Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wprost: Streżyńska najbardziej wpływową kobietą w polityce

Wprost: Streżyńska najbardziej wpływową kobietą w polityce

WitekT 1 Marca 2009 22:00

0 0

Anna Streżyńska została uznana najbardziej wpływową kobietą w polskiej polityce przez tygodnik Wprost. Kapituła składała się z byłych premierów, szefów klubów parlamentarnych, a także socjologów i politologów.

Szefowa Urzędu Komunikacji Elektronicznej mówi, że nie jest politykiem, ale politycy różnych opcji tak ją traktują. Od trzech lat jako szefowa UKE jest postrachem i polityków, i wielkich graczy na rynku telekomunikacyjnym. To, że politycy wszystkich opcji sie jej boja, świadczy albo o zorganizowaniu sobie ponadpartyjnego zaplecza politycznego, albo o tym, że potrafi działania jednych neutralizować postępowaniem innych. Pytana o źródło swoich sukcesów wymienia kontrolowanie wszystkiego, a także wsłuchiwanie sie w głos innych. Po wygranej PO plotka głosiła, że Streżyńska może sie pakować. Donald Tusk publicznie obwieścił jednak, że działalność szefowej UKE mu imponuje - tak opisuje Wprost pierwszą na liście 20 kobiet.

Kobiety władzy oceniali byli premierzy: Kazimierz Marcinkiewicz, Leszek Miller, Józef Oleksy, marszałek Sejmu Bronisław Komorowski, szefowie klubów parlamentarnych: Zbigniew Chlebowski (PO), Przemysław Gosiewski (PiS), Wojciech Olejniczak (SLD), Stanisław Żelichowski (PSL) socjologowie i politolodzy: prof. Ireneusz Krzemiński, dr Rafał Chwedoruk, dr Anna Materska-Sosnowska, dr Ryszard Bugaj, dr Marek Migalski, dr Jarosław Flis, dr Wojciech Jabłoński, dr Tomasz Żukowski.

Nie mam nic wspólnego z polityka, o ile w ogóle Polak może byc zwierzęciem niepolitycznym. Popieram ważne z punktu widzenia UKE sprawy, a czasem jest też tak, że ludzie z różnych stron politycznego swiata popieraja mnie i UKE. Gdybym pewnego dnia odkryła, że jestem politykiem, musiałabym przemyslec cała swoja kariere - mówi Streżyńska w wywiadzie dla Wprost.




Streżyńska w wywiadzie mówi też, że pierwsza przychodzi do pracy i ostatnia wychodzi. Jest pracowita po ojcu. Cierpi na tym jej życie rodzinne, bo nawet w weekend pracuje, choć na zwolnionych obrotach. Mówi też o sobie, że jest emocjonalna.

Pamietam, że gdy dowiedziałam sie, iź jeden z dużych operatorów zapłacił za niszczenie mojego wizerunku, przy pierwszej okazji wygarnełam to przedstawicielom tego operatora na spotkaniu. Nie ma potrzeby i sensu robic takich rzeczy, ale nie zawsze człowiek nad tym panuje - powiedziała Streżyńska.

Więcej w jutrzejszym wydaniu Wprost.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 97
  • 0

    78. ~po  2009-03-02 22:11:09  host: pirat.sze.warszawa.supermedia.pl

    bo to nie pierwszy raz, kiedy sobie tak tutaj "dyskutujemy". Napisz coś może o założeniach do "specustawy", ale po lekturze, a nie znowu wklejaj przedruk. Mam nadzieję, że sam będziesz wiedział, do której kategorii się zaklasyfikować ;)

  • 0

    79.  2009-03-02 22:13:31

    po: a tak dokładniej? My tu rozmawiamy o rynku, działaniach TP i alternatywnych, a nie o specustawie. Niespecjalnie mam też ochotę się domyślać i bawić się z Tobą - jak masz coś konkretnego do powiedzenia, to mów, i tyle.

  • 0

    80. ~dry why  2009-03-02 22:19:51  host: beta.cebit.com.pl

    włochy mają swoją damę z gronostajem, a polacy mają swoją kobitę z młotkiem. Kobity na traktory!

  • 0

    81. ~pokey klaus aka OA  2009-03-02 22:26:25  host: pirat.sze.warszawa.supermedia.pl

    A ja myślałem, że rozmawiamy o najbardziej wpływowej kobiecie w Polsce i przyczynach (tudzież skutkach) takiego stanu rzeczy. Skutki jakie są każdy widzi, choć może w zasadzie nie każdy, bo o tym się rzadko pisze lub w ogóle (vide ten 1 matrixowy %). Ale ja biedny chłop ze wsi jestem i nie podążam za stadkiem. Uke`amienujcie mnie za to! :)

  • 0

    82. ~venegas  2009-03-02 22:44:53  host: nat-tar.aster.pl

    Dodam jeszcze, że pracuję w nieruchomościach i wierzcie mi, że w Warszawie nie ma chętnych na podłączanie nowych bloków do swojej sieci. Jak nie załatwi tego deweloper to później nic z tego. Jeszcze 5 lat temu trudno się było ogonić od chętnych. Każdy kto twierdzi, że teraz jest lepiej żyje chyba w innym (czyt. urojonym) świecie.

