Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wstydliwy sekret Androida

Wstydliwy sekret Androida

Q! 27 Lipca 2011 11:54

0 0

O ile dzienna liczba aktywacji nowych urządzeń z Androidem może robić wrażenie, o tyle ich sprzedaż już nie do końca. W niektórych bowiem przypadkach zwroty sięgają nawet kilkudziesięciu procent - wynika z informacji serwisu TechCrunch.

Według TechCrunch i osoby zbliżonej do sprawy, czyli danych dotyczących sprzedaży telefonów z Androidem różnych producentów, w przypadku niektórych modeli odsetek zwrotów sięga nawet od 30 do 40%. Co ciekawe, zwroty te nigdzie nie mają być odnotowywane.




Oznacza to, że niedawno podawane przez Larry’ego Page’a - szefa Google - dane o ilości dziennych aktywacji Androidów na poziomie 550 tys. sztuk mogą nie być do końca prawdziwe. Wszystko dlatego, że nie wiadomo w jaki sposób liczone jest ponowne włączenie do sieci zwróconego wcześniej sprzętu.

Źródło tekstu: TechCrunch, wł     

Dodaj do:
w sumie: 42
  • -1

    24.  2011-07-27 13:54:16

    @issa - czyli jeśli było o tym i na WP, i na AntyWebie, to my już nie możemy pisać? A jak napiszemy, to będzie znaczyć, że kopiujemy od nich? Gratuluję logicznego myślenia. Co do wiary w informacje, to pozostawiam Ci wolną rękę. Albo jeszcze lepiej - jeśli masz jakąś ciekawą informację, to zawsze możesz się nią podzielić z redakcją. Oby tylko była chociaż na zbliżonym poziomie wiarygodności co u TechCruncha. Co do statystyk, to podajemy je na bieżąco - dla Twojej informacji: w 1Q2011 101 mln smartfonów globalnie, 36% to Androidy. Do Europy ze Środkowym Wschodem i Afryką trafiło 32,6 mln sztuk. Wyniki smartfonowe dla Polski też ostatnimi czasy podajemy coraz bardziej regularnie (bo coraz więcej statystyk jest udostępnianych przez sprzedawców, operatorów itp.). @AbrahaM - jeśli porównujesz wiarygodność "osoby z ulicy" do TechCruncha, to również gratuluję.

  • 0

    25. ~  2011-07-27 13:56:48  host: z42-06.opera-mini.net

    News na takim poziomie (merytorycznym), ze nawet odechciewa sie komentowania. rcicho

  • 1

    28.  2011-07-27 14:03:03

    @Q! Tak kończy się jak ktoś ma czelność napisać coś złego o Androidzie. Teraz ładnie przeproś a w tekście Android zmień na Symbian i wszyscy będą zadowoleni.

  • 2

    29.  2011-07-27 14:04:57

    Nie, tego nie powiedziałem. Powiedziałem tylko, że fakty są takie, a się o nie pytałes, że był on na AntyWeb i jeśli nie był nim zainspirowany to w porządku.Co do "poziomu wiarygodności", fakty podane w tym newsie to totalne ogólniki, to nie są żadne fakty, "niektóre modele", "różni producenci", co to za fakty? 30-40% , policz sobie jaka to jest rozbieżność w wypadku ilości idących w 10 milionów, to najlepiej oddaje wiarygodność newsa. Ponawiam pytanie, bo nie otrzymałem odpowiedzi - jaki procent ogółu sprzedaży Androida, dotyczy rynku USA z którego jak mniemam pochodzi ten news. O konkrety proszę.

  • 0

    33.  2011-07-27 14:21:21

    @issa - w porządku. Jeśli nie interesują Cię takie informacje, to nie ma musu klikania w nie. Naprawdę. Smartfonów w Ameryce Północnej sprzedało się w 1Q2011 24,7 mln sztuk, a udział Androida to około 35% - większych konkretów nie ma, to musi Ci wystarczyć. Poza tym przeczytaj jeszcze raz uważnie treść niusa, ale całego (zwróć uwagę czego tyczy się te 30 do 40%). I jeśli już chcesz rozmawiać na fakty, to "mniemam" zdecydowanie się w nich nie mieści. I na koniec: udział Androida w Europie zachodniej jest różny, ale w kilku najbardziej rozwiniętych krajach jest już w okolicach 50%, czyli wyraźnie więcej niż w USA.

  • 1

    34.  2011-07-27 14:27:03

    Q, po pierwsze prosze Cie o usuniecie komentarza tego trola z mini opery, ktory bruzdzi Wam notorycznie, dziwie sie, ze do tej pory przymykacie oko na jego haniebne wystepki. Co do "mniemam" - to jest wlasnie ostroznosc ktora przeciwstawiam Twoim uogolnieniom. Jak mozna bylo postawic znak rownosci pomiedzy (rzekomymi) 30-40 procentami zwrotow na rynku USA z ogolna sprzedaza Androidow. A jesli nie dotyczy on tylko rynku USA, to, wlasnie - na ile jest on miarodajny? Znow wracamy do punktu wyjscia.

