Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki BlackBerry po IV kwartale fiskalnym 2014 roku

Wyniki BlackBerry po IV kwartale fiskalnym 2014 roku

LuiN 31 Marca 2014 11:44

3 2

Kanadyjski BlackBerry zaprezentował wyniki finansowe po IV kwartale fiskalnym 2014 roku, zakończonym 1. marca.



W IV kwartale firma odnotowała 423 mln dolarów straty, co przełożyło się na spadek o 80 centów na akcję. W ciągu ostatnich 3 miesięcy BlackBerry sprzedał 3,4 mln sztuk smartfonów, z czego niespełna 1/3 stanowiły urządzenia z najbardziej promowaną platformą BlackBerry 10.




Firma szuka innych źródeł finansowania, głównie w usługach. Warto przypomnieć, że BBM (komunikator internetowy) ma obecnie bazę ponad 85 mln użytkowników. Spodziewać możemy się w najbliższym czasie dodatkowych usług z nim związanych, jak i reklam kontekstowych w komunikatorze. Szykują się też zmiany w kadrze zarządzającej BlackBerry, jak i mocniejsze skupienie się firmy na klientach biznesowych i instytucjach rządowych.

Szef firmy, John Chen przewiduje, że BlackBerry stanie się ponownie rentowny w 2016 roku, a pozytywne przepływy pieniężne pojawią się w ciągu najbliższych czterech kwartałów.

Źródło tekstu: BlackBerry, wł     

Dodaj do:

Tagi: blackberry

w sumie: 45
  • 0

    26.  2014-03-31 17:25:09

    Windows 8 pokazał że ludzie nie chca go kupowac tak jak np windows 95, 98, xp. Jak juz maja wymienic komputer to tego nie robia ale kupuja tablet gdzie wiadomo jakie systemy rzadza i nie jest to Windows...

  • 0

    27.  2014-03-31 17:54:17

    @26 powiem Ci że nie znam ani jednej osoby, która wymieniła laptopa lub komputer stacjonarny na tablet, rezygnując definitywnie z tego pierwszego. Zwykle tablet to dodatkowa zabawka. U mnie po kilku tygodniach zabawy legł odłogiem i zaden z domowników do niego nie zagląda. Co innego czytnik ebooków, bo to chyba najlepiej wydane 300 zł.

  • 0

    28.  2014-03-31 18:25:02

    @27 spadki sprzedazy komputerow stacjonarnych i laptopow i wzrosty geometryczne sprzedazy tabletow o czym swiadcza?

  • 0

    29.  2014-03-31 19:36:44

    @ a o tym między innymi, ż jak kupisz dobry laptop lub stacjonarkę to masz na lata. Ludzie wymieniają laptopa średnio co 5 lat, a stacjonarki jeszcze rzedziej, bo tam wymieniasz podzespoły, a nie całość od razu. Jakoś firmy typu AMD, Intel, czy Nvidia nie bankrutują i na rynek mobilny też jakoś się desperacko nie pchają, a raczej ostrożnie badają grunt. AMD ma ostatnio problem z nadążeniem w produkcji nowej generacji Radeonów, bo taki jest popyt na nie. Weź pod uwagę również średnie ceny tableta a laptopa. W stacjonarkach dobra karta graficzna kosztuje tyle co tablet z wyższej półki. Z drugiej jednak strony na dobrej stacjonarce z przed 5 lat wszystko ci odpali, a 5-letni spartfon to już jakiś zabytek, a tabletów pięcioletnich to nawet nie ma.

  • 0

    30. ~JustMe  2014-03-31 20:14:06  host: cpc43-wolv14-2-0-cust146.16-1.cable.virginm.net

    Applefan, zaraz trysniesz, BlackBerry ma się dobrze.
    Produkcja modeli ze starszym softem to dla Pakistancow, Hindusow itp. W tym roku będą 3 nowe modele z wyższej półki z BlackBerry 10.
    Dodam że jako upadajaca firma jako pierwsza otrzymuje kolejny certyfikat bezpieczeństwa.
    BlackBerry ogłosiło dziś zakończenie testów prowadzonych przez amerykańskiego DISA (Defense Information Systems Agency), dzięki wynikom którego BlackBerry 10 jako pierwszy system mobilny otrzymał certyfikat potwierdzający jego pełną gotowość operacyjną (Full Operational Capability).

