DAJ CYNK

WhatsApp był najpopularniejszą aplikacją mobilną w 2Q2017

msnet

Rozrywka

W II kwartale 2017 roku liczba pobrań aplikacji mobilnych niebędących grami w dwóch największych sklepach wyniosła 13,2 mld. To o 12% więcej, niż rok wcześniej.



W II kwartale 2017 roku liczba pobrań aplikacji mobilnych niebędących grami w dwóch największych sklepach wyniosła 13,2 mld. To o 12% więcej, niż rok wcześniej.

Firma analityczna SensorTower zaprezentowała statystyki dotyczące pobrań aplikacji mobilnych, które nie są grami, w sklepach Google Play i App Store. Wynika z nich, że w drugim kwartale 2017 roku użytkownicy smartfonów chętniej pobierali aplikacje ze sklepu Google'a - 8,6 mld razy (wzrost o 18%), niż z marketu Apple'a - 4,6 mld (wzrost o 3%). Najczęściej pobieraną aplikacją był komunikator WhatsApp, który w zestawieniu ogólnym wyprzedził pozostałe aplikacje giganta społecznościowego: Facebook, Messenger i Instagram.



Pobrane aplikacje wygenerowały w II kwartale bieżącego roku przychód w wysokości 2,4 mld dolarów, o 56% więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku. Większość tej kwoty przypadła App Store, w którym przychód ze sprzedaży aplikacji wyniósł 1,9 mld dolarów (wzrost o 52%). Przychód w sklepie Google Play wyniósł 506 mln dolarów, czyli o 72% więcej, niż rok wcześniej. Najbardziej dochodową aplikacją okazał się Netflix, który w omawianym okresie wygenerował 153 mln dolarów przychodu, o 233% więcej, niż w II kwartale 2016 roku.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: SensorTower, wł