Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wydatki telekomów na reklamę po 3Q2007

Wydatki telekomów na reklamę po 3Q2007

WitekT 5 Października 2007 11:38

0 0

606,6 mln zł wydały już w tym roku na reklamę sieci komórkowe, czyli o ponad 80% więcej niż rok wcześniej. Najwięcej - prawie 215 mln zł Polkomtel, który jest jednocześnie liderem pod względem liczby pozyskanych klientów - pisze Gazeta Prawna na podstawie szacunków Expert Monitor i TNS OBOP.

Polkomtel wydał 214,5 mln zł - o ponad 127% więcej niż rok wcześniej. Ubiegłoroczny lider - PTC - w ciągu trzech kwartałów na reklamę wydał 170,1 mln zł (wzrost o 18,3%). Centertel kupił reklamy za niemal 145 mln zł (wzrost o 47,6%). Tegoroczny debiutant, czyli P4, na reklamę wydał nieco ponad 77 mln zł, czyli dwa razy mniej niż Centertel i niemal trzy razy mniej niż Polkomtel.




Prostą zależność między wydatkami na reklamę a liczbą pozyskanych klientów widać jedynie w przypadku Polkomtela (w obu przypadkach jest liderem). Jak się wydaje najefektywniej pieniądze na reklamę wydaje Play - podsumowuje Gazeta Prawna.

Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 28
  • 0

    9.  2007-10-05 13:38:44

    pablo: U mnie ze 2-3 Ery i 1 Orange:) Po za tym to sam Plus. Może i masz dużo znajomych, ale u mnie w książce same firmowe Plusa.

  • 0

    10.  2007-10-05 13:39:30

    O dziwo nie znam nikogo z Play

  • 0

    11. ~pablo  2007-10-05 13:59:38  host: abay254.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja mam dwie osoby z play tylko.Dziwnie ze macie duzo osób z plusa bo nawet moi znajomi nie maja ich w Plusie duzo

  • 0

    12.  2007-10-05 14:19:34

    Tego badziewnego mumio to już za dużo troszeczkę. Nudne to sie robi. Chyba łatwo można wyjść z wniosku, że dobra reklama to podstawa. Na Przykładzie Orange - 70 mln zł mniej na reklamy i więcej klientów od Plusa. Nie do wszystkich dociera śmiech mumio i dramatyczne reklamy o cukierku dla brata. "Dobrze dzielić się z innymi". Nie wiem co to hasło wnosi do Plusa, bo kojarzy mi się tylko z instytucjami charytatywnymi, jaką Plus raczej nie jest.

  • 0

    13. ~pablo  2007-10-05 14:22:40  host: abay254.neoplus.adsl.tpnet.pl

    orange zgodze sie z toba połowicznie bo plus jest liderem czy tego chcesz czy nie a nie orange a i tak najlepsza jest era :Da dlaczego bo to przyszły t-mobile ktory jest liderem w europie hehe

  • 0

    14. ~miliard  2007-10-05 14:42:48  host: 195.116.35.110

    @WitekT - coś się dzieje, bo w Knurowie jeden BTS po swapie ma Edzia, drugi jest w trakcie modernizacji a trzeci ma od początku.

  • 0

    15.  2007-10-05 14:54:40

    pablo - z tego co wiem to Plus ma koło 13mln klientów, a Orange 13,2 wg moich obliczeń ( w czerwcu 13,05 ).

  • 0

    16. ~pablo  2007-10-05 15:00:20  host: abay254.neoplus.adsl.tpnet.pl

    poczekamy kiedy nam przedstawia fakty wszyscy operatorzy za kwatrał.A tak nawiasem mowiac to te roznice miedzy sieciami kto ile ma klinetow to i tak nie jest duza roznica

  • 0

    17.  2007-10-05 15:37:39

    a nie ma jeszcze wyników w liczbie klientów po 2Q 2007?

