Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Centertela po 3Q2007

Wyniki Centertela po 3Q2007

WitekT 25 Października 2007 08:07

0 0

Szacunkowy udział Centertel w rynku telefonii komórkowej pod względem łącznej liczby abonentów na 30. września wyniósł 33,6% (na 30. września 2006 roku wynosił 33,7%), zaś szacunkowy udział w rynku pod względem aktywacji netto narastająco po 9 miesiącach wyniósł 28,4% - napisała firma w komunikacie.

Centertel w pierwszych 9 miesiącach roku miał 5,942 mld zł przychodów, co stanowi wzrost o 6,2% wobec analogicznego okresu 2006 roku.

Większe wykorzystanie własnej sieci (poprzez skuteczne promowanie ruchu wewnątrz sieci Orange) wraz z obniżka stawek MTR przyczyniło się do zmniejszenia pozostałych kosztów operacyjnych o 3,7% - napisano w komunikacie.

Liczba klientów

3Q07

2Q07

3Q06

Postpaid

5,367 mln

5,188 mln

4,601 mln

Prepaid

8,119 mln

7,867 mln

7,135 mln

NMT

1 tys.

1 tys.

2 tys.

Razem

13,487 mln

13,056 mln

11,738 mln


Wzrost na rynku telefonii komórkowej był wolniejszy niż w ubiegłym roku, co było spowodowane obniżka stawek za zakończenie połączeń w sieciach komórkowych (o 22% w październiku 2006 roku i o 10% w maju 2007 roku), a także wysokim poziomem penetracji kart SIM, który osiągnął 105%. Na sytuacje na rynku polskim miało też wpływ wejście czwartego operatora infrastrukturalnego (w I kwartale 2007 roku) oraz, w mniejszym stopniu, pierwszych trzech operatorów wirtualnych, którzy przystąpili do świadczenia usług - napisała firma w komunikacie.

Kluczowe wskaźniki operatora po III kwartale:




ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q06

26,9

95,6

54,7

2Q06

29,2

98,8

55,7

3Q06

27,1

103,4

57,0

4Q06

25,0

93,8

51,7

1Q07

20,9

89,7

47,5

2Q07

21,8

91,8

49,3

3Q07

23,6

93,2

51,5


AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q06

35,3

170,2

90,0

2Q06

38,2

182,2

95,5

3Q06

39,9

183,8

96,3

4Q06

38,8

189,6

97,3

1Q07

36,1

190,6

95,7

2Q07

44,5

196,7

104,4

3Q07

44,5

192,9

103,9


SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q06

19,1

497,7

153,2

2Q06

15,9

507,9

133,3

3Q06

18,3

438,0

124,2

4Q06

11,3

523,1

131,2

1Q07

14,7

502,0

136,8

2Q07

12,0

567,9

137,4

3Q07

13,0

546,3

125,8


CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid

postpaid

1Q06

8,2%

4,2%

2Q06

5,0%

3,1%

3Q06

9,0%

2,9%

4Q06

6,2%

2,8%

1Q07

11,2%

3,1%

2Q07

13,1%

2,6%

3Q07

12,3%

2,9%

Źródło tekstu: Centertel     

Dodaj do:
w sumie: 28
  • 0

    9.  2007-10-25 11:35:16

    Tomek_19: Może ludzie dzwonią więcej poza sieć z powodu obniżek ceny poza.

  • 0

    10.  2007-10-25 11:39:19

    @biotyt - op nie zarobiłby 1,80zł na każdym użytkowniku więcej, gdyby dzwoniono więcej poza sieć, bo na tym op zarabia najmniej, ale ilość wydzwanianych minut jest wciąż taka sama, więc najprawdopodobniej dzwonią po prostu w sieci, ale po najwyższych stawkach bez pakietów, bo z pakietami musieliby więcej dzwonić, żeby op tyle więcej zarobił.

  • 0

    11.  2007-10-25 11:41:03

    Czy mi sie zdaje czy CHURN podskoczył w 2007 w prepaidach?

  • 0

    12.  2007-10-25 12:41:45

    dokładnie, zgadzam się, iż cennik poza sieć kuleje... tragedia... bardzo nie wygodne stawki. co do samej oferty prepaid to jest najgorszą na rynku!! szkoda gadać. I nie jestem sama w tej ocenie!

  • 0

    13.  2007-10-25 13:08:21

    Tomek_19: Nie myl przychodu z zyskiem. ARPU wyraża ile co miesiąc średnio płaci użytkownik/abonent ze swojej kieszeni danej sieci. Od tej kwoty trzeba odliczyć koszty utrzymania infrastruktury, pozyskania klienta itp. (wtedy otrzymamy zysk) oraz ewentualnie interkonekt, choć Orange akurat na tym zarabia bo ma więcej przychodzących niż wychodzących z ich sieci. Zatem użytkownik zamiast 4 min w sieci (4min*0,20zł/min=0,80zł) mógł wydzwonić np. 4 minuty poza (4min*0,65zł/min=2,60zł). Zatem zamiast wydać 0,80zł wydał 2,60zł czyli o 1,80 zł więcej. Akurat ładnie wychodzi mi w przykładzie, że w porównaniu 2Q i 3Q w trzecim kwartale wydał więcej o 1,80 zł choć rozmawiał tyle samo minut.

  • 0

    14.  2007-10-25 13:16:35

    @biotyt - nie mylę przychodu z zyskiem, bo koszty operatora nie zmieniły się w ciągu jednego kwartału, są mniej więcej na tym samym poziomie. Operator zarobił więcej z użyszkodnika, pomimo że ilość wydzwonionych minut jest na tym samym poziomie. Może to tylko oznaczać, że zwiększył się ruch w sieci, bo poza sieć musiałby ktoś sporo więcej wydzwonić, żeby pomarańcza zarobiła 1,80zł więcej. Wydaje mi się, że po prostu więcej osób dzwoni w sieci bez pakietów.

