Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Witucki przedstawia szczegóły swojej wizji TP

Witucki przedstawia szczegóły swojej wizji TP

WitekT 5 Marca 2007 09:15

0 0

Jakość, agresywność sprzedażowa oraz dostosowanie się do potrzeb klientów - tak określił strategię Telekomunikacji Polskiej jej prezes - Maciej Witucki - w wywiadzie dla Gazety Prawnej.

Co ciekawe, w wywiadzie prezes Witucki przyznał, że kanały wirtualne takie, jak Internet i telefon, są atrakcyjne tylko dla części klientów, wielu woli jednak bezpośredni kontakt z handlowcem. Do tej pory TP zdawała się postrzegać to zupełnie inaczej, szczególnie likwidując wiele punktów obsługi klienta.

Jako największy problem TP prezes określił… samą TP i jej negatywny obraz w oczach klientów. Jako największa firma usługowa w Polsce z założenia ma najwięcej skarg - uważa Witucki. Jego zdaniem opinia publiczna wciąż nie dostrzega zmian, które dokonały się już wewnątrz firmy i pozytywnych zmian w ofercie. Jako kolejny problem wymienił nienajlepszą organizację i jakość, co należy poprawić, szczególnie patrząc na to, ze firma ma do zaoferowania wiele ciekawych produktów.

Odnosząc się do kwestii regulacyjnych stwierdził, że są one bardzo ważne i z regulatorem TP chce prowadzić otwarty i merytoryczny dialog.




Regulatorzy mają to do siebie, że są to stanowiska często uzależnione od bieżącego układu politycznego. Zastanawiam się jak długo można prowadzić politykę agresywną w stosunku tylko do jednego gracza na rynku. Nadal wierzę, że możemy partnersko współpracować z regulatorem dla dobra rynku i klientów. (…) Uważam, że możemy wiele zyskać na liberalizacji rynku i na usługach oferowanych innym operatorom. Musimy jednak móc na tym zarabiać, a dziś decyzje regulatora dotyczące cen hurtowych sprawiają, że tylko tracimy - powiedział Witucki.

TP chce też inaczej podejść do klienta - zamiast tworzyć nowe produkty, a potem kreować na nie popyt, najpierw chce dokładnie poznać potrzeby klientów.

Witucki dodał także, że rada nadzorcza zgodziła się, by Grupa TP stała się platformą rozwoju środkowoeuropejskiego biznesu grupy France Telecom. Nie chodzi tylko o przejęcia operatorów, a także o możliwość wejścia na inne rynki, np. jako operator wirtualny.

Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 29
  • 0

    10.  2007-03-05 10:53:54

    wg mnie bardziej zdolnosc, niechec jest okresleniem bardziej ludzkim. w stosunku do firmy ktora chce miec ciagle statis quo na rynku takie sformuowalnie wydalo mi sie bardziej na miejscu.

  • 0

    11.  2007-03-05 11:43:54

    Ad 9. Nie wiem co ludzi trzyma na beztermonowych umowach na Neostrade 640 z miesieczna opłata zdaje się cos koło 160 zł. Przecież Netia daje 1024 kb/s bez limitów i za 55 zł.

  • 0

    12. ~Max  2007-03-05 12:00:09  host: pc67.miasto.gdynia.pl

    "dostosowanie się do potrzeb klientów" - hehe Macius, to juz nas nie rusza, ktos dzis wierzy w takie bzdety. Ile razy slyszelismy piekne slowa ze strony TP. Przeciez gdyby nie decyzja UKE o BSA to byscie nas do usranej smierci limitami katowali i cenami 89zl za 512. Nie wierze w szczere intencje Maciusia. Chlop dostaje pewnie 100 albo nawet 200tys pensji miesiecznie, aby robic jedno, miec jak najwieksze zyski, zeby franca mogla realizowac swoje prawa z dywidendy i tyle. Taki wniosek plynie tez z ostanich zmian z zarzadzie TP. TP stracilo duzo klientow przez zmiany regulaminu, wiec Macius mial agument dla zabojadow: "musi cos zrobic,bo w tym roku beda mniejsze zyski no i te kary". Juz widze, jak zabojady sie wzruszaja tym. Przysla pewnie pisemnko, ze 10 tys. pracownikow na bruk i zyski mamy znow takie jak rok wczesniej, prosty zabieg. Jezeli TP nie poprawi swojej oferty i nie zmieni swojej mentalnosc (np. karanie niewiernych abonentow, ktorzy zerwali umowy w z/z zmiana regulaminu - w wiekszosci ofert Neo jest warunek, ze nie mozna bylo miec aktywnego Neo w dniu 16 pazdziernika 2006), to spirala bedzie sie nakrecac i zadne triki nie pomoga, zadna Pani Czubowna, ani chwalenie sie zniesieniem limitow, hehe, skoro i tak wiekszosc to wisi, bo sama TP podala, ze tylko 7% uzytkownikow Neo przekraczalo limity. Ale co tam laske zrobilismy, znieslismy i teraz bedza trabic, ze jest konkurencyjnie jak cholera. Wydaja te miliony na bilboardy i reklamy w telewizji zamiast ciac koszty i obnizac ceny. To jest wlasnie myslenie TP, tzw. strategia na glupiego-klienta-losia. TP dostosuje sie dopiero wtedy, gdy straci swoja znaczaca pozycje na rynku. Do tego czasu bedzie ssac z nas ile wlezie,aby nabic kieszenie zabojadom i zgromadzic kase na inwestycje,gdyby rzeczywiscie kiedys

