Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Więcej problemów z zaawansowanymi telefonami

Więcej problemów z zaawansowanymi telefonami

sirmark 28 Lipca 2006 10:14

0 0

Skomplikowane komórki prowadzą do zwiększenia liczby zgłoszeń do operatorów. Najnowsze badania specjalistów firmy J.D. Power and Associates pokazały, że z badanych przez analityków abonentów telefonii komórkowej, 59 proc. przyznało się do szukania pomocy u swojego operatora w ostatnich 12 miesiącach. To jak na razie najwyższy poziom od momentu, w którym firma zdecydowała się zbierać tego typu dane. W 2000 roku do podobnych zgłoszeń przyznawało się 47 proc. pytanych. W minionym roku Amerykanie dzwonili już częściej (54 proc.).

Za zwiększenie liczby telefonów odpowiada zdaniem analityków skomplikowana obsługa urządzeń komórkowych, które nie tylko pozwalają na dzwonienie, ale też fotografowanie, zapisywanie wideo, pobieranie dzwonków, odtwarzanie muzyki czy nawet TV.




Specjaliści zauważają, że nakłanianie użytkowników do wykorzystywania zaawansowanych usług może skutkować dalszym wzrostem kontaktów telefonicznych konsumentów z ich operatorami. Te z firm, które nie poradzą sobie z obsługą nowych petentów, liczyć muszą się nawet z ich utratą. Analitycy zauważyli bowiem, że dzwoniący z problemami abonenci są bardziej chętni do zmiany operatora.

Źródło tekstu: pclab.pl     

Dodaj do:
w sumie: 31
  • 0

    12. ~lotnik  2006-07-28 12:30:44  host: dxx248.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja miałem wcześniej nokię 6610i a teraz mam 6630. Muszę przzyznać że to jest tak potężny skok, mogę instalować sobie programy tak jak w kompie!!! Nigdy już nie kupię telefonu bes sytemu operacyjnego...

  • 0

    13. ~RobertD  2006-07-28 13:40:23  host: 213-238-123-96.adsl.inetia.pl

    Jednym wystarczą dwa pudełka po fistaszkach z naciągniętą dratwą :P a inni potrzebują mocno skomplikowanych urządzeń. Kluczowym terminem jest czas, który mozemy poświęcić na poznanie urządzenia i weryfikacje spostrzeżeń na forach internetowych. Z racji na to że większość ludzi nie ma czasu i czynnik zawstydzenia że posiada się urządzenie o którym nie ma się zielonego pojęcia powoduje że nielicznie tak naprawde potrzebują pocketów smartfonów itp Natomiast ci nieliczni napewno nie dzwonią do BOK to BOK czyta ich fora dyskusyjne :)

  • 0

    14. ~hettman  2006-07-28 13:49:34  host: host86-143-140-81.range86-143.btcentralplus.com

    ja to mama tak ze im bardziej skomplikowany fon tym lepiej,bo mam dluzej zabawe z jego rozgryzaniem,sprawdzaniem itp,a dodatkowo to dla mnie im wiecej bajerow w fonie tym lepiej...

  • 0

    15. ~kafelski  2006-07-28 13:50:25  host: a74.net152.okay.pl

    Zgadzam się z RobetD, wolę mieć aparat i mp3 w telefonie, bo telefona mam zawsze przy sobie, nie muszę mosić dwóch par słuchawek (telefon-radio, mp3-muzyka), a aparat fot. nie jest rzeczą do codziennego noszenia (łatwo uszkodzić, ktoś może ukraść). Jak się trafi coś ciekawego to aparat w telefonie powinien wystarczyć.

  • 0

    16. ~miras  2006-07-28 14:01:45  host: akj198.internetdsl.tpnet.pl

    Tak jest nie ma to jak wszystko miec w jednym. Wole mieć 0.3 megapixela przy sobie niż 10 mpx w domu.