  • 0

    83. ~n  2009-03-02 23:08:07  host: xdsl-11606.wroclaw.dialog.net.pl

    To piszcie do UKE!!! Same Argumenty!!! Jak kobita sobie trochę poczyta, to może inaczej spojrzy. Może w końcu zacznie dbać o rozwój.

  • 0

    84. ~ukenamuniu  2009-03-02 23:45:19  host: 86-59-n1.aster.pl

    WitekT #65: wiesz jak jest z MPM (Modelem Przejść Międzyoperatorskich) i decyzjami UKE (np. ws NP z WLR dla Tele2). Jakoś niewiele tu (na Telepolis) pisze się o ofercie ROI (dzierżawa kanalizacji - potocznie "otworów"). Większość z operatorów wymienionych w #66 przez ~n inwestuje w sieć dzięki możliwości jakie daje ROI. ROI też można wykorzystać przy LLU. Niech pchła szachrajka wciąga swiatłowody i instaluje DSLAM-y nawet w "nieatrakcyjnych węzłach". Sale kolokacyjne czekają. Chyba, że zamysł jest taki, by TP musiała oferować multipakiet nicniemającym po cenie minipakietu? Sam nie wiem, czy żartowałem..

  • 0

    85.  2009-03-02 23:51:31

    ukenamuniu: wiem, że różowo nie jest, wiem, że nie jest łatwo. Wiem, że to technika i koorporacje, urzędy i prawo, ale kurcze - czemu to musi tyle trwać?

  • 0

    86. ~ukenamuniu  2009-03-03 00:15:21  host: 86-59-n1.aster.pl

    WitekT: musi, nawet jak nic nie robisz w "metalu" to musisz przejść przez kick-off'y, BUSy, HLD. Od momentu jak już wiadomo co, gdzie i jak, trzeba zrobić myki w chyba minimum 6 systemach (niech ktoś z IT mnie poprawi). To następne kilka miesięcy. Okres stabilizacji zależy od projektu. Razem od 6 miesięcy do 2 lat (!). W UKE potrafią wydać decyzję 31 lipca, że od 1 sierpnia ma chodzić BSA na WLR. Cwaniaczki. Zobaczymy jak szybko uruchomią bazę lokalizacyjną nakazaną zmianą Pt chyba z 28 grudnia 2007. Koniec 2010? Trzy lata? A Tp ma zrobić w nocy o północy?

  • 0

    87. ~nick  2009-03-03 00:38:59  host: adqb82.neoplus.adsl.tpnet.pl

    WitekT, wlo - chyba macie krótką pamięć lub nadmiar obowiązków więc przypomnę: dawno dawno temu gdy TPSA zmieniała regulamin dotyczący usługi telefonicznej można było zerwać umowe o neo z czego m. in. ja skorzystałem. Tydzień później podpisałem nową umowe, mimo że trzeba było odczekać min. 3 miesiące ale dla kobiety w telepunkcie bardziej się lczyło pozyskanie nowego klienta niż wewnętrzny tepsiarski regulamin. Przedstawiłem moją wizje a raczej warunki: podpisuje na 3 lata, w tym 6 pierwszych miesięcy po obniżonej cenie a potem wg cennika. Tyle że miało być nie dłużej niz ok. rok gdyż w tym czasie tepsa znów miała zmienic regulamin i znowu by sie zerwało umowe. I rzeczywiscie - była kolejna zmiana regulaminu, ludzie zadowoleni udali sie do telepunktów zeby pozrywac umowy gdzie się dowiedzieli że maja zaplacic kare za wczesniejsze zerwania. Okazało sie że niejaka Anna S. w miedzyczasie zrobiła z ludzi idiotów dokonując rozdzielenia usług więc zmiana regulaminu dotyczy tylko telefonu. Ludzie pozostali na lodzie, gdyby wiedzieli że S. wywinie taki numer w większosci nie zdecydowali by się na podpisywanie umów, przynajmniej nie w takiej formie. Gdybym ja wiedział że umysli sobie rozdzielenie usług to bym wziął tylko roczna i na tym by się skończyło gdyż dokładnie rok później nękane od lat UPC wreszcie postanowiło u mnie świadczyć swoje usługi internetowe. Niestety do grudnia musze gnić na tym co teraz a co gorsza ponosic wieksze koszty za coraz gorszą usługe.

  • 0

    88.  2009-03-03 09:15:41

    nick: zaraz, zaraz - a to jest normalne postępowanie? Jak się podpisuje umowę, to chyba ze świadomością, że na cały okres się ją podpisuje, a nie czeka na zerwanie? No sorry... Powtarzam - widziały gały co brały. Tu nie dziki zachód.

