Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wstępny obraz polskiego rynku kart SIM po 2Q2009

Wstępny obraz polskiego rynku kart SIM po 2Q2009

WitekT 29 Lipca 2009 23:20

0 0

Jedynym operatorem "na minusie" w II kwartale był Polkomtel, najwięcej nowych kart SIM pozyskało P4 - wynika z szacunków TELEPOLIS.PL.

Na razie jedynymi operatorami, których wyniki są jawne, są Centertel (konsolidowany w wynikach Grupy TP) oraz Polkomtel (konsolidowany w wynikach Vodafone). Dane dotyczące PTC poznamy 6. sierpnia, kiedy swoje wyniki opublikuje Deutsche Telekom. P4 nie publikuje swoich kwartalnych wyników.




Stan na 30. czerwca według szacunków TELEPOLIS.PL:

Operator

Stan na koniec 2Q09

Przyrost w 2Q09

Polkomtel

14,465 mln

- 111 tys.

Centertel

13,768 mln

87 tys.

PTC

ok. 13,32 mln

ok. 33 tys.

P4

ok. 2,67 mln

ok. 415 tys.

MVNO

ok. 0,2 mln

ok. 48 tys.

Razem

44,427 mln

473 tys.


Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 90
  • 0

    71.  2009-07-30 13:58:36

    jojo: niektóre komentarze mi umykają...

  • 0

    72. ~Gormar  2009-07-30 15:39:29  host: 217.96.62.235

    @65. To że prepaid stanowi 30% przychodu nie jest jednoznaczne z 30% dochodu! Spójrz w tabeli jaki jest koszt pozyskania użytkownika (SAC) postpaid. W Orange wynosi on lekko ponad 500 zł (w Play pewnie sporo więcej) a prepaid to ok 15 zł. Przy umowie 24 miesięcznej to jest ok 21 zł miesięcznie. Do tego dochodzą koszty serwisowania telefonów (średnio 4% telefonów psuje się w okresie gwarancyjnym) oraz wystawiania i przesyłania faktur (domyślam się, że pewnie ok 2 zł miesięcznie na użytkownika). Koszty windykacji to możemy pominąć, gdyż Polacy płacą swoje rachunki ;).

  • 0

    73. ~Gormar  2009-07-30 15:51:11  host: 217.96.62.235

    @68. Panie synkopa, jeżeli podajemy ceny to należy napisać czy zawierają one podatek VAT! Spojrzałem na te 24,31 grosze i sądziłem, że faktycznie otrzymał pan jakąś świetną ofertę od W3 bez telefonu, ale po dodaniu VAT'u już tak różowo to nie wygląda (29,65gr z VAT). Nie wiem jakie są stawki wewnątrz sieci, ale wątpię, aby były zbliżone do 5 gr netto ;). A co do różnych programów lojalnościowych typu Profit w Erze od dawna mam wyrobione zdanie. Są one warte maksymalnie 1% środków wydanych na abonament. Czyli w pańskim przypadku cena minuty spadła by do 29,3535 gr brutto.

  • 0

    74.  2009-07-30 15:57:46

    W wiadomości 68 napisałem, ze ceny netto. Przy mojej kalkulacji minuta w sieci kosztuje ok 13gr, a do swojaków 6,6gr tym razem już brutto. Pisałem wcześniej, że nie czuję motywacji do zmiany operatora.

  • 0

    75.  2009-07-30 16:01:34

    ~Kozo - mylisz się... Widać, że nie potrafisz czytać nawet ;-) Ja o jednym , Ty o czym innym... Ale Ty oczywiście popuściłbyś, gdybyś mojego nicka (źle zresztą) nie napisał? Wyluzuj, będziesz zdrowszy. ~0jgeant (36) - te słowa zupełnie co innego znaczą... W tym przypadku Witek się pomylił ;-) synkopa - Ty naprawdę... bredzisz ;-D

  • 0

    76.  2009-07-30 16:02:58

    zresztą podobnie jak ja ;)

  • 0

    77. ~wlo jak zwykle na posterunku  2009-07-30 16:27:36  host: inet20908ng-2.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    hehe

  • 0

    78. ~  2009-07-30 16:41:00  host: t07-09.opera-mini.net

    Synkopa tyle, że z komóry. Jestem Pluszakiem od '98 roku i naprawdę uważam tę sieć za jedną z najlepszych. Korzystasz jeszcze z pakietu MMS za 5zł i SMS za 1 gr.? Wciąż są do wzięcia. Do tego teraz pakiety iPlus. Jest na prawdę świetnie.

