Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Witucki o przyszłości TP

Witucki o przyszłości TP

WitekT 6 Września 2007 23:33

0 0

Telekomunikacja Polska podejmie w najbliższych miesiącach decyzję o kierunku rozwoju swojej polityki dotyczącej treści multimedialnych. Chce nawiązać bliższe związki z dostawcami kontentu na zasadzie układu partnerskiego lub joint venture. Powinno to nastąpić nie później niż w ciągu 12 miesięcy - poinformował prezes Maciej Witucki podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy.

Witucki powiedział, że przyszłością rynku telekomunikacyjnego jest wzrost nowych usług i wzrost liczby klientów korzystających z Internetu, a także wzrost usług bardziej zaawansowanych. Dodał, że regułą jest teraz spadek przychodów z telefonii stacjonarnej oraz wzrost konkurencji na skutek działań regulatora. TP niekoniecznie musi zwiększać wyłącznie udział w liczbie podłączonych klientów, chce raczej korzystać ze wzrostu wartości rynku. Dlatego ważne są nowe, innowacyjne usługi oraz pakietowanie usług i wychodzenie poza klasyczne usługi głosowe, bo akurat ich ceny spadają.

Nasz kierunek rozwoju to nawet nie tyle sama usługa dostępu do internetu, ale przede wszystkim wszystko, co wokół niego jest zbudowane, czyli telewizja, rozrywka, wypożyczanie filmów przez internet, gry sieciowe itp. W Polsce, jeśli mówimy o zakupach, to mówimy raczej o specyficznych usługach, jak integracja IT systemów telekomunikacyjnych u naszych klientów biznesowych - powiedział Witucki.

Grupa TP chce mocno wejść w sprzedaż telewizji internetowej, myśli o alternatywnych drogach dostępu z kontentem, czy też o dostępie do telewizji poprzez satelitę. TP nie myśli jednak o przejęciach telewizji kablowej, na przykład Multimedii, o której pojawiały się takie informacje, bo telekom ma własną sieć dostępową, więc bardziej interesują go dodatkowe usługi.

Od końca tego roku chcemy jak najszerzej sprzedawać telewizję internetową ("videostrada tp" i "multipakiet tp"), rozmyślamy także o alternatywnych drogach dostępu z kontentem. Myślimy również o dostępie do telewizji poprzez satelitę. Raczej będziemy to robić niż prowadzić akwizycję sieci kablowej, gdyż jest bardzo niewiele przykładów dobrych przejęć operatorów kablowych przez telekomy - dodał Witucki.




Prezes Witucki odniósł się do hipotetycznego przejęcia Play przez TP. Stwierdził, że istniałaby wtedy groźba przekroczenia 40% udziałów w rynku, przez co na transakcję mógłby nie zgodzić się UOKiK.

Historia zna jednak przykłady, że czwarty czy piąty operator jest przejmowany przez jednego z liderów, więc się nie zaklinam, że to jest niemożliwe. Nie jest to jednak temat już na dzisiaj, bo - z tego co wiemy - Play nie jest na sprzedaż - dodał.

W ciągu najbliższych miesięcy TP musi podjąć decyzję o kierunku rozwoju polityki kontentu. Zdaniem Wituckiego, musi zacząć pojawiać się w niej jakaś logika, bo teraz telekom współpracuje z wieloma dostawcami m.in. Polsatem, Cyfrą Plus i TVN. Firma szuka obecnie ciekawych pomysłów na współpracę z dostawcami kontentu.

Jeśli mówimy w strategii na najbliższe 3 lata, w zakresie uzyskania bliższych związków z dostawcami kontentu, to mamy najwyżej pierwszy rok, aby to sfinalizować. Tego typu decyzje powinny zapaść w ciągu najbliższych 12 miesięcy, w przeciwnym razie zostanie nam zbyta mało czasu - dodał.

