Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Centertela po 2Q07

Wyniki Centertela po 2Q07

WitekT 31 Lipca 2007 14:15

0 0

Szacunkowy udział Centertela w rynku telefonii komórkowej pod względem łącznej liczby abonentów na koniec I kwartału 2007 roku wyniósł 33,4%, 12 miesięcy wcześniej było to 34,3%. Udział pod względem aktywacji netto w II kwartale wyniósł 23,4% - napisała firma w komunikacie.

Centertel w I półroczu miał 3,824 mld zł przychodów, co stanowi wzrost o 6,8% wobec analogicznego okresu 2006 roku.

Zysk operacyjny w tym segmencie wzrósł po sześciu miesiącach do 866 mln zł z 591 mln zł przed rokiem, przy marży operacyjnej brutto na poziomie 1,472 mld zł wobec 1,163 mld zł w pierwszym półroczu 2006. Po trzech miesiącach 2007 roku było 416 mln zł zysku operacyjnego wobec 232 mln zł przed rokiem.

Liczba klientów usług komórkowych nadal dynamicznie rośnie, ale na wielkości przychodów niekorzystnie odbiły się obniżki stawek za zakończenie połączeń w sieciach komórkowych (o 22% w październiku 2006 roku i o 10% w maju 2007 roku). Wzrost przychodów byłby niższy również bez powyższych decyzji regulacyjnych, gdyż wysoki poziom penetracji zaczyna powoli ograniczać liczbę nowych aktywacji - napisano w komunikacie.




Liczba klientów

2Q07

1Q07

2Q06

Postpaid

5,188 mln

4,986 mln

4,361 mln

Prepaid

7,867 mln

7,794 mln

6,763 mln

NMT

1 tys.

1 tys.

2 tys.

Razem

13,056 mln

12,781 mln

11,127 mln


Kluczowe wskaźniki operatora po I kwartale:

Prepaid

Postpaid

Łącznie

2Q07

2Q06

2Q07

2Q06

2Q07

2Q06

ARPU

21,8 zł

27,2 zł

91,8 zł

98,8 zł

49,3 zł

55,7 zł

AUPU

44,5 min

38,2 min

196,7 min

182,2 min

104,4 min

95,5 min

SAC

12,0 zł

15,9 zł

567,9 zł

507,3 zł

137,4 zł

133,3 zł


ARPU - ang. Average Revenue Per User, średni przychód z abonenta,
AUPU - ang. Average Usage Per User, średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika,
SAC - ang. Subscriber Acquisition Cost, koszt pozyskania klienta.

Wskaźniki odejść (churn):

 

postpaid

prepaid

1Q06

4,2%

8,2%

2Q06

3,1%

5,0%

3Q06

2,9%

9,0%

4Q06

2,8%

6,2%

1Q07

3,1%

11,2%

2Q07

2,6%

13,1%


Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska, wł     

Dodaj do:
w sumie: 16
  • 0

    1. ~Templariusz  2007-07-31 14:16:53  host: staticline23090.toya.net.pl

    Precz z Centertelem :P

  • 0

    2. ~ksad  2007-07-31 14:59:10  host: xdsl-7108.zgora.dialog.net.pl

    Precz z Templariuszem (2) - Miło Ci było, pusta głowo?

  • 0

    3. ~  2007-07-31 15:15:30  host: staticline23090.toya.net.pl

    Precz z ksad :P

  • 0

    4. ~dt  2007-07-31 15:26:54  host: wap.plusgsm.pl

    Zrobilo sie goraco. Roznica miedzy Plusem a Orange to zaledwie 139 tys...

  • 0

    5. ~ds  2007-07-31 15:27:27  host: 213.77.11.50

    Nie śledziłem newsów nt wyników operatorów zbyt uważnie, ale patrząc na te Centertela to tendencja jest dość kiepska. Ciekawe, jak wygląda to na tle pozostałej dwójki (Era, Plus). Z drugiej strony spadek ARPU + wzrost AUPU = tańsze rozmowy dla klientów :-)

  • 0

    6. ~dt  2007-07-31 15:28:20  host: wap.plusgsm.pl

    Zrobilo sie goraco. Roznica miedzy Plusem a Orange to zaledwie 139 tys...

