Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Witucki o programie oszczędnościowym w Grupie TP

Witucki o programie oszczędnościowym w Grupie TP

WitekT 17 Czerwca 2009 20:12

0 0

Grupa TP szacuje, że wprowadzany program optymalizacji kosztów przyniesie jej w 2009 roku kilkaset mln zł oszczędności. Podtrzymywane są ciągle prognozy spadku przychodów w całym roku z 18,17 mld zł w 2008 roku, przede wszystkim z powodu obniżki stawek MTR i walki konkurencyjnej na rynku telefonii mobilnej.

Rozmawiając o wartościach maksymalnych, widzę możliwość oszczędności nawet rzędu 1 mld zł, ale to wiązałoby się z drastycznymi cięciami. Mam nadzieję, że takich działań nie będziemy musieli uruchamiać w 2009 roku. Oczywiście dałoby się z Grupy TP tyle oszczędności "wycisnąć", ale oznaczałoby to ścięcie inwestycji, które przekładałyby się negatywnie na zdolności biznesowe w przyszłości. A tego robić nie chcemy. Na pewno będziemy realizować wszystkie decyzje regulacyjne, wszystko co dotyczy usługi powszechnej, obsługi hurtowej klientów, wszystkie decyzje regulacyjne związane z wymaganiami licencyjnymi dotyczącymi pokrycia kraju. Kontynuujemy także wszystkie inwestycje dotyczące podstawowych produktów, które bezpośrednio przekładają się na przychody - powiedział Maciej Witucki, prezes TP.

Grupa TP, która do końca czerwca ma zweryfikować swoje plany rozwoju w 2009 roku, nie zrezygnuje z inwestycji wynikających z decyzji regulacyjnych, CDMA, czy projektów bezpośrednio przekładających się na przychody. Zielone światło dostaną też inwestycje prowadzone przez TP Emitel i Wirtualną Polskę. Pod znakiem zapytania stoją jednak nowe produkty m.in. usługi finansowe. W prasie pojawiły się pogłoski o planach sprzedaży przez TP Wirtualnej Polski, jednak Witucki je zdementował.




Czekamy, co stanie się po lipcowej obniżce stawek, czy wybuchnie kolejna wojna cenowa. Według naszych szacunków cały rynek telekomunikacyjny spadnie w tym roku w tempie jednocyfrowym. Pocieszające jest jednak to, że na rynku nie widać problemów z płatnościami. Nie obserwujemy, żeby spowolnienie gospodarcze powodowało jakiś gwałtowny wzrost należności, które nie byłby terminowe spłacane - powiedział Maciej Witucki, prezes TP.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 17
  • 0

    1. ~  2009-06-18 08:23:02  host: cc.azsoft.pl

    W jaki sposob obnizna MTR'ow ma wpłynac na spadek przychodow???

  • 0

    2. ~n  2009-06-18 08:41:40  host: public-gprs5989.centertel.pl

    mimo, że stawki mtr mogą sie równowazyć, to kasa ta nie ginie w jakichś tajemniczych okolicznościach ;-)

  • 0

    3.  2009-06-18 08:44:55

    1: akurat na przychody i koszty wpływają, ale nie na zyski.

  • 0

    4. ~n  2009-06-18 08:50:49  host: public-gprs5989.centertel.pl

    Witku nie zgodzę się, jeśli Ty i Luin dostaniecie po 1000 premii i z racji istnienia wzajemnych zobowiązań musicie się nią wymienić, to zawsze w sumie każdy będzie miał o 1000 więej. To już jest zysk.

  • 0

    5.  2009-06-18 08:54:11

    n: a skąd u Ciebie ten ekstra 1000 zł? Kto go daje? Jeżeli ktoś z Ery dzwoni do Orange 100 minut i z Orange do Ery też 100 minut, to w przypadku MTR kosztujących 1 grosz Era płaci Orange złotówkę i Orange Erze też 1 zł. W przypadku MTR-ów za 1 zł Era płaci Orange 100 zł, Orange Erze też 100 zł. Przychody się zwiększają, ale i koszty też.

  • 0

    6. ~  2009-06-18 09:03:42  host: cc.azsoft.pl

    Witku jesli ktos z Play dzwoni do Orange 10 minut i z Orange do Play tez 10 min a stawka mtr do play to 59 a do orange 22 gr.. to Orange za 10 min rozmowy placi play 5.90zł a Play Orange placi 2.20zł... w takim razie kto pokrywa te koszty??? czy Orange polaczenia z Play bierze na siebie czy moze ten koszt jest jest rozłozony na klienta(zwiekszona stawka za min polaczenia)

  • 0

    7.  2009-06-18 09:08:43

    6: jest inaczej - jest asymetryczny ruch, więc nie jest tak, że klienci Orange dzwonią tak samo długo do Play jak Play do Orange. Asymetria stawek ma spowodować, że pomimo tych asymetrii w ruchu obie sieci będą płaciły sobie nawzajem podobne kwoty.