Obecnie na światowych rynkach jest na tyle mało atrakcyjnych okazji do ewentualnego przejęcia, że trudno mówić w tej chwili o konkretach. Jeśli już pojawia się atrakcyjna oferta, to pojawia się od razu bardzo dużo chętnych konkurentów do akwizycji. Caly czas obserwujemy rynki, analizujemy pojawiające się oferty, ale tutaj nie ma gwarancji, nie mogę obiecać, że uda się taki ewentualny zakup, jeśli aktywów do sprzedania jest mało. Interesują nas spółki z naszego regionu, i tylko związane z naszym core-businessem, czyli telekomy - dodał Witucki.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 13
  • 0

    1. ~omega  2007-09-06 23:53:10  host: abfh144.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A Witucki to niech się nauczy mówic po polsku a nie adoptuje angielskie słowa, kontent, to nie jest angielskie słowo, tak jak usługi broadbandowe. Dlaczego wstydzimy się języka polskiego???

  • 0

    2. ~Michał  2007-09-06 23:54:14  host: adp91.neoplus.adsl.tpnet.pl

    taaak.. bla bla bla. Panie Witucki- może jednak zaproponujcie jakąś ciekawa ofertę w waszym "core business"? Bp komu będziecie sprzedawać ten "content" jeżeli większość klientów - szczególnie indywidualnych- jest u was bo nie ma dokąd pójść? Ostatnia promocja neostrady to jakaś pomroczność- podwyżka cen umów rocznych jest znacząca. Ponieważ jeszcze siedzę na 0,5 Mb za 85 PLN (co jest obecnie ceną chorą) - dłuższej umowy nie podpiszę. O głównej atrakcji czyli 42 PLN za zero rozmów- juz nie wspomnę. O abonamentach z anachroniczną opłata za nawiązanie połączenia tez.. zwłaszcza że znając was to spojrzenie na słuchawkę będzie traktowane jako nawiązanie połaczenia.

  • 0

    3.  2007-09-07 00:35:08

    Wcześnie się budzą, od dawna było wiadomo że trzeba inwestować w coś innego niż tylko telefonia i dostęp do internetu. Tylko Panie Witucki jak się tak rozpędzacie to proponuje spojrzeć na obsługę klientów. W szczególności na rozpatrywanie reklamacji. Odpowiedzi na ustne reklamacje przychodzą w ciągu 7 dni (rewelacja). Tylko co z tego jeśli odpowiedziami są tylko z nazwy, bo w treści w żaden sposób nie odnoszą się zastrzeżeń abonentów, a do tego wykazują kompletny brak wiedzy ludzi którzy przygotowują te "odpowiedzi". Na koniec cytacik z reklamacji: "Prosimy o sprawdzenie w swoim aparacie telefonicznym czy nie mają Państwo zakodowanych numerów. Wprowadzenie numerów do aparatu telefonicznego przed zmianą preselekcji skutkuje wybieraniem prefiksu domyślnego 1033." no i jestem poskładany :-D

  • 0

    4.  2007-09-07 00:57:53

    Gdyby nie infrastruktura TP to dawno by upadli. Dużo osób nie mających pojęcia o telekomunikacji również z niewiedzy zostaje przy TP. Drogo Drożej TP+Orange. Jakieś chore 3 letnie umowy, tandetne Liveboxy, beznadziejna obsługa klienta no i rozwój, co bardziej wygląda na cofanie się w tył i wmawianie ludziom, że idziemy do przodu... ojjj idziemy byle jak najdalej TP. Uwolniłem się od was i czuję się z tym super!

  • 0

    5. ~medyk  2007-09-07 02:39:18  host: eni163.neoplus.adsl.tpnet.pl

    maxbike : nigdy sie nie uwolnisz bo ruch z polski wychodzi tylko przez punkty styku tpnet (punkty styku gts energis mają marginalny udział w ruchu, podobnie jak punkty styku i węzły sieci tk telekom) niestety mamy słabą sieć szkieletową w Polsce a sieć tepsy jest jedną z większych i lokalni internet service providers od kogos muszą dzierżawić łącza (tepsa, tk telekom, atman, nask etc.) Jakby nie było - płacimuy tp.