  • 0

    18. ~muson  2007-10-05 15:41:22  host: acqd4.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no prosze wśród ery plusa i orange ten ostatni najmniej wydaje na reklamy a jest liderem na rynku telekomów.Najwyrazniej ludzie biorą abonament nie ze względu na reklamy a dobre oferty

  • 0

    19.  2007-10-05 16:02:02

    #7: rozumiem, że jak ktoś nie ma telefonu w Plusie to nie ma szans zostać Twoim znajomym? To smutne ;-)

  • 0

    20.  2007-10-05 16:06:55

    mati66611: http://www.telepolis.pl/news.php?id=9123

  • 0

    21. ~teza  2007-10-05 16:40:06  host: dtg18.neoplus.adsl.tpnet.pl

    numer niby z plusa ery lub z orange ale pewnie jest już w PLAY i trudno powiedzięć jaka sieć

  • 0

    22.  2007-10-05 16:47:49

    Z tymi wpisami w telefonie to jest tak jak było w moim rodzinnym miasteczku: Pozyskiwał klientów ten kto miał dobry zasięg. Pierwsza była era z badziewnym sygnałem w latach gdzie minuta była po 2-3 zeta. i pewnie z 100 klientów zdobyła ;) jak rozmowy zaczęły tanieć to plus postawił 2 BTSy i teraz 80% populacji w gminie. Ostatnia była idea i zdobyła max 5%. Później doszły czynniki takie że w danej grupie znajomych czy rodziny zazwyczaj doradzał ten kto miał pierwszy komórke bądź się na tym znał. Więc cała moja bliższa i dalsza rodzina oraz dawni znajomi mają Plusa :D . Później przeprowadziłem się do dużego miasta gdzie kiedyś bardzo mocna była idea jeszcze na 1800Mhz i póżniej Era bo kiedyś miewała bardzo dobre oferty i niestety większość nowych wpisów było z tych dwóch sieci. Aczkolwiek wielu nowych znajomych w ciągu tych paru lat udało mi się nakręcić na zmianę i nadal mam ok. 70% z plusa :)

  • 0

    23.  2007-10-05 17:06:22

    18: to chyba żart z dobrymi ofertami?

  • 0

    24.  2007-10-05 18:04:58

    W moim mieście także większość ma Orange i Plusa ze względu na zasięg :) Ja sam z rodziną kilka lat temu miałem około 10numerów w Erze a teraz został mi tylko 1 i na wiosnę wszystkie 10nr będą w Plusie - wszystko przez bardzo zły zasięg Ery i totalne olewanie klienta który składa reklamacje - chciałem choć by minimalny upust w abonamencie a Era mi odpisała - Panie my zasięgu w bunkrach nie gwarantujemy - sugerujemy zakup anteny zewnętrznej :-)-jakby ktoś nie wiedział to jestem w mieście przy samej Łodzi a nie gdzieś na wsi co bym jeszcze Erę rozumiał że zasięgu nie ma. Jak tylko taką dostałem odpowiedź to już wiedziałem że Era to sieć nie dla mnie .

  • 0

    25.  2007-10-05 19:15:18

    dzieki :) Ale chodziło mi o wyniki po 3Q 2007, błąd zrobiłem :P

  • 0

    26. ~  2007-10-05 21:08:23  host: w3cache1.icm.edu.pl

    @25 popatrz na date info podanej przez WitkaT, policz ile dni to bylo po 30 czerwca, te liczbe dodaj do 30 wrzesnia i juz bedziesz wiedzial kiedy bedziesz wiedzial ;-)

  • 0

    27. ~mx2  2007-10-06 08:17:34  host: nat-pr2.aster.pl

    Nie ma co się licytować kto ile ma jakich telefonów zapisanych w książce. U jednego jest więcej Plusa u innego Orangutana. Natomiast dziwi mnie wniosek z końca artykuliku , że Play najefektywniej wydaje kasę. Moim zdaniem nie ma podstaw ku takiemu stwierdzeniu. Jeśli brać pod uwagę liczbę abonentów, efekt nowości i ciekawą ofertę, to raczej Playowi idzie słabo niż dobrze.

  • 0

    28. ~z  2007-10-06 12:28:25  host: efx37.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Za taką duża kasę wywaloną na reklamy mogliby zainwestować w infrastrukturę i obniżyć koszt połączeń. I tak dużo tracą na reklamy w sumie nie wiadomo dla kogo one są. Prawie każdy ma komórkę, albo przedłuża u swojego opa albo idzie do innego i dowiaduje się jaką ma ofertę i wybiera przez porównanie, sentyment, ilość znajomych w tej samej sieci etc. A z prepaidowcami to już w ogóle nie wiem co tu reklamować. Idzie taki zanim kupi starter przeczyta cennik na pudełku i wszystko. Reklamy były potrzebne kiedyś zanim rynek się nasycił i ludzie nie zostali zaznajomieni z gsm ale teraz po co i dla kogo właściwie są reklamy pojęcia nie mam. Dlatego dopłacamy w droższych niż mogłyby być połączeniach na rzecz reklam. Wrrr :(

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-157-210-33.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.