  • 0

    17. ~Jural  2006-07-28 16:05:02  host: bug18.internetdsl.tpnet.pl

    ***Wojtaszek 2006-07-28 10:43 - ja również czekam na 6410i ale nie wiem czy się doczekam. Zobacz sobie Nokię E60...

  • 0

    18. ~  2006-07-28 16:38:43  host: bid192.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A według mnie telefon który służy wyłącznie do rozmowy to przeżytek. Ja potrzebuje w telefonie masy nowych rozwionzań i gadżetów takich jak wbudowany aparat (2-3mpx), odtwarzacz mp3, umts a nawet GPS. Jeżeli ktoś nie umnie kożystac z lepszego telefonu to niech sobie kupi nokie 6030 albo siemensa c60. A jak już kupił to niech przeczyta instrukcje obsługi. Według mnie jedyne telefony które potrzebują dłuższej chwili uwagi to sagem-y, a cała reszta jest prosta i przejżysta w obsłudze. Więc ludzie zamiast dzwonic do operatorów to zajżyjcie do pudełka po telefonie, wyciągnijcie instrukcje i ją przeczytajcie zamiast robic problemy z rozwoju techniki... !!! :)

  • 0

    19.  2006-07-28 17:12:36

    no tak to juz w tym zyciu jest, jedni lubia szpanowac aparatem w telefonie a inni poprostuc enia ladne zdjecia - a takich nie da sie zrobic telefonem nawet jak bedzie mial 30mpx, poprostu w telefonach nie istnieje pojecie dszkiel, nie mowiac o dobrych szklach :) Mowici ze ciezko sie nosi aparat + teefon, no jasne, ale to ta sama zasada jak noszenie butow i rekawiczek - inne zadania spelniaja a ich polaczenie jest raczej marnym rozwiazaniem.

  • 0

    20. ~  2006-07-28 17:16:03  host: p01-05.opera-mini.net

    Ja tam mam z symbianem fona i jestem zadowolony posiadam GG 24h na dobe mam tez FTP,emulatory roznych gier,nawet flash sms slac mozna smsy prosto na wyswietlacz telewonu ooo nawet mam Pilot TV przydatna rzecz w tym wieku a, i wiele innych rzeczy ktore upchnolem na karcie 1GB moim zdaniem to najlepsze sa Nokie ze symbianem ładnie mozna sobie rozbudowac fona a,te sztywniaki to takie badziewie.

  • 0

    21. ~  2006-07-28 17:25:08  host: dvv141.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moją dziewczynę najbardziej cieszy wibrator w telefonie.

  • 0

    22. ~asdf  2006-07-28 18:20:19  host: abte203.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ludzie sa ciemni i tyle... przeciez babiczki nie kupuja sobie se albo czegos z symbianem ino nokie 1100 i dawaj ;)

  • 0

    23. ~lepper  2006-07-28 19:24:08  host: n10do2.resetnet.pl

    odblokujcie minie prosze nie będe przeszkadzał

  • 0

    24. ~Wojtaszek  2006-07-28 19:57:10  host: ip9.imperiumpw.pl

    Jural: zastanawialem sie nad E60, ale jak dla mnie telefon nie moze kosztowac wiecej niz 500zl (mam firme i TT bo umiem liczyc), wiec troche zaczekam

  • 0

    25. ~Jural  2006-07-29 03:20:30  host: bug18.internetdsl.tpnet.pl

    Faktycznie trochę poczekasz :) W sieci dla idiotów reklamują C75 za 399zł więc mieści się w kwocie, nie wiem co jeszcze - chyba tylko 6020 albo K300i...

  • 0

    26.  2006-07-29 14:22:13

    #24, 25: albo może k510i. 1,3 mpx Sympatyczny telefonik. Na allegro po jakieś 500zł

  • 0

    27. ~Jural  2006-07-29 14:29:11  host: bug18.internetdsl.tpnet.pl

    Różnie z tym allegro bywa. Niech jeden na sto będzie uszkodzony, po upadku czy jeszcze coś innego i akurat ja go trafię...

