DAJ CYNK

Wideo-weryfikacja w Alior Banku

sirmark

Rozrywka

W Alior Banku tożsamość klientów składających wniosek o założenie konta bankowego może być weryfikowana zdalnie podczas rozmowy wideo.



W Alior Banku tożsamość klientów składających wniosek o założenie konta bankowego może być weryfikowana zdalnie podczas rozmowy wideo.

Rozmowa wideo to kolejny sposób na weryfikację tożsamości. Dzięki temu rozwiązaniu cały proces realizowany jest zdalnie, sprawnie i bezpiecznie. Od klienta wymagane jest tylko wpisanie kilku podstawowych danych, resztę uzupełnia za niego konsultant. Klienci mogą skorzystać z tej metody poprzez wniosek internetowy dostępny na portalu banku po wybraniu konkretnego rachunku lub karty płatniczej. Wkrótce bank udostępnić ma także taką weryfikację w procesie zakładania rachunku w kantorze walutowym.

Aby skorzystać z wideo-weryfikacji, niezbędna jest kamera o rozdzielczości co najmniej 720 pikseli, a także mikrofon. Komputery użytkowników powinny być wyposażone w nowsze wersje przeglądarki Chrome lub Mozilla Firefox. Podczas połączenia z konsultantem trzeba mieć też dowód osobisty i telefon.

W trakcie rozmowy wykonywane są zdjęcia twarzy klienta oraz dokumentu tożsamości. W kanale wideo podczas rozmowy weryfikowane są zabezpieczenia dowodu oraz tożsamość osoby chcącej otworzyć konto, dzięki czemu nie są wymagane dodatkowe przelewy weryfikacyjne, spotkania z kurierem, czy wizyty w placówce. Weryfikacja wideo jest traktowane przez bank na równi z wizytą w oddziale.

Dzięki zastosowaniu technologii OCR, służącej do rozpoznawania tekstu, wniosek wypełniany jest automatycznie danymi z dowodu osobistego, którego zdjęcia wykonano. Klient autoryzuje dyspozycję, podając kod wysłany na numer jego telefonu. Po zakończeniu połączenia weryfikowane są dane i autentyczność dokumentu oraz wizerunek klienta. Bank zapewnia, że na decyzji poczekać trzeba będzie tylko kilka minut, a informacja przyjdzie na adres email.



Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Alior Bank, wł