Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Centertela w 1Q2011

Wyniki Centertela w 1Q2011

WitekT 21 Kwietnia 2011 08:29

0 0

W I kwartale 2011 roku Centertel miał przychody na poziomie 1,856 mld zł (wzrost o 2,2% w stosunku do I kwartału 2010 roku). 31. marca operator miał 14,420 mln aktywnych kart SIM - o 88 tys. więcej niż 31. grudnia.

Marża EBIDTA wzrosła z 27,6% w I kwartale zeszłego roku do 28,2% w I kwartale tego roku.

Centertel szacuje, że w związku ze zmianą stawek hurtowych za SMS-y (z 15 do 8 groszy), stracił po stronie przychodowej w I kwartale około 40 mln zł. W I kwartale 28% spośród nowych lub przedłużających umowę klientów wybierało smartfony.

Jak podaje Centertel w raporcie, w I kwartale zasięg sieci 2G nie zwiększył się i obejmował 99,6% ludności Polski, a zasięg 3G wzrósł o 2,4 p.p. do 60,9%. Centertel miał na koniec marca udział w rynku na poziomie 30,1% pod względem ilości klientów (spadek o 0,3 p.p. względem końca września) i 30,4% pod względem wartości sprzedaży (spadek o 0,6 p.p.).

Liczba aktywnych kart SIM:

Prepaid

Postpaid

Razem

1Q09 7,380 6,311 13,681
2Q09 7,318 6,450 13,768
3Q09 7,228 6,508 13,736

4Q09

7,090 6,624 13,714

1Q10

7,062 6,713 13,774

2Q10

7,238 6,792 14,029
3Q10 7,312 6,829 14,141
4Q10 7,375 6,956 14,332
1Q11 7,457 6,963 14,420



liczba smartfonów (tys.)

klienci mobilnych usług szerokopasmowych (tys.)

1Q09

919

368

2Q09

1007

378

3Q09

1076

375

4Q09

1143

388

1Q10

1214

400

2Q10

1299

433

3Q10

1408

478

4Q10 1489 547
1Q11 1725 599


Kluczowe wskaźniki:

ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)




prepaid

postpaid

zagregowane

1Q09 20,2 75,1 44,8
2Q09 20,4 72,9 44,9
3Q09 20,9 69,4 43,8
4Q09 19,9 67,6 42,7
1Q10 19,2 64,5 41,2
2Q10 19,7 69,0 43,6
3Q10 20,3 66,9 42,8
4Q10 19,4 67,2 42,5
1Q11 17,5 62,7 39,4


AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q09 60,3 206,5 125,8
2Q09 65,6 215,2 135,3
3Q09 71,3 215,3 139,2
4Q09 70,7 220,1 141,9
1Q10 78,0 219,2 146,6
2Q10 98,4 229,0 161,8
3Q10 99,2 229,3 162,1
4Q10 99,4 235,2 165,1
1Q11 92,6 229,0 158,6


SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta) i SRC (ang. Subscriber Retention Cost, czyli koszt utrzymania abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

SRC

1Q09 13,6 512,8 137,5 605,9
2Q09 17,3 524,9 135,9 646,9
3Q09 7,8 488,6 118,2 580,4
4Q09 10,6 489,9 138,4 594,3
1Q10 9,8 485,2 133,5 531,0
2Q10 10,5 486,6 121,2 535,8
3Q10 9,4 533,7 128,5 537,7
4Q10 9,8 536,4 143,6 554,0
1Q11 8,5 562,1 140,2 563,7


CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid

postpaid

1Q09

20,7%

2,8%

2Q09

14,2%

2,6%

3Q09

17,7%

3,1%

4Q09

16,6%

3,3%

1Q10

15,1%

3,1%

2Q10

13,7%

2,8%

3Q10

16,2%

3,6%

4Q10 16,1% 3,1%
1Q11 14,4% 3,8%

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska, wł     

Dodaj do:
w sumie: 21
  • -1

    3. ~artug  2011-04-21 09:21:38  host: public26756.cdma.centertel.pl

    @2 To porównaj zawartość obu informacji. O menu to rozmawiaj na innym forum.

  • 0

    4.  2011-04-21 09:28:39

    I kolejny dowód ze to Orange jest najlepsze dla wielu klientów.

  • 0

    5. ~tl111  2011-04-21 09:29:27  host: pc_69_204.smrw.lodz.pl

    Podają bo muszą. Inaczej nie podawaliby.

  • 0

    6. ~tl111  2011-04-21 09:30:51  host: pc_69_204.smrw.lodz.pl

    To raczej dowod na to jak słabe jest rozeznanie ludzików nt. ofert operatorow.