  • 0

    28. ~getITright  2006-07-29 17:15:47  host: phantom.teldom.pl

    @Wojtaszek - stary nie kumam takich ludzi jak ty, z jakiej racji TY chcesz decydować ZA MNIE ??? może twój umysł nie jest w stanie tego pojąć, ale ludzie są różni, to TY nie potrzebujesz wymienionych przez siebie funkcji, ale ja ich potrzebuję, więc MÓW ZA SIEBIE ! to że ty jesteś zacofany, to nie oznacza że razem z tobą 100% ludzkości :D i mam dla ciebie radę jak nie potrzebujesz funkcji typu MMS, czy aparat fot. to HAAAALO !!! KUPUJ TELEFONY BEZ TYCH FUNKCJI ! @kafelski - DOKŁADNIE, telefon ma się zawsze przy sobie, ale nie zgodzę się z tym że w różnych nagłych sytuacjach wystarczy taki słaby aparat, bo tak jest TERAZ, ale myślę że kwestią kilku lat jest to że aparaty fot. w telefonach będą miały od. 5mpix wzwyż, a także obiektyw który robi zdjęcia nie odbiegające jakością od dzisiejszych robionych przez aparaty cyfrowe ze średniej półki. @sq8shq - hmmm, twoja próba systematyzacji ludzi w dwie grupy jest NADER uboga, bo do jakiej grupy zaliczam się ja ? nie lubię szpanować niczym, a już tymbardziej nie telefonem i cenię sobie dobrej jakości zdjęcia, ale jestem gorącym zwolennikiem aparatów w telefonie (w nokii N93 zdjęcia są już całkiem przyzwoite, a z każdym rokiem jakość będzie coraz lepsza) więc może zastanów się jeszcze nad tym :) "Mowici ze ciezko sie nosi aparat + teefon, no jasne, ale to ta sama zasada jak noszenie butow i rekawiczek - inne zadania spelniaja a ich polaczenie jest raczej marnym rozwiazaniem." nie obraź się ale dawno już nie słyszałem tak bezsensownego i idiotycznego porównania, telefon i aparat DA SIĘ DOSKONALE POŁĄCZYĆ, mało tego w przyszłości da się do telefonu dołączyć dziesiątki innych rzeczy, a rękawiczek z butami się połączyć nie da, zresztą poco ktoś by miał to robić ???

  • 0

    29. ~Wojtaszek  2006-07-31 00:21:47  host: ip9.imperiumpw.pl

    getITright: a niech aparat w telefonie bedzie mial i 10MPx, dobrej optyki jeszcze dlugo tam nie bedzie, wiec i przyzwoitych zdjec tez nie, to co w chwili obecnej da sie zrobic takim aparacikiem to straszna tandeta, to kwestia zupelnie nowej technologii, a co do pozostalych spraw to co tam sobie kumasz a co nie to twoja sprawa, ja za nikogo nie decyduje, tylko wyrazam swoja opinie do czego mam prawo, ja telefonu uzywam do rozmow, aparatu do zdjec, a do internetu stalego lacza i notebooka, stacjonarki nie mam, jak wylaczam telefon komorkowy, to mnie nie ma, jestem dla rodziny, a nie otoczony przekierowaniami, polaczeniami oczekujacymi, pocztami glosowymi, sms'ami o nowych mailach czy polaczeniach przychodzacych, mail'ami, mms'ami, itd, itp, etc ... moze kiedys jak bedziesz mial rodzine i dzieci i zobaczysz ze warto poswiecic czas wlasnie dla nich, na sport, turystyke, wlasny rozwoj i pare innych wazniejszych rzeczy o ktorych nie bede pisal, zeby nie wywolac nowego watku, to moze wtedy zakumasz, ze trzeba dbac o spokoj psychiczny, a nie bawic sie jak duze dziecko, ale to tylko moje zdanie, ja nikomu nic nie narzucam

