Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wielki test przenośności - dzień I

Wielki test przenośności - dzień I

WitekT 7 Lipca 2009 15:38

0 0

6. lipca, pierwszy dzień wielkiego testu przenośnośności numerów TELEPOLIS.PL, upłynął głównie na zakupach. 7. lipca był z kolei wyczerpujący.

6. lipca zakupiliśmy 12 starterów - po 3 sztuki każdej z czterech sieci, aby przetestować wszystkie możliwe kierunki przenoszenia numerów. Teoretycznie wszyscy operatorzy mają najtańsze startery za 5 zł, jednak w kilku sklepach Plusa nie udało nam się ich znaleźć, dlatego w wypadku tego operatora do testu posłużyły nam zestawy za 9 zł.

Szybko i sprawnie zakupy oraz elektroniczna rejestracja przebiegły w zwykłych punktach dilerskich Plusa, Play i Ery. Niespodzianka spotkała nas w Orange - na miejscu starter można zarejestrować elektronicznie tylko w salonach firmowych! Byliśmy zmuszeni do wypełnienia odręcznie, na miejscu, kart rejestracyjnych, które jeszcze tego samego dnia miały być przefaksowane do centrali. 7. lipca o 10 rano startery Orange ciągle nie były zarejestrowane, dlatego dokonaliśmy tego za pomocą Orange On-line.

Planujemy wprowadzić elektroniczną rejestrację starterów prepaid we wszystkich punktach sprzedaży jeszcze w tym kwartale - powiedział TELEPOLIS.PL Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP.




Niedogodność wynagrodził nam jeden z zakupionych, "pomarańczowych" starterów. Okazało się, że jest na nim aktywny program Profit, z 1500 punktami na koncie (doładowanie za 50 zł można mieć 1250 punktów), który zapewne został po poprzednim właścicielu.

Niestety, nie udało nam się rozpocząć przenoszenia wszystkich starterów, a zaledwie połowę, czyli 6 - w ciągu 5 godzin udało nam się przejść przez tylko dwóch operatorów! Procedura rozpoczęcia przeniesienia tych 6 numerów wymagała wydrukowania ponad 100 stron dokumentów i złożenia niewiele mniejszej ilości podpisów… Daleko nam do przenośności numerów z Wielkiej Brytanii, gdzie wszystko da się załatwić przez telefon.

Jutro dalsza część testów - czas na kolejnych dwóch operatorów.

Jaka jest dla Ciebie maksymalna, akceptowalna długość trwania procesu MNP?

6 godzin
14.16%
1 dzień roboczy
40.20%
2 dni robocze
15.71%
3 dni robocze
15.36%
7 dni kalendarzowych
9.36%
14 dni kalendarzowych
1.20%
30 dni kalendarzowych
4.01%

Wszystkich głosujących: 3495



Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 306
  • 0

    287.  2009-07-08 16:14:05

    Przenosi ktoś numer do mbank mobile?Co trzeba zrobić gdy chce się do nich przenieść?

  • 0

    288. ~mirekb  2009-07-08 16:14:12  host: apn-77-112-103-91.dynamic.gprs.plus.pl

    "rozpoczeto procedure przenoszenia numeru xxyz0yz00 z sieci plus do innego operatora" dzis godz 08:05 z nr 2699,"aby wycofac przeniesienie numeru xxyz0yz00 do innej sieci,wyślij sms o trsci wycofuje pod bezpłatny nr 101.plus"dzis godzina 12.03 z nr 101..zobaczymy kiedy sie wyrobią.wychodzące mam na simplusie do jutra do 18.05.jak nie zdążą wycofam wniosek i złożę raz jeszcze.pobawic sie mozna zawsze.play

  • 0

    289. ~MACIEK  2009-07-08 16:15:15  host: iei242.internetdsl.tpnet.pl

    280.. jeśli nikt nie dałby rady, to rozumiem.. ale jeżeli jedni dali radę a inni nie, to po prostu brak profesjonalizmu.. i o dziwo nie zdążyli Ci, co mają obiektywnie najgorszą ofertę na rynku.. ironia losu..

  • 0

    290. ~MMX  2009-07-08 16:16:35  host: adey7.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No to numerek TAK TAK jest w trakcie przelotu do PLAY :D

  • 0

    291. ~  2009-07-08 16:56:53  host: c189-28.icpnet.pl

    288. ~mirekb Przy braku komplikacji pewne 24h = 7 dni w Plusiku.

  • 0

    292.  2009-07-08 17:22:05

    283: a choćby Włochy.