    Tym samym nowa generacja urządzeń BlackBerry w połączeniu z BlackBerry Enteprise Service 10 może zostać wykorzystana przez pracowników Departamentu Obrony Narodowej do korzystania ze służbowej poczty email, aplikacji oraz dostępu do danych w ramach rządowej sieci.
    BlackBerry jest równocześnie pierwszą firmą, której rozwiązania MDM i urządzenia mobilne otrzymały wcześniej ATA (Authority to Operate).
    BlackBerry10 rozwala ten Twój iPhone na łopatki.
    Twoja droga rozumowania :
    Ile Fordow Fiesta jeździ po drogach a ile Bentley???

    Fiesta to IPhone, czy tego chcesz czy nie chcesz.
    Zrozum to w koncu

  • 0

    31.  2014-03-31 21:47:42

    Szkoda, używałem w "testuj z Orange" Z10 i robi duże wrażenie, możliwości kojarzą mi się raczej z komputerem. Bardzo dopracowane i funkcjonalne oprogramowanie.

  • 0

    32. ~JustMe  2014-03-31 22:12:01  host: 188.29.165.46.threembb.co.uk

    @31 Spokojnie. BlackBerry znika z rynku dla dzieci (konsumenckiego) a skupia się na korporacjach I tych kręgach. Bardzo dobrze ze tak się dzieje. Błędem była chęć zaistnienia w piaskownicy która to przynosi ogromne dochody ale kasa to nie wszystko. W piaskownicy raz modne jest wiaderko I łopatka a potem czas na zmianę I wszystkie dzieci nagle przestają kochać wiaderko a zaczynają się bawić czymś innym. Wiec taka piaskownica to duże ryzyko... Lepiej pozostać w świecie dorosłych, tam gdzie BlackBerry zawsze było numerem jeden i takowym pozostanie. A co do BlackBerry 10, najlepszy na rynku system.

  • 0

    33.  2014-03-31 22:12:46

    Skoro fiesta to iphone to czym jest galaxy trend?

  • 0

    34.  2014-03-31 22:18:24

    @32 to skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak beznadziejnie zle??? 1 mln szt kwartalnie z tym BB10 i tyle milionow straty? Ludzie tego po prostu nie chca, a departenty wszelkiej masci z dept. Obrony USA na czele nie bedzie utrzymywal takiego molocha tylko dlatego ze BB ma pierdyliard certyfikatow (ktore i tak Angeli Merkel do niczego sie przydaly bo NSA bez trudu podsluchuje w BB co chce), bo przy szalejacym putinie maja teraz inne wydatki... A klienci z taka sladowa iloscia sprzedazy tej firmy nie utrzymaja. Byly prezes BB sam stwierdzil ze niestety BB10 sukcesem nie jest i nie bedzie. Prezesa juz nie ma. Zalozycieli tez nie. Ciebie przekonac moze tylko 100% znikniecie z rynku. Jeszcze chwila i sie doczekasz.

  • 0

    35. ~JustMe  2014-03-31 22:23:28  host: 188.29.165.46.threembb.co.uk

    @33 Nie zrozumiesz ze Pop to Pop? Dla jednego szczytem lansu jest "oryginalny" dres a dla drugiego buty marki o jakiej ten pierwszy nigdy nie słyszał a I pewnie nazwy nie potrafi wypowiedzieć.
    To samo dotyczy każdej dziedziny, każdej branży.
    Ludzie pragną tego co po prostu jest im znane I przedstawione jako "numer jeden", pragna tego nie znając innego. Nie chce mi się podawać przykładów, mam nadzieje ze rozumiesz. Choć nadzieja to jedno a obawy ze jednak nie to drugie. Po Prostu : w pewnych kręgach Ikea, Samsung, IPhone czy BMW to szczyt lansu a w drugich kręgach to szczyt obciachu.... ot.

  • 0

    36. ~JustMe  2014-03-31 22:25:33  host: 188.29.165.46.threembb.co.uk

    Dziwi mnie jedno, tyle było Ci tłumaczone a Ty nadal swoje.
    Angela Merkel miała podsłuch na Nokii!!!!! BlackBerry Z10 dostała po tej akcji z Nokia...

  • 0

    37. ~JustMe  2014-03-31 22:39:13  host: 188.29.165.46.threembb.co.uk

    Applefanie, tyle piszesz o BlackBerry 10, może w końcu zamiast bzdur wyssanych z palca ekonomicznego napiszesz jakie wady ma ten system, bez uogolniania I lania wody???
    Co masz mu do zarzucenia poza ilością sprzedaży?
    Masz w ogóle pojęcie o czym mógłbyś w tym temacie napisać?

