Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wideo-weryfikacja w Alior Banku

Wideo-weryfikacja w Alior Banku

sirmark 26 Maja 2017 12:47

4 2

alior bank umowa wideo

W Alior Banku tożsamość klientów składających wniosek o założenie konta bankowego może być weryfikowana zdalnie podczas rozmowy wideo.

Rozmowa wideo to kolejny sposób na weryfikację tożsamości. Dzięki temu rozwiązaniu cały proces realizowany jest zdalnie, sprawnie i bezpiecznie. Od klienta wymagane jest tylko wpisanie kilku podstawowych danych, resztę uzupełnia za niego konsultant. Klienci mogą skorzystać z tej metody poprzez wniosek internetowy dostępny na portalu banku po wybraniu konkretnego rachunku lub karty płatniczej. Wkrótce bank udostępnić ma także taką weryfikację w procesie zakładania rachunku w kantorze walutowym.

Aby skorzystać z wideo-weryfikacji, niezbędna jest kamera o rozdzielczości co najmniej 720 pikseli, a także mikrofon. Komputery użytkowników powinny być wyposażone w nowsze wersje przeglądarki Chrome lub Mozilla Firefox. Podczas połączenia z konsultantem trzeba mieć też dowód osobisty i telefon.




W trakcie rozmowy wykonywane są zdjęcia twarzy klienta oraz dokumentu tożsamości. W kanale wideo podczas rozmowy weryfikowane są zabezpieczenia dowodu oraz tożsamość osoby chcącej otworzyć konto, dzięki czemu nie są wymagane dodatkowe przelewy weryfikacyjne, spotkania z kurierem, czy wizyty w placówce. Weryfikacja wideo jest traktowane przez bank na równi z wizytą w oddziale.

Dzięki zastosowaniu technologii OCR, służącej do rozpoznawania tekstu, wniosek wypełniany jest automatycznie danymi z dowodu osobistego, którego zdjęcia wykonano. Klient autoryzuje dyspozycję, podając kod wysłany na numer jego telefonu. Po zakończeniu połączenia weryfikowane są dane i autentyczność dokumentu oraz wizerunek klienta. Bank zapewnia, że na decyzji poczekać trzeba będzie tylko kilka minut, a informacja przyjdzie na adres email.

Zobacz: inne filmy z kategorii Oprogramowanie


Źródło tekstu: Alior Bank, wł     

Dodaj do:

Tagi: alior bank

w sumie: 24
  • 0

    5. ~  2017-05-26 14:11:32  host: 082139003236.radom.vectranet.pl

    a ja mam fobię społeczną i się wstydzę pokazać do kamerki :(

  • 0

    6. ~pabloki  2017-05-26 14:28:13  host: apn-37-248-113-228.dynamic.gprs.plus.pl

    jak już tak bardzo jesteście pro tech to opublikujcie awers i rewers dowodu osobistego na fb.

  • 0

    7. ~  2017-05-26 14:34:17  host: 207.244.86.196

    To oni tak serio? Ile to roboty zrobić "dokument tożsamości" na kompie?

  • -1

    8. ~  2017-05-26 15:37:01  host: user-94-254-164-230.play-internet.pl

    :) :) jak dla mnie pełna inwigilacja. Porazka

  • 0

    9. ~91az  2017-05-26 15:53:05  host: before.multioffice.com.pl

    A...r, wyższa kultura cięcia klienta bez znieczulenia. Nieoprocentowany ROR, kasowanie za prowadzenie rachunku i wspaniałe lokaty nie pokrywające nawet inflacji. Równia pochyła.

  • 0

    10.  2017-05-26 15:57:27

    @3 Nowa aplikacja ma wyjść przed wakacjami.

  • 0

    11. ~nn  2017-05-26 16:58:29  host: host-94-251-245-6.dynamic.mm.pl

    @1: nie wiem jak klienci, ale wg mojej wiedzy nagrywani są sami pracownicy w oddziałach. A skoro nagrywanie dotyczy pracownika to i na nagrania (czy to głosu czy obrazu) załapują się klienci. Tyle tylko, że pracownicy chyba mają tego świadomość, klienci już chyba nie.

  • 0

    12. ~mkkot  2017-05-26 16:58:57  host: host-81-190-218-227.dynamic.mm.pl

    @91az mam konto "wyższej jakości" w Aliorze. Brak opłat za wszystko łącznie z przelewami przez telefon, billingami papierowymi pocztą i smsami z powiadomieniami o różnych zdarzeniach. Bardzo chętnie przeczytam o lepszym koncie, gdzie na przykład jest oprocentowany ROR, ale takim żeby warunki się nie zmieniły przez następnych 5 lat.