  • 0

    30.  2006-07-31 00:24:36

    Zacznę od takiej sprawy jak aparat, jakby ktoś nie wiedział to już są telefony z 5MP, moim zdaniem aparat w telefonie zastąpi te cyfrowe głupawki ale nigdy nie zastąpi aparatów z rozbudowaną optyką, bo taka optyka to duży rozmiar (to wynika z praw fizyki) a aparat ma być mały.
    A co do tego raportu to bym jeszcze dołączył inny gdzie w badaniu wynikło że 90% (chyba ale na pewno blisko 100%) osób nie czyta instrukcji w ogóle. I to moim zdaniem jest przyczyna tego co się dzieje, bo jak ktoś ma książkę telefoniczną i 3 przyciski w tym żaden podpisany i nie przeczyta instrukcji to może nie wiedzieć jak zadzwonić... Porównajcie sobie co wymaga taki stary telefon aby wybrać numer a ile trzeba wiedzieć (np. lewy klawisz to nie odebrane itp., joystic w duł to książka telefoniczna) aby zadzwonić.
    Aby było lepiej było wiadome co jest przyczyną tego stanu rzeczy to trzeba było znać wiek osób i jakie mają telefony oraz z jakie kłopot zgłaszali bo dopiero to by pokazało co jest tak na prawdę przyczyną.

  • 0

    31. ~  2006-08-01 12:46:48  host: abxm75.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ideą telefonu komórkowego było dzwonienie z każdego miejsca. Pierwsze telefony (typu cegły Motoroli) nie miały nawet funkcji SMS. Dziś nie ma nawet takiej możliwości, by telefon nie obsługiwał tej 160 znakowej wiadomości :)

    Tak samo jest z Wapem i coraz częściej z GPRS.
    Kto wie, co będzie za 2 lata. Telefonia się rozwija. Jednak są rzeczy w komórce, które mogą zaskakiwać. Są to m.in. aparaty fotograficzne - coraz częściej dodawane do fonów. Ale czy to rzeczywiście nie jest szpan ? Moim zdaniem w wielu (ale nie we wszystkich) przypadkach jest to dobry chwyt marketingowy. Młodzież kupi telefon, gdy w nim będzie aparat i będą robić sobie zdjęcia dla jaj, wygłupów itp choć i bez tego zwyczajnie mogą sie obejść. A klasa wyższa jak miałaby do wyboru - 1 fon bardzo dobry telefon, super bateria fajne funkcje ale bez aparatu i 2 fon średni, i zdecydowanie gorszy od 1 ale z aparatem to wybierze 2 fon, bo aparat jest czymś widocznym, czymś co jest namacalne i widoczne na pierwszy rzut oka. A taki fon może nawet nie mieć MMSów i IRDY, ale takiego biznesmana to nawet nie będzie obchodzić, bo On NIGDY nie zrobi nawet 1 zdjęcia fonem. Tak to wygląda w wielu przypadkach. Kupuje się coś dlatego, że to coś jest, a nie że się będzie z tego korzystać kiedykolwiek. A to jest chyba szpanik ;) Jestem za rozwojem, ale i mądrym kupowaniem fonów. Oczywiście, lepiej jest coś mieć, niż nie mieć, bo kiedyś tam może się to przydać, ale w w/w przypadku z biznesmenem fon 1 był dla niego lepszy i miał wiele funkcji, z których choć w niewielkiej części mógłby korzystać (a przynajmniej ładować rzadziej baterię).
    I to nie jest moja negacja dla bardzo dobrych fonów, tylko negacja dla ich użytkowników. Zresztą ileż to jest fonów z aparatem, które mają po 1-2 mb pamięci :)))
    Ale na pamięć się nie zwraca uwagi. Na aparat fot. tak. I póki mamy takie społeczeństwo jakie mamy, dopóty technologia pójdzie nie w funkcjonalność (nowe opcje, coś innowacyjnego), a w szpan i w rzeczy widoczne (aparaty, kamery

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.