  • 0

    38.  2014-03-31 23:52:37

    Applefan: jeszcze nikomu nie udało się dobrze wróżyć przyszłości. chyba, że jest to najbliższa przyszłość człowieka wyskakującego z okna z siódmego piętra. Lucky guessing po prostu. BlackBerry upadnie jak finalnie ogłoszą bankructwo, jak na razie systematycznie zmniejszają udziały w rynku, wracając do swojej pierwotnej wielkości. Zostało popełnionych sporo błędów - zgadzam się - i zmienił się rynek, ale dobrze prowadzona firma przetrwa. Jak Xerox na przykład. IBM. Kiedyś to były potęgi. Dziś myślmy o wielkich Apple, Google - obie firmy stają się mniej popularne, nie ma już zachwytu, robią porządnie ale nie są innowacyjni. Nie twierdzę, że pozostali są, nie nie. Ale Next Big Thing nie wyjdzie od Apple i wszyscy zdają sobie z tego sprawę; nikt już nie oczekuje od Apple zdefiniowania nowego rynku. Zbastuj, pomyśl.

  • 0

    39.  2014-04-01 08:18:55

    @38 zgadzam się, że rynek się zmienia i takie giganty jak IBM produkujące kiedyś PC zmieniły całkowicie profile. Ale o BB pisałem jak sprzedawali po 10 mln urządzeń kwartalnie i prace nad BB10 były zaawansowane ale system był przed premierą. Wtedy pisałem, że BB padnie a BB10 nie odniesie sukcesu. Podobnie pisałem o Nokii i HTC. To co się stało z Nokią tylko potwierdza moje słowa, a sytuację HTC potwierdził sam prezes listem do pracowników, a potem tłumaczeniem z aktualizacjami. Ja nie przewiduję tych sytuacji ale analizuję rynek. Tak potężnych firm jak Apple i Google wcześniej na rynku nie było, a już na pewno nie było takiej która ma 160 mld USD do dyspozycji... i ten dodatni CF cały czas w dużym tempie rośnie. Wiesz co takie pieniądze dają? Zobacz co zrobił facebook z innowacyjną firmą od gogli VR. Wyobraź sobie teraz skalę x 100 w wykonaniu Apple i Google. Będą kupować wszystko co będzie miało cień perspektywy nowej rewolucji. Czy Ci się to podoba czy nie. Jak taka firma ma paść? Nawet gdyby kolejne 5 generacji iPhonów rynek zlekceważył to zasoby jakie ma Apple nie pozwolą mu paść w perspektywie co najmniej 5 lat, ale to mrzonki, bo kolejne generacje sprzedają się coraz lepiej - przykład - ostatni kwartał.

  • 0

    40.  2014-04-01 10:14:47

    Trochę o MS i Windowsie jako potwerdzenie moich słów: http://www.fool.com/investing/general/2014/03/31/microsoft-is-becoming-just-like-google-with-office.aspx "Microsoft is finally adapting to a new era of computing. Its Windows monopoly is eroding as more consumers elect to purchase iOS and Android devices over a new PC. With software available across multiple platforms Microsoft can't afford not to follow suit."

  • 0

    41.  2014-04-01 13:11:43

    @40 Wyjątkowo z Twoją opinią muszę się tym razem zgodzić.

  • 0

    42. ~xD  2014-04-01 17:55:15  host: adty98.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jedyne Google jest innowacyjne i myśli przyszłościowo apple dawno się wypaliło. :D

  • 0

    43. ~hens  2014-04-02 05:37:40  host: 46.238.221.17

    @applefan_> to skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak beznadziejnie zle??? 1 mln szt kwartalnie z tym BB10 i tyle milionow straty?
    Nie rozumiesz pojęcia "strata" Przykładowo co miesiąc odkładasz 1000zł i w jednym miesiącu kupiłeś buty za 500zł to znaczy że zaliczyłeś 50%stratę !
    Jeżeli firma ma założony zysk np.30% i nagle zacznie inwestować i po podliczeniu zysków (zarobek minus wydatki) okaże że zysk wynosi jedynie 10%, to nie oznacza to że firma fankrutuje, a jedynie że zaczęła inwestować. Ot co !

  • 0

    44. ~hens  2014-04-02 05:48:38  host: 46.238.221.17

    SORRY.....za literówkę nie "fankrutuje" a bankrutuje ;-))

  • 0

    45. ~JustMe  2014-04-02 21:33:56  host: cpc43-wolv14-2-0-cust146.16-1.cable.virginm.net

    @44 Applefan I tak nie kuma.... Literówki to najmniejszy problem :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-124-106.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.