Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Witucki o stratach w wyniku "regulacji przychodów"

Witucki o stratach w wyniku "regulacji przychodów"

WitekT 3 Grudnia 2007 13:10

0 0
Jak powiedział Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej, kierowana przez niego firma straci 1 mld zł przychodów ze sprzedaży w wyniku działań UKE. Nie podał jednak ram czasowych, w jakich ta strata nastąpi.

Zadaniem regulatora jest regulacja relacji między konkurentami na rynku. Ale dziś regulowane są nie relacje, a (nasze - przyp.red.) przychody - powiedział Witucki w wywiadzie dla magazynu think:act.

Witucki powiedział także w wywiadzie, że TP chce kupić polską firmę technologiczną notowaną na giełdzie i wejść w ten sposób szerzej na rynek e-commerce i e-gambling.


Źródło tekstu: Bloomberg, wł     

Dodaj do:
w sumie: 32
  • 0

    13. ~  2007-12-03 19:09:41  host: chello083144071124.chello.pl

    @ukenamuniu. Tobie pewnie z analizy wynika, że poprzez działania UKE tepsa traci. A mnie wynika, że poprzez działania UKE ja jako klient, zyskuję. Jedno nie wyklucza drugiego. I dlatego piszę, że punkt widzenia.....

  • 0

    14. ~ukenamuniu  2007-12-03 19:54:33  host: nat-go2.aster.pl

    #13: Załóżmy, że TP brała za Usługę od swojego abonenta 40 zł. Teraz Obcy, przejmujący ruch od byłego abonenta TP bardzo wysoko w sieci, bierze od Ciebie 35 zł. Zarobiłeś, jasne. Obcy niewielerobiący i prawienicniemający z Twoich 35 zł płaci TP 20 zł. TP "sieciowo" angażuje więcej zasobów niż do tej pory a kasy ma 50%. Konkurencja - wspaniała rzecz, ale nie wolna amerykanka.

  • 0

    15. ~  2007-12-03 20:33:04  host: chello083144071124.chello.pl

    I tak trzymać. Czy chciałbyś zachować "status quo ante"? Dwa lata temu płaciłem w tepsie (nie tylko ja)72 złote za prędkość neta 128. Gdyby nie działania UKE to pewnie płacilibyśmy teraz za prędkość 128 stówkę, bo przecież inflacja itp.itd. Docelowo powinno byc tak jak chce UKE i UE. Powinniśmy korzystać na drutach TP z usług dowolnego operatora. Jak jadę autostradą, to też nie muszę posiadać samochodu jakiegoś "jedynie słusznego producenta". Nasze porty lotnicze już też obsługują różne linie lotnicze, a nie tylko "jedynie słuszne" PLL LOT".

  • 0

    16. ~ukenamuniu  2007-12-03 21:31:36  host: nat-go2.aster.pl

    #15: jak chce UKE i UE? W UE tzw. "retail minus" to 6-12%. UKE narzucił 51%. Analizuj dalej.

  • 0

    17.  2007-12-03 21:58:03

    14 -tylko dlaczego w takim układzie Tp nie zaoferuje usług na odpowiednim poziomie cen tak aby posiadała dalej klienta i brała te przykładowe 40 zeta zamiast tych 20. Porównaj ceny np. w Erze domowej i w planie Tp socjalny lub startowy. Włos się jeży. Zresztą ceny połączeń z pre-paida często są bardziej atrakcyjne i nie ma pustego abonamentu. Dalej użytkownicy ISDN w TP są nadal olewani. Brak możliwości skorzystania z łącza stałego a w Netii i Dialogu na własnych łączach jest taka możliwość. Plany taryfowe też z kosmosu. Ta strata to tylko medialne wytłumaczenia raczej kiepskiego zarządzania. Spadki będą bo ludzie rezygnują też stacjonarnego na rzecz kablówek, w firmach coraz rzadziej dzwoni się ze stacjonarnego na komórkę bo to się po prostu nie opłaca. Do tego proste rzeczy bywają skomplikowane dla pracowników Tp. Mam aktualnie przyład kolegi, który przechodzi z DSL-a na neo. Droga przez mękę i aż dziwi mnie, że jeszcze nie podziękował Tp.

  • 0

    18.  2007-12-03 22:45:40

    Po co Oni chcą wchodzić w e-commerce i e-gambling? Nie lepiej by było jak by powoli zaczeli wychodzić? Z Polski oczywiście:)

  • 0

    19. ~ukenamuniu  2007-12-03 23:07:37  host: nat-go2.aster.pl

    Robo: nie porównuj ceny Ery domowej z Tp socjalny lub startowy bez porównania zakresu i jakości usługi.