  • 0

    8. ~n  2009-06-18 09:08:56  host: public-gprs5989.centertel.pl

    Witku, ten przykładowy 1000 bierze się z rynku, od klientów. Obniżka MTR dobra jest dla klientów, a operatorzy zawsze będą się krzywić i marudzić. To skomplikowany temat, ale fakt równoważenia się wzajemnych zobowiązań nie powoduje, że kasa ta gdzieś wyparowuje. To tak jak w tym mikro przykładzie z premią.

  • 0

    9.  2009-06-18 09:13:51

    n: ten przykładowy 1000 zł wziąłby się wtedy, kiedy wraz ze stawkami MTR zmieniłyby się ceny detaliczne, dla klienta - a tak nie jest. No bo skąd się wziął? Teraz - w dużym uproszczeniu - można założyć, że całe pieniądze, które operator otrzymuje za połączenie POZA sieć, idzie do jego kasy bez żadnych dodatkowych kosztów takich, jak chociażby MTR.

  • 0

    10. ~  2009-06-18 09:14:38  host: cc.azsoft.pl

    7: jesli asymetria stawek ma spowodowac ze obie sieci beda sobie nawzajem tyle samo placily(co jest dosc logiczne i uzasadnione ekonomicznie) to w takim razie czemu do play stawki za minute sa np po 79 gr a do reszty sieci sa po 29 gr... To jest troche bez sensu...

  • 0

    11.  2009-06-18 09:16:40

    10: pisałem już wielokrotnie, że ceny detaliczne służą do kształtowania strumienia ruchu. Im wyższa cena w jakimś kierunku, tym ludzie mniej dzwonią. W ten sposób całość jest sterowana tak, żeby jak największa część ruchu szła w jak najtańszych kierunkach...

  • 0

    12. ~n  2009-06-18 09:18:01  host: public-gprs5989.centertel.pl

    Nikt nie podaje wartości bezwzględnych ruchu off net do danej sieci, więc nie wiadomo do końca jak jest z tym ruchem. Wiadomo tylko, że u W3 więcej połączeń kończonych jest u siebie, a to jeszcze nie oznacza asymetrii czy symetrii ruchu. Nawet mały operator typu mbank może wyjśc na plus jeśli chodzi o mtr, mimo tego, że ma tylko 1 % połączeń wewnątrz sieci.

  • 0

    13. ~n  2009-06-18 09:20:29  host: public-gprs5989.centertel.pl

    9. Zgadzam się, a to ma już wpływ na zysk. Zauważ, że po ostatniej obniżce MTR ceny detaliczne spadły do 29 groszy.

  • 0

    14.  2009-06-18 09:24:38

    n: a po co Ci wartości bezwzględne? UKE podawał, że ruch między W3 się bilansuje i - z grubsza - przepływy finansowe miedzy W3 a P4. mBank nie wyjdzie (i raczej nie wychodzi) na plus, bo na całym świecie jest tak, że ci najmłodsi i najmniejsi operatorzy mają zdecydowanie więcej połączeń wychodzących niż przychodzących. Tu wewnątrzsieciowe połączenia nie mają absolutnie nic do rzeczy i nie rozumiem czemu o nich mówisz. Obniżka do 29 groszy - tak, ma wpływ na zyski, ale jest zupełnie oderwana od MTR-ów, co przyznają sami operatorzy. Ta stawka po prostu mogłaby być już wczesniej. Play ją wprowadził dopiero w momencie, kiedy osiągnął pewną masę krytyczną stacji GSM900...

  • 0

    15. ~  2009-06-18 09:25:08  host: cc.azsoft.pl

    11: Skoro stawki mtr koniec w koncu i tak sie wyrownuja(obie sieci placa sobie tyle samo) to "kierunek play" jest tak samo tani dla orange jak "kierunek plus" Nie moge zrozumiec dlaczego wg ciebie np dla orange kierunek plus jest tanszym kierunkiem od kierunku play

  • 0

    16.  2009-06-18 09:30:50

    15: no bo są wyższe MTR-y, ale one nie mają WPROST wpływu na cenę detaliczną. Bo jeżeli by miały, to dlaczego mBank o Mobilking mają ceny do Play poniżej MTR-ów?

  • 0

    17. ~  2009-06-18 10:59:55  host: f142-056.opera-mini.net

    Zachowanie stawek za polaczenia po spadku mtr jest mozliwe w warunkach cichej zmowy cenowej. Wystarczy ze jeden sie wylamie albo UKE wywrze presje obojetnie jakimi srodkami np promujac nowego gracza i juz stawki (przychody) spadaja.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-71-19.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.