Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wydatki operatorów na reklamę w 2016 roku

Wydatki operatorów na reklamę w 2016 roku

orson_dzi 23 Listopada 2016 09:24

6 3

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 roku najwięcej na reklamy wydał T-Mobile. Najmniej z kolei Virgin Mobile - wynika z danych Kantar Media dla portalu Wirtualnemedia.pl.



Oprócz tego, że T-Mobile wydaje najwięcej na reklamę, to jest w dodatku jedynym operatorem, którego wydatki na promocję wzrosły, o 34,2%. Najmniej wydający Virgin Mobile zmniejszył wydatki o 41,8%. Ogółem, wydatki na reklamy są niższe w tym roku o 3,9%.

Wydatki operatorów na reklamę w okresie styczeń-wrzesień 2016 roku w mln zł:




Firma styczeń-wrzesień 2015 styczeń-wrzesień 2016 Zmiana
T-Mobile 201,148 269,939 34,20%
P4 289,471 257,805 -10,90%
Orange 315,247 252,734 -19,80%
Polkomtel 216,358 215,663 -0,30%
Virgin Mobile 35,858 20,867 -41,80%
Razem 1058,084 1017,084 -3,90%


Jeśli chodzi o formę reklamy, to nadal największe kwoty są wydawane na reklamę w telewizji, choć mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku, o 9,8%. Co ciekawe, najwyższy wzrost wydatków zanotowano w przypadku reklam w gazetach (37,4%), a najwyższy spadek w przypadku reklam w magazynach (42,4%).

Forma reklamy styczeń-wrzesień 2015 styczeń-wrzesień 2016 Zmiana
Telewizja 706,928 637,986 -9,80%
Radio 154,971 174,592 12,70%
Gazety 5,815 7,988 37,40%
Magazyny 23,426 13,488 -42,40%
Outdoor 101,104 108,948 7,80%
Kina 64,306 72,728 13,10%
Razem 1058,084 1017,084 -3,90%

Źródło tekstu: Wirtualnemedia.pl, Kantar Media     

Dodaj do:

Tagi: t-mobile | orange | plus | reklama | play | virgin mobile

w sumie: 24
  • 0

    5. ~Marczysław  2016-11-23 09:50:11  host: 37-128-89-134.static.ip.netia.com.pl

    Ile to Hajsu leci na takie reklamy.. Masakra , wydaje mi się że część tej kasy by mogli inaczej spożytkować

  • 0

    6. ~TMobileSkasowałoRWK  2016-11-23 09:50:26  host: user-94-254-179-72.play-internet.pl

    @3 - to są wszystko wydatki bez uwzględnienia internetów.
    Kwoty na internet są nieporównywalnie niższe (zwłaszcza w porównaniu z TV, radiem i outdoorem) ale porównanie tych wydatków i płac dla klakierów byłoby bardzo interesujące ale to nierealne aby operatorzy się do wszystkiego przyznali (w opłacaniu klakierów bryluje T-Mobile - wystarczy poczytać komentarze przez kilkanaście dni na kilku poczytnych portalach technologiczno-telekomunikacyjnych czy ogólnych takich jak np. onet).

  • -5

    7. ~  2016-11-23 09:54:25  host: 188.146.15.209.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @1 Od razu widać kto ogłupił społeczeństwo
    T-Mobile tonący brzytwy się chwyta
    Ale to Play reklamami najbardziej przyciągnął klientelę i zrobił ludziom papkę z mózgu

  • 0

    8. ~  2016-11-23 09:56:48  host: 165.225.84.76

    Abonament w Tmobile moze tylko pisowiec wziac:P

  • -1

    9. ~TMobileSkasowałoRWK  2016-11-23 09:59:28  host: user-94-254-179-72.play-internet.pl

    Odnoszę również wrażenie (czytuję bardzo dużo przeróżnych internetów łącznie z komentarzami, forami i blogami, choć głównie "techniczne" miejsca), że najwięcej typowych reklam internetowych (z wyłączeniem klaki w komentarzach) jest od pewnego czasu (4-8 miesięcy) również od T-Mobile.

  • 0

    10.  2016-11-23 09:59:33

    8 - w którym regulaminie jest taka klauzula?

  • 0

    11.  2016-11-23 10:11:01

    @7 czy ja wiem czy brzytwy. Moim zdaniem dobili do poziomów play bo jak ogólnie wiadomo w play to była bardzo dobra inwestycja i liczą ze u nich tez poskutkuje. Biorąc pod uwagę ze orange i plus reklamują jeszcze odpowiednio internet stacjonarny i cyfrowy polsat to orange ma wydatki na dobrym poziomie ale racjonalne wydawanie plusa jest godne podziwu :)

  • -1

    12. ~Specjalista  2016-11-23 10:28:03  host: 178235192143.bielskobiala.vectranet.pl

    Kiedyś ktoś powiedział - dobry towar zareklamuje się sam. No cóż żeby sprzedać kał w złotku trzeba polegać tylko na reklamie bo sama degustacja może nie wpłynąć korzystnie na sprzedaż i tak to wygląda w t-mobile. Klienci mający z magentą cokolwiek wspólnego po zakosztowaniu tego "miodu" robią mocną antyreklamę więc oni muszą wybielać się w mediach żeby cokolwiek sprzedać i złowić kilku jeleni, których i tak stracą po "owocnej" współpracy. Poza tym dział akwizycji w t-mobile to pełna amatorka, wystarczy popatrzeć na ogłoszenia o pracę i wymagania stawiane ich pracownikom - dużo większe są stawiane kandydatom w Tesco. A później wiadome skutki - kłamstwa, niedomówienia i ogrom reklamacji skutkiem czego jest utrata klientów. Wydaje się, że taniec na Titanicu jeszcze trwa ale tylko po to żeby ktokolwiek na nim był ;). Braki w kadrze, brak obsługi na infolinii, kolejne likwidacje sklepów stacjonarnych i tony płatnych usług aktywowanych bez zgody klientów żeby załatać dziurawy budżet. Unikają konfrontacji z klientem jak mogą zamiast ratować to co jeszcze zostało. Kolejne kwartały to już tylko będzie klasyczne kopanie leżącego.