  • 0

    20.  2007-12-03 23:48:05

    19 -porównaj sobie abonamenty w analogicznym okresie Dialogu i Tp zanim zostały podjęte działania UKE. Do tego np. na ISDN-ie dostępne były te same plany taryfowe + 12 zł dopłaty za drugi numer. W Tp ISDN to chyba luksus cenowy i w dodatku wątpliwy. Inny przykład: z jednej strony Prezes UKE jest bee.. a z drugiej strony dziwne ograniczenia dla dotychczasowych klientów w promocjach neo. Mam tu ma myśli okres na przedłużenie miedzy 30 a 90 dniem trawnia starej umowy. I tak z jednej strony umilanie życia klientom, którzy chcieli skorzystać z oferty alternatywnego a z drugiej strony niedbałość o dotychczasowego klienta. Przerabiałem ten temat gdy przegapiłem ten okres. Po prostu musiałem się prosić o to, żeby nadal pozostać nadal w Tp pomimo statusu solidnego klienta. Ehh.. szkoda gadać.

  • 0

    21.  2007-12-04 00:06:36

    19 - i jeszcze jeden dobiazg. Dialog też wykłada pieniądze na infrastrukturę a jednak opłaty za łącze stałe po okresie 12 miesięcznej lojalki na własnych łączach są takie same jak w tym okresie. W Tp natomiast odlot cenowy. I tak dla przykładu 1 mega na czas nieokreślony w Dialogu to 62zł brutto; umowa roczna 62zł (różnica w opłacie aktywacyjnej - promo 1.22zł, normalnie 99zł). I jak myślisz, oni to robią charytatywnie?

  • 0

    22. ~Ant  2007-12-04 10:40:54  host: chello084010154215.chello.pl

    Strasznie lakonicznie Witucki potraktował temat, stwierdził, że firma straci kasę i tyle z argumentów. Za to ładnie tłumaczy jakie są role urzędu regulacji i tu ma rację jednak ja uważam, że skoro traci 1 mld zł przychodów to może nie wdając się w dogłębną analizę należy powiedzieć, że nie tyle co straci ale nie uzyska nienależnych i nie uzasadnionych przychodów. Szkoda silić się na argumenty skoro i sam prezesunio stroni od nich.

  • 0

    23. ~Chro  2007-12-04 17:32:20  host: 212.160.172.70

    Co fakt to fakt...

  • 0

    24. ~ukenamuniu  2007-12-04 18:36:08  host: nat-go2.aster.pl

    Robo: Dialog jest w porządku. Ne zaliczam go do kategorii nicniemających. Inwestuje. Czeka na "dokonania" innych i wchodzi do gry wg uznania a nie mody na szybkie dowalenie TP. Nie pamiętam skargi Dialogu na TP S.A. do Ministerstw (jakie tam były), do URT, URTiP i UKE (wyjątek: jedna sprawa słusznie wygrana z TP). Nie wiem komu zależało na tym, by coś ostatnio załatwiać (medialnie) firmę.

  • 0

    25. ~  2007-12-04 21:22:12  host: aazc9.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ukenamuniu: bądź tak dobry i napisz dlaczego ti-pi nie uznaje istnienia rekomendacji G.992.1 Annex B? Tylko proszę tak szczerze i bez ściemy...

  • 0

    26. ~  2007-12-04 21:27:41  host: aazc9.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Albo może zapytam inaczej - kiedy Annex M ?

  • 0

    27. ~ukenamuniu  2007-12-04 23:28:36  host: nat-go2.aster.pl

    anonim z wężykiem: Nie jestem rzecznikiem GruBy TP. Annex B, czyli ADSL po liniach ISDN? Dla ilu klientów i czy się opłaci? To co świadczy TP i w jakich technologiach zależy od jej planów biznesowych. Nic mi do tego.

  • 0

    28.  2007-12-05 08:47:19

    ukenamuniu: chyba wszystkie nowe DSLAMy są już dualne (czyli Annex A/B).

  • 0

    29. ~  2007-12-05 09:43:59  host: 212.160.172.70

    WitekT: ale splittery są pasywne.

  • 0

    30.  2007-12-05 09:44:59

    29: a jaka jest różnica w cenie między aktywnymi a pasywnymi? Pasywny to taniocha, domyślam się - a aktywny ile kosztuje?

  • 0

    31. ~  2007-12-05 10:00:56  host: 212.160.172.70

    WitekT: pasywny (na przełącznicy i u abonenta) - wykonany z elementów biernych jest filtrem pozwalajacym na oddzielenie pasma telefonicznego (głosu)od pozatelefonicznego (ADSL). Nie nadaje się do "odfiltrowania" sygnału ADSL od ISDN. Pozdrawiam z wysokiego piętra.

  • 0

    32.  2007-12-05 10:04:44

    31: rozumiem, że aktywny jest bardziej "zaszyty" infrastrukturalnie?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-107-91.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.