Poznaliśmy wymagania sprzętowe gogli VR Google'a. Na chwilę obecną mało który smartfon jest w stanie im sprostać.
Poznaliśmy wymagania sprzętowe gogli VR Google'a. Na chwilę obecną mało który smartfon jest w stanie im sprostać.
Obok obecności Androida 7.0, reszta wymagań prezentuje się następująco:
- ekran o przekątnej 4,7 - 6 cali i rozdzielczości minimum 1080p (zalecane 1440p) z częstotliwością odświeżania minimum 60 Hz (w trybie VR), czasem reakcji matrycy na poziomie maksymalnie 3 ms i czasem podświetlenia piksela maksymalnie 5 ms,
- minimum dwurdzeniowy procesor (jeden rdzeń musi stale być przypisany do obsługi aplikacji VR), który jest w stanie obsłużyć materiał w formacie H.264, w rozdzielczości 3840 x 2160 pikseli przy 30 klatkach na sekundę, materiał HEVC i VP9 w rozdzielczości 1080p (zalecane 2160p) i 30 klatkach na sekundę oraz dekodować jednocześnie dwa materiały wideo przy 60 klatkach na sekundę,
- Bluetooth 4.2,
- obsługa OpenGL ES 3.2 i kompatybilność API Vulkan, najlepiej na poziomie 1,
- wbudowany czujnik odczytu temperatury urządzenia.
Wymagania są wysokie i urządzenia mobilne będą musiały wspiąć się na wyżyny wydajności, aby im sprostać. Może to mieć bardzo pozytywny skutek dla użytkowników. W końcu montowanie coraz wydajniejszych podzespołów zacznie mieć sens i ich moc będzie właściwie wykorzystywana oraz w może w końcu dostaniemy prawdziwą wirtualną rzeczywistość w smartfonach zamiast jej namiastki w postaci Cartboarda.
Źródło tekstu: Google; wł