  • 0

    7. ~  2011-04-21 09:32:14  host: z31-16.opera-mini.net

    fajnie ze wyniki centka podaje tp..a 1,6% przychodow w roku idzie do ft-ktos wie ile to wyszlo za ubiegly rok?mirekb

  • 0

    8. ~  2011-04-21 09:36:52  host: public-gprs72519.centertel.pl

    Całkiem dobre wyniki. Dane prawie tak dokładne jakie przedstawiło Play.

  • 0

    9. ~  2011-04-21 09:49:36  host: z33-11.opera-mini.net

    Juz dwa lata temu przychody kwartalne Centertela byly srednio na poziomie 2mld zł a teraz nie maja nawet 1.9mld. Do tego na łeb i szyje lecące ARPU. Przyrost liczby abonentow nawet nie śladowy. Tylko w pre-paid troche przybylo. Wcale wiec w Orange nie jest tak pieknie i co najwyzej marazm. rcicho

  • 0

    10. ~tl111  2011-04-21 10:00:01  host: pc_69_204.smrw.lodz.pl

    9 - te fakty świadczyłyby raczej na korzyść Oranża z mojego punktu siedzenia. No chyba, że jesteś udziałowcem firmy.

  • -1

    11.  2011-04-21 10:01:13

    Zadziwiające jest, ze przy tak bardzo korzystnej (u wszystkich operatorów) ofercie pre-paid w stosunku do post-paid (użytkownicy tej drugiej są nawet nieco upośledzeni jak się czyta opinie) ciągle jest tak wielka różnica w wykorzystywaniu telefonów w obu ofertach?

  • 0

    12. ~  2011-04-21 10:38:50  host: z18-11.opera-mini.net

    Ogólnie nawet nieźle ale mało bo zaledwie 7 tys kontraktowców pozyskali chyba ten rynek się wyczerpuje. Plus ma ich około 7,5 mln i to jest ogromny kapitał tej sieci. Chyba już żaden operator nie osiągnie tego wyniku. A o wartości tych dwóch segmentów rynku - prepaid i postpaid różnice w dochodach z obydwu segmentów.

  • 0

    13. ~  2011-04-21 10:40:21  host: 178.73.49.129

    To w końcu Centertela czy Centertelu?

  • 0

    14. ~  2011-04-21 10:42:42  host: z33-11.opera-mini.net

    ad 10. Zgadzam sie. rcicho

  • 0

    15.  2011-04-21 11:15:24

    @12 Co rozumiesz pod słowem ""kontraktowiec" ? Jeśli tylko abo/mix to za mało. W Orange jest jeszcze Zetafon, który jest też pewnym kontraktem.

  • 0

    16. ~  2011-04-21 11:24:44  host: z17-05.opera-mini.net

    @kamil1221. A czym się różni Zetafon z miesięcznym zobowiązaniem od miksa niczym no może tym że nie wszystkie telefony były w promocji w Zetafonie.

  • 0

    17.  2011-04-21 11:27:10

    @15 zgodnie z wypowiedzią Rzecznika ZetaFon z mies zob liczony jest do taryf abonamentowych a bez mies zob do pre-paid ;)

  • 0

    18.  2011-04-21 11:29:51

    No to jak by dodać jeszcze zwykłego Zetafona do postu to liczba była by jeszcze większa.

  • 0

    19.  2011-04-21 23:44:35

    # 13 - dobre pytanie :)

  • 0

    20. ~eM  2011-04-23 11:56:16  host: 89-77-85-234.dynamic.chello.pl

    megaciekawe zestawienie obrazujące, jak bardzo abonenci są "dojeni" przez operatora. porównując dane rok do roku 1@2010 do 01Q/2011 wychodzi, że: średni przychód z prepaida spadł o 8% a z postpaida o 2,8% natomiast ilość wykorzystanych minut w prep. wzrosła o 17,4 minut a w postp. o 4,47%. - porażka. zestawienie obrazuje również, jak bardzo operatorzy wiążą postpaidowców.- koszt pozyskania oferty abonamentowej jest o 553,6zł wyższy niż prepaid... - użytkownicy abonamentów z własnej kieszeni pokrywają złapanie ich sieć, na co wskazuje wskaźnik odejść. opłaty za zerwanie umów są zaporowe.

  • 0

    21. ~eM  2011-04-23 11:58:31  host: 89-77-85-234.dynamic.chello.pl

    nie 17,4 minut a % :)

  • -1

    22. ~  2011-04-23 12:29:16  host: z13-11.opera-mini.net

    bardzo ciekawe wyniki. Spólka solidna przedstawia je nawet te, w ktorych maja saldo ujemne. Nie ukrywaja wynikow jak czesc konkurencji, co czyni ich godnym zaufania partnerem. Niedlugo u pracodawcy bede przedluzal 44abo i licze ma jeszcze lepsze niz dotychczas oferty. Zlego slowa nie moge o uslugach powiedziec. Profesjonalizm w kazdym calu.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-236-48.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.