Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Centertela w 2Q2010

Wyniki Centertela w 2Q2010

WitekT 28 Lipca 2010 09:03

0 0

Centertel w II kwartale zanotował 1,95 mld zł przychodów - o 0,2% mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku, kiedy były one o 4 mln zł wyższe. 30. czerwca operator miał 14,029 mln klientów telefonii komórkowej (wzrost aż o 255 tys. w II kwartale).

Klienci prepaid stanowili 30. czerwca 51,6% bazy (wzrost o 3 p.p. w II kwartale). Było ich ogółem 7,238 mln (wzrost o 176 tys.). Klientów postpaid było 6,791 mln (wzrost o 79 tys.).

Jak podaje Centertel w raporcie, w całym II kwartale zasięg sieci 2G zwiększył się o 0,1 p.p. ludności Polski (do 99,6%), a 3G - o 0,4 p.p. do 56%. Centertel miał na koniec czerwca udział w rynku na poziomie 30,7% pod względem ilości klientów (wzrost o 0,2 p.p. względem końca marca) i 31,9% pod względem wartości sprzedaży (wzrost o 0,4 p.p.).

Liczba aktywnych kart SIM:

 

Prepaid

Postpaid

Razem

1Q09 7,380 6,311 13,681
2Q09 7,318 6,450 13,768
3Q09 7,228 6,508 13,736

4Q09

7,090 6,624 13,714

1Q10

7,062 6,713 13,774

2Q10

7,238 6,792 14,029

Usługi niegłosowe (bez Orange Freedom):

udział w przychodach usług niegłosowych

klienci usług szerokopasmowych (tys.)

1Q08

21,7%

262

2Q08

20,2%

297

3Q08

23,9%

327

4Q08

25,8%

352

1Q09

20,9%

368

2Q09

24,2%

378

3Q09

23,3%

375

4Q09

25,9%

388

1Q10

26,0%

400

2Q10

23,8%

433



Oferta Orange Freedom:

Aktywacje netto

Razem

1Q08

17 tys.

23 tys.

2Q08

17 tys.

40 tys.

3Q08

30 tys.

70 tys.

4Q08

27 tys.

97 tys.

1Q09

30 tys.

127 tys.

2Q09

24 tys.

151 tys.

3Q09

25 tys.

176 tys.

4Q09

25 tys.

201 tys.

1Q10

21 tys.

222 tys.

2Q10

17 tys.

239 tys.



Kluczowe wskaźniki:




ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 21,0 88,2 47,8
2Q08 22,0 87,0 48,8
3Q08 22,6 88,5 50,6
4Q08 23,3 85,1 50,0
1Q09 20,2 75,1 44,8
2Q09 20,4 72,9 44,9
3Q09 20,9 69,4 43,8
4Q09 19,9 67,6 42,7
1Q10 19,2 64,5 41,2
2Q10 19,7 69,0 43,6


AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 39,4 195,4 101,6
2Q08 43,2 209,3 111,6
3Q08 44,8 205,2 112,8
4Q08 58,0 208,6 123,1
1Q09 60,3 206,5 125,8
2Q09 65,6 215,2 135,3
3Q09 71,3 215,3 139,2
4Q09 70,7 220,1 141,9
1Q10 78,0 219,2 146,6
2Q10 98,4 229,0 161,8


SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta) i SRC (ang. Subscriber Retention Cost, czyli koszt utrzymania abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

SRC

1Q08 13,4 509,8 127,0 -
2Q08 12,0 501,0 118,5 -
3Q08 12,2 468,5 103,8 -
4Q08 15,4 476,0 121,2 -
1Q09 13,6 512,8 137,5 605,9
2Q09 17,3 524,9 135,9 646,9
3Q09 7,8 488,6 118,2 580,4
4Q09 10,6 489,9 138,4 594,3
1Q10 9,8 485,2 133,5 531,0
2Q10 10,5 486,6 121,2 535,8


CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid

postpaid

1Q08

16,0%

3,3%

2Q08

16,6%

2,9%

3Q08

15,7%

2,7%

4Q08

15,1%

2,5%

1Q09

20,7%

2,8%

2Q09

14,2%

2,6%

3Q09

17,7%

3,1%

4Q09

16,6%

3,3%

1Q10

15,1%

3,1%

2Q10

13,7%

2,8%


Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska, wł     

Dodaj do:
w sumie: 77
  • 0

    59. ~artug  2010-07-29 09:02:10  host: 178.56.160.203

    56 biotyt. W jednym zdaniu twierdzisz, że widzisz, że w Orange pozostali ci, którzy mniej lub mało wydają. W kolejnym zdaniu, że przeniosłeś numer i wydajesz mniej a znajomi siedzą w Orange i wydają więcej. No to jak to w końcu jest?

  • 0

    60. ~znawca  2010-07-29 09:35:18  host: chaos.tpnet.pl

    @59. artug, ja nie mogę tłumaczyć za Biotyta, ale z tamtej wypowiedzi zrozumiałem, iż wśród jego znajomych pozostali w Orange przede wszystkim ci, którzy kupują pakiety rozmów lub SMS'ów wewnątrz sieciowych i nie przejmują się ważnością konta na połączenia wychodzące, gdyż te pakiety działają także w okresie ważności konta na połączenia przychodzące. Ale taki sposób korzystania pasuje jedynie osobom dzwoniącym lub SMS'ującym jedynie wewnątrz sieci, a najwyraźniej Biotyt do takiej grupy się nie zalicza.

  • 0

    61.  2010-07-29 13:38:24

    No coz wynki nie sa zle, ale fakt oferte orange ma srednia, jedynie na tle plusa i ery jeszcze to jakos wyglada :)

  • 0

    62.  2010-07-29 15:13:32

    @61 w tej chwili moga rywalizowac z kazda siecia. zarowno pod wzgledem ofertowym, jak i wizerunkowo-marketingowym. jezeli chodzi o oferte, to na pewno internet maja na wysokim poziomie, do tego profilowane abonamenty. Jezeli chodzi o inne dzialania, to wystarczy przejrzec telekomy z ostatnie miesiaca - loteria bmw, kino letnie, owf itp.

  • 0

    63. ~grzch  2010-07-29 15:49:28  host: 83-238-171-111.ip.netia.com.pl

    Każdy operator ma wzloty i upadki, ale Orange w ciągu 18 miesięcy pokazało, że da się obniżyć ceny terminali tak jak to robią inni - a to jest spory postęp! Jakość obsługi jest na wysokim poziomie, choć zawsze trafi się jakiś PH-idiota, który tworzy własne procedury i regulaminy... Dualność ofert w salonie (Orange i TP) też nie sprzyja często płynności rozmów handlowych, a logo TP często źle się kojaży.. ;) Ale sam operator jak dla mnie zrobił duży postęp na przełomie 2 lat więc dajcie na luz z niektórymi komentarzami, każdy musi zarobić i tyle - zawsze tak było, nawet w P4..

  • 1

    64. ~  2010-07-29 16:34:28  host: 77-255-147-33.adsl.inetia.pl

    A dla mnie Orange już przemija. Jestem ich solidnym i stałym klientem od wielu lat. Oferta jaką mi proponują to tylko aby zwiększyć abonament i mydlą oczy że będę miał więcej do rozmowy, co jest nieprawdą porównując z tym co teraz mam. Oczywiście to co mam teraz już mi nie dadzą tylko przeskoczyć na wyższy abonament. Nic tylko płacić więcej a po co jak to co mam mi wystarcza. Oferta na kartę też zmusza do coraz częstszego ładowania. Dają dużo ale płać więcej. Teraz testuję PlayFresz i zaczyna mi się coraz bardziej podobać. Tu jest przynajmniej wolność i swoboda wyboru.