  • 0

    13.  2017-05-26 18:07:52

    ee średnio to widze

  • 0

    14. ~nn  2017-05-26 19:02:16  host: host-94-251-245-6.dynamic.mm.pl

    @12: nie pisz o tym co Ty masz tylko o tym co może mieć przeciętny konsument. Są tacy, jak np. wlo, którzy chwalą się specjalnymi warunkami jakie dostaję od operatora. Tyle, że takich jest zdecydowana mniejszość (co przerabiałem miesiąc temu wypowiadając umowę na abo w Plusie po bodajże 15 latach - na kartę wychodzi po prostu taniej).

  • 0

    15.  2017-05-26 19:11:10

    14 - nie wycieraj sobie mną gęby, co?
    Korzystam ze standardowych ofert utrzymaniowych. Nic nadzwyczajnego. Natomiast nie należę do tych, którzy powiedzą, ze dlatego, ze 3 złote taniej jest w prepaidzie - zmieniają usługę. Przy cenach 25-35 zł nie ma już dla mnie różnicy, nawet jeśli jest to 1/3 ceny. 10 zł bez sensu czasem codziennie się wydaje ;-)

  • 0

    16.  2017-05-26 19:27:43

    @1 - dokładnie tak nawet klientów biznesowych - nagrywają głos oraz wizerunek klienta na dwóch kamerach, przez co teraz bankierzy w oddziale są bardzo spięci jakby siedzieli na igłach, bo jedno złe słowo i wylatują, a centrala słucha... ;)

  • 0

    17. ~nn  2017-05-26 19:32:15  host: host-94-251-245-6.dynamic.mm.pl

    wlo: żyłka Ci pęknie z tych nerwów przed weekendem. Chwalisz się na każdym możliwym kroku to nie dziw się potem, że Cię ktoś cytuje. Nawet teraz się pochwalić musiałeś. "Standardowe oferty utrzymaniowe" z pewnością nie dotyczą standardowego klienta, któremu się kończy umowa. Popracuj w salonie to skumasz. Prepaid to nie tylko "taniej", ale również brak umowy. A, że telefonu od operatora nie kupuję od jakiś 10 lat to i umowa na 2 lata mnie nie interesuje. A tylko takie są w ofercie standardowej. I na to narzeka wiele osób, choćby na Telepolis. Numery firmowe od wielu lat z warunkami gorszymi od "kartowca" z ulicy.

  • 0

    18. ~91az  2017-05-26 20:01:43  host: kandk.mireg.pl

    @mkkot Nie ma takiego konta. Wszystkie banki tną bez litości. Do Aliora mam halo, bo zaczynałem tak jak Ty teraz, bez opłat. Po Trzech latach poczuli miętę do kasy i zaczęli doić swoich dotychczasowych klientów. Daj im szansę - poczujesz to co ja teraz, kilka "pozytywnych" zmian w regulaminach i papa darmowości. O natręctwie naganiaczy korzystających z danych osobowych (wyraźny brak zgody na ich zastosowanie marketingowe - wykorzystywali kruczki pt podmiot powiązany, a dzwoniły firemki z krzaków) nie wspomnę. Generalnie muł i ocena 0 w skali zadowolenia z ich "usług".

  • 0

    19. ~klimass  2017-05-26 20:32:26  host: user-94-254-131-127.play-internet.pl

    A to widzieli w tym banku?
    http://tlp.is/dmd

  • 0

    20. ~pabloki  2017-05-26 21:05:18  host: 188.146.74.16.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Wlo ale sam pisales że miales obsluge opiekuna g300 a teraz masz inna i Ci tak dobrze nie daje.sam chwaliles się ze masz wyjątkowe oferty. No teraz to już wiemy ze masz standardowe utrzymanie . Wiemy ze plus potrafi dać 40% taniej ale to ma wielu.

  • 0

    21. ~pabloki  2017-05-26 21:07:23  host: 188.146.74.16.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @mkkot sobie porównaj z internetowym kontem w alior a zobaczysz ze siedzisz w malinach z 5letnia umową.

  • 0

    22. ~abonent  2017-05-27 07:08:41  host: host-n2-79-181.telpol.net.pl

    Czy to aby nie przesada z tymi zdjęciami z kamerki? To przecież zwykły ROR, a nie dostęp do tajnych archiwów państwowych czy skarbca banku.

  • 0

    23. ~  2017-05-27 16:55:50  host: 178-36-221-61.adsl.inetia.pl

    Widze, ze znow giganci finansiery sie wypowiadaja: dobre konto w banku to takie, ktore jest darmowe, a nie takie, ktore daje jakies tam bezpieczenstwo pieniedzy. Ale czego oczekiwac po pokoleniu roboli?

  • 0

    24.  2017-05-27 18:13:01

    @23: wszystkie konta były bezpieczne gdy nie było do banku podpiętego internetu. Te czasy już nie wrócą.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-199-43.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.