  • 0

    13. ~Max  2007-03-05 12:04:25  host: pc67.miasto.gdynia.pl

    ...ktos zagrozilby TP. Obecnie jest to malo realne, bo Netia jest jeszcze slaba, a teraz dodatkowo laduje kase w P4. Tele2 nigdy nie bylo konkurencja, bo jest tylko tansza nakladka na TP. Jedyna dzieja w tym,ze gdy juz bedzie ta wlasciwa konkurencja na polskim rynku, to klienci przypomna sobie, jak TP i wykorzystywala w przeszlosci i wybiora chocby na zlosc innego operatora,ktory pewnie bedzie i tak bardziej konkurencyjny. I zadna Pani Czubowna juz nie pomoze. Pozdro

  • 0

    14. ~  2007-03-05 12:12:12  host: p09-09.opera-mini.net

    ***poznaniak - a Ty sobie wez do serca druga czesc tej wypowiedzi , ktora jakos przypadkiem pominales.

  • 0

    15. ~  2007-03-05 12:33:23  host: chello089079026230.chello.pl

    "agresywność sprzedażowa"? - A co to jest, bo mnie się to źle kojarzy.

  • 0

    16. ~  2007-03-05 13:15:53  host: p05-08.opera-mini.net

    Jak to co? Będą konkurować w agresji z Tele2.

  • 0

    17. ~~Animatter  2007-03-05 13:57:31  host: p07-10.opera-mini.net

    Hehe, i jak tu sie nie cieszyc bedac 6ty rok w Dialogu?:)

  • 0

    18.  2007-03-05 14:56:40

    "na cenach hurtowych tracimy" Trzeba mieć tupet,żeby tak powiedzieć. Może nie zarabiają tyle ile by chcieli, ale tracimy...Pogięło ich

  • 0

    19. ~r  2007-03-05 16:53:24  host: chello087207181018.chello.pl

    #15: po prostu pani z TP będzie wydzwaniała do ciebie dwa razy częściej niż obecnie ;) #18: No tracą bo nie koszą tyle hajsu z klienta ile by kosili w detalu. Cena detaliczna minus hurtowa = strata. Myślę, że to miał na myśli :)

  • 0

    20. ~ptok  2007-03-05 17:31:27  host: chello089079026230.chello.pl

    @19. To niech ta pani lepiej nie dzwoni, bo doświadczy "agresywności konsumenckiej". Jeżeli ktoś liczy na to ,że dam się złapać na "atrakcyjne" oferty Telefrancy, to znaczy, że ma mnie za idiotę. Już zaczynam warczeć.

  • 0

    21. ~noname  2007-03-05 18:18:06  host: eeh236.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Agresywność sprzedażowa" - już się boję tych tabunów agresywnych akwizytorów. Zastrzegam, że będę się bronił!

  • 0

    22. ~r  2007-03-05 18:25:20  host: chello087207181018.chello.pl

    #20: myślę, że oni muszą być przygotowywani na doświadczanie agresywności. Taką mają pracę a przecież się nie zwolnią. A jak się zwolnią to przyjdą następni młodzi i agresywni. Po pewnej dawce agresywności konsumenckiej człowiek twardnieje albo odchodzi. Więc nawet jak im nawtykacie to nic to nie da Cóż, życie jest okrutne ;)

  • 0

    23.  2007-03-05 18:35:02

    Coś mnie te słowa Wituckiego nie do końca przekonują. Jak był w Lukasie to też nieźle wypromował bank, jest on troche inny od pozostałych, ale problemy ma do dziś. Głównie chodzi tu o reklamacje - najcięższa sprawa, ale z potwierdzeniami przelewu też nic się nie da zrobić ( chyba że za 2 zeta przyślą faxem, pocztą lub się samemu odbierze). Lukas jest o wiele mniejszą firmą od TePsy, a poodejście do klienta pozostawia wiele do życzenia. Przy takim molochu jakim jest TP odbudowanie dobrych relacji z klientem jest praktycznie równe 0. Najlepiej Witucki da sobie radę ze zmianą ofert, ale czy zdąży to zrobić zanim wyfruną wszyscy klienci, to tudno powiedzieć. Prezesie zacznij od łaczenia kilku ofert w jeden pakiet.Powodzonka.