  • 0

    6. ~  2007-09-07 08:25:25  host: brr187.neoplus.adsl.tpnet.pl

    moze tak tepsa zamaist zwiekszac sprzedaz neostrady pomyslalaby o robudowie routerow i laczy bo ja co miesiac pisze reklamacje o zanizonym poziomie transferu i co miesiac dostaje 50% abonamentu neo... chore!!

  • 0

    7. ~Michał  2007-09-07 08:28:50  host: adp91.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dopóki będzie zmuszona sprzedawać innym operatorom usługi z rabatem 50% od cen detalicznych- to nie sadzę. 25%-30% to byłby rozsądny poziom

  • 0

    8. ~  2007-09-07 09:22:47  host: uf78.internetdsl.tpnet.pl

    ~Michał - 50% rabat, czy to dużo? Pomyśl, że TP nie ponosi kosztów reklamy i obsługi klienta na tych liniach. Poza tym ruch internetowy takiego klienta w punktach styku jest przejmowany przez firmę która kupuje od TP dostęp. Uwierz mi że Tp wymyśli wszystko, aby narzekać na to że nie zarabia. Oj biedni są jak cholera. Nie zapomnij że FT kopił TP a z nią cały polski rynek telekomunikacyjny. No, a jak miała powstać konkurencja? Może ma budować nowe kable do każdego pojedynczego obywatela i do tego swoje studzienki robić. Zwróci się za milion lat ;-)

  • 0

    9. ~Greg  2007-09-07 10:51:43  host: 212.160.172.70

    8: Nie masz racji Kolego. Sieć IP zarządzana oraz sieć www są najniższymi składnikami kosztowymi, natomiast najwięcej kosztuje pętla abonencka i ATM. Nie jest to moje widzimisię i tak jest na całym świecie. Opisujesz jedynie swje odczucia, a nie fakty.

  • 0

    10. ~tp rulez  2007-09-07 21:43:11  host: acsk3.neoplus.adsl.tpnet.pl

    biedna tp, zmuszana dotować konkurentów. gdyby nie to, już dawno mielibyśmy ngn i internet w każdej polskiej szkole.a tak, pasą sie szwedzi. najpierw był potop, a teraz t2 dokańcza dzieła rabunku Umęczonej Ojczyzny! całe szczęscie że niedługo wybory, wróci graboś i dzięki tp przegonimy estonie w informatyzacji. graboś nie pozwolił by na jakiegoś playa tak jak pognał wampa.

  • 0

    11.  2007-09-07 22:18:17

    ~Greg - rozumiem, masz zapewne racje. Ale czy wszystkie te koszta odliczając rzecz jasna całą armie pracowników TP od sprzedaży i obsługi klienta stanowią więcej niż 50%. Założę się że TP ma z tego niezłą kasę. Do tego oszukuje klientów i piszę bzdury na ich reklamacje (jak ktoś odważy się ją złożyć). Po wyprowadzeniu odpowiednich kwot do France Telecom i tak zostaje niezły zysk ;-)

  • 0

    12. ~z  2007-09-08 20:55:15  host: efw8.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przyszłość tp to DARMOWY clip ale w przyszłym wieku ;)

  • 0

    13. ~lukaszkkk  2007-09-16 22:11:52  host: 212.160.172.70

    Panie Prezesie, prosze poprawic infrastrukture sieci szkieletowej bo juz nie wiem co klientom mowic jak maja transfer 5 KB/s na neostradze 512 Kb/s. Ciagle awarie; slabe linie i dlugi czas usuwania usterek tez nie poprawiaja wizerunku firmy. Integracja uslug w niczym nie pomoze dopoki podstawowe sprawy nie bede zalatwione. Szkodza, ze tam na gorze nikt tego nie rozumie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-118-24.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.