Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wstępne wyniki Grupy TP w 3Q2012

Wstępne wyniki Grupy TP w 3Q2012

WitekT 17 Października 2012 10:37

0 0

W II kwartale 2012 roku Grupa TP zanotowała przychody na poziomie 3,473 mld zł (spadek o 5,5% w porównaniu do III kwartału zeszłego roku) i 307 mln zł zysku netto. Segment telefonii stacjonarnej dał 1,917 mld zł przychodu (spadek o 4% względem III kwartału 2011 roku).

Strukturalny spadek przychodów z usług głosowych był głównym czynnikiem stojącym za spadkiem przychodów w segmencie stacjonarnym, wynikającym z migracji ruchu i linii do usług mobilnych. Zostało to tylko częściowo skompensowane wyższymi przychodami z usług hurtowych i przesyłu danych - napisano w komentarzu do wyników.




Liczba linii głosowych:

 

POTS (mln)

ISDN (tys.)

WLR (mln)

1Q11

5,163

856

1,373

2Q11

5,007

840

1,396

3Q11

4,849

821

1,419

4Q11

4,638

807

1,470

1Q12

4,356

780

1,512

2Q12

4,158

762

1,539

3Q12

3,990

740

1,518


Liczba linii internetowych:

 

ADSL + VDSL (mln)

CDMA (tys.)

Razem TP (mln)

LLU (tys.)

BSA (tys.)

1Q11

2,143

154

2,297

149

375

2Q11

1,148

163

2,311

162

373

3Q11

2,157 + 0,001

174

2,332

178

366

4Q11

2,157 + 0,006

183

2,346

186

366

1Q12

2,151 + 0,011

186

2,348

186

367

2Q12

2,146 + 0,016

182

2,344

184

367

3Q12

2,134 + 0,023

181

2,338

187

356


Udziały rynkowe, ARPU z usług szerokopasmowych i telewizyjnych:

 

ARPU (zł)

Udział w rynku pod względem liczby klientów

Udział w rynku pod względem przychodów

1Q11

56,3

34,8%

42,5%

2Q11

55,1

34,6%

41,2%

3Q11

54,1

34,5%

40,7%

4Q11

53,4

34,2%

40,3%

1Q12

53,3

33,8%

39,5%

2Q12

54,5

33,5%

39,6%

3Q12

54,9

-

-


 

IPTV (tys.)

DTH (satelita)

3Play (TV + BB + VoIP)

1Q11

113

464

27

2Q11

111

482

29

3Q11

109

506

32

4Q11

110

527

55

1Q12

113

550

112

2Q12

114

562

151

3Q12

116

578

191


WLR i WLL (ang. Wireless Local Loop - bezprzewodowa pętla lokalna) w ramach Centertela:

(tys.)

WLR

WLL

1Q11

111

34

2Q11

117

40

3Q11

120

47

4Q11

124

54

1Q12

127

61

2Q12

128

69

3Q12

124

76

Źródło tekstu: Grupa TP, wł     

Dodaj do:
w sumie: 31
  • 0

    14. ~la vie change avec Orange  2012-10-17 19:29:42  host: goliat.interkonekt.pl

    mało. Bo musi być miejsce dla innego klienta. To wszystko wygląda tylko tak różowo a to stara zacofana Telekompromitacja Polska.

  • 0

    15. ~Krzysiek87  2012-10-17 20:58:40  host: aut128.neoplus.adsl.tpnet.pl

    TP powinno dać nielimitowane połączenia z telefonów stacjonarnych na komórki,może wtedy ludzie nie rezygnowali by tak z linii analogowej.

  • 0

    16. ~la vie change avec Orange  2012-10-17 21:08:36  host: goliat.interkonekt.pl

    rezygnacja to najgorsza zmora. Jest masakra. Pracownicy salonów niezależnie jak by się starali to ludzie i tak dalej rezygnują. Jest masakra

  • 0

    17. ~  2012-10-17 21:32:01  host: ip-94-42-30-54.multimo.pl

    TP powinna dać darmowy dial up na stacjonarnych. Oczywiście nie teraz. Teraz to już z pięć lat za późno.