  • 0

    24. ~nigga  2007-03-05 21:10:17  host: 217.153.142.138

    Piotr M - ekonomia jest dosc prosta na tym szczeblu szczegolowosci. Sa koszty i jest cena. Cena hurtowa za bitstream i WLR jest nizsza od kosztow, czyli TP subsydiuje dzialanosc operatorow korzystajacych z jej sieci. To bardzo proste. Przyznala to sama pani Prezes Strezynska, bo za WLR ustawila oplate 20 zl, a za utrzymanie lacza pod Neo twoerdzila ze moze byc 22 zł. Czyli nawet wedlug jej pokretnej logiki, do kazdego lacza WLR TP doplaca 2 zł.

  • 0

    25. ~Lukas1850  2007-03-05 21:30:07  host: cnet-u-254-137.petrus.pl

    24: co Ty za głupoty piszesz! Przecież nie można mieć "gołego" internetu z Netii, czy GTS nie mając aktywnego łącza - czy to płacąc za samo utrzymanie łącza, czy jakikolwiek abonament, w który to utrzymanie jest wliczone. Także koszty i tak ponosi klient - te 20 PLN za WLR kasuje TPSA za sam transfer przez swoją sieć.

  • 0

    26.  2007-03-05 21:54:27

    nigga: Bzdury piszesz! Nie tracą, ale zarabiają "realnie". 95% firm w Polsce zarabia "realnie" do możliwości rynkowych (konkurencji).Na hurcie Tepsa zarabia "normalnie". To na innych klientach zarabia "kosmicznie". Hurtu nie obsługuje w detalu (papier,druk faktury,rozliczenie szczegółowe pojedyńczego klienta,biuro obsługi,obsługa konta,księgowanie drobnych wpłat za fakturę,wystawianie duplikatów i na koniec WINDYKACJA NALEŻNOŚCI).Nie ma ryzyka.Wiąże się z dużą firmą i pieniądze wpływają co miesiąc za jedną fakturę!!! W/g Twojego i Wituckiego rozumowania tracą bo nie zarabiają "kroci". PS. Ja też teraz tracę bo moja osobówka stoi w garażu a ludzie stoją na przystanku i czekają na tramwaj.Zawiózł bym ich x ilość - paliwo i też straciłem 20 zł bo auto stoi w garażu:)I tak tracę każdej nocy X 365 dni to kupę kasy tracę rocznie:)

  • 0

    27.  2007-03-05 22:02:52

    nigga: Z innej beczki: Skarb Państwa "też traci" jak kosisz trawę kosiarką elektryczną. Akcyza ok. 1gr/kwh. Lepiej jak kupisz kosiarkę spalinową i zapłacisz 1,1 zł akcyzy za ltr. benzyny (110gr.!!!)+ opłata paliwowa 13gr.a całość powiększona o Vat! To jest dopiero STRATA!

  • 0

    28.  2007-03-05 23:08:04

    nigga: dochodzi kwestia obsługi klienta i działań windykacyjnych, które są w wypadku zawieszenia łącza...

  • 0

    29. ~luk  2007-03-08 21:21:06  host: aaox232.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie wiem czy dobrze rozumiecie koszty ponoszone przez operatora (każdego który nie jest wirtualny). Koszty składają się z: - utrzymania personelu i powierzchni i inne pierdoły takie jak energia elektryczna itp., - utrzymania szkieletu sieci (w przypadku ATMu dla BSA jest zależny od ilości przesyłanych danych), - utrzymanie urządzeń (suport dostawcy, części zapasowe ich zapasy w magazynach, osoby pracujące 24/7/365 w utrzymaniu monitorowaniu i zarządzaniu siecią), - koszty budowy sieci (planowanie, rozwój, realizacja inwestycji), - jakość (ludzie analizujący i walczący o jakość), - badania i rozwój sieci (o tym nawet operatorzy wirtualni nie mają o tym pojęcia), - koszty utrzymania „ostatniej mili (miedź)” w tym awarie, wymiana na nowsze lepsze kable, zabezpieczanie sieci, naprawa, usuwanie skutków kradzieży (spora część jak czytam prasę), - sprzedaż, - marketing, - i kij wie co jeszcze ;) Czy ktoś z Was policzył czy TP traci czy zyskuje – ja nie wiem. Ale jek widzę większość twierdzi, że TP to zarabia od kija i ciut ciut i jeszcze FT utrzymuje. A tak całkiem z innej beczki jak kupił bym firmę (jak zrobiło to FT) to czemu z zyskami nie mógłbym zrobić co chcę :(.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-244-185.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.