcu Stacja,ale zlikwidowali,gdyż nieopłacoło im,podobnie jak wszystko w tym regionie z Orange na CZELE!!!!!I brakiem jego salonu w mieście,który również zlikwidowali,brakiem dobrego pokrycia GSM,i brakiem UMTS!!!!!!!!!

  • 0

    74. ~?  2010-08-05 18:31:29  host: bte62.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Orange musi poprawić zasięg, działanie salonów i call cetner.A przede wszystkim znieść opłaty za usługi dodatkowe i obniżyć ceny telefonów. Bo opłaty za np. 5bndf są bez sensu (co to za bezpłatny numer za który się płaci). Musi też znieść opłatę za aktywację mixów i wiele innych nie potrzebnych rzeczy. Inaczej nie ma mowy o zwiększeniu zysków moim zdaniem.

  • 0

    75. ~Łukaszek  2010-08-05 23:44:07  host: aakq68.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekaw jestem kiedy Orange wezmie się do roboty, kiedy kasa z naszych opłat pójdzie na inwestycje a nie na podwyżki pracowników i tak wysoko zarabiających, czy ktoś wie ile taki prezes zarabia Orange lub TP? Dlaczego w Polsce nie może być normalnego mobilnego internetu, takiego szybkiego, takiego stabilnego jak w Niemczech, Austrii, Czechach, czy Polska jako kraj musi zawsze być zacofana w zasięgu? Dlaczego żaden operator nie łata białych plam zasięgu tam gdzie są miejscowości, małe miasteczka. Zastanawiam się jak to jeszcze długo wszystko potrwa? Czemu Orange nie inwestuje w technologię UMTS? Dlaczego? Dlaczego AERO przestało budować nowe stacje bazowe na UMTS 900 mhz? Czemu co miesiąc kolejny jest co raz mnie zezwoleń w wykazie UKE? Drodzy ludzie którzy to czytacie wezcie sobie t ow końcu do serca, i zróbcie w końcu w Polsce coś ciekawego

  • 0

    76.  2010-08-05 23:49:56

    75@ Nigdy? Nic na to nie poradzisz jak i my, taką mają politykę, koniec OT.

  • -1

    77. ~  2010-08-06 15:09:28  host: 212.160.172.70

    Nie wiem czemu się tak wszyscy rajcują Play'em skoro play jest w tak dużej dziurze budżetowej ze nie ma mowy o jakich kolwiek inwestycjach. Zapraszam do niestabilnej z beznadziejnym callcenter sieci mobilnej. Powodzenia ;O

  • 0

    78. ~znawca  2010-08-07 10:09:56  host: chaos.tpnet.pl

    @77. Jakoś nadajników 3G pobudowali więcej niż Orange. To w jak dużej dziurze musi być Centertel ;). Ciekawi mnie skąd pracownicy Departamentu Informatyki TPSA mają szczegółowy wgląd w finanse innych operatorów? Chyba tam nie hakujecie systemów konkurencji ;).

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-8-44.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Posiadasz aplikację Facebooka na swoim telefonie?

Około 20 milionów Amerykanów usunęło Facebooka

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet