Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Witucki: wyższe SRC, mobilny dostęp do Internetu dla b2b

Witucki: wyższe SRC, mobilny dostęp do Internetu dla b2b

WitekT 15 Lutego 2012 10:43

0 0

Do tej pory mówiliśmy o tym, że ważne jest utrzymanie klienta w sieci Orange. Teraz zaczyna być widać pierwsze tego efekty - powiedział Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej.



Jeżeli wydawać pieniądze, to bardziej na SRC niż SAC *) - powiedział prezes dodając, że pierwsze oznaki widać tego w wynikach Centertelu za IV kwartał. W kolejnych powinno być podobnie za wyjątkiem sytuacji, kiedy zdarzy się nieoczekiwany boom na smartfony, który chwilowo może odmienić relacje obu tych parametrów.




*) SAC (ang. Subscriber Acquisition Cost), czyli koszt pozyskania klienta i SRC (ang. Subscriber Retention Cost), czyli koszt utrzymania abonenta.

Orange stawia na smartfony, ale nie na oferty dedykowanego dostępu do Internetu (Orange Free). Zdaniem prezesa TP, tego typu usługi kierowane są w Orange głównie do biznesu, a nie do klientów indywidualnych - dla tych przeznaczone są oferty domowego Internetu kablowego. Większe zużycie transferu przez dongle wiąże się z potrzebami większych inwestycji.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 11
  • 0

    1.  2012-02-15 10:50:35

    Ale debilne rozwiązanie... Przecież klientów indywidualnych jest więcej, ale zdaniem orange jeżeli jesteś zwykłym uzytkownikiem to musisz chodzić z laptopem i kablem za sobą...

  • 2

    2. ~  2012-02-15 10:52:16  host: v20-14.opera-mini.net

    Zatrzymanie takiego klienta to ostatnia deska ratunku, jeśli nowych klientów przybywa w tempie 5 tys. co kwartał to jasne, że taka przyszłość dla operatora nie rysuje się za wesoło.

  • 0

    3.  2012-02-15 11:15:19

    Tak jak pisalem wczesniej pod poprzednim newsem dzisiaj o wywaidzie z prezesem. Trzeba zaczac inwestowac w NodeB a bo na 2G to kazda siec sie zapcha przy korzystaniu z modemow przez uzytkownikow. Orange ma najmniej chyba stacji 3G wiec panie prezesie czas zaczac inwestowac. Internet mobilny to przyszlosc (Ericsson to powtarza jak mantre) ale wymga tez inwestycji. Jestem uzytkownikiem Orange i czasami poraza mnei jak malo inwestuja w 3G (nie oczekuje LTE bo narazie jest za wczesnie), bo chociaz zwykle 7,2 Mb/s mogliby stawiac

  • 0

    4. ~Piotrek  2012-02-15 11:17:45  host: 178.181.249.14.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @Vincenzo a widziałeś ile ostatnio T-Mobile pobudował NodeB ?? Sporo więc oni wyciągneli wnioski. A Orange chyba czeka na Networks i się "podepnie" pod wybudowane rękami T-Mobile stacje

  • 1

    5. ~Darkeners  2012-02-15 11:20:06  host: 89-78-255-156.dynamic.chello.pl

    Moim zdaniem właśnie ostatnie zdanie świadczy o tym, co na prawdę myśli TP. Nie chcą dostosowywać oferty Internetu Mobilnego dla klientów domowych, bo wolą im wciskać neostrade. Nie chcą by jedna gałąź podcinała druga, ale przez to znajdą się w dołku, bo ludzie mają różne potrzeby i po prostu przejdą do konkurencji. No i generalnie mowiac Orange cenami nie szaleje :P

  • 1

    6. ~wosq  2012-02-15 11:42:11  host: user-109-243-31-155.play-internet.pl

    Taka firma, tak zarządzana musi upaść.

  • 0

    7.  2012-02-15 13:08:45

    Ta firma szybko nie upadnie bo ma wiele "krów dojnych".

  • -1

    8. ~ala  2012-02-15 13:15:58  host: public-gprs309925.centertel.pl

    @Vincenzo będzie N! spółka T i O. Jak to ktoś w reklamie zaśpiewał "zobaczymy jak to lata" całe u9oo

  • 0

    9. ~  2012-02-15 13:59:56  host: ddf25.neoplus.adsl.tpnet.pl

    (nie)ciekawe podejście. Zatem indywidualnych mają głeboko w ....

  • -1

    10. ~mirekb  2012-02-15 14:27:37  host: apn-77-114-141-149.dynamic.gprs.plus.pl

    mialem okazje rozmawiac z jednym pracownikow Networks!..sprawa jest prosta-odpalili edge na terenie calego prawie kraju,chodzi to w szczycie jak stabilny gprs plusa ;-)do rozmow/sms siec starcza ale juz do netu nie..wiec czekaja na u900 wraz z ptc dlatego ze nie maja wyjscia

  • 0

    11. ~KKB Orange  2012-02-15 16:38:46  host: 89-253-105-39.customers.ownit.se

    Tak, centertel stawia na utrzymanie klientów, że ostatnio w kanale KKB zjechali ze stawki za utrzymanie klienta, a za niektóre usługi (TP) już nic nie płacą. Witucki sobie, dyrekcja kanałów sprzedażowych sobie... 2 inne strategie...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-174-129-78-73.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.