Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wykorzystanie SMS-ów przez firmy logistyczne i transportowe

Wykorzystanie SMS-ów przez firmy logistyczne i transportowe

orson_dzi 21 Stycznia 2016 21:58

4 1

Komunikacja za pomocą wiadomości SMS wykorzystywana jest w wielu sektorach, także w transporcie i logistyce. Według badań IDC, 27% firm z branży logistycznej używa krótkich wiadomości tekstowych do kontaktu z pracownikami i klientami.

W branży transportu i logistyki SMS-y wykorzystywane są przede wszystkim w obszarze komunikacji. Na ich popularność ma wpływ wiele czynników, ale najważniejsze z nich to: niski koszt, krótki czas dotarcia do odbiorcy i możliwość automatyzacji generowania oraz wysyłki komunikatów. Nic dziwnego zatem, że branża TSL chętnie wykorzystuje SMS-y do usprawnienia procesów logistycznych, do wspomagania zarządzania pracą kierowców i doręczycieli, a także we wszystkich tych obszarach, które wymagają szybkiego przepływu informacji.

Krótkie wiadomości tekstowe używane są powszechnie do komunikacji wewnętrznej z centrami dystrybucji i kierowcami. Zautomatyzowane systemy wysyłają SMS-y, które mogą dotyczyć konieczności zmiany trasy, zawierają ostrzeżenia o złych warunkach atmosferycznych, ale także o korkach i wypadkach. SMS to łatwy i szybki sposób, żeby poinformować kierowcę o zmianach odnośnie aktualnie realizowanych zleceń, takich jak nowy adres dostawy czy konieczność wykonania dodatkowego kursu.




Możliwe jest również wysyłanie SMS-em wskazówek zawierających współrzędne dostawy, które następnie można wprowadzić do nawigacji. Nowoczesne systemy kontroli umożliwiają przypominanie kierowcom o przekroczeniu czasu pracy i zasugerowanie przerwy w prowadzeniu pojazdu. Za pomocą SMS-ów mogą być więc przekazywane kluczowe informacje, włącznie z nowymi rozporządzeniami pracodawcy.

Krótkie wiadomości tekstowe mają również tę zaletę, że komunikacja za ich pomocą może być prowadzona dwukierunkowo. Oznacza to, że kierowcy mogą przesyłać komunikaty do centrali firmy i informować osoby odpowiedzialne za logistykę o różnych nieprzewidzianych sytuacjach np.: opóźnieniach w dotarciu do celu, awariach samochodu, konieczności dostarczenia środków na eurowiniety itp. Dzięki zautomatyzowanej wysyłce SMS-ów można usprawnić komunikację pomiędzy pracownikami w terenie a centralą, co przekłada się na poprawienie procesów logistycznych i optymalizowanie tras dojazdu w zależności od aktualnych warunków na drogach.

Źródło tekstu: SMSAPI     

Dodaj do:

Tagi: sms

w sumie: 3
  • 0

    1. ~ola  2016-01-21 23:08:36  host: ip-37-248-254-223.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    znajoma jest na kierowniczym w rozległej sieci detalicznej, codziennie ok 10sms x ok 3tys. terminali...

  • 1

    2. ~Master Chief  2016-01-22 10:37:43  host: 83-238-213-212.static.ip.netia.com.pl

    I jak tu się obejść bez telefonu z fizyczną QWERTY ?

  • -1

    3. ~  2016-01-25 07:00:11  host: 77-255-231-23.adsl.inetia.pl

    Sieci handlowe codziennie wysyłają informacje sms o np. dzisiejszych promocjach ze szczegółowym wykazem promocyjnych towarów. Takie informacje wysyłane są tak jak napisała @1 na kilka tysięcy numerów.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-139-136.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.