Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Centertela po 1Q2010

Wyniki Centertela po 1Q2010

LuiN 22 Kwietnia 2010 08:58

0 0

Centertel w 1Q10 roku zanotował 1,818 mld zł przychodów - o 9,1% mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku, kiedy wyniosły one 1,998 mld zł. 31. marca operator miał 13,774 mln klientów telefonii komórkowej (wzrost o 60 tys. w 1Q10 i o 93 tys. rok-do-roku).

Z oferty na kartę sieci Orange zrezygnowało w I kwartale 28 tys. klientów i było ich z końcem marca 7,062 mln.

Klienci postpaid stanowili 31. marca 48,7% bazy abonenckiej, czyli 6,712 mln (o 89 tys. więcej niż po IV kwartale 2009 i o 402 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2009 roku). Klientów prepaid było 7,062 mln (spadek o 28 tys. w porównaniu z IV kwartałem 2009 roku i o 308 tys. w porównania do końca I kw. 2009 roku). W ciągu 9 ostatnich kwartałów liczba użytkowników telefonii na kartę sieci Orange zmniejszyła się o 1,541 mln (na koniec 2007 roku Orange miał 8,603 mln klientów prepaid).

Firma chwali się wzrostem ilości mobilnych usług szerokopasmowego dostępu do Internetu i zahamowaniem tempa spadku przychodów (zmiana o 9,1% rok do roku).

Liczba klientów

1Q09

4Q09

1Q10

Postpaid

6,310 mln

6,623 mln

6,712 mln

Prepaid

7,370 mln

7,090 mln

7,062 mln

NMT

1 tys.

1 tys.

1 tys.

Razem

13,681mln

13,714 mln

13,774 mln


Jak podaje Centertel w raporcie, w całym I kwartale nie zwiększył się procent ludności w zasięgu EDGE - ciągle wynosi on 99,5%. Nieznacznie w I kwartale zwiększył się zasięg UMTS (do 55,4% ludności z 55,3% z końca 2009 roku i 52,9% po I kwartale 2009 roku). Centertel miał na koniec marca udział w rynku na poziomie 30,6% pod względem ilości klientów i 31,2% pod względem wartości sprzedaży.

Kluczowe wskaźniki:

Usługi niegłosowe:

udział w przychodach usług niegłosowych

klienci usług szerokopasmowych (tys.)

1Q07

22,2%

105

2Q07

20,7%

131

3Q07

20,3%

159

4Q07

21,7%

223

1Q08

21,7%

262

2Q08

20,2%

297

3Q08

23,9%

327

4Q08

25,8%

352

1Q09

20,9%

368

2Q09

24,2%

378

3Q09

23,3%

375

4Q09

25,9%

388

1Q10

26,0%

400



Oferta Orange Freedom.

Aktywacje netto

Razem

4Q07

6 tys.

6 tys.

1Q08

17 tys.

23 tys.

2Q08

17 tys.

40 tys.

3Q08

30 tys.

70 tys.

4Q08

27 tys.

97 tys.

1Q09

30 tys.

127 tys.

2Q09

24 tys.

151 tys.

3Q09

25 tys.

176 tys.

4Q09

25 tys.

201 tys.

1Q10

21 tys.

222 tys.






Kluczowe wskaźniki:

ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 21,0 88,2 47,8
2Q08 22,0 87,0 48,8
3Q08 22,6 88,5 50,6
4Q08 23,3 85,1 50,0
1Q09 20,2 75,1 44,8
2Q09 20,4 72,9 44,9
3Q09 20,9 69,4 43,8
4Q09 19,9 67,6 42,7
1Q10 19,2 64,5 41,2


AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 39,4 195,4 101,6
2Q08 43,2 209,3 111,6
3Q08 44,8 205,2 112,8
4Q08 58,0 208,6 123,1
1Q09 60,3 206,5 125,8
2Q09 65,6 215,2 135,3
3Q09 71,3 215,3 139,2
4Q09 70,7 220,1 141,9
1Q10 78,0 219,2 146,6


SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 13,4 509,8 127,0
2Q08 12,0 501,0 118,5
3Q08 12,2 468,5 103,8
4Q08 15,4 476,0 121,2
1Q09 13,6 512,8 137,5
2Q09 17,3 524,9 135,9
3Q09 7,8 488,6 118,2
4Q09 10,6 489,9 138,4
1Q10 9,8 485,2 133,5


CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid

postpaid

1Q08

16,0%

3,3%

2Q08

16,6%

2,9%

3Q08

15,7%

2,7%

4Q08

15,1%

2,5%

1Q09

20,7%

2,8%

2Q09

14,2%

2,6%

3Q09

17,7%

3,1%

4Q09

16,6%

3,3%

1Q10

15,1%

3,1%


Źródło tekstu: Grupa TP, wł     

Dodaj do:
w sumie: 22
  • 0

    3.  2010-04-22 09:21:27

    Po jakiego grzyba Centertel podaje jeszcze liczbę klientów NMT.

  • 0

    4. ~rappy  2010-04-22 09:26:52  host: acx122.internetdsl.tpnet.pl

    Haha, przeczytałem na głównej "wyniki centernetu" i z wielkimi gałami patrzę na te liczby :P

  • 1

    5. ~Qwerty  2010-04-22 09:37:03  host: ip-89-174-125-12.multimo.pl

    Zmiana liczy uzytkownikow pre-paid o ponad 300tys r/r na minus to chyba duza strata. Widac, ze tutaj nawet ze stawka 0,29 ciezko odplyw zatrzymac.

  • -1

    6. ~ddd  2010-04-22 09:37:58  host: 212.160.172.70

    Nie dziwne że jest mniej prepaidów niż postpaidów. Nasi konsultanci migrują klientów prepaidowych na warunkach korzystniejszych niż w salonach. I dzięki temu te wyniki :) Więcej informacji pod numerem 505 500 800 lub *100

  • 0

    7.  2010-04-22 09:47:04

    5 No tak, ale z drugiej strony masz wzrost w segmencie o prawie 90 tys. więc jakby nie było wyszli na swoje...

  • 2

    8. ~Simplusowiec  2010-04-22 09:51:25  host: 130.138.227.11

    Nadal jednak prepaidów w Orange jest więcej niż abonamentów..i to o 350 tys. Widać jak łatwo mozna omamić ludzi "super ofertą abonamentową" w której większość z nich w okresie 2-3 lat zapłaci więcej niz w przypadku wybrania oferty prepaid i kupna telefonu na wolnym rynku.

  • 0

    9. ~  2010-04-22 10:03:03  host: 212.160.172.70

    Simplusowiec jaka sieć takie warunki :) Jak obliczałem ile musiałbym zapłacić w plusie w taryfie minutowej żeby zakończyć umowę to byłem w ciężkim szoku. A druga strona medalu jest taka że każda sieć ma więcej prepaidów niż postpaidów i nie powinno to nikogo specjalnie dziwić :D

  • 1

    10. ~ramzes  2010-04-22 10:21:28  host: dqb242.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wyniki w miarę ok, ale też szału nie ma. w takim tempie to szybko wyśnionym liderem rynku nie zostaną

  • -1

    11. ~  2010-04-22 11:07:45  host: 212.160.172.70

    Jakby nie było każda się dąży do objęcia jak największej części rynku. Myślę że orange jest na dobrej drodze z nową taryfą. Tak naprawdę wszystko ruszy w momencie uruchomienia kampanii reklamowej. Miejmy nadzieję że wtedy oferta wybuchnie jak bomba

  • -1

    12.  2010-04-22 11:13:12

    Ja widzę, że argumenty o przewadze pre-paida nad abonamentem - salbo są naciągane przez "specjalistów" udzielających się na forach, albo operatorzy zakłamują wyniki ;-) 3 razy więcej minut za 3 razy większe pieniądze... Jak to w końcu jest z tym pre-paidem?

  • 1

    13.  2010-04-22 11:13:37

    Zdobyli 93 000 klientów gdy pewnie Play 1 500 000. Ludzie jednak nie są tacy leniwi chyba ?