  • 0

    15.  2007-10-25 13:18:25

    @biotyt - ARPU wyraża średni dochód z klienta, a nie ile klient wydaje na telefon, bo żeby operator zarobił 23,60zł, to klient musi wydać kilka procent więcej.

  • 0

    16.  2007-10-25 13:19:54

    @biotyt - poza tym operator nie zarabia 65gr na połączeniu poza sieć, bo to użytkownik tyle mu płaci, ale trzeba od tego odjąć jeszcze sporo różnych kosztów razem z interkonektem.

  • 0

    17.  2007-10-25 13:20:35

    Tomek_19: Avarage REVENUE Pre User...

  • 0

    18.  2007-10-25 13:22:44

    W 3Q07 średnio zarobili na prepaidowcu 23,6 zł który wydzwonił 44,5 minuty czyli 53 gr/minuta. Z tego wniosek że niewiele ludzi korzysta z pakietów obniżających cenę rozmowy bo chyba na zewnątrz tyle nie dzwonią? Za te 23,6 zł można wydzwonić z 350 minut wewnątrz sieci Orange ale widać niewielu z tego korzysta.

  • 0

    19.  2007-10-25 13:27:27

    Także przychód może być większy przy tej samej ilości minut ze względu na wprowadzenie taryfy Nowe Orange GO - droższe rozmowy i SMSy przy niższych doładowaniach np. za 25-50 zł, także inna struktura wykorzystania środków - więcej SMSów, a minut wykorzystanych tyle samo. Sądzę, że odsetek osób, które korzystają z pakietów rośnie niż maleje, a ten kto z nich nie korzysta pewnie korzysta raczej z Nowego GO gdzie ma niższe stawki bez pakietów. Zastanawia mnie tylko czy wykorzystane minuty są liczone także z tymi wydzwonionymi za kwoty bonusowe, czy liczyli tylko te normalnie płatne w tym średnim przychodzie.

  • 0

    20.  2007-10-25 13:36:14

    Chyba wszystkie wydzwonione.

  • 0

    21.  2007-10-25 13:49:21

    Tomek_19: Wiem, że operator nie zarabia 65gr na minucie poza sieć, ale takie ma przychody z jednej minuty, a z jednego użytkownika średnio 23,60 zł. Nie ważne jakie są ceny, czy operator zarobił czy stracił. Użytkownik wpłaca mu 23,60 co miesiąc i gada 44,5 minuty. Skoro liczba minut jest taka sama w 2Q i 3Q, a przychód wzrósł to nie nastąpił większy ruch w sieci no bo jak skoro liczba minut jest taka sama? Poza tym cena minuty w sieci spadła, więc teoretycznie przychód powinien być niższy, a jest wyższy. Zatem użytkownicy wysyłają więcej SMSów/MMSów, albo rzeczywiście nie korzystają z pakietów, choć wydaje mi się, że liczba osób korzystających z pakietów raczej wzrasta powoli niż maleje choć jest to nadal niewielka część użytkowników. Wzrost ARPU nastąpił pewnie także przez dużo bonusowych doładowań, które pozwalają przeznaczyć większą kwotę poza sieć niż zwykle. Orange ostatnio narzekało na przychody z interkonektu dlatego sądzę, że coraz więcej osób dzwoni nie tylko w sieci.

  • 0

    22.  2007-10-25 13:56:11

    @biotyt - chodziło mi o to, że zwiększył się może ruch w sieci bez pakietów kosztem ruchu poza sieć, więc ilość minut wydzwanianych mogła pozostać na tym samym poziomie. Oczywiście może być wiele wersji. Poza tym nie wiadomo jak traktują karty, które są aktywne, ale leżą w śmietnikach, czy je też wliczają do tych wszystkich statystyk poza liczbą klientów.

  • 0

    23. ~marikesz  2007-10-25 14:57:27  host: edh66.internetdsl.tpnet.pl

    cyferki zawsze będą cyferkami i w łatwy sposób można je podciągnąć żeby ładnie wyglądały przez np rozdawanie darmówek i pewnie tak było robione jak zwykle zresztą

  • 0

    24. ~reter  2007-10-25 15:28:30  host: dqe134.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ciekawe te wyniki, mi się wydaje że orange ma dobrą oferte jeśli chodzi o prepaid.Nie wiem jak jest orange music ale popa przecież ma wiele osób a orange go z którego korzystam jestem bardzo zadowolony właśnie głównei dzięki tańszym rozmowom w sieci

  • 0

    25. ~bles  2007-10-25 16:41:48  host: dqk25.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja tam nie kombinuje mam heyah i mi sie to kalkuluje szczerze mowiac.

  • 0

    26. ~dt  2007-10-25 18:40:12  host: 87-205-59-197.adsl.inetia.pl

    wdl moich wyliczen Play zdobyl w tym Q jakies 300 tys. Plus pewnie zdobyl ponad 400tys, to dla Ery zostaje 200 tys ??

  • 0

    27. ~  2007-10-25 23:36:24  host: host-86-63-134-50.pronet.lublin.pl

    liczby ... papier przyjmie wszystko, każdą wartość ;)

  • 0

    28.  2007-10-26 09:21:08

    27. - no właśnie... trzeba taktykę zmienić przy wypełnianiu deklaracji podatkowych...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-91-86.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.