Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wielki test przenośności - dzień II

Wielki test przenośności - dzień II

WitekT 8 Lipca 2009 16:19

0 0

Rejestracja i próba przeniesienia 12 starterów do innych sieci wymagała wydrukowania ponad 80 stron dokumentów. W większości były one w dwóch lub trzech egzemplarzach, co daje kosmiczną wielkość około 200 stron! A to jeszcze nie koniec…

Wczoraj odwiedziliśmy Orange i Plusa, dziś - Play i Erę. Z wczorajszych 6 starterów udało się przenieść dwa - tylko te, które nie były "związane"z Plusem. TakTak został przeniesiony do Orange Go zgodnie z nowym rozporządzeniem, z Play do Orange były pewne kłopoty, jednak finalnie, około południa, numer zaczął działać w nowej sieci (sprawa w trakcie wyjaśniania). Czyli jednak można…

Dziś tylko tyle - jutro oczekujcie dokładnego raportu z opisem całej procedury u każdego z operatorów (która, wbrew pozorom, nie jest identyczna pod względem "technicznym" - tu jednak damy się wypowiedzieć najpierw rzecznikom), podsumowanie liczby wydrukowanych stron i potrzebnych do złożenia podpisów. Oraz - co oczywiste - dokładnego opisu z "pola walki", czasu niedziałania i wszystkich nieprawidłowości.




Dziś, przez chwilę, w naszych testach uczestniczyła też ekipa z TVN CNBC Biznes. Będziecie mogli zobaczyć ile dokumentów potrzeba w Polkomtelu do przeniesienia 3 numerów z różnych sieci…

Jaka jest dla Ciebie maksymalna, akceptowalna długość trwania procesu MNP?

6 godzin
14.16%
1 dzień roboczy
40.20%
2 dni robocze
15.71%
3 dni robocze
15.36%
7 dni kalendarzowych
9.36%
14 dni kalendarzowych
1.20%
30 dni kalendarzowych
4.01%

Wszystkich głosujących: 3495



Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 229
  • 0

    211. ~  2009-07-09 16:30:47  host: chello084010163119.chello.pl

    I mógłbym dużo numerów na raz przenieść. Przeciez takie numery to ciężkie chyba nie są? Dałbym radę nawet ze sto na raz.

  • 0

    212. ~  2009-07-09 16:31:10  host: acii203.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @206: Ja mam Siemensa S8, który przezył nie jednego fona, twojego dziada za 3900 też przeżyje i przesra :-D

  • 0

    213. ~mirekb  2009-07-09 16:41:48  host: apn-77-115-40-13.dynamic.gprs.plus.pl

    nikt nie odpowiedział dokładnie na moje pytanie..na zielonej ulotce z brusem li na przed ostatniej stronie piszą tak:"przenies numer do play fresh i wybierz jeden z dodatkowych bonusów:DO WYBORU-40minut do wszystkich/60min do play i stacjo/10pln dodatkowy pakiet złotówek,DLA KAŻDEGO 20pln dodatkowy pakiet złotówek, CO MIESIAC PRZEZ 3MIESIACE" dokładnie w takiej kolejności..regulamin w pdf mam,czytac ze zrozumieniem tez(wydaje mi sie) potrafie,jednak chce TYLKO opinii kogos kto empirycznie to sprawdził.dzieki

  • 0

    214.  2009-07-09 17:05:44

    Ładnie, czyli Era faktycznie jest przygotowana do przenoszalności, Play robi małe problemy :)

  • 0

    215.  2009-07-09 17:16:04

    ja w7.07.09 złozyłem wniosek o przeniesienie a dzsiaj juz ma play fresh mogło by to byc jede dzien ale ja tak sobie ustaliłem ze 9.07.09 bedzie aktywacja bo mogłem to w jeden dzien ale nie chciałem ryzykowac pozdro dla wszytkich z telepolis

  • 0

    216. ~despera  2009-07-09 17:50:25  host: 2.202.116.195.easy-com.pl

    Witek spozierasz się z 3 częścią....

  • 0

    217. ~  2009-07-09 17:53:10  host: 2.202.116.195.easy-com.pl

    spóźnisz

  • 0

    218. ~maciekmouse  2009-07-09 18:21:51  host: plastcom.pl

    Wlaśnie Witek pokazywał dokumentacje w TVN CNBC..

  • 0

    219.  2009-07-09 18:38:33

    A czy z promocyjnego pakietu złotówek można zamówić pakiet 100 minut do play i na stacjonarne czy te 5 zł pobiera z głównego konta?Wie ktoś?

  • 0

    220. ~Amix  2009-07-09 18:38:41  host: chello083144092181.chello.pl

    Wczoraj złozyłem przeniesienie z Plusa do Play. Na koncie 5 zł doładowane w salonie Play. Dzisiaj dostałem smsa z Plusa, zeby wycofac przeniesienie, to dostane bonus w postaci 20% doładowania, oczywiście nie skozystałem. Następnie przyszedł następny sma, że zakończono procedurę przeniesienia numerusieci Plus do innego operatora. Numer przestanie byćaktywny w sieci Plus z końcem dnia 14-07-2009. Więc ten jeden dzień roboczy, czy 24 godziny, to farsa.