  • -1

    14. ~ramzes  2010-04-22 11:16:32  host: dqb242.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 13 - no jasne, Play w 3 miesiące 1.5 mln klientów :) hehe, chyba, że w chinach też sprzedają startery:) nie przesadzjacie z miłością do Playa

  • 0

    15.  2010-04-22 11:25:49

    @ramzes liczba klientów razem w ciągu roku. 1Q10 do 1Q09, 13 774 000 - 13 681 000 = 93 000. Przybyło Orżnąć 93 000 klientów.

  • -1

    16.  2010-04-22 11:26:03

    ~ramzes - niech sobie chwalą... Idea też była chwalona jak weszła na rynek - popatrzcie na przyrost klientów Idei ;-) Dojdą za kilka lat do równowagi i miłość do Play będzie taka sama jak do pozostałych - wówczas już nazywanych W4 ;-)

  • 0

    17.  2010-04-22 12:23:36

    w 3G nie inwestuja jak widac. Wzrost abonamentow to zapewne tylko zasluga dostepu do internetu. Karta wymiera powoli, bo wiele martwych dusz zostaje wylaczonych a nowe aktywacje to glownie play fresh lub abonamenty w Play. Jestem w Idei/Orange od ponad 10 lat i przyznaje ze jakosc jest ok ale ceny juz nie bardzo. W tej chwili najbardziej sensowna oferta oprocz firmowych abo w Orange jest chyba tylko karta - najlepiej Nowe Orange Go, Bo abo dla indywidualne nawet te najnowsze ze zwierzynca nie rzucaja na kolana

  • 0

    18. ~franio  2010-04-22 13:45:33  host: 093105043145.dzierzoniow.vectranet.pl

    Ale 3G to stoi w miejscu... Myślałem, że Orange będzie dążyć do zasięgu UMTS jak ma Orange we Francji. Jeszcze jak by inwestowali w 3G na 900mhz i HSPA+... A tak można tylko pomarzyć skoro zasięg 3G kuleje. W moim rejonie obiecywano w BOKu Orange rozwój 3G w I kwartale 2009 niestety były to tylko obiecanki. A na dzień dzisiejszy dostaję odpowiedź, że nie ma takich planów :/

  • 0

    19. ~Adek  2010-04-22 17:35:23  host: 87-205-199-51.adsl.inetia.pl

    Mały wzrost pod wzg ostatniego kwartału 09 do pierwszego 2010 pod wzg oferty abonamentowej jeżeli chodzi o klientów. No i pomniejszenie bazy klientów w ofercie na kartę. Zobaczymy jak inne sieci wtedy będzie można porównać czy wyniki dobre czy takie sobie.

  • 0

    20.  2010-04-22 20:54:45

    Pomniejszenie ilości klientów w prepaidach nie jest wielkie. W zeszłym kwartale pod tym względem najlepiej wypadły również Era z Tak Takiem i Heyah. I, jak widać, odejść niewiele, choć 1Q obejmuje okres, w którym wprowadzono darmowe rozmowy wewnątrz sieci w Play i Heyah. Orange pewnie nabiło sobie klientów pakietem 1000min za 6 zł. Teraz podobny pakiet wszedł do TT i sądze, że sa to naprawdę konkurencyjne względem SD oferty. I pewnie dlatego ludzie nie migrują lawinowo z ofert na kartę.

  • 0

    21. ~Adek  2010-04-22 21:30:57  host: 87-205-199-51.adsl.inetia.pl

    No tak ale teraz Orange podwyższył cenę tego pakietu aż do 10zł więc co wpłynęło teraz pewnie odpłynie z Orange bo podwyżka z dnia na dzień, trochę nie ładnie...

  • 0

    22.  2010-04-27 16:21:04

    Podwyżka z dnia na dzień jest nie fair, na dodatek podwyżka w momencie, kiedy Tak Tak wypuścił 1000 minut za 6 zł to niezbyt dobre strategicznie posunięcie. Ale nawet za 10zł i ta pakiet większości użytkowników będzie się opłacał.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-33-246.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.