  • 1

    13. ~Reno  2016-11-23 10:55:57  host: 78-11-53-66.static.ip.netia.com.pl

    aż coś człowieka kręci jak patrzy na takie kwoty. no nic gustom wszystkich sie nie dogodzi ale z dwojga złego wolę reklamy tmobile czy orange niż play z parciem na gwiazdeczki youtuba

  • 2

    14. ~Diabeł tasmanski  2016-11-23 11:01:25  host: public-gprs361618.centertel.pl

    Prawda taka że na forach ludzie wykrywają same żale. Jak coś nie pasuje, to do sieci z tym. Jak klient zadowolony to najczęściej nic nie pisze. A jak napisze to mu cisna momentalnie ze reklamę robi. Z Plusem taki problem że LTE cieniutkie

  • 0

    15.  2016-11-23 11:08:10

    @13 To są duże kwoty? Przypomnij sobie ile kosztowały operatorów częstotliwości? Ta kasa na reklamę to jakieś drobne w budżecie operatorów. Taki Virgin wydaje na reklamę dużo mniej i stoi w miejscu. Trzeba wydawać dużo aby był z tego klient.

  • 0

    16. ~Specjalista  2016-11-23 11:21:05  host: 178235192143.bielskobiala.vectranet.pl

    @15 mylisz się, żeby był klient trzeba sprzedać a nie wpakować w reklamę kupę kasy i pozyskać najmniej klientów. Oczywiście dla t-mobile pozyskanie 15 razy mniej klientów niż Play może być sukcesem ale czy nie lepiej przeznaczyć te wyrzucone w błoto pieniądze na inwestycję w personel, którego już nie mają? Cyrk w ich wykonaniu już nawet przestał być śmieszny, na żadnej płaszczyźnie nie mają przewagi nad fioletowymi.

  • 3

    17.  2016-11-23 11:21:35

    @15 z jednej strony wiadomo im wiecej kasy na reklamę tym wieksza szansa na pozyskanie klienta. ale czasem skutki sa odwrotne i reklama zamiast przciągac zniecheca jeszcze bardziej. Plus postarał się zebym juz nigdy nie pomyslal o umowie z nimi

  • 2

    18.  2016-11-23 11:43:00

    @16 T-Mobile to specyficzny przykład. Oni żyją głównie z GTS. Przez ostatnie lata mocno pracowali na pozycje "największego oszusta". W innych przypadkach dobra reklama spokojnie przyciąga klienta. @17 W firmach są analitycy. Jeśli coś pójdzie źle to z pewnością zmienią przekaz medialny. Widocznie reklama SMARTDOM robi im robotę. Virgin też wsadził kilka baniek w reklamę, a praktycznie stoi w miejscu z nowymi aktywacjami.

  • 3

    19. ~Nemo  2016-11-23 11:58:41  host: 89-79-178-90.dynamic.chello.pl

    "Ogółem, wydatki na reklamy są NIŻE w tym roku o 3,9%". Do poprawy.

  • 1

    20.  2016-11-23 12:32:20

    reklamy play kiedys byly więcej niż ok, ale fomrat szybko się wyczerpał. do 2099 chcą brnac w to samo?

  • -1

    21. ~--  2016-11-23 13:35:24  host: 217-67-205-170.itsa.net.pl

    @18 - widać że masz średnie pojęcie o obecnej sytuacji. Dzisiaj jeżeli ktoś jest w stanie obronić swoją bazę klientów na kartę to znaczy, że radzi sobie zdecydowanie lepiej niż inni. W IIIQ operatorzy stracili 2 mln klientów na kartę, więc jeżeli komuś baza się nie zmienia to świadczy o jego mocnej pozycji.

  • -1

    22.  2016-11-23 13:58:36

    @12 Zgadza się, przykład T-mobile jest klasycznym przykładem jak po wejściu do koncernu z dobrej stabilnej sieci zrobić koncernowe g....no w którym nikt nic nie wie i wszystko "prawie" działa, technicznie T-mobile daleko wyprzedza takiego np. plaja ale już ofertowo czy podejściem do klienta są daleko w tyle. Chamski cwaniacki marketing, okradanie, włączanie niechcianych usług, drogi niekonkurencyjny prepaid z którego jest ciągły odpływ klientów. T-mobile cały czas tonie, ratują się i drogo ich to kosztuje (reklama) ale toną.

  • 0

    23.  2016-11-23 15:02:14

    @21 Widać, że lubisz dosrać personalnie, ale poza tym to cieńkie te twoje dedukcje. Virginowi baza się nie zmienia bo daje rwk bez kombinowania i ma w miarę świeżych klientów. Ot i cała filozofia. Zobaczymy co na temat tej bazy napiszesz po 1Q 2017. ;) 1/3 poleci w kosmos jak nic.

  • 0

    24. ~yin  2016-12-04 20:08:31  host: user-94-254-227-210.play-internet.pl

    Najgłośniej ryczy krowa która mało mleka daje...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-124-106.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.