  • 0

    221. ~  2009-07-09 18:39:10  host: inet20908na-0.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    bez sensu

  • 0

    222. ~  2009-07-09 18:41:50  host: achz103.neoplus.adsl.tpnet.pl

    3*20zł oddaw2ali kiedy za przeniesienie trzeba było zapłacić dotychczasowemu operatorowi. Teraz się nie płaci więc podejrzewam, że nie zwracają.

  • 0

    223. ~  2009-07-09 18:43:55  host: achz103.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Już to pisałem wczesniej. Promocyjne złotówki idą tylko na rozmowy, sms i mms. Za wykupienie dodatkowej usługi, konkursy sms itp kasa idzie z konta głównego.

  • 0

    224. ~PL-01  2009-07-09 18:51:22  host: user-89-108-225-233.mobile.playmobile.pl

    *213 We wtorek odebrałem starter do Fresha po poniedziałkowych przenosinach. Wszystkie bonusy zostały takie same czyli 20 zł przez 3 kolejne m-ce oraz do wyboru 60 min. play/stacjonarne, 40 do wszystkich lub 10 zł na 3 m-ce.

  • 0

    225.  2009-07-09 18:55:22

    @220 Amix plus zlożył wniosek o zawieszenie nowego rozporządzenia i korzystanie ze starych procedur. A stare procedury to 7 dni dla prepaida. Więc nie farsa z 1 dniem roboczym a poprostu rzeczywistość plusowa ;)

  • 0

    226. ~  2009-07-09 19:01:39  host: t11-09.opera-mini.net

    Przy przejściu do play wybrałem 40 minut do wszystkich sieci i dostałem 20 zł na pokrycie przeniesienia numeru z orange. Oba pakiety na 3 miesiące. Przechodziłem 29.04 i po dobie od aktywacji dostałem pierwsza turę gratisów. Druga i trzecia na początku maja i czerwca. Do końca czerwca się sumowały a potem miały przepaść. Tego nie sprawdzałem bo wykorzystałem. Szkoda że nie można wykorzystać tego na internet. Musiałem doładować konto główne i kupić pakiet.

  • 0

    227. ~Amix  2009-07-09 19:53:17  host: chello083144092181.chello.pl

    @225 Sethai. Złożenie wniosku o zawieszenie nowego rozporządzenia nie oznacza,że weszło to automatycznie w życie, więc uważam, że jest to farsa. Wyraźnie prezes UKE wypowiedziała sie w tej sprawie. Czasu było w bród, tym bardziej, że Plus i P4 wypowiedzieli się w tej sprawie, że są przygotowani technicznie na nowe rozporządzenia.

  • 0

    228.  2009-07-09 21:48:32

    @227 Złożenie wniosku o zawieszenie właśnie oznacza, że jest stosowane - do czasu rozpatrzenia negatywnego. Farsą by było gdyby plus wysłał pocztą wniosek z polskiego statku na Atlantyku by szedł tygodnie do UKE. A zapewne plus złożył wniosek bezpośrednio w kancelarii UKE by nie denerwować UKE i liczyć na przychylność. Czasu nie było w bród-te 2 lata, o których mówi prezes UKE to czas od zaproszenia operatorów do rozmów na temat centralnej bazy danych UKE, którą UKE miała już dawno zrobić. A co do tego co Plus i P4 mówią-mówią to co im każe mówić PR, a jasne jest że żaden operator nie powie, że nie jest gotowy bo go zjedzą (bo inni powiedzą, że są gotowi i będzie na tego co powie prawdę)

  • 0

    229. ~ukenamuniu  2009-07-10 00:15:19  host: 86-59-n1.aster.pl

    Sethai: Plus złożył wniosek. To Era nie złożyła, więc jest gotowa.

  • 0

    230.  2009-07-10 10:17:10

    Ukenamuniu: play I era nie zlozyly wnioskow czyli podtrzymuja, ze dadza rade przenosic w 1 dzien. Orange I plus zlozyly, co dokladnie napisali we wnioskach nie wiem, faktem jest, ze orange jednak daje rade(czyli raczej nie napisal we wnosku, ze on jest technicznie nieprzygotowany), plus trzyma sie jeszcze starych dat. Oznacza to to, ze Plus albo ma problemy tech. po swojej stronie albo podtrzymuje to co mowi-czyli by uniknac problemow, jakie maja niektorzy uzytkownicy play, era, orange(oba telefony przez kilka godzin wylaczony)do czasu ustalenia procesu obsluguje w stary sposob. Co w przypadku plusa jest prawda, a moze obie rzeczy nie mi oceniac. Napewno jakby opy mialy czas 30 dni na wdrozenie od ogloszenia, a nie 14 to by wiekszosci przypadkow takich jak kolezanka angelo czy WitekT nie bylo.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-130-93.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.