DAJ CYNK

Wydatki operatorów na reklamę w 2016 roku

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 roku najwięcej na reklamy wydał T-Mobile. Najmniej z kolei Virgin Mobile - wynika z danych Kantar Media dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 roku najwięcej na reklamy wydał T-Mobile. Najmniej z kolei Virgin Mobile - wynika z danych Kantar Media dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Oprócz tego, że T-Mobile wydaje najwięcej na reklamę, to jest w dodatku jedynym operatorem, którego wydatki na promocję wzrosły, o 34,2%. Najmniej wydający Virgin Mobile zmniejszył wydatki o 41,8%. Ogółem, wydatki na reklamy są niższe w tym roku o 3,9%.

Wydatki operatorów na reklamę w okresie styczeń-wrzesień 2016 roku w mln zł:

Firma styczeń-wrzesień 2015 styczeń-wrzesień 2016 Zmiana
T-Mobile 201,148 269,939 34,20%
P4 289,471 257,805 -10,90%
Orange 315,247 252,734 -19,80%
Polkomtel 216,358 215,663 -0,30%
Virgin Mobile 35,858 20,867 -41,80%
Razem 1058,084 1017,084 -3,90%


Jeśli chodzi o formę reklamy, to nadal największe kwoty są wydawane na reklamę w telewizji, choć mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku, o 9,8%. Co ciekawe, najwyższy wzrost wydatków zanotowano w przypadku reklam w gazetach (37,4%), a najwyższy spadek w przypadku reklam w magazynach (42,4%).

Forma reklamy styczeń-wrzesień 2015 styczeń-wrzesień 2016 Zmiana
Telewizja 706,928 637,986 -9,80%
Radio 154,971 174,592 12,70%
Gazety 5,815 7,988 37,40%
Magazyny 23,426 13,488 -42,40%
Outdoor 101,104 108,948 7,80%
Kina 64,306 72,728 13,10%
Razem 1058,084 1017,084 -3,90%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Wirtualnemedia.pl, Kantar Media