Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wielkimi krokami zbliża się pierwsze 12 Mpix

Wielkimi krokami zbliża się pierwsze 12 Mpix

LuiN 2 Lutego 2009 17:55

0 0

Samsung zmienił swoją strategię rozwoju w dziedzinie telefonów fotograficznych. Podczas Mobile World Congress 2009 zaprezentuje telefon z matrycą składającą się z 12 milionów pikseli. Wcześniej mowa była o 8 Mpix, ale wspartych 3-krotnym zoomem optycznym.

Pod względem telefonów fotograficznych, Samsung w 2008 roku zdecydowanie wyprzedził konkurencję - między innymi jako pierwszy zaprezentował telefon z aparatem 8 Mpix. Nie była to jedna walka tylko na megapiksele, ale i na oprogramowanie do obsługi coraz bardziej zaawansowanych matryc. Firma, która dostarcza matryce także innym producentom, w tym Nokii, najlepsze triki zostawia dla siebie.




Należą do nich automatyczna korekta aberracji chromatycznych i wyostrzanie bez wzmacniania konturów przedmiotów. Samsung zachowuje przy tym bardzo dużą ilość detali, czego najlepszym dowodem mogą być zdjęcia z Samsunga SGH-U900 Soul, czy z Samsunga i8510 INNOV8.

2009 rok koncern rozpocząć miał następcą modelu SGH-G810, samrtfonem z matrycą 8 Mpix i 3-ktrotnym zoomem optyczny. Na tę konstrukcję jeszcze jednak chwilę poczekamy - firma postanowiła narzucić wyższe tempo w wyścigu na megapiksele i dzięki temu już w lutym pojawi się pierwszy telefon z aparatem 12 Mpix. Warto przy tym zauważyć, że Nokia zatrzymała się na 5 Mpix.

Źródło tekstu: unwiredview, wł     

Dodaj do:
w sumie: 25
  • 0

    6. ~kubak6  2009-02-02 19:10:56  host: 6.ksiezyc.pl

    może być nawet 20 Mpix ale i tak optyki nie oszukasz

  • 0

    7. ~oli  2009-02-02 19:27:04  host: 078088214249.wlb.vectranet.pl

    w sumie to o dupe rozbić te magapixele jak optyka lipna, i przy 12mpix i matrycy mieszczącej sie w niewielkiej komórce bedą masakryczne szumy

  • 0

    8.  2009-02-02 19:49:16

    Niech te 12 Mpx zrobi lepsze zdjęcie od mojego aparatu za 350 zł z 7 Mpx to wtedy pogadamy.

  • 0

    9.  2009-02-02 20:10:24

    6,7,8 zgadzam się, mam teraz 5mpx i co? W porównaniu z dość tanim canonem 8mpx masakra i co z tego że dołożą mi do 12, 15 czy 100? lustrzanka cyfrowa się i tak nie zrobi :P Ale ludzie kupią i będą się chwalić: Zobacz Twoja cyfrówka ma tylko 5mpx a mój telefon ma 12mpx...

  • 0

    10.  2009-02-02 20:34:40

    Ja 2 tygodnie temu kupiłem aparat Casio z 8MPix i nawet jak będę aparaty gsm z 12Mpix to nie zmienie na to mojej cyfrówki, z prostego powodu, i tak aparaty cyfrowe z 4Mpix robią lepsze fotki niż aparaty GSM, bo to tylko Mpixele a jakość matrycy (zwłaszcza miniaturazycja matrycą nie służy i odbija się na jakości zdjęć). Fizyki nie oszukasz... Widzieliśie kiedyś przenośny teleskop składany do wielkości szcyzoryka:)? bo ja nie:)

  • 0

    11. ~janki  2009-02-02 20:37:41  host: kwiatkowskiego.res.pl

    Wszedzie wyscig o megapiksele.Ktos tu napisal o zatrzymaniu nokiw tym wyscigu na 5mp.Cos w tym jest nokia n82 stawiana jest za wzor dobrego aparatu wsrod telefonow.A to tylko 5mp.Zreszta jest strona http://www.esato.com/phonephotos/index.php?toplist=yes gdzie ludzie z calego swiata pokazuja i oceniaja swoje prace.Takie top 500 zdjec.Jedna fajna sprawa ze nieda sie umiescic zdjeca poprawionego programem graficznym.

  • 0

    12. ~darius86  2009-02-02 20:42:25  host: 212.160.172.70

    nie ważne ile pikseli, ważne jaka matryca. najlepsze zdjęcia wychodzą 3 megapikselami, max. 5. wszystko powyżej to już coraz gorsza jakość. no chyba, że zwiększana jest matryca, co jest bardzo rzadko robione. megapiksle to przede wszystkim chwyt marketingowy.

  • 0

    13. ~edmund  2009-02-02 20:56:21  host: 093105060015.sdl.vectranet.pl

    Jak ktoś dobrze poszuka to było na mobile review porównanie samsunga i8510 8mpx z kompaktem canona 7mpx i komórka wygrała bezapelacyjnie z tego co pamiętam przy każdym możliwym zdjęciu nie ważne czy wewnątrz czy na zewnątrz. Nie twierdzę, że aparaty w komórkach są lepsze niż kompakty ale nie zgadzam się ze stwierdzeniem że najgorszy kompakt robi lepsze zdjęcia niż najlepsza komórka bo robi gorsze. Jeśli ktoś chce to przedyskutować niech najpierw znajdzie wspomniane porównanie z mobile review i wskaże zdjęcie które i8510 zrobił gorsze niż porównywany z nim aparat canona. Wiem, że można kupić sobie za 500zł taki np. fuji f50fd który jakością znacznie przewyższy i8510 ale nie o tym rozmowa.

  • 0

    14. ~edmund  2009-02-02 21:03:24  host: 093105060015.sdl.vectranet.pl

    dariusz86: masz rację, ilość megapikseli jest często odwrotnie proporcjonalna do jakości zdjęć ;) chyba, że matryca rośnie szybciej niż mpx. Widzimy to na przykładzie pełnoklatkowych lustrzanek. Od tego twierdzenia jest jeden wyjątek: nowszy aparat który ma trochę większe zagęszczenie mpx/cm^2 robi często lepsze zdjęcia niż starszy (nie zawsze) - porównaj np szumy w canonie g9 (12mpx, matryca 1/1.7'') z canonen g10 (14,7mpx, matryca 1/1.7'') - matryca nie urosła, mpx przybyło a zdjęcia lepsze bo nowsza matryca, lepszy procesor, lepsze algorytmy odszumiające (nie chodzi mi o takie odszumianie gdzie razem z szumem znikają wszystkie szczegóły ze zdjęcia). Porównaj nowy kompakt (np. canon sx10) o zagęszczeniu rzędu 35mpx/cm^2 matrycy z takim np canonem s3is (chyba poniżej 20mpx/cm^2) - sx10 szumi mniej, generalnie prawdą jest zawsze stwierdzenie, że przy użyciu aktualnych techologii (a nie takich sprzed 5 czy więcej lat) gdyby zrobić dwa identyczne aparaty różniące się tylko liczbą mpx ten który miałby ich mniej robiłby lepsze zdjęcia (lepszy kontrast, ostrość, mniejsze szumy, przy okazji szybsza seria itd). Nie zawsze jest prawdą, że starszy aparat jest lepszy bo ma mniej mpx.

  • 0

    15. ~edmund  2009-02-02 21:05:28  host: 093105060015.sdl.vectranet.pl

    Swoją drogą nie kupiłbym g10 za 1500zł, ale gdyby zachowując wszystkie pozostałe parametry zmniejszyliby mu mpx z 14,7 do np 6 lub 8 dałbym za niego nawet 2000zł bo wtedy byłby to naprawdę świetny aparat.

  • 0

    16. ~  2009-02-02 21:07:10  host: 94.254.169.197

    Az zal czytac tych sceptykow, ktorzy mysla ze aparaty w komorkach zatrzymaly sie w miejscu. Zamiast powtarzac te bzdury zobaczcie jakie foty robi Samsung innov8 - niewiele gorsze niz z mojego Kodaka 9Mpix, wiec zanim cos napiszecie to sprawdzcie jaki telefon robi aktualnie dobre zdjecia. Tak swoja droga to jednak wolalbym te 8Mpix z 3-krotnym zoomem optycznym od 12Mpix. Licze, ze nowa matryca 12Mpix bedzie miala fotki w takiej jakosci jak w Pixonie lub Innov8, wtedy ciezko bedzie konkurencji zrobic cokolwiek zblizonego.

