Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wydatki reklamowe operatorów w marcu

Wydatki reklamowe operatorów w marcu

WitekT 12 Kwietnia 2007 21:19

0 0
Marzec był pierwszym miesiącem działalności nowego operatora na rynku. Co ciekawe, P4 wydało na reklamę w marcu aż o jedną czwartą mniej niż Polkomtel.

W marcu na reklamę Polkomtel wydał 20,1 mln zł, zaś P4 - 15,3 mln zł. Budżet PTC wyniósł 12,3 mln zł, jednak najmniejszymi wydatkami może pochwalić się Centertel - o połowę mniej niż Polkomtel, na poziomie niecałych 11 mln zł.


Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 19
  • 0

    1. ~  2007-04-12 21:25:44  host: aclm63.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A jak się to ma ilość zdobyych klientów? Czy Polkomtel zyskuję najwięcej a orange najmniej?

  • 0

    2.  2007-04-12 21:27:58

    Dziwne... Bo reklam Plusa jakoś nie zauważa się tak często na ulicy czy też w TV jak reklamy Play'a...

  • 0

    3. ~  2007-04-12 21:32:25  host: aclm63.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2 sabled ty jesteś z Warszawy i jeśli z Warszawy się nie ruszasz to widzisz reklamy Play-a. Pojedź do miast 100 tysięcznych, 50 tysięcznych itd. tych miast jest więcej niż takich jak Warszawa, Kraków, Łódź. A w całej Polsce takich bilbordów jest tysiące.

  • 0

    4. ~Nick  2007-04-12 21:42:38  host: staticline679.toya.net.pl

    Reklamy Play pozostają w pamięci bo jednak mają dość oryginalny ;) przekaz przez co są bardziej zauważalne od reszty. Reklamy Plusa są tragiczne (szczególnie ta z promocji simplusa niemożliwe a jednak ...)

  • 0

    5. ~berdys  2007-04-12 21:43:17  host: 32.grybow.net.pl

    3* nie mowiac o takich miastach, jak w hoscie ( 10 tys ) - tutaj nikt nie wie co to Play... ew reklamy mozna zobaczyc w tygodnikach opinii ale tu malo ludzi czyta takie gazety, raczej fakt i gazeta Krakowska ;) dzienniki i do tego beznadziejne... Chociaz widzialem kilka reklam w Pobliskim Nowym Saczu. Co inego w Katowicach- faktycznie cale miasto upstrzone reklama Play-a, lacznie z przystankami i tymi reklamowymi "lapkami" w autobusach.

  • 0

    6. ~  2007-04-12 22:04:06  host: 87-205-211-88.adsl.inetia.pl

    P4 dużo zawdzięcza marketingowi wirusowemu, a gdyby postarali się jeszcze bardziej, to pewnie koszty byłyby jeszcze mniejsze. Centek częściowo zawdzięcza suckces połączeniu TP i Orange (którego niby nie ma a w rzeczywistości jest) na wspólnej stronie orange.pl

  • 0

    7.  2007-04-12 22:14:27

    W Siedlcach (80 tyś) nigdzie do tej pory nie ma reklam Playa. Od kwietnia ma być ich salon, ale w miejscu gdzie ma się znajdować jest remont, który raczej stoi w miejscu jak widziałem. Czyżby się rozmyślili? Trochę mnie dziwi, że ma już działać ich salon w Siedlcach, skoro zasięgu 3g to może uświadczymy za 2 lata. Najbardziej reklamuje się Era, potem Orange, Plus się nie liczy, zero reklam. Ma teraz jeden mały salon. W moim mieście coraz więcej osób wybiera Orange. Powoli w książce znikają numery innych sieci, a pojawia się Orange. Jak tak dalej pójdzie to może za rok będę miał wszystkich tylko w Orange. Z Plusa już wszyscy zrezygnowali, teraz przyszedł czas na Heyah i Erę. Znajomi zmieniają bo twierdzą, że mają drogo.

  • 0

    8.  2007-04-12 22:28:10

    Reklamy PLAY są naprawdę dobre :-)

  • 0

    9. ~  2007-04-12 22:58:49  host: aclm63.neoplus.adsl.tpnet.pl

    biodyt ja też odnoszę wrażenie że wokół mnie coraz więcej "pomarańczowych" jest i chyba z plusa czas odejść.

  • 0

    10. ~Rafał  2007-04-12 23:48:43  host: chello087207240119.chello.pl

    Reklamy mają oryginalny wygląd, jednak są niedociągnięcia... W moim mieście jest Empik... od dłuższego czasu mówiło się, że w kwietniu rusza tam Play, jest 12 kwietnia a przed empikiem jest mały plakat, że wkrótce będzie tu sprzedawane Play, poza tym nie ma nic... wiele jest osób, którzy o Play nie słyszeli, moim zdaniem kampania jest nie do końca przemyślana, całkowity brak punktów sprzedaży...

  • 0

    11. ~  2007-04-12 23:53:45  host: aclm63.neoplus.adsl.tpnet.pl

    poczekajmy na punkty Germanosa

  • 0

    12. ~Bocian  2007-04-13 00:20:15  host: 87-205-41-96.adsl.inetia.pl

    @ biotyt: Plus ma bardzo dobre taryfy dla klientów biznesowych. W moim przekonaniu posiada najlepsze stawki na rynku - trzeba wziąć pod uwagę usługi obniżające koszty takie jak Strefa Plus, Wybrane numery, dodatkowe minuty dla wszystkich. Minuta połączenia kosztuje u nich ok. 60 gr :)

  • 0

    13.  2007-04-13 01:10:26

    @ Bocian: Fajnie że Plus ma dobre taryfy biznesowe, ale na tym rynek się nie kończy (powiedziałbym nawet że jest to stosunkowo niewielka część rynku). Należy pamiętać o klientach prywatnych i do nich też kierować reklamy. Weźcie pod uwagę iż reklamy nie mogą być (na samym początku) we wszystkich miastach. Zawsze zaczyna się od tych największych (1 bilboard jest w stanie [statystycznie oczywiście] obejrzeć więcej osób).

  • 0

    14.  2007-04-13 02:10:52

    A u mnie już sprzedają startery Playa, tyle, że chyba nieformalnie jeszcze :-) Bo ani jednej reklamy nie ma.

  • 0

    15. ~MAX  2007-04-13 07:02:47  host: 212.160.172.70

    2. i 4. Pleciecie :) Rekalmy PLUSA są dużo ciekawsze od tych "nibykontrowersyjnych" PLAYA w których chyba zapomniano co oznacza przekaz pozytywny. W moim mieście jakieś tam bilboardy PLAY widziałem i co? Nawet nie pamiętam za bardzo ich treści. Już bardziej zapadły mi reklamy nowe PEPSI oraz X-BOXA 360 mimo iż występują pojedyńczo. Temat rzeka, możemy tak sobie długo dywagować...

  • 0

    16. ~Nick  2007-04-13 09:10:54  host: xdsl-3075.lodz.dialog.net.pl

    **Maa ale jednak pamiętasz że widziałeś reklamę Play :) I o to chodzi, zapamiętałeś a to już wystarczy.

  • 0

    17. ~dow  2007-04-13 09:47:04  host: dov49.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moim zdaniem Orange ma najepszą oferte biznesową bo: cena za minute połączenia 61groszy a minuta połaczenia do Orange i na stacjonarne tylko 24grosze + takie usługi jak nieograniczony kapitał sekund.

  • 0

    18.  2007-04-13 14:22:41

    Zgadzam się z #4 - Ten cały zakościelny z tym przykrym filmem "Dlaczego nie" to już przeszło samo siebie. A mumio jak mumio. Ludzie nie są zainteresowani samą reklamą tylko śmieją sie z mumio. Era, Play i Orange mają nawet spoko reklamy ;D

  • 0

    19.  2007-04-15 02:35:12

    Play kieruje swoja oferte GLOWNIE do mieszkancow wiekszych miast, gdzie duzo wydaje sie na rozrywke. Wydaje mi sie, ze jesli gdzies pojawiaja sie reklamy danego opa w wiekszej ilosci to znaczy, ze sprzedaz w tym regionie idzie kiepsko i chca ja poprawic ;) Ew. jesli ich nie ma tzn, ze kompletnie olewaja region. W przypadku Play syt. jest chyba inna bo na razie ledwo wyrabiaja sie z rosnacym zainteresowaniem :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-234-61.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.