Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wydatki reklamowe operatorów w 2009 roku w TV

Wydatki reklamowe operatorów w 2009 roku w TV

WitekT 13 Stycznia 2010 11:11

0 0

Polkomtel przeznaczył w 2009 roku najwięcej spośród operatorów komórkowych na reklamę w telewizji. Wydał na to 448 mln zł przed rabatami - wynika z danych TNS OBOP.

Polkomtel był drugim największym reklamodawcą stacji telewizyjnych, wyprzedził go tylko Unilever, który przeznaczył na to 648 mln zł.




Miejsce

Operator

2009

2008

Wzrost

2.

Polkomtel

458 mln zł

291 mln zł

57,4%

4.

Centertel

364 mln zł

273 mln zł

33,3%

8.

PTC

291 mln zł

254 mln zł

14,6%

14.

P4

152 mln zł

107 mln zł

42,1%

-

Razem

1265 mln zł

922 mln zł

37,2%


Źródło tekstu: wirtualnemedia.pl, wł     

Dodaj do:
w sumie: 34
  • 0

    15.  2010-01-13 13:51:09

    Play w 2009 wypada świetnie, bo zyskuje najwięcej i jednocześnie najmniej wydaje. To był bez wątpienia ich rok. Ale moim zdaniem to już koniec. Tym bardziej, że klientów trzeba będzie pozyskiwać cały czas, a asymetria stawek MTR cały czas będzie lecieć w dół.

  • 0

    16. ~  2010-01-13 14:13:31  host: v13-12.opera-mini.net

    do jankes: mysle podobnie. jesli play w tym roku czegos nie wymyśli to bedzie marnie. w tym roku play powinien postawić na net (lepsze pakiety i lepsze naliczanie - zamiast co 100kilo powinno byc co 1kilo). 2 sprawa by jednak wprowadzili telefonie stacjonarną do swojej oferty i 3. sprawa by do swojej sieci P4 wprowadzili jakis wirtualnych operatorów (MVNO). wtedy play miałby szanse na rozwój i zwiekszenie ilości swoich klientów. w innym przypadku marnie wiedzę 2010rok i następne lata dla play..

  • 0

    17. ~  2010-01-13 14:29:37  host: v13-01.opera-mini.net

    @16: Nie "jakiś" tylko "jakichś" chciałeś napisać...

  • 0

    18. ~Maciej  2010-01-13 14:37:31  host: aejb41.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sami musimy namawiać znajomych i rodzine na przejście do Play. Sam korzystam z tej sieci i jestem bardzo zadowolony. I namawiam ciągle to tego innych np. gdy szłyszę nie mam nic na koncie - przepłacasz to nie masz, albo znów przyszedł wysoki rachunek - przejdz do Play będą mniejsze.

  • 0

    19. ~sumo  2010-01-13 14:38:34  host: public-gprs44037.centertel.pl

    UKE znowu zmienia swoje palny, zatem Play będzie miał o d nich MTRową pomoc. ale reklamy mają na poziomie swojego BOKu

  • 0

    20. ~Wiper  2010-01-13 14:54:17  host: 212.2.101.62

    Reklamy Plusa w TV były bardzo widoczne przed świętami to musiało kosztować.

  • 0

    21. ~stz  2010-01-13 14:58:33  host: 77-255-244-2.adsl.inetia.pl

    Ja korzystam z trzech sieci i dzwonię do ich BOK-ów. Odnoszę dobre wrażenie jeżeli chodzi o Play. Jak zadzwonię to nie czekam na połączenie godzinami jak w Plusie, a poza tym takie połączenie kosztuje połowę mniej.

  • 0

    22. ~pikapi  2010-01-13 15:25:22  host: dpd77.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witku: a czy w tych kosztach sa uwzglednione np. koszty uruchomienia loterii (chociazby orange'a)? Bo to takze rodzaj promocji marki i reklamy.

  • 0

    23. ~:)  2010-01-13 15:42:30  host: 109.243.143.215

    dane w tabelce różnią się z tymi z tekstu :)

  • 0

    24.  2010-01-13 15:49:24

    wlasnie - rozbierznosc w kwotach jest. ale to nierzutujacy szczegol.

  • 0

    25.  2010-01-13 15:52:04

    @22, to tylko koszty przeznaczone na reklamę w telewizji, więc jeśli Orange reklamowało w TV loterię, to pewnie te koszty zawierają koszty tej reklamy. Jak pisałem wcześniej- płaci się głównie za czas antenowy. Dałbym sobie rękę uciąć, że tu w czołówce będzie Play- ciągle trafiam w TV na ich reklamy. Ale widać np. częste, ale krótkie reklamy porównawcze to forma oszczędności. Tak samo Era- daje raczej krótkie, ale konkretne spoty, w których informuje o nowych promocjach, ofertach np. podwojeniach w TT, sieci rodzinnej itp.

  • 0

    26. ~:))  2010-01-13 16:29:43  host: 188.33.108.43

    problem tylko w tym, że co Play zyskuje dobrze rozplanowaną reklamą (też dziwi mnie że wydają najmniej), to traci z nawiązką przekazem - bo reklamy to wyjątkowy SYF i nie mają prostego, jednoznacznego przekazu - a to, że ludzie przechodzą do nich (choć mogłoby przejść 10x więcej, gdyby komunikat był klarowny), to powinni tylko dziękować, że Polacy - przynajmniej w części - potrafią czytać informacje i liczyć

  • 0

    27.  2010-01-13 17:06:18

    Witek moje niedopatrzenie. Po tej dygresji wnioskuje na swojej osobie,że reklama w telewizji nie jest wcale taka skuteczna, a out door ma dużo większy potencjał.

  • 0

    28.  2010-01-13 17:17:47

    pikapi: to są koszty cennikowe wszystkich reklam zamieszczonych przez dany podmiot.

  • 0

    29. ~turbodymomen  2010-01-13 17:18:12  host: dynamic-87-105-214-62.ssp.dialog.net.pl

    wydaje mi sie ze to bedzie rowiez rok play w styczniku konczy mi sie umowa z plusem bylem dzisiaj w salonie nie zaoferowali nic lepszego minuty jakies dawali ale malo satysfakcjonujaca ilos z niecieprliwoscia czekam na przejscie do play! niech zyje wolny rynek :)

  • 0

    30. ~a_lex  2010-01-13 22:08:34  host: v08-15.opera-mini.net

    Mi bardzo podobała się seria reklam Orange z "przemalowywaniem" stawek (duże cyfry ceny, polewane pomarańczowym lub czarnym płynem).

  • 0

    31.  2010-01-13 23:42:49

    1265 mln zł, to jak pięć tysięcy tysięcy- powinno być 1,265 mld zł

  • 0

    32. ~luxus  2010-01-14 11:31:33  host: gaja.tpnet.pl

    Koszty Plusa są naprawdę imponujące, licząc 458 mln i dzieląc przez 365 dni w roku to daje nam 1,25 mln dziennie !! Gruba kasa...

  • 0

    33. ~a  2010-01-15 00:39:40  host: chello089077192034.chello.pl

    458 mln dzielac na 3 mln abonentow to jest imponujace, ze kazdy z abonentow placi 150 zl rocznie (czyli jakies 12,5 zl miesiecznie) na same ich reklamy.... Ta kase mozna lepiej wydac :D

  • 0

    34.  2010-01-21 15:42:29

    458 mln na reklamy wydał plus, który ma kilka razy więcej użytkowników, niż 3mln. 3mln ma Play, który wydał na reklamę 152 mln, czyli wychodzi ok. 50zł/rok od każego użytkownika wydane na reklamę .

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-147-221.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet