Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wielka dynamika sprzedaży tabletów. 40 tys. Asusów Nexus 7 sprzedanych w Polsce

Wielka dynamika sprzedaży tabletów. 40 tys. Asusów Nexus 7 sprzedanych w Polsce

LuiN 20 Grudnia 2012 12:35

0 0

asus nexus 7 3gWedług prognoz IDC na rynek w tym roku trafiło prawie 5 mln więcej tabletów niż zakładano. Do 2016 roku ich sprzedaż wzrośnie aż o 160 mln. Badania firmy DisplaySearch pokazują, że produkcja części do tabletów jest wyższa, aniżeli analogicznych części do mobilnych komputerów.

Firma badawcza DisplaySearch na przełomie września i października po raz pierwszy odnotowała wyższą produkcję paneli do tabletów (18,7 mln), niż do laptopów (16,9 mln). Te przenośne urządzenia mobilne coraz częściej, obok telefonu komórkowego czy laptopa, stanowią niezbędny gadżet elektroniczny.

IDC zweryfikowało właśnie swoje wcześniejsze prognozy, według których w tym roku na rynek miało trafić łącznie 117,1 mln tabletów. Okazuje się, że będzie ich aż 122,3 mln. Coraz więcej konsumentów nie wyobraża sobie rozstania ze swoim tabletem, wielu z nich świadomie dokonuje kolejnych wymian sprzętu na nowszy i bardziej zaawansowany. Przekłada się to na wyniki finansowe. Popyt na tablety rośnie w bardzo dużym tempie i według prognoz IDC do 2016 roku wzrośnie o kolejne 160,4 mln urządzeń wprowadzonych na rynek.

Asus szacuje, że w 2013 roku sprzeda o 50% więcej tabletów niż w 2012, czyli ok. 700-800 tys. sztuk. Dobrym przykładem jest Nexus 7, którego sprzedaż od dnia polskiej premiery do końca roku wyniesie ok. 40 tys. sztuk.




W przyszłym roku na rynku pojawi się wiele urządzeń z Windows 8. Według prognozy Asusa sprzedaż tabletów firmy z najnowszym systemem Microsoft osiągnie pułap 15-20% w 2013 roku. Popyt na takie urządzenia mobilne powoduje obniżenie przez największych producentów cen produktów, które stają się coraz bardziej atrakcyjne dla użytkowników.

Nowy system operacyjny na rynku tabletów stopniowo będzie zdobywał coraz większe grono zwolenników. Analizy IDG wykazują, że udziały Windows 8 w rynku tabletów mają wzrosnąć z niecałych 3% obecnie do 10% już w przeciągu czterech lat. Dzięki nowemu dziecku Microsoftu tablet stał się pełnowartościowym narzędziem biznesowym.

Zobacz: dane techniczne i zdjęcia tabletu w katalogu.

Źródło tekstu: Asus     

Dodaj do:
w sumie: 10
  • 0

    1. ~Zbyszek  2012-12-20 13:10:29  host: auto.89-22-37-213.matrix-net.pl

    Ale czy tablet z Windowsem 8 będziemy mogli traktować jako tablet w dzisiejszym rozumieniu. Android, PlayBook OS i iOS to systemy mobilne, Windows 8 to system komputerowy, z większą ilością możliwości, czyniący tablet z tym systemem, nie rozwinięcie smartphona, ale pomniejszony komputer. Możliwości tego sprzętu są znacznie, a to znacznie większe

  • -2

    3.  2012-12-20 13:49:25

    Chyba nigdy nie pojmę po co komuś ekran bez klawiatury. Treści na tym tworzy się bardzo ciężko. Do zabawy to się chyba tylko nadaje, a ludzie jak widać są mało praktyczni.

  • 0

    4. ~Jeremy  2012-12-20 14:12:06  host: agef106.neoplus.adsl.tpnet.pl

    #3 popularność (i przy okazji praktyczność, bo z doświadczenia widzę jak praktyczne są to urządzenia) pokazuje, jak niewiele wspólnego z tworzeniem treści, jak to ładnie ujmujesz ma gros współczesnych zastosowań komputerów. Ja sam, mimo że cała moja praca kręci się wokół tworzenia treści widzę, w ilu zastosowaniach codziennych tablet coraz bardziej wypiera mi dotychczas gloryfikowany komputer.

  • 1

    5. ~sllave  2012-12-20 14:16:27  host: 94.196.137.59.threembb.co.uk

    @3 powiem Ci że stoje teraz w pociągu gdyż masa ludzi jedzie, święta no wiesz, zastanawiam się jakbym to napisał na kompie z klawiaturą, pogodnych świąt .

  • 0

    6. ~nowy  2012-12-20 15:24:02  host: 89-67-86-146.dynamic.chello.pl

    to powiedz jak bys napisal jakas prace na 4 strony sojac w ten sposob, jestem ciekaw ile by ci to zajelo. Sam pokazales do czego uzywasz tabletu, do zabawy bo jak mozna nazwac przegladanie stron i napisanie jakiegos komentarza skladajacego sie z kilku wyrazow.

  • 0

    8. ~  2012-12-20 21:26:48  host: v24-01.opera-mini.net

    A kiedy tablety wreszcie będą praktyczne!?! Bo nie potrafią więcej niż smartfon...

  • 0

    9. ~  2012-12-20 21:39:59  host: v25-14.opera-mini.net

    Po kompromitacji Microsoftu, z wieszającym się tabletem w dniu oficjalnej prezentacji w USA chyba tylko desperaci go kupić. Jeśli przekroczą magiczne 2 proc jakie mają w rynku systemów mobilnych to odniosą sukces

  • 0

    10. ~mkkot  2012-12-21 08:38:47  host: v26-15.opera-mini.net

    Apropos tworzenia tresci na urzadzeniach dotykowych: telefonu uzywam zwykle do pisania komentarzy przy przegladaniu stron, facebooka itp. Kupilem sobie Galaxy Ace, nauczylem sie obslugi swype, pouzywalem 3 miesiace, sprzedalem i przeprosilem sie ze starym telefonem z qwerty.

  • 0

    11. ~  2012-12-25 10:53:38  host: v47-11.opera-mini.net

    @10 czyli jakim modelem?

  • 0

    12. ~Yuppie  2012-12-25 20:17:44  host: aagm248.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "mają wzrosnąć z niecałych 3% obecnie do 10% już w przeciągu czterech lat. Dzięki nowemu dziecku Microsoftu tablet stał się pełnowartościowym narzędziem biznesowym" - dane jak najbardziej realne, choć w kontekście tego hurraoptymistycznego artykułu brzmią dość śmiesznie. 10% w 4 lata to jest coś czego nie sposób nazwać katastrofą. To dno den. Choć jak się spojrzy na ten cudotwór zwany Windows 8 - łatwo dojść do wniosku, że tak musiało być.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-185-160.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.