DAJ CYNK

Wydatki telekomów na reklamę po 3Q2007

WitekT

Wydarzenia

606,6 mln zł wydały już w tym roku na reklamę sieci komórkowe, czyli o ponad 80% więcej niż rok wcześniej. Najwięcej - prawie 215 mln zł Polkomtel, który jest jednocześnie liderem pod względem liczby pozyskanych klientów - pisze Gazeta Prawna na podstawie szacunków Expert Monitor i TNS OBOP.

606,6 mln zł wydały już w tym roku na reklamę sieci komórkowe, czyli o ponad 80% więcej niż rok wcześniej. Najwięcej - prawie 215 mln zł Polkomtel, który jest jednocześnie liderem pod względem liczby pozyskanych klientów - pisze Gazeta Prawna na podstawie szacunków Expert Monitor i TNS OBOP.

Polkomtel wydał 214,5 mln zł - o ponad 127% więcej niż rok wcześniej. Ubiegłoroczny lider - PTC - w ciągu trzech kwartałów na reklamę wydał 170,1 mln zł (wzrost o 18,3%). Centertel kupił reklamy za niemal 145 mln zł (wzrost o 47,6%). Tegoroczny debiutant, czyli P4, na reklamę wydał nieco ponad 77 mln zł, czyli dwa razy mniej niż Centertel i niemal trzy razy mniej niż Polkomtel.

Prostą zależność między wydatkami na reklamę a liczbą pozyskanych klientów widać jedynie w przypadku Polkomtela (w obu przypadkach jest liderem). Jak się wydaje najefektywniej pieniądze na reklamę wydaje Play - podsumowuje Gazeta Prawna.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gazeta Prawna