Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wirtualni operatorzy nie dbają o swoje portale internetowe

Wirtualni operatorzy nie dbają o swoje portale internetowe

LuiN 28 Kwietnia 2008 10:35

0 0

Tradycyjni operatorzy komórkowi znacznie lepiej wykorzystują Internet do walki o klientów niż operatorzy wirtualni - pisze Gazeta Prawna.

Agencja Artegence przygotowała na zlecenie Gazety Prawnej ranking stron internetowych operatorów komórkowych. W rankingu oceniono witryny zarówno operatorów tradycyjnych, jak i stale rosnącego grona operatorów wirtualnych.

Strony oceniane były pod kątem pięciu kryteriów: wartości wizerunkowej, wykorzystania portalu w procesie sprzedaży, ergonomii nawigacji, innowacyjności i prezentacji oferty. Do uzyskanej punktacji doszły jeszcze noty za pozycjonowanie witryny - tzw. PageRank i spełnienie standardów W3C (ang. World Wide Web Consortium).

Najwyższe noty otrzymały portale Orange i Play, ze spora przewagą dla Orange. Za sukces Orange w tej materii odpowiada formuła strony nacelowana na sprzedaż przez Internet. Najniższe noty wśród operatorów tradycyjnych uzyskała strona Plusa.




Wśród operatorów wirtualnych zdecydowanie najlepsze okazało się WPMOBI, którego strona zajęła trzecie miejsce w klasyfikacji ogólnej. Stosunkowo dobrze ma się też witryna Mobilkinga, z zastrzeżenem jednaki do praktycznego braku udziału portalu w procesie sprzedaży.

Najsłabiej wypadł Ezomobile i Simfonia. O tym drugim - Simfonii - można powiedzieć, że w ogóle nie wykorzystuje Internetu - strona była niedostępna dla badaczy przez większość czasu.

Serwisy operatorów wirtualnych okazywały się przeważnie prostymi wizytówkami, z rozbudowaną ofertą peryferyjną. Na tym tle zabłysł WPMOBI - poza tą siecią inni wirtualni operatorzy praktycznie nie oferują usług dodanych.

Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 34
  • 0

    15. ~Templariusz  2008-04-28 12:57:53  host: 212.160.172.70

    #6: A kto powiedział, że zawsze musżę być pierwszy...? Ktoś by powiedział: Jesteś w pierwszej trójce więc się ciesz :D

  • 0

    16. ~simon  2008-04-28 13:25:18  host: dpv1.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja mam Erę, więc siła rzeczy najczęściej z ich strony korzystam, nie jest zła, na szczęście nie przełodowana grafiką i fleszami, wszystkie promocję łatwo znaleźc, nawigacja tez dobra, po wprowadzeniu nowych taryf pojawiła się dobrze zrobiona porównywarka taryf...z innych Orange zagmatwany, Plus ubogi, Play młodzieżowy -tak na pierwszy rzut oka rzecz jasna

  • 0

    17.  2008-04-28 14:06:03

    A ja uważam, że strona Orange jest bardzo wygodna w obsłudze i nawigacji... Nie mam żadnego problemu, żeby coś na niej znaleźć!

  • 0

    18.  2008-04-28 14:17:00

    Wiele lat korzystałem ze strony orange.pl. Uważam że strona jest kiepska, szczególnie jeśli chce się znaleźć szczegółu określonych ofert w orange on-line. Często po prostu brak takiego opisu. Strona działa wolno i częste awarie serwera. W Play jest inaczej. Jetem zadowolony :)

  • 0

    19. ~Vita  2008-04-28 14:28:41  host: 193.108.206.253

    Powiem tak - najlepsze w walce o klienta są dobre promocje i stałe oferty. Jeśli będzie taniej, to mnie zwisa, jak wygląda portal. Choć np mój plus się na obu polach spisuje, a z pięciolinią już w ogóle :]

  • 0

    20.  2008-04-28 14:36:20

    O co wam chodzi z tą stroną Orange ja się lepiej na tej stronie znajduje niż np. stronie Ery w ofercie dla biznesu na ich stronie się nie można połapać.

  • 0

    21. ~krobus  2008-04-28 15:36:29  host: cho102.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Strona Orange prezentuje sie najlepiej, to fakt. I dziala tez najbardziej przejzyscie. Zeby wsylac smsa z bramki Plusa czy Ery, trzeba sie rzeczywiscie zdrowo nameczyc. W Orange nie ma tego problemu:), a i promocje maja calkiem niezle. Po ostatnich obnizkach w 3po3 jest naprawde milo.