  • 0

    65.  2010-07-29 17:48:15

    artug(60): W swojej wypowiedzi chodziło mi o to, że moim znajomi, którzy pozostali w Orange są zadowoleni z oferty bo wydają powiedzmy 25 zł miesięcznie. Mi 100 zł miesięcznie przy moim korzystaniu z telefonu nie wystarczało. Po przejściu do Play moje wydatki kształtują się na poziomie 30-50 zł miesięcznie, a dzwonię i piszę jeszcze więcej niż w Orange 100 zł. Znajomi po przejściu do Play także mieliby taniej, ale im pasuje to ile wydają. Wydaje mi się, że tak jest w większość. Ten kto dużo wydaje miesięcznie szuka tańszej oferty... Stąd niewielki wzrost przychodów przy wzroście klientów gdy ceny zasadniczo nie spadły w Orange zbyt mocno w ciągu ostatniego roku.

  • 0

    66. ~artug  2010-07-29 19:31:48  host: system8589175106.mtvk.pl

    65 biotyt. Ok, rozumie, że oszczędzić 50% ze stówki to nie to co z 25 zł. Ale z cenami zgodzić się nie mogę - zobacz post 25. Spadek przychodów przy większej liczbie klientów bardzo łatwo wytłumaczyć właśnie ceną minuty. Na co dzień mam do czynienia z firmami, które przy tej samej ilości telefonów i minut ograniczyły wydatki o 50-60% miesięcznie np z 11 do 6 tysięcy zł. I to nie zmieniając operatora, jedynie negocjując warunki.

  • 1

    67.  2010-07-31 18:34:20

    Najtańszy jest Play Fresh. Doładowanie na allegro 50 zł kosztuje 44 zł. Do tego wymieniam 5 zł na 10 zł (jest taka oferta zamiany złotówek na koncie). Tym samym minuta do absolutnie wszystkich wynosi około 11-12 groszy. Do Playa przez miesiąc za free, a potem do Playa i stacjonarne po 5 groszy. Do tego 2000 sms-ów do wszystkich sieci przez 2 miesiące. Kasa nie przepada jak w Orange. Nie ma lepszej oferty.

  • 0

    68.  2010-07-31 18:45:09

    Jak ktoś nie chce telefonu na kartę to może wziąść abonament. Za 14,5 zł mamy 2 godziny do absolutnie wszystkich i o każdej porze, a za 24,5 zł mamy 4 godziny. Daje to 12 groszy oraz 10 groszy do wszystkich sieci bez wyjątku.

  • 0

    69. ~n  2010-07-31 19:48:41  host: public33673.xdsl.centertel.pl

    @68, ostatnio w Plusie dostałem 130 minut za 12,50 zł przy przedłużeniu umowy. PLAY jest dla frajerków.

  • 0

    70.  2010-07-31 20:12:58

    68@ Właśnie jak przedłużałeś umowę, a nie od razu jako świeży klient z ulicy a to jest różnica jeśli wiesz...

  • 0

    71. ~CYBERLINK  2010-08-02 07:06:47  host: cpe-83-2-238-72.tps.tkb.net.pl

    Jak rosną ich przychody Orange to niech mi ktoś powie konkretnie z tych prezesów Orange,kiedy w końcu będzie ten zasięg UMTS i 3G w Siemiatycze,miasto powiatowe,woj.podlaskie,około 20.000 tys.mieszkańców.........???? Bo BOK ich nie wie i odwleka to co rok i robi ten UMTS w Siemiatycze już ponad 5 lat,planuje,rozbudowuje,a jakoś nic nie ma nadal cały czas i spławia i olewa sprawe!!!