  • 0

    17. ~s  2009-02-02 22:13:38  host: 94.232.154.212

    eh no ale co z tego ze robia coraz lepsze zdjecia, co z tego ze maja coraz wieksza rozdzilczosc matrycy, skoro tam generalnie ciezko mowic o optyce - predzej o kawalku plastiku ew. szkielka bezposrednio przed matryca. W najtanszych kompaktach sa soczewki wielowarstowe (kilk soczewk w kilku grupach). Sory ale innov8 robi bezapelacyjnie gorsze zdjecia niz moj stary juz zapomniany canon a75 (matryca 3Mpix jezeli to kogos interesuje)

  • 0

    18.  2009-02-02 22:49:39

    A te wszystkie Karlzaise, Sajberszoty i inne mega-auto fokusy to nic innego jak tylko napisy.

  • 0

    19.  2009-02-02 23:31:28

    Tak też uważam, 3.2 do 5 to max, jaki musi być szybki procesor żeby złapać kogoś w ruchu i żeby zdjęcie zostało zapisane max w 5sekund, zdjęcie 12megapikseli będzie ważyć z 40mb pewnie i komu je wyślę,

  • 0

    20. ~  2009-02-03 12:02:38  host: 94.254.211.170

    Bzdury gadacie. Mam trzy aparaty cyfrowe i dostep do wszystkich nowoczesnych telefonow na rynku i stad mam bardzo dobre porownanie. Telefony przegrywaja tylko ze wzgledu na zoom optyczny, a dzisiejsze modele takie jak Innov8 robia lepsze fotki od nowych Canonow - np. wspomniane porownanie i8510 do Canona Ixis 7.1. Zdecydowanie wolalbym wziac takiego Samsunga i8510 na wakacje zamiast cyfrowki 3 czy 5Mpix. Zdjecia przewaznbie robie Kodakiem 9Mpix i nie widze jakichs ogromnych roznic miedzy nimi, a tymi robionymi przez Innov8. Nie porownuje juz zupelnie do aparatu Jenoptik 3Mpix, bo nie ma co porownywac. Po prostu telefon bije na leb takie aparaty, tak jak tansze cyfrowki z 5Mpix czy nawet wiecej.

  • 0

    21. ~qwerty  2009-02-03 20:27:05  host: public49370.xdsl.centertel.pl

    innov8 miedzy innymi jest taki popularny dlatego ,że robi zdjęcia porównywalne do cyfrówki( bez obrazy ale na pewno lepsze niż cyfrówki sprzed 5 lat z 3 megapixelami). 8 mpix z zoomem optycznym pewnie się też pojawi pytanie tylko kiedy?

  • 0

    22. ~Bouncy  2009-06-04 17:21:52  host: public55446.xdsl.centertel.pl

    A dlaczego telefon nie może być lepszy od cyfrówki, wkońcu aparaty są wielkości telefonów(czasem mniejsze) i wystarczyłoby do telefonu wjebać wysówany obiektyw i matryce 2cm i już. Jak na moje oko to wkońcu kttoś z czymś takim wyjedzie i powali konkurencje. Jest już np. telefon canona który jest jak aparat, tylko dostępny jest tylko w azji ale kto wie co będzie za rok w europie :)

  • 0

    23. ~  2009-11-23 01:45:28  host: chello087207031236.chello.pl

    mogli by zrobić 12 pix hd z klatkami 45lup 60 i dokładność filmu i mogła by byś telewizia i na 2 karty czyli 2 numery i wifi do 2 kilometrów i oszczedzanie energi czyli mogła by komórka długo czymać 10 dni to by był konkret ful warty dużo. poz i by było warto dać ..

  • 0

    24. ~Oskal  2010-02-23 17:00:04  host: d-85-91-17-22.ftth.ie.magnet.ie

    Ja mam nokie n95 8GB 5mpix i robi *** zdjecia i kamera no cudo poprostu ale Sony Ericson Satio u 1 kupie na 100% chyba ze inny mi sie spodoba 16 mln kolorow o w dupe nie moge sie doczekac jak cena w irlandi bedzie wygladac

  • 0

    25. ~Gosc  2010-02-23 17:02:53  host: d-85-91-17-22.ftth.ie.magnet.ie

    Wiadomo ze telefon nie bedzie robil lepszych zdjec niz aparat ale mysle jak mialem n95 8gb to po wzuceniu na kompa byly cudowne zdjecia mysle ze lepiej poczekac na jakies 20mpix xP

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-218-77.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy smartfon w cenie do 1500 zł to:

10 najlepszych smartfonów do 1500 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (12)

Archiwum Ankiet