DAJ CYNK

Wyniki Centertela po 3Q2009

WitekT

Wydarzenia

Centertel miał po trzech kwartałach 5,863 mld zł przychodów - o 8,7% mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Operatorowi zmniejszyła się liczba klientów prepaid, spadku nie wyrównał jednak przyrost klientów abonamentowych. Liczba klientów Internetu w technologii CDMA wzrosła o 19 tys. do poziomu 53 tys.

Centertel miał po trzech kwartałach 5,863 mld zł przychodów - o 8,7% mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Operatorowi zmniejszyła się liczba klientów prepaid, spadku nie wyrównał jednak przyrost klientów abonamentowych. Liczba klientów Internetu w technologii CDMA wzrosła o 19 tys. do poziomu 53 tys.

458 mln zł z utraconego przychodu wynikało z wpływu regulatora, 379 mln zł - z walki cenowej na rynku. Nie zrównoważyły tego większe o 277 mln zł przychody z tytułu więkej ilości wykorzystanych usług.

W III kwartale liczba klientów abonamentowych wzrosła o 58 tys., a liczba użytkowników prepaid spadła o 90 tys. Sumarycznie, Centertel III kwartał zakończył z bazą mniejszą o 32 tys. kart SIM.

Liczba klientów

3Q08

2Q09

3Q09

Postpaid

5,963 mln 6,450 mln 6,508 mln

Prepaid

8,091 mln 7,318 mln 7,228 mln

NMT

1 tys. - -

Razem

14,054 mln 13,768 mln 13,736 mln


Jak podaje Centertel w raporcie, w III kwartale nie zwiększył się procent ludności w zasięgu EDGE - ciągle wynosi on 99,5%. Zwiększył się za to zasięg UMTS (do 54,9% ludności z 54,4% z końca II kwartału i 34,8% z III kwartału 2008 roku).

Centertel miał na koniec III kwartału 2009 roku udział w rynku na poziomie 30,8% pod względem ilości klientów (spadek o 0,2 punkta procentowego względem II kwartału i 2 punkty procentowe względem III kwartału 2008 roku) i 31% pod względem wartości sprzedaży (wzrost o 0,2 punkta procentowego względem II kwartału, ale spadek o 1,9 punkta względem III kwartału zeszłego roku).

udział w przychodach usług niegłosowych

klienci dedykowanych, mobilnych usług szerokopasmowych (tys.)

1Q08

21,7%

262

2Q08

20,2%

297

3Q08

23,9%

327

4Q08

25,8%

352

1Q09

20,9%

368

2Q09

24,2%

378

3Q09

23,3%

375



Oferta Orange Freedom.

Aktywacje netto

Razem

4Q07

6 tys.

6 tys.

1Q08

17 tys.

23 tys.

2Q08

17 tys.

40 tys.

3Q08

30 tys.

70 tys.

4Q08

27 tys.

97 tys.

1Q09

30 tys.

127 tys.

2Q09

24 tys.

151 tys.

3Q09

25 tys.

176 tys.



Kluczowe wskaźniki:

ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 21,0 88,2 47,8
2Q08 22,0 87,0 48,8
3Q08 22,6 88,5 50,6
4Q08 23,3 85,1 50,0
1Q09 20,2 75,1 44,8
2Q09 20,4 72,9 44,9
3Q09 20,9 69,4 43,8


AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 39,4 195,4 101,6
2Q08 43,2 209,3 111,6
3Q08 44,8 205,2 112,8
4Q08 58,0 208,6 123,1
1Q09 60,3 206,5 125,8
2Q09 65,6 215,2 135,3
3Q09 71,3 215,3 139,2


SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 13,4 509,8 127,0
2Q08 12,0 501,0 118,5
3Q08 12,2 468,5 103,8
4Q08 15,4 476,0 121,2
1Q09 13,6 512,8 137,5
2Q09 17,3 524,9 135,9
3Q09 10,1 488,6 118,2


CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid

postpaid

1Q08

16,0%

3,3%

2Q08

16,6%

2,9%

3Q08

15,7%

2,7%

4Q08

15,1%

2,5%

1Q09

20,7%

2,8%

2Q09

14,2%

2,6%

3Q09

17,7%

3,1%


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Grupa TP, wł