  • 1

    35.  2011-07-27 14:30:31

    I jeszcze do Twojego komentarza - interesuja mnie, tylko nie jestem czytelnikiem, ktory gladko przelyka kazda papke i nie zadaje trudnych pytan. Nie na tym rzecz polega. I teraz 35% daje 8.6 miliona sztuk, jak ma to sie do 36 milionow Androidow sprzedanych w I kwartale?

  • 0

    37.  2011-07-27 14:31:51

    @issa - podobną ostrożnością z naszej strony było powołanie się na inne źródło. Poza tym nius nie składa się z samych przypuszczeń. Rynek amerykański jest jednym z głównych rynków i trendy tam panujące często są zbliżone (lub niedoszacowane) do podobnie rozwiniętych w Europie.

  • 0

    39.  2011-07-27 14:36:05

    @issa - a jak ma się mieć? Stanowi ponad 20%. I tyle.

  • 0

    44.  2011-07-27 14:53:09

    Wszyscy dyskutanci w tym wątku zapominają iż w USA dość powszechną jest możliwość zwrotu sprzętu przez klienta bez podania przyczyny (przy spełneniu jeszcze paru warunków), po potrąceniu "restocking fee" sięgającej nawet 20%. Potem taki sprzęt często jest normalnie sprzedawany, z odpowiednią adnotacją i stosownie taniej.

  • 0

    48.  2011-07-27 15:27:46

    Czyżby czar Androida pryska...?

  • 1

    49.  2011-07-27 16:23:12

    Żeby nie było wątpliwości, ostatnie komentarze pokasowałem ja osobiście.

  • 0

    50.  2011-07-27 17:10:35

    Ad 21. Piszesz że Android płynnie działa na procesorze dwurdzeniowym SGS2. W moim LG P500 siedzi jednordzeniowy staruszek czyli poczciwy Qualcomm MSM7227 z zegarem 600Mhz i sam zobacz jak chodzi: http://www.youtube.com/watch?v=olf-ie9vs4k

  • 0

    51.  2011-07-27 17:11:21

    Teraz juz mozna wrocic spokojnie do dyskusji na temat. No wlasnie Q, czytajac newsa odnioslem wrazenie, ze uogolnia sie rynek amerykanski na reszte swiata. Odpowiedziales w komentarzu - jak ma sie miec? Ma sie nastepujaca, 30% przeklada sie na 2.5 mln telefonow a 40% na 3.5mln. W liczbie ogolnych aktywacji przeklada sie to na niezadowolenie klientow na poziomie 7-9%. To duzo? I to zakladajac, ze te dociekliwe wyliczenia opieraja sie na prawdziwych doniesieniach. A jak ma sie to do spadku liczby aktywacji? Otoz ma sie jak 550tys dziennie do 500-510 tys dziennie. Oby kazdy system mial takie wyniki. Co do rynku amerykanskiego jako trendomierza. Jest on wlasnie absolutnie niemiarodajny i totalnie specyficzny. Poczawszy od udzialow RIM przez udzialy Nokii po procent ogolu sprzedazy gier (70%)

  • 0

    52.  2011-07-27 17:22:14

    Rcicho, wlasnie niedawno dyskutowalismy z Maniilkiem na ten temat. Naprawde trudno jest wrzucac Androidy do jednego worka i tutaj automatycznie przejawia sie blad logiczny tego newsa. iOS = iPhona, ale Android = najprzerozniejsi producenci. Pytanie teraz w odniesieniu do tytulu czy klienci narzekaja na Androida czy na konkretne modele sprzetu. A tu, co tu ukrywac, zdarzaja sie slabe wyroby na pewno.

  • 0

    53.  2011-07-27 20:16:31

    @52 dokładnie. Na procesorze 1GHz innego producenta mógłby chodzić znacznie gorzej, i to nie z winy procesora ale optymalizacji systemu pod dane CPU.

  • 0

    54.  2011-07-27 20:28:08

    @23 AbrahaM: ten tablet od htc 12,5 cala kiedy wejdzie do sprzedaży? Bo moim zdaniem nie ma sensu kupowac tego co do tej pory nazywa sie tabletami - za małe ekrany. 12,5 cala to już jest coś

  • 0

    55. ~code  2011-07-28 00:08:29  host: 89-76-44-56.dynamic.chello.pl

    W przypadku jednego operatora z W3, słuchawki Androidowe przodują nie tylko w zwrotach, ale i w Faillure Rate.

  • 0

    56. ~Lolek  2011-07-28 16:52:58  host: 212.160.172.70

    Jak dla mnie informacja jest rzetelna;) Jeśli dla was nie to ciekawe co mówicie słuchając wiadomości w radiu.;) Ujmę więc waszą infantylność tak-"nie sztuka zabić kruka ale gołą dupą jeża;)" Pozdrawiam

  • 0

    57. ~jaax44  2011-07-28 20:49:15  host: afcc137.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czepianie się androida ciąg dalszy!!! Nie ma już instytucji na ziemi która nie miałaby coś do Androida. Ludzieeeeeeeeee może trochę spasujcie wreszcie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.