  • 0

    7. ~  2007-07-31 15:34:11  host: inet20908nb-3.eranet.pl

    Przypomina mi sie komiks "Tytus , Romek i Atomek". Byl tam taki tekst "Precz z preczem". Wyluzujcie chlopaki... 13% wskaznik wrzucania POPa do klopa. Nie ma to jak glosowanie nogami. Czyzby na Play? No coz , modyfikacja ofert prepaid nie wziela sie zapewne z niczego. I niech ktos jeszcze powie , ze to nie prepaidowiec w swojej masie kreci telekomem (jak chce). To jest klient! Malo placi a jak wszyscy o niego dbaja , szczegolnie Centertelek.

  • 0

    8.  2007-07-31 16:02:06

    No to stuknęła 13 ( milionów klientów ) - miejmy nadzieję, że szczęśliwa. Życzę następnych 13 milionów ;D

  • 0

    9.  2007-07-31 18:24:31

    orange: komu? Playowi?

  • 0

    10.  2007-07-31 19:45:43

    Churn na prepaidach to ostra przesada - Panie i Panowie czas na zmiany w ofercie!!!

  • 0

    11. ~hmm  2007-07-31 20:00:36  host: gw-147-37.siec.alfa.pl

    @Orange idź się sam stuknij. To na pewno łatwiejsze. żeby jeszcze Orange dopłacał do telefonów jakieś kokosy ale oni przecież z całego peletonu najmniej dopłacają: najgorsze telefony w najgorszych cenach (w stosunku do wysokości miesięcznej opłaty) - tylko w Orange a 13 % odejścia w prepaid to jeszcze nie to - pamiętajcie że prepaidy odłączają po roku więc gorsze wskaźniki przed nami :) myślę że dlatego wymyślili "Nowe Orange Go" musiało być już beznadziejnie. Poza tym.. myślę że Plus już prowadzi (choć niezasłużenie trochę).

  • 0

    12. ~hmm  2007-07-31 20:09:06  host: gw-147-37.siec.alfa.pl

    A SAC to mają nieźle policzony.. takie denne telefony w ofercie i jeszcze taki koszt ?? Oni mają tam ciekawą księgowość. Mam uwierzyć że minuty do Orange jakie oferują w abo są naprawdę tyle warte ??

  • 0

    13. ~hmm  2007-07-31 20:10:42  host: gw-147-37.siec.alfa.pl

    No ale jakiś kit trzeba wciskać klientom. Dlatego trzeba księgować wysokie koszta żeby naiwny abonent uwierzył jak to Orange o niego wspaniale dba chyba :)

  • 0

    14. ~jojo  2007-07-31 22:55:00  host: abur36.neoplus.adsl.tpnet.pl

    przykro mi to stwierdzic,ale Plus nie jest na pierwszym miejscu a Era niestety powoli odchodzi do lamusa więc niedlugo to pewnie zostaną Pluszaki i Orangutany!!p.s.Orange takie drogie a jednak większość klientów odchodzi z Plusa i Ery z zachowaniem numeru właśnie do Orange..hmmmm...ciekawe!!!

  • 0

    15. ~mx2  2007-08-01 09:47:38  host: nat-pr2.aster.pl

    Orange nie deaktywuje nigdy starych prepaidów, mam takiego sprzed 4 lat i jeszcze działa na przychodzących. W Plusie jednak deaktywują po roku czy półtora, więc wiadomo, skąd orangutany mają 13 mln :-0

  • 0

    16.  2007-08-01 19:48:58

    hmm czesciowo sam sobie w poscie 13 odpowiedziales na post 12. a) Najlepsi sprzedawcy sprzedaja usługi tego, kto płaci wiecej. b) ceny terminali w orange sa ciut wyższe w niższych planach (do tanczych mniej doplacaja) i ciut tansze niz u konkurencji w drozszych dlanach (do drozszych wiecej doplacaja) Teraz widisz dlaczego tak jest... a jest tak dlatego, ze celują w klientów dużo dzwoniących bo ci im ARPU nabijają. A najwięcej dopłacają do fonów w planach firmowych, bo tam jest największa kasa i najbardziej i ma na tych klientach zelezy. tak to wyglada... business is business

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-159-145-68.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.