  • 0

    22.  2008-04-28 15:42:04

    Ja powiem tak - jeśli nie mogę znaleźć szybko na stronie operatora cenników (nie mówię o promocyjnych cennikach bo to w 20 oknach wyskakuje gdziekolwiek się kliknie), jeśli nie mogę dotrzeć szybko do opisu szczegółowego usług, to żadna sprzedaż internetowa mnie nie obchodzi i nie podniesie oceny danej witryny ;-)

  • 0

    23.  2008-04-28 15:43:50

    ~krobus - zaqdziwiające... jeśli wejdziesz na stronę plusa, to wystarczy jedno kliknięcie by znaleźć się na stronie bramki esemesowej ;-) Naprawdę nie wiem o czym mówisz ;-)

  • 0

    24.  2008-04-28 15:46:22

    fakt, że to bramka dla abonentów/użytkowników (tak jak bramka na Mojej Stronie) ale stamtąd też wystaczy jedno czy dwa kliknięcia, żeby znaleźć się na formularzu publicznej bramki sms...

  • 0

    25.  2008-04-28 18:40:22

    Dla mnie w kolejnosci: Orange, Play, Era. Orange za w miare przejzysta strone i funkcjonalny panel, gdzie moge sobie wszystko poustawiac i wszystkiego sie dowiedziec (stan konta, mBox, aktywacja/deaktywacja uslug itp);Play podobnie jak Orange, aczkolwiek tu mam zastrzezenie co do kretyizmu robienia stron w JSP (chodza te ich strony jak krew z nosa) i we Flash (ladne, ale "ciezkie" dla kompa); Era za lekkosc swoich stron i chyba za najladniejszy design. Maja nawet itaktak.pl ktory tez jest b. przydatny i funkcjonalny. Co do Plusa-grafika denna, pabel jedynie dla abonamentowcow... ogolnie przypomina mi to lata 90te ;) Z wirtualnych faktycznie wpMobi i Mobilking, ale dodalbym jeszcze mBank do kolekcji.

  • 0

    26. ~jasia  2008-04-28 20:07:34  host: 125-mo2-10.acn.waw.pl

    mi strona ery bardzo sie podoba jestem bardzo do niej przyzwyczajona, jakos najlepiej mi pasuje i ma dobra kolorystyke i nawigacje wraz z potrzebnymi informacjami, wszystko w jednym miejscu

  • 0

    27.  2008-04-28 20:32:04

    #24: wlo: co mam kliknąć żeby dostać się do publicznej bramki plusa? Bo jakoś nie daję rady :-)

  • 0

    28.  2008-04-28 21:51:38

    niby czym play zasłużył na wyróżnienie? tym że cała strona jest napisana w debilnym flashu, przez co strasznie wolno się wczytuje? czy może tym, że w dziale "mój play" ciągle coś zmieniają, żeby utrudnić życie klientom (np. początkowo historia połączeń była "od zawsze" - zmienili; przeglądarka mogła zapamiętywać login i hasło - zmienili itp itd)

  • 0

    29. ~xxx  2008-04-28 22:16:59  host: emf191.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wirtualny op = wirtualna witryna w wirtualnym świecie (necie) ale realna kasa tyle, że jej pozyskanie wirtualne przy takim nierealnym wzięciu MVNO na naszym wirtualnym rynku.

  • 0

    30.  2008-04-29 07:41:14

    No to się wirtualni postarali - nie stać ich na reklamę TV (poza Mobilkingiem), ale potencjału Internetu nie wykorzystają...

  • 0

    31.  2008-04-29 07:44:21

    EZOMOBIELE rządzi! - ja też założe swoją sieć, ZNACHORMOBILE - leczenie metodami naturalnymi, domowymi, znachorskimi ;-P

  • 0

    32. ~artek  2008-04-29 09:29:59  host: dph25.neoplus.adsl.tpnet.pl

    w kategorii przejrzystosc/szybkosc działania wygrywa Era, Play ma ciekawy deisgn, ale często zawiesza mi przeglądarkę, gdy chcę otworzyc ich PDFy, Orange i Plus od jakiegoś czasu stoją w miejscu

  • 0

    33. ~lebiec  2008-04-29 12:35:30  host: dof59.neoplus.adsl.tpnet.pl

    w przypadku mobilkinga braku udziału portalu w procesie sprzedaży jest o tyle zrozumialy ze oni korzystaja z sieci dystrybucji zabek.

  • 0

    34. ~lekki  2008-04-29 13:57:10  host: cjt138.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no wlasnie. kolejnosc jets taka jak wymienil empireus: Orange, Play, Era. To jesli chodzi o strony, bo jesli popatrzymy na taryfy i promocje w ich prepaidach to tez wyjdzie podobnie: 3po3 w POP, darmowe rozmowy w TT i na koniec Play

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.