Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wydatki reklamowe telekomów - Orange mniej, T-Mobile więcej

Wydatki reklamowe telekomów - Orange mniej, T-Mobile więcej

sirmark 25 Maja 2017 11:37

6 2

W pierwszych czterech miesiącach roku, z operatorów telekomunikacyjnych najwięcej na działania reklamowe w mediach tradycyjnych (nieinternetowych) wydał Orange - wynika z danych Kantar Media podanych przez serwis Wirtualnemedia.pl.

W zestawieniu TOP10 największych reklamodawców jest jeszcze T-Mobile, ale nie pojawiło się P4 (Play). Tak jak już wcześniej bywało, w zestawieniu nie znalazły się także wydatki Grupy Cyfrowego Polsatu.




Z uwzględnionych operatorów najwięcej wydał Orange, ale w porównaniu do zeszłego roku jego wydatki spadły o 27,5%. Swoje nakłady zwiększył za to T-Mobile - o 9,4%

Operator I-IV 2016 I-IV 2017 Zmiana
Orange 185,32 mln zł 134,38 mln zł -27,5%
T-Mobile 119,90 mln zł 131,17 mln zł 9,4%
Razem 305,22 mln zł 265,54 mln zł -13%

Źródło tekstu: Wirtualnemedia.pl, wł      

Dodaj do:

Tagi: t-mobile | kantar media | orange

w sumie: 10
  • -5

    1.  2017-05-25 12:17:42

    T-Mobile wydał 300 milionów na celebtrytów i reklamę zamiast włożyć te pieniądze w dobrą ofertę(subsydia), fuck logic.
    Reklama jak dobra by nie była, nie przyciągnie klienta do złej, pełnej gwiazdek i drogiej oferty.
    Komuś się coś nie poukładało w niemieckim móżdżku.

  • 4

    2.  2017-05-25 12:23:53

    #1. Możesz jednak jakoś udowodnić swoje tezy? Na jakiej podstawie twierdzisz, że lepiej włożyć pieniądze w subsydia niż w reklamę? Reklama nie przyciąga klientów? Nie jeden przykład jest, że bez reklamy nie sprzedaż dobrej oferty.
    Aha, i powiedz o których gwiazdkach mówisz? Wg ciebie, który operator ma najtańszą ofertę z W4?

  • -10

    3.  2017-05-25 12:35:20

    @2 nie trzeba wychodzić daleko żeby to udowodnić. Dawna Era przecież nie inwestowała kroci w reklamę tylko w ofertę, i to przez wiele lat pozwoliło jej utrzymać pałeczkę lidera na rynku, a i badania zadowolenia klienta nie pozostawiały złudzeń.
    A teraz? Wydano 300 milionów, i co? I odpływ klientów trwa nadal. Z pozycji lidera na ostatnią pozycję.
    Reklama jest potrzebna, ale musi z nią iść dobra oferta. T-Mobile od dawien dawna takiej nie ma. Ani w abonamencie, ani w prepaidzie, a ilość haczyków w umowach jest porażająca. Tego nie zatuszuje żadna reklama.

    Co do najtańszej oferty... nie wypowiem się. Nigdy nie kupowałem ofert z urządzeniem, zawsze tylko sam SIM, i z moich obserwacji wynika, że Play był najtańszy w tym względzie, potem Orange i dawna Era, teraz T-Mobile jest mało elastyczny, Plus to kompletny beton.

  • 1

    4. ~piotr  2017-05-25 12:56:15  host: 188.146.143.197.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    3. Zajrzyj porównaj i dopiero się wypowiadaj bo jak na razie to piszesz kompletne bzdury

  • -1

    5.  2017-05-25 13:32:51

    Tyle, że Orangw reklamuje jeszcze ftth. T-Mobile tylko usługi mobilne.

  • -7

    6. ~Gliwice  2017-05-25 13:40:17  host: pub-137.65.multiplay.pl

    Wydatki zobaczyliście więc teraz może czas na migrację do sieci A2mobile, Plus, Play(chyba już sprzedana OBCYM marka/firma)? Lepiej zaryzykować i inwestować w "swoich" niż nie podejmować ryzyka i z góry dotować OBCEGO!
    XD

  • 1

    7. ~  2017-05-25 14:33:37  host: 212.160.172.71

    @1 reklama jest ważna jak pamiętam ofertę fm mobile abonamentową 2 lata temu była najlepsza na rynku oni nie korzystają z reklamy i co Ci da dobra oferta? przebili się? nie... fakt t-mobile mógłby stworzyć lepszą ofertę ale coś za coś :)

  • 0

    8. ~  2017-05-25 14:43:08  host: 87.239.241.21

    Reklama jest bardzo istotna a to z uwagi na to, że często kłamie bądź jak kto woli oszczędnie gospodaruje prawdą ale przeważnie z czasem przynosi zamierzony skutek.
    Najlepszym przykładem jest Play, kiedyś miał ofertę tanią a teraz jedną z droższych a dzięki reklamie przyjmuje najwięcej nowych abonentów. Co prawda coraz więcej oddaje ale ciągle są na "plusie".

  • 0

    9. ~Nick  2017-05-25 14:58:36  host: 77-253-41-133.adsl.inetia.pl

    Reklama jest bardzo ważna. Badania pokazują, że klienci to debile. Celebryta jest powodem zakupu produktu. Nie ważne jaki towar.

  • 0

    10. ~  2017-05-25 17:02:13  host: 77-254-40-197.adsl.inetia.pl

    @9. ~Nick - niestety ale masz 100% racji.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-211-135.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.