  • 0

    293. ~  2009-07-08 19:31:29  host: borzoi.net.icm.edu.pl

    @282 Sethai - litości, przecież operator nie utrzymuje się z kasy która zostaje na kontach odchodzących użytkowników. To jest jakiś ułamek promila. Moim zdaniem podpada to pod paragraf odpowiedniej ustawy o bezpodstawnym wzbogaceniu się i zasadniczo grozi przynajmniej o rząd wielkości cięższymi konsekwencjami finansowymi. Zwłaszcza w dobie pozwów zbiorowych. Ponadto, zwrot tych pieniędzy, to kwestia klasy. A niedługo, miejmy nadzieję, również explicite uregulowana prawnie.

  • 0

    294. ~  2009-07-08 20:16:12  host: c189-28.icpnet.pl

    Seth znalazłem link. http://wyborcza.pl/1,75248,6482185,Prepaid__czyli_gdzie_sa_moje_ pieniadze_.html

  • 0

    295. ~  2009-07-08 20:17:46  host: c189-28.icpnet.pl

    Cytat z Wyborczej Calli: Mam od kilku lat pre-paida w T-Mobile'u w UK, ponieważ od kilkunastu miesięcy z niego nie korzystam, to rozmowy wychodzące są zablokowane, ale numer w dalszym ciągu działa, a wpłacone przed niemal już dwoma laty pieniądze wciąż są na koncie (sprawdzałem przed chwilą)! Ksenuendo: W Irlandii podobnie jak w UK. Nie dość, że nie ma czegoś takiego jak "ważność konta" i w związku z tym nikt nie zabiera niewykorzystanych środków, nie blokuje możliwości dzwonienia po X dniach, to jeszcze za większe albo regularne doładowania otrzymuje się premie. To niejedyne przykłady z Europy pokazujące, że może być inaczej niż w Polsce. W Norwegii, jeśli na koncie zostało więcej niż 50 koron, użytkownik może liczyć na zwrot wpłaconych pieniędzy, we Włoszech operatorzy oddają wszystkie pieniądze, ale potrącają 5-8 euro prowizji.

  • 0

    296.  2009-07-08 21:36:04

    @294 dzięki za linka, zaraz poczytam

  • 0

    297.  2009-07-08 21:38:15

    @282 Op utrzymuje się ze wszystkiego z czego może, a jest w stanie Ci zaoferować tańszego prepaida czy pakiety minut czy danych bo wykalkuluje, że to mu się opłaca (czyt. nie straci na tym a jeszcze zarobi, a zarobione pieniądze może w przyszłości zainwestować)

  • 0

    298. ~iroger  2009-07-08 21:40:59  host: public-gprs23298.centertel.pl

    ludzie, fajny przepis, bijmy telkomy. Ale jeśli kupuję starter za 5 zł i od razu przenoszę do innej sieci, to przy małym nakładzie kasy mogę zarżnąć obie sieci. Koszty obsługi przeniesienia po stronie obu operatorów są dużo większe. W efekcie albo będziemy mieć droższe rozmowy, albo gorsze telefony

  • 0

    299.  2009-07-08 21:43:36

    Jeszcze tylko 1 rzecz-pamiętajcie narazie to play chce zdobyć klientów. Jest w dosyć ciężkiej sytuacji i ma mało i jest małym graczem, a na świecie operatorzy konsolidują się w duże grupy i łatwiej im negocjować choćby ceny na terminale czy osprzęt i oprogramowanie. Musi zdobyć tylu klientów by stać się atrakcyjnym opem dla inwestorów, którzy go kupią. Więc robi to za wszelką cene nawet po kosztach. Operatorzy, którzy są od dawna na rynku nie mogą sobie na tyle pozwolić bo jest to z punktu widzenia ekonomicznego delikatnie mówiąc kiepskie zagranie. Jeśli coraz więcej zostanie nałożonych restrykcji na prepaida to operatorzy będą musieli z niego zrezygnować (a w końcu i play po zdobyciu odpowiedniej ilości użytkowników) bo nie będzie się opłacał w ich modelu biznesowym.

