Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Centertela po 4Q2007

Wyniki Centertela po 4Q2007

WitekT 30 Stycznia 2008 08:42

0 0

Centertel w IV kwartale pozyskał 188 tys. klientów abonamentowych oraz 484 tys. klientów prepaid. W tej liczbie zawiera się 64 tys. nowych klientów komórkowych usług szerokopasmowych.

Szacunkowy udział Centertel w rynku telefonii komórkowej pod względem łącznej liczby abonentów na 31. grudnia wyniósł 33,6% (na 30. września 2007 roku wynosił 33,7%) - napisała firma w komunikacie.

Liczba klientów

4Q07

3Q07

4Q06

Postpaid

5,556 mln

5,367 mln

4,801 mln

Prepaid

8,603 mln

8,119 mln

7,719 mln

NMT

1 tys.

1 tys.

1 tys.

Razem

14,158 mln

13,487 mln

12,521 mln


Centertel w 2007 roku miał 8,064 mld zł przychodów, co stanowi wzrost o 7,1% wobec całego okresu 2006 roku.

Firma chwali się w komunikacie spadkiem ARPU w całym roku tylko o 10% - pomimo znacznej obniżki stawek MTR i opłat roamingowych. Z usług szerokopasmowego dostępu do Internetu (dzięki umowie na bitstream access z Telekomunikacją Polską) korzysta 5 tys. osób.

Kluczowe wskaźniki operatora po IV kwartale:

Usługi niegłosowe:




udział w przychodach usług niegłosowych

klienci usług szerokopasmowych (tys.)

1Q06

22,0%

29

2Q06

18,8%

43

3Q06

18,3%

61

4Q06

24,2%

81

1Q07

22,2%

105

2Q07

20,7%

131

3Q07

20,3%

159

4Q07

21,7%

223


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q06

26,9

95,6

54,7

2Q06

29,2

98,8

55,7

3Q06

27,1

103,4

57,0

4Q06

25,0

93,8

51,7

1Q07

20,9

89,7

47,5

2Q07

21,8

91,8

49,3

3Q07

23,6

93,2

51,5

4Q07

21,9

89,8

48,9


AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q06

35,3

170,2

90,0

2Q06

38,2

182,2

95,5

3Q06

39,9

183,8

96,3

4Q06

38,8

189,6

97,3

1Q07

36,1

190,6

95,7

2Q07

44,5

196,7

104,4

3Q07

44,5

192,9

103,9

4Q07

38,5

193,5

101,1


SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q06

19,1

497,7

153,2

2Q06

15,9

507,9

133,3

3Q06

18,3

438,0

124,2

4Q06

11,3

523,1

131,2

1Q07

14,7

502,0

136,8

2Q07

12,0

567,9

137,4

3Q07

13,0

546,3

125,8

4Q07

16,0

496,0

121,1


CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid

postpaid

1Q06

8,2%

4,2%

2Q06

5,0%

3,1%

3Q06

9,0%

2,9%

4Q06

6,2%

2,8%

1Q07

11,2%

3,1%

2Q07

13,1%

2,6%

3Q07

12,3%

2,9%

4Q07

9,3%

3,1%

Źródło tekstu: Centertel     

Dodaj do:
w sumie: 15
  • 0

    1.  2008-01-30 08:53:01

    500 zł prawie na pozyskanie klienta przez pomarańczowych? Witku, może przecinek gdzieś źle postawiłeś, bo na co oni mogą te pieniądze wydawać ;) chyba że tylko na reklamy...

  • 0

    2.  2008-01-30 08:54:14

    malik: tyle kosztuje pozyskanie klienta abonamentowego - koszt obsługi w salonie, marża dla dilera, reklamy, subsydiowanie telefonu...

  • 0

    3.  2008-01-30 09:19:04

    He, to Orange pozyskał niecałe 100 tyś. klientów w 4Q niż Era przez cały rok :P

  • 0

    4. ~3m  2008-01-30 09:20:01  host: aij214.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W abonamencie na 2 lata za 70zł+ N95 - 1749zł, N73-1099zł, K850i-1249zł. Jeżeli chodzi o telefony, to w Orange chyba klienci subsydiują operatora, nawet w wyższych taryfach.

  • 0

    5.  2008-01-30 09:20:24

    Oj, błąd. Miało być: "Orange pozyskał niecałe 100 tyś. klientów mniej w 4Q niż Era przez cały rok."

  • 0

    6. ~djfafa  2008-01-30 09:25:09  host: eht162.internetdsl.tpnet.pl

    Jestem ciekaw prawdziwego churn

  • 0

    7.  2008-01-30 09:35:15

    wynik nie jest rewelacyjny, tym bardziej trzeba poczekac co franc telekom powie, a wlasciwie przemowi do narodu :)

  • 0

    8.  2008-01-30 10:20:53

    wyniki centka beda chyba lepsze od plusa.

  • 0

    9.  2008-01-30 10:21:17

    za 4Q 2007

  • 0

    10.  2008-01-30 10:26:06

    kst7: będą, będą. Ciągle nie można oszacować wielkości udziałów rynkowych poszczególnych operatorów, bo mimo, że znane są dane P4, Centka, PTC i cały rynek podany przez GUS, to Centek i Polkomtel NIE RAPORTUJĄ kart MVNO. Mimo, że razem będzie tego małe kilkadziesiąt tysięcy, to cały rynek da się pokazać dopiero 28. lutego po danych Polkomtela...

  • 0

    11. ~Paweł  2008-01-30 10:41:08  host: staticline18467.toya.net.pl

    Qrcze, 1 tyś twardzieli korzysta z NMT. Oj to były piękne czasy :)

  • 0

    12.  2008-01-30 10:45:06

    Witku, pomińmy MVNO. W jednej z poprzednich wiadomości podałeś, że udział Play w aktywacjach w 4Q07 to 28,5%, co daje ~414tys. Orange zyskał aż 671 tys. Wg GUS przybyło 1453 tys., a Era chwali się wynikiem 276 tys. To oznacza, że na Plus przypada... 92 tys. Aż mi się wierzyć nie chce. Albo udział Play to mniej niż 28,5%, albo to 28,5% dotyczy tylko nowych klientów (bez uwzględnienia odejść), albo wynik Ery był jeszcze gorszy i 276 tys. to nie wzrost liczby klientów, tylko ilość pozyskanych (a odeszło tylu, że nie warto tego ujawniać).

  • 0

    13. ~mirss  2008-01-30 10:59:59  host: ip-83-2-86-64.static.xcore.pl

    cvzym to sie chwalą niech poprawią zasięg sieci .

  • 0

    14.  2008-01-30 11:04:53

    muddy: 28,5% to moje wyliczenia w pozyskaniach 4Q na podstawie liczby na dzień 31. września i 31. grudnia raportowanych do GUS. Dane PTC wyciągnięte z raporty DT też na zasadzie odejmowania stanów na konkretny dzień. Co do reszty obliczeń i Polkomtela - masz rację, dziwnie to wygląda, trzeba poknuć przy temacie...

  • 0

    15.  2008-01-30 11:10:20

    muddy: generalnie wygląda na to, że Polkomtel ładnie poczyścił bazę prepaidów w 4Q. Innego wytłumaczenia nie ma...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-232-51.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.