  • 0

    18. ~n  2012-10-17 21:57:37  host: public-gprs405860.centertel.pl

    po wynikach jakoś nie widać korzyści z re-brandingu zmiany marki, klienci za to gubią się w "którym" orange usługę mają, po pracownicy tp i ptk mają między sobą chińskie mury, temat na felieton ;)

  • 0

    19. ~la vie change avec Orange  2012-10-17 22:01:07  host: goliat.interkonekt.pl

    to wygląda tak. Załóżmy wchodzisz do salonu złożyć rezygnację ze stacjonarnego. Na to Pani z telepunktu prowadzi rozmowę handlową a dlaczego a po co i oferuje nowe oferty. Wtedy klient zaczyna się denerwować na to Pani dzwoni do działu rezygnacji by oni wyrazili zgodę na rezygnację. No i dopiero potem jak już przejdziemy rozmowę przez telefon konsultant w salonie składa rezygnację. W Polsce wykreowała się moda, ze nikt nie potrzebuje stacjonarki. Jeszcze kilka lat temu rezygnowali ludzie do 40 młodzi którzy przestawili się na komórki. Dzisiaj rezygnują już osoby starsze które mają powyżej 60. Zresztą za 8 lat telefon stacjonarny z Tepsy będzie miało max 2 miliony ludzi.

  • 0

    20. ~Krzysiek87  2012-10-17 22:09:28  host: aut128.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dlaczego TP nie chcę wliczyć minut na komórki w abonament?przecież operatorzy kablowi już takie oferty posiadają.

  • 0

    21. ~la vie change avec Orange  2012-10-18 00:01:45  host: goliat.interkonekt.pl

    bo TP nie zrobi nic jako pierwsza. Mimo tego, że znam tą firmę od podszewki to uważam, że to jest najgorszy moloch w Polsce jaki może być...

  • 0

    22. ~xxx  2012-10-18 01:03:35  host: public-gprs137424.centertel.pl

    ja to bym powypierdzielal tych wszystkich kierownikow. chyba zadna firma nie ma tak przeludnionej ekipy darmozjadow!!! po cholere mi koordynator skoro on nic nie moze i nic nie wie? tepsa sama strzela sobie w kolano! jest coraz gorzej. dobrze ze sa przynajmniej inwestycje :)

  • 0

    23. ~la vie change avec Orange  2012-10-18 01:32:27  host: goliat.interkonekt.pl

    przeszłość jest jasna przeszłość to Orange

  • 0

    24.  2012-10-18 02:02:30

    @23 Nie dziw sie że nawet 60 latkowie rezygnują bo i starsze moja babcia 80 letnia też zrezygnowała bo po co ma płacić jak za zboże jak może mieć do swojej sieci no limit za 10zł. Widzisz różnice bo ja tak i nawet starsi ludzie. A najgorsze jest to że za samo utrzymanie lini sie płaci to juź farsa.

  • 0

    25. ~Nie chcem, ale muszem  2012-10-18 02:46:25  host: edr229.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Internet niby 2M i za tyle biorą kasę, a w rzeczywistości na teście 1,33M lub mniej. Z roku na rok coraz gorzej. Jak się klient piekli to go do 1M kwalifikują i ma jeszcze mniej. Wymuszana jest stałą opłata za łącze co i tak już przedraża internet. W mieście gdzie są kablówki za tą kasę ma się TV i b. szybki net. Na wsi TPSA to niestety konieczność i dobrowolny przymus. TPSA sama sobie kopie grób.

  • 0

    26.  2012-10-18 03:10:19

    ja bym sie spróbował z netem mobilnym niż męczyć sie z TPSA nawet nie mających 1Mb/s.

  • 0

    27. ~la vie change avec Orange  2012-10-18 13:01:00  host: goliat.interkonekt.pl

    ludzie wyznają zasadę lepszy rydz niż nic.

  • 0

    28. ~Worek  2012-10-18 14:08:05  host: rtr.metalchem.pl

    Wzrost od 3,5 do 12 odbywał się bardzo często w taki sposób, że do istniejącej infrastruktury podpinano nowych abonentów. Większość oczywiście poprzez różnego rodzaju PCM-ki. Rezultatem była oczywiście niemożliwość korzystania z Internetu innego niż modem i to przy prędkości tylko 14.4 kbps. Dzisiaj cała ta infrastruktura jest kompletnie zdekapitalizowana. Słupy mają spore odchylenie od pionu z zardzewiałych puszek zwisają swobodnie przewody z gołymi końcami a wszystko to 2 km od centrali w środku prawie 200 tysięcznego miasta. Najlepsza jest jednak rurka którą mojej babci zakopali w ogrodzie. Zmieniana miała być sieć z napowietrznej na ziemną. Technicy jesienią ponad 10 lat temu przyszli i zostawili rurkę w ziemi z nałożonym workiem. Mieli przyjść wiosną i dokonać przełączenia. Rurka z workiem straszy po dziś dzień.

  • 0

    29. ~  2012-10-18 21:08:38  host: apn-77-115-123-226.dynamic.gprs.plus.pl

    Orange to już przeszłość. Wszyscy masowo rezygnują z ich usług zarówno telefonii stacjonarnej jak i komórek. Dochodzi już do tego, że kierownik contakt center wiedząc, że nikt nic nie chce kupować spod znaku zgniłek pomarańczy każe swoim pracownikom chodzić i dzwonić po całej rodzinie i sąsiadach czy nie chcą czegoś kupić bo inaczej on nie dosatnie żadnej premii. Ale co się dziwić każdy kto brałby 15 tys. zł brutto miesięcznie kompletnie za nic pewnie postąpiłby identycznie. Ale faktem jest że co 3ecia rozmowa na "słuchawkach" to zapytanie: w jaki sposób mogłabym zrezygnować z Państwa usług???

  • 0

    30. ~la vie change avec Orange  2012-10-19 01:59:17  host: goliat.interkonekt.pl

    tak mogę to potwierdzić blisko 30% rozmów na "słuchawkach" to pytanie jak zrezygnować z telefonu stacjonarnego. Teraz klientom wciska się Fun Packa gdzie jest telefon stacjonarny w dobrej cenie ale myślę, że tą usługa rynek też się nasyci za 3 lata. Generalnie myślę,że jeśli nie zaczną być reklamy informujące o nowej ofercie telefonu stacjonarnego tego abonamentu za 49 PLN to poziom rezygnacji utrzyma się na podobnym poziomie...

  • 0

    31. ~Krzysiek87  2012-10-20 11:51:38  host: ages81.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moim zdaniem powinni się wycofać z automatycznego przedłużania umów i wprowadzić pakiet minut na komórki w cenie abonamentu.

  • 0

    32. ~Obserwator  2012-10-23 10:35:30  host: apn-95-41-65-1.dynamic.gprs.plus.pl

    Widzę, że Telepolis.pl zmienł nazwę z wyniki grupy tp na: wstępne wyniki grupy tp ;-) A to może oznaczać tylko jedno - po zrewidowaniu wyników całej grupy faktyczne wyniki po 3cim kwartale będą jeszcze gorsze niż te wstępnie podane ;-)) Zakład ???

  • 0

    33. ~Maruda  2012-10-23 21:34:48  host: 79.173.0.80

    kurs akcji już to mówi. A firma. Pomimo, że w niej pracuje to chyli się ku upadkowi. Zamiast z głową wdrażać nowe usługi, to robi się to na HURA i co? Jest gorzej niż było. Ręce opadają. Mówię Wam.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-241-232.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.