  • 0

    89. ~Chrome_TP  2009-03-03 14:24:52  host: 212.160.172.70

    Zgodzę się z Witkiem - podjąłeś ryzyko świadomie i niestety się nie opłaciło - gdyby wszystko było po twojej kominatoryjnej myśli to byś nic na ten temat nawet nie pisnął ;]

  • 0

    90. ~nick  2009-03-03 23:15:58  host: adqc237.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zgadza się, macie racje ale w końcu jak sie siedzi na stołku w UKE i bierze za to kase to powinno sie przemyśleć wszelkie konsekwencje wprowadzania decyzji, w tym przypadku rozdział usług nie tyle co spowodował utkniecie w lojalkach ale brak konkretnie tańszego neta od wpuszczonej konkurencji i całą masę innych problemów dostępnych pod hasłem 'od alternatywnego opa internet na lini TP'. Brak widocznych inwestycji w szczególności więc decyzja o rozdzieleniu usług i wpuszczeniu 'pasożytów' powinna miec swój finał chyba w sądzie.

  • 0

    91. ~Chrome_TP  2009-03-04 12:41:22  host: aga202.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zależy jakie wytyczne po prostu przyjęło UKE a patrząc na całokształt śmiało można wysunąć stwierdzenie że chcieli po prostu osłabić pozycję rynkową TP, aby część klientów przejęli alternatywni by dzięki temu zyskali środki i czas aby się wzmocnić i rozbudować - w znacznej części takie założenia osiągnięto bo na pewno spowolniono TP ale nie osiągnięto celu rozbudowy alt opów na skalę krajową i faktycznie bardziej to teraz przypomina na żerowaniu na tym co ma TP bo im się to po prostu taniej kalkuluje niż kłaść własne kable a i są zadowoleni bo w ten sposób TP też nie inwestuje co im zostawia potencjalną niszę rynkową na ewentualną ekspansję bo w tym układzie al opy nic nie tracą i mogą sobie pozwolić na przeciąganie obecnych warunków w nieskończoność :P ale o tym juz też kiedyś pisałem :L Także z mojego punktu widzenia w błędzie jest ktoś kto twierdzi że UKE działa pro kliencko - bardziej jeśli już to próbuje pro konkurencyjnie a że czasem wyjdzie pro klient to przy okazji osiągania innych celów ;]

  • 0

    92.  2009-03-04 21:52:16

    A czy pamiętacie jeszcze jej żałosnego poprzednika? czy ten koleś zrobił coś pro? poza działaniami pro-tepsianymi? pamiętam jak w jednej z pierwszych decyzji cofnął karę dla tepsy za blokowanie tej firmeki od prefiksu 1044. Pani Anno gratuluje. Jest Pani na wojnie i choć zabrzmi to dziwnie jako klient dziękuję za to, że ma Pani ... jaja.

  • 0

    93. ~Chrome_TP  2009-03-05 12:18:12  host: agr69.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jej tzw żałosny poprzednik zainicjował też pośrednio powstanie podwalin pod sieci do netu więc aż tak straszliwie to bym na niego nie pluł - pomimo naturalnie pewnych jego wad ;] + trochę szacunku mu się należy tak czy owak ;]

  • 0

    94. ~  2009-03-06 08:17:12  host: chello089075060038.chello.pl

    Oto właśnie mentalność ludzi byleby karać. Na tym właśnie pani prezes zbija swój kapitał poparcia. Nie ważne, że większość kar jest nieadekwatna do rzeczywistości i jeszcze większość sądy cofają, bo nie ma podstaw. Ważne, żeby dokopać, a że pożytek z tego żaden to już inna sprawa. Szkoda, że PTC dostała skromne 2mln za zmianę regulaminu. Cóż, PTC to TP i ich karać nie trzeba. Co innego, że i tak tego nie zapłacili.

  • 0

    95.  2009-03-06 08:20:41

    94: do zdecydowanej większości sąd się przychyla.

  • 0

    96. ~Chrome_TP  2009-03-06 16:51:50  host: 212.160.172.70

    Witeczku owszem, ale to co już sąd uchyla to właśnie ze względu na buble prawne, np bo UKE zinterpretowało przepis po swojemu, a nie tak jak to było przewidziane lub w ocenie sądu przekroczyli swoje komptenencje - a jeżeli pofatygowałbyś się aby zrobić zestawienie w skali Europy do której tak bardzo często lubisz porównywać naszą sytuację "bo tak jest w reszcie EU" to zobaczyłbyś, że decyzje tamtejszych regulatorów nie odpadają w sądach przynajmniej w 1/3 przypadków z powodu lamerstwa urzędników ;] a tak jakby nie popatrzeć jest u nas ;] PS nie myśl, że nie zauważyłem iż nie odniosłeś się do kwesti karać, aby karać, dokopać i zignorowałeś temat niskich kar dla innych opów lub pomijanie wianuszkiem milczenia ich potknięć które gdyby miały miejsce po stronie TP od razu ten urzad hucznie ogłaszał - a tylko odniosłeś się do najsłabszego ogniwa wypowiedzi gostka z postu 94 ;] raczysz to może skomentować ? :>

  • 0

    97. ~STACJONARKA  2009-03-07 22:20:23  host: public8236.xdsl.centertel.pl

    ..Pamiętam, że gdy dowiedziałam sie, iź jeden z dużych operatorów zapłacił za niszczenie mojego wizerunku.. CO TO ZA AKCJA?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-79-150.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.