DAJ CYNK

Wydatki reklamowe polskich telekomów w 2011 roku

WitekT

Wydarzenia

W całym 2011 roku telekomy wydały na reklamę cennikowo 2,3 mld zł. Z tego ponad 7%, czyli 164 mln zł, przeznaczone było na reklamę radiową, ale najbardziej aktywni marketerzy w radiu lokowali nawet do 20% swoich budżetów reklamowych - wynika z Raportu AdBranch opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych.

W całym 2011 roku telekomy wydały na reklamę cennikowo 2,3 mld zł. Z tego ponad 7%, czyli 164 mln zł, przeznaczone było na reklamę radiową, ale najbardziej aktywni marketerzy w radiu lokowali nawet do 20% swoich budżetów reklamowych - wynika z Raportu AdBranch opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych.

Całkowite wydatki reklamowe telekomów w 2011 roku:

Firma

Wydatki w 2011 roku w radiu

Udział radia w mediamiksie

Centertel

58,3 mln zł

10,7%

PTC

32,5 mln zł

5,2%

Polkomtel

31,6 mln zł

6,0%

TP

18,6 mln zł

11,6%

Netia

17,7 mln zł

20%

Dane cennikowe netto bez rabatów (te mogą przekraczać 50%). Żródło: Kantar Media

Reklamy radiowe usług abonamentowych sieci komórkowych dla klientów indywidualnych kosztowały w 2011 roku telekomy blisko 40 mln zł i to one były najczęściej reklamowanym produktem telekomunikacyjnym w rozgłośniach.

Firma

Wydatki reklamowe w 2011 roku

PTC

630 mln zł

Centertel

544 mln zł

Polkomtel

529 mln zł

P4

335 mln zł

TP

161 mln zł

Netia

88 mln zł

Dane cennikowe netto bez rabatów (te mogą przekraczać 50%). Żródło: Kantar Media

Centertel wydał w 2011 roku w radiu na promocję marki Orange 28,8 mln zł, Orange dla Firm - 16 mln zł, a Orange Go, Orange Music i Orange Pop - 13,4 mln zł. PTC najwięcej wydała w na promocję marki T-Mobile (11,4 mln zł), co wiązało się z rebrandingiem. Na promocję marki Heyah w radiu przeznaczono 5,3 mln zł, a T-Mobile na Kartę - 4,6 mln zł. Natomiast Polkomtel najwięcej, bo 15 mln zł, przeznaczył na reklamę Plus dla Firm. Radiowa promocja Plus Mix kosztowała 7,8 mln zł, a marki Plus - 4,9 mln zł.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Kantar Media