Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Witek nadaje #13: z Marcinem Kalkhoffem o reklamach operatorów

Witek nadaje #13: z Marcinem Kalkhoffem o reklamach operatorów

WitekT 13 Sierpnia 2015 09:21

5 2

W I półroczu operatorzy komórkowi wydali ponad 720 mln zł na reklamę. Choć to kwoty cennikowe, bo realne wydatki po zniżkach to okolice 1/3 tego budżetu, to i tak robią one wrażenie. W tym odcinku Witek nadaje z Marcinem Kalkhoffem z branddoctor.pl, który oceni kampanie reklamowe telekomów.

Zobacz: Rosną wydatki reklamowe telekomów.

Bez reklamy nie ma sprzedaży usług telekomunikacyjnych. To pokazuje chociażby przykład mBank mobile, który mając jedną z lepszych ofert telekomunikacyjnych na rynku, bez nakładów na promocję obsługiwał w szczycie popularności kilkadziesiąt tys. aktywnych kart SIM.

Zobacz: Obalamy mity: reklamy operatorów.




Aby zaistnieć na rynku telekomunikacyjnym, według różnych szacunków należy wydać na promocję przynajmniej 100 mln zł w ciągu 3 lat.

Zachęcamy do obejrzenia tego odcinka Witek nadaje do samego końca oraz subskrybcji naszego kanału.

Zobacz: inne filmy z kategorii Witek nadaje

Źródło tekstu: wł     

w sumie: 47
  • -2

    28.  2015-08-14 11:35:24

    26). Chcesz powiedzieć, że plejoza na starcie miała swoje maszty 2G, a Plus jedynie ,,uzupełniał" ich zasięg..?
    :-D

  • 0

    29.  2015-08-14 22:05:09

    26: zupełnie nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, nawet nie dopytałeś co miałem na myśli, tylko od razu uderzasz z wyzwiskami. P4 było mocno wirtualnym operatorem w znaczeniu takim, że NIE ISTNIAŁ w świadomości klientów. Posiadanie lub nieposiadanie infrastruktury nie ma tu zupełnie nic do rzeczy. 95% gospodyń z Gdańska nie wie czy któryś operator ma infrastrukturę czy może nie. Wiedzą (a i to nie wszystkie), jak się nazywa ich operator.

    To by było na tyle. Na koniec dedykacja specjalnie dla Ciebie: http://tlp.is/77y

  • 1

    30.  2015-08-15 09:34:51

    WitekT: Play wydał i wydaje masę pieniędzy na reklamę, ale gdyby był tylko MVNO, to by nic z tego nie było, potrzebne jedno i drugie (reklama i infrastruktura)

  • -1

    31. ~  2015-08-15 09:58:56  host: n05-04-07.opera-mini.net

    a po co wlasna infrastruktura jak mozna korzystac z 3 istniejacych?

  • 1

    32. ~  2015-08-15 10:02:50  host: user-94-254-198-112.play-internet.pl

    Infrastruktura jest mniej wazna. Wazna jest reklama i siec sprzedaży czego dowodzi nju. Reklamy maja ale kupic tylko w necie mozna abonament i wyniki nie są imponujące.
    Taki Play mimo podwyzki neta o 100% nadal bedzie miał sprzedaż bo wywala kolejne dziesiątki mln PLN i maja sprzedaż naziemna.

  • 0

    33.  2015-08-15 10:41:44

    wg4518: a czemu infrastruktura jest niezbędna do świadczenia usług?

  • 0

    34.  2015-08-15 11:59:48

    WitekT: a gdzie ja naipsałem, że jest?

  • 0

    35.  2015-08-15 12:01:47

    WitekT: moim skromnym zdaniem, jeżeli operator nie będzie miał własnej infrastruktury, to pomimo milionów wydanych na reklamę, będzie operatorem niszowym, będzie działał, ale nie będzie W4, W5, itd.

  • 0

    36.  2015-08-15 12:03:42

    dowiemy się kto ma rację, jak VM wyda w przeciągu kilku lat odpowiednio dużo na reklamę

  • 0

    37.  2015-08-15 14:05:15

    wg4518: no ale ciągle nie odpowiedziałeś DLACZEGO ta infrastruktura jest warunkiem koniecznym do przebicia się na rynku?

  • 0

    38. ~  2015-08-15 15:21:39  host: n10-03-08.opera-mini.net

    do przebicia najwazniejsze jest konkurencyjne ceny, dobra reklama i salony naziemne. I na koncu jakosc a infrastruktura nie ma znaczenia.

  • 0

    39.  2015-08-15 16:11:15

    WitekT: może kwestia zaufania, pewności, że ten operator nie zniknie tak szybko jak mvno, może, tak jak wspomniałem wcześniej, opinie znajomych, jakiegoś "specjalisty" w rodzinie, nie wiem, piszę jak jest (moim zdaniem), a jak będzie z VM, to - tu się powtórzę - zobaczymy jak wyda w przeciągu kilku lat odpowiednio dużo na reklamę, moim zdaniem nie wyda takich pieniędzy, więc niestety nie zobaczymy

  • 0

    40. ~  2015-08-15 16:44:15  host: n10-03-08.opera-mini.net

    ta teoria nie ma sensu. Na 10 tys ludzi jeden moze wie co to MVNO

  • 0

    41.  2015-08-15 17:16:36

    wg4518: bardzo niewiele osób wiedziało, że za Heyah stoi operator. PTC odcinała się od usługi jak tylko mogła. Ale sporo kasy na CIEKAWĄ reklamę, dobrze i sensownie wydane pieniądze, a także ciekawa oferta spowodowały, że milion kart SIM osiągnięto w pierwszych tygodniach. Oczywiście, teraz mamy zupełnie inną penetrację, zupełnie inny potencjał, ale to pokazuje, że świadomość o tym kto tak naprawdę świadczy usługi jest nieistotne. Nie wie o tym przytaczane już przeze mnie 95% gospodyń z Gdańska. Wyjdź na ulicę, popytaj o marki, zapytaj czy ktokolwiek wie czy ktoś ma własną infrastrukturę czy nie...

  • 1

    42.  2015-08-16 15:18:45

    WitekT: wrócimy do tematu za parę lat, jak Bóg da

  • 1

    43.  2015-08-16 20:31:29

    Czy doczekam się odpowiedzi, dlaczego artykuł sponsorowany o Virgin Mobile ma w tytule "test" skoro to nie żaden test?

  • 0

    44. ~  2015-08-16 20:39:15  host: n10-07-04.opera-mini.net

    43).
    a ja pytałem o doczepiane reklamy do naszych wpisów na forum i też zero odpowiedzi.

  • 0

    45.  2015-08-17 17:56:55

    Remington: bo taki tytuł zażyczył sobie klient.

  • 0

    46.  2015-08-17 17:57:48

    44: jak zapytasz w miejscu do tego odpowiednim, to odpowiedź otrzymasz. Do tego czasu - niestety - będzie zero odpowiedzi.

  • 1

    47. ~aladyn  2015-08-18 18:18:42  host: user-94-254-133-99.play-internet.pl

    5 giga pozostaje wiadomość z fb virgin do odwołania

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-48-3.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy skorzystałbyś z opcji logowania na podstawie wzorca oka?

Comarch: będzie biometria w rozwiązaniach dla banków

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet