Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości WiMax będzie rządził

WiMax będzie rządził

WitekT 22 Lutego 2005 00:44

0 0

Ogromny potencjał technologii łączności bezprzewodowej WiMax, która będzie zdolna ostro rywalizować z łączami DSL i wykorzystującymi modemy kablowe bez większych nakładów i regulacji prawnych, w znaczący sposób będzie oddziaływał w ciągu kilku najbliższych lat na branżę telekomunikacyjną.

Jak przewiduje In-Stat, niski poziom inwestycji w infrastrukturę oraz uproszczone procedury licencjonowania i brak opłat za pasmo radiowe sprawiają, że WiMax odbierana jest jako technologia kusząca i atrakcyjna. Niemniej analitycy podkreślają, że sukces technologii WiMax pozostaje niepewny i sytuacja na rynku może zmieniać się w sposób gwałtowny.




Keith Nissen, analityk In-Stat zauważa – Rynek bezprzewodowych łączy szerokopasmowych nie może zostać otwarty dla nieograniczonej liczby dostawców takich łącz. Rosnąca konkurencja, redukcja cen i wysokie koszty pozyskania klienta mogą sprawić, że marże spadną poniżej poziomu opłacalności.

In-Stat szacuje, że do 2009r. około 3% wszystkich łącz szerokopasmowych będzie zestawianych w oparciu o bezprzewodową technologię WiMax. Będzie to ok. 8,5 mln abonentów na świecie, z czego blisko 4,5 mln będzie także korzystać z usług Voice over WiMax.

Źródło tekstu: Vnunet, 4Press     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-233-235.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.