  • 0

    72. ~  2010-08-02 21:04:59  host: 178.183.242.83.dsl.dynamic.eranet.pl

    w tych Siemiatyczach to nikt nie wie, bo nikt nie wie gdzie to leży dokładnie, a takie mapy szczegółowe, to tylko wojsko produkuje :P

  • 0

    73. ~CYBERLINK  2010-08-03 08:45:06  host: cpe-83-2-238-72.tps.tkb.net.pl

    @72 Jak nie wiesz gdzie leżą SIEMIATYCZE to ci powiem.A więc leżą na Podlasiu,nad rzeką BUG,są miastem powiatowym około 10-20.000 tys. na krajowej 19 łączącej Białystok-Lublin łączącej kraje nadbałtyckie z południem Europy oraz drogach Białystok-Siedlce i Białystok-Biała Podlaska,niedaleko jest Sokołów Podlaski,znany jest z wędlin,gdzie również brak jest UMTS Orange oraz Białowieża słynąca z żubrów,gdzie Orange zrobiło dla nich UMTS. Jednostka wojskowa też tu była w okolicy w Nurcu Stacja,ale zlikwidowali,gdyż nieopłacoło im,podobnie jak wszystko w tym regionie z Orange na CZELE!!!!!I brakiem jego salonu w mieście,który również zlikwidowali,brakiem dobrego pokrycia GSM,i brakiem UMTS!!!!!!!!!

  • 0

    74. ~?  2010-08-05 18:31:29  host: bte62.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Orange musi poprawić zasięg, działanie salonów i call cetner.A przede wszystkim znieść opłaty za usługi dodatkowe i obniżyć ceny telefonów. Bo opłaty za np. 5bndf są bez sensu (co to za bezpłatny numer za który się płaci). Musi też znieść opłatę za aktywację mixów i wiele innych nie potrzebnych rzeczy. Inaczej nie ma mowy o zwiększeniu zysków moim zdaniem.

  • 0

    75. ~Łukaszek  2010-08-05 23:44:07  host: aakq68.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekaw jestem kiedy Orange wezmie się do roboty, kiedy kasa z naszych opłat pójdzie na inwestycje a nie na podwyżki pracowników i tak wysoko zarabiających, czy ktoś wie ile taki prezes zarabia Orange lub TP? Dlaczego w Polsce nie może być normalnego mobilnego internetu, takiego szybkiego, takiego stabilnego jak w Niemczech, Austrii, Czechach, czy Polska jako kraj musi zawsze być zacofana w zasięgu? Dlaczego żaden operator nie łata białych plam zasięgu tam gdzie są miejscowości, małe miasteczka. Zastanawiam się jak to jeszcze długo wszystko potrwa? Czemu Orange nie inwestuje w technologię UMTS? Dlaczego? Dlaczego AERO przestało budować nowe stacje bazowe na UMTS 900 mhz? Czemu co miesiąc kolejny jest co raz mnie zezwoleń w wykazie UKE? Drodzy ludzie którzy to czytacie wezcie sobie t ow końcu do serca, i zróbcie w końcu w Polsce coś ciekawego

  • 0

    76.  2010-08-05 23:49:56

    75@ Nigdy? Nic na to nie poradzisz jak i my, taką mają politykę, koniec OT.

  • -1

    77. ~  2010-08-06 15:09:28  host: 212.160.172.70

    Nie wiem czemu się tak wszyscy rajcują Play'em skoro play jest w tak dużej dziurze budżetowej ze nie ma mowy o jakich kolwiek inwestycjach. Zapraszam do niestabilnej z beznadziejnym callcenter sieci mobilnej. Powodzenia ;O

  • 0

    78. ~znawca  2010-08-07 10:09:56  host: chaos.tpnet.pl

    @77. Jakoś nadajników 3G pobudowali więcej niż Orange. To w jak dużej dziurze musi być Centertel ;). Ciekawi mnie skąd pracownicy Departamentu Informatyki TPSA mają szczegółowy wgląd w finanse innych operatorów? Chyba tam nie hakujecie systemów konkurencji ;).

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-200-222.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.