  • 0

    79. ~  2009-07-30 16:49:50  host: 093105086098.legnica.vectranet.pl

    przeszedlem do play i karte orange odlożylem w piach i tym chamskim sznurkom mam się jeszcze do statystyk dokladac? jak tą karte usunac tzn numer telelfonu. bo teoretycznie moge rozmowy odbierac przez tam 320 dni

  • 0

    80. ~Gormar  2009-07-30 16:55:13  host: 217.96.62.235

    @79. Przenieś numer :). Wtedy już w 3 kwartale znikniesz ze statystyki.

  • 0

    81. ~  2009-07-30 17:34:22  host: inet20908na-1.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    gdyby operatorzy odłączali karty zgodnie z obowiązującymi terminami to pewnie jeszcze ok. miliona kart by zniknęło

  • 0

    82.  2009-07-30 18:58:04

    @synkopa,chciałem się tylko dowiedzieć co dostałeś w zamian za cyrograf,gdyż sam od maja mam 50% na elastcznej ,plus może jest jedną z najlepszych ale co można pomyśleć o firmie w której w abo musi podpisać papier na rok żeby dostać to co dzisiaj w prepaidzie jest normą, fakt roaming wychodzi bardzo tanio, dla mojej córki fresh też jest najlepsza ofertą (mniej będę płacił;)

  • 0

    83. ~  2009-07-30 19:04:07  host: nat05.rtk.net.pl

    dziwna sprawa. Miałem tv biznes online z plusa na gprs. Teraz na nowym telefonie mam tv biznes 3-3,5G a jakość jest ta sama. Tak samo nie widzę szczegółów. Jeśli tv biznes działa tak samo na gprs a 3,5G - to ktoś mi tu ściemnia.... To w komputerze jak odbiera tv internetowa 400-500kb/s to jakość jest już dobra - a tu jest niby do 7,2MB a jakość odbioru tragiczna... Jestem oficjalnie już zawiedziony na plusie (a nadajnik 3,5G polkomtela mam blisko siebie...)

  • 0

    84. ~  2009-07-30 19:58:12  host: t10-07.opera-mini.net

    @83 na mp4 mam wychodzace rok i sporo kasy na koncie,bo znam swoj profil:raz usiade i 500MB zrobie w 3dni jak jade na dacze,raz do opery mini starczy pakiet za5pln,raz wysle smsow premium w tydzien na30pln a potem miesiac nic.potem ide do simplusa,zaladuje za100pln i spokoj..w play mam minimix z 'abo' 10pln mies gdzie mam 52min do wszystkich(50min za9pln+2min po49gr) a z1za2 mam 10-20min do play/stacjo.tak wiec mam za10pln od60do70min ze stawka 15-17gr min.taniej gadac sie dla mnie nie da..jest kryzys a2010 bedzie dla nas Polakow b.ciezki-play to wykorzysta w pf i slusznie.jak ktos nie wie za co ile placi i jak korzysta niech przeplaca.mirekb

  • 0

    85. ~  2009-07-30 21:54:53  host: 80.51.91.245

    @77 grafoman spod numeru 67 również :D

  • 0

    86. ~d@rcio  2009-07-31 04:59:57  host: 86-17-n1.aster.pl

    dla mnie liczy sie tylko nowy tak tak z 1h za 0,29 gr wypas

  • 0

    87. ~tomala  2009-08-01 21:16:41  host: 213-92-154-171.serv-net.pl

    86: rozmawiasz godzinami przez telefon? Gratuluje! Przelicz ile czasu tracisz w roku.

  • 0

    88. ~czes  2009-08-02 21:36:30  host: chello084010011029.chello.pl

    Ostatnio bylem w erze i widzialem tylko albo ludzi przenoszacych numer do play albo rezygnujacych z ich fantastycznych usług

  • 0

    89. ~moon  2009-08-05 13:13:47  host: apn-77-112-63-66.dynamic.gprs.plus.pl

    e tam, przechodzą ci, którzy polecieli po taniości, jak zobaczą jakość, to zacznie się odpływ od play bo z tym to zawsze było o nich dziadostwo

  • 0

    90. ~POkemon  2009-08-06 22:00:14  host: ip-94-42-15-133.multimo.pl

    Premier Drugiej Irlandii Donald Tusk powinien zwolnić Bauca, bo ciąnie on Polkomtela na dno.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-104-234.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.