  • 0

    300. ~pduncz  2009-07-09 14:32:27  host: borzoi.net.icm.edu.pl

    @297 - Idąc tym tropem, niech operatorzy kasują pozostałe w chwili doładowania poprzednie środki. Chcesz mieć 50 - będziesz miał 50! Przecież tak nie można robić... @298 - jakie koszty obsługi, człowieku... najlepiej kupuj abonament i nie korzystaj, bo jak będziesz korzystał, to normalnie BTSy więcej prądu zużyją, przyjdzie wyższy rachunek i będziesz miał droższe rozmowy! Trzeba znać jakąś proporcję... Telekomy nie są aż TAK nędzne (nawet Polkomtel) żeby jeden (albo nawet 10) starterów przeniesionych na drugi dzień miało ich zabić.

  • 0

    301.  2009-07-09 15:24:43

    @300 wiesz jak tak operatorzy postanowią to tak będą robić-aby zapisali to w regulaminach i tyle-kupujesz zgadasz się na taki regulamin, jeśli Ci się nie podoba to przechodzisz do opa, który takiego zapisu nie ma. Doładowywujesz prepaida tak by z niego korzystać a nie robić z niego przechowywalnie kasy. Pewne jest jedno jak tylko jakieś prawo narzuci opom oddawanie kasy przy przenoszeniu numeru to użytkownicy prepaidów pożegnają się z podwójnymi doładowaniami czy bonusami pieniężnymi za doładowanie.

  • 0

    302. ~mp  2009-07-10 14:42:53  host: 80.244.136.165.mielec136.tnp.pl

    Mi poszło w miarę sprawnie. 07-07-2009r. o godzinie 15:30 złożyłem wniosek o przeniesienie TT do Fresh. Podpisałem tylko 4 dokumenty (w tym 2 dla mnie). O 15:31 dostałem smsa, ze dokukumenty przekazane do Ery. Era wyłączyła mi numer po pólnocy z 07-07-2009 na 08-07-2009 i przez cały dzień nie mogłem dzwonić ani nikt nie mógł zadzwonić do mnie :( Około godziny 16:00 08-07-2009r. odebrałem nową kartę sim od Play. Podpisałem 2 egzemplarze karty rejestracyjnej w Play. Karta zarejestrowała się w sieci po północy z 08-07-2009r. na 09-07-2009r. Rano doładowałem konto za 30 zł i dostałem: bonus 50% (15 zł), 40 minut do wszystkich sieci, 3000 smsów na 30 dni, 20 zł na rozmowy i smsy i jeszcze dodatkowe 3 zł extra do startera czyli WSZYSTKIE bonusy. Na koncie głównym mam 39 zł a na promocyjnym 38 zł no i jeszcze 3000 smsów! Play Fresh jest super :)

  • 0

    303. ~o  2009-07-11 10:02:36  host: apn-77-112-126-187.dynamic.gprs.plus.pl

    eeeh to wszystko to jest bzdura :) od 6 lipca udało się znieść raptem opłatę za portout. Portowanie w 1 dzień dopiero się pisze :) Nawet jeszcze nie ma ustalonej finalnej wersji komunikatu E03 :) Teraz portowanie w 1 dzień wykonywane jest przez stado chińczyków przed monitorami :) Taki test będzie miał sens za 1-2 miesiące. Pozdro.

  • 0

    304. ~o  2009-07-11 10:02:49  host: apn-77-112-126-187.dynamic.gprs.plus.pl

    eeeh to wszystko to jest bzdura :) od 6 lipca udało się znieść raptem opłatę za portout. Portowanie w 1 dzień dopiero się pisze :) Nawet jeszcze nie ma ustalonej finalnej wersji komunikatu E03 :) Teraz portowanie w 1 dzień wykonywane jest przez stado chinczyków przed monitorami :) Taki test będzie miał sens za 1-2 miesiące. Pozdro.

  • 0

    305. ~  2009-07-13 14:51:12  host: ip-89-174-125-218.multimo.pl

    298, kogo NORMALNEGO obchodzą koszty OPERATORÓW? Co to mnie obchodzi? No chyba że pracujesz u któregoś, wtedy rozumiem. Tylko napisz to wyraźnie.

  • 0

    306.  2009-07-13 21:37:16

    @305 czy nie pracujesz czy tylko używasz ich telefonów koszty powinny Cię obchodzić bo operatorzy to biznesmeni a biznesmeni muszą mieć zyski a jak gdzieś tracą kase na kosztach to gdzieś muszą ją zyskać - np od Ciebie zwiększając koszt połączenia,sms,abonamentu itd. @303 juz tak nie przesadzaj dla prepaida aktualna e03 wystarcza, a dla postpaida rzeczy wymagane są już ustalone teraz tylko dodatki :P a do aktualnej obsługi wcale stada chińczyków nie potrzebujesz

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-10-71.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.