Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości We Francji piraci będą odcinani od sieci

We Francji piraci będą odcinani od sieci

WitekT 26 Listopada 2007 14:59

0 0

Francuzi wpadli na nowy pomysł, jak ograniczyć nielegalną wymianę muzyki i filmów. Krnąbrnym Internautom chcą odcinać dostęp do sieci - pisze Gazeta Wyborcza.

Ryzykujemy, że na naszych oczach dokona się prawdziwa zagłada kultury. Internet nie może się stać technologicznym Dzikim Zachodem, gdzie bezkarnie można kraść cudze utwory - mówi prezydent Francji Nicolas Sarkozy, podpisując w Pałacu Elizejskim porozumienie między rządem, branżą fonograficzną i filmową oraz dostawcami Internetu.




Dostawcy mają pomagać identyfikować klientów, którzy nagminnie ściągają muzykę i filmy z sieci. Pocztą elektroniczną dostaną oni ostrzeżenie. Jeśli je zignorują, to będą musieli liczyć się z odcięciem dostępu do Internetu. O tym, kiedy i komu wysyłać takie ostrzeżenie, ma decydować niezależny rzeczoznawca nadzorowany przez sędziego.

Źródło tekstu: Gazeta Wyborcza     

Dodaj do:
w sumie: 54
  • 0

    35. ~issa  2007-11-26 21:29:59  host: inet20908nh-3.eranet.pl

    ***danek - bo kupe kasy zgarnia za koncerty i wystepy w takich programach jak chocby "Zenada na lodzie" itp.

  • 0

    36.  2007-11-26 21:49:22

    Chrome: dobre, dobre. Najważniejszy jest umiar. Raz na oranżadzie swoim dislem, a raz na gapę autobusem po fajki na rynek. Wiadomo, że bez akcyzy mniej szkodzą:)

  • 0

    37. ~V  2007-11-26 22:59:35  host: hyp-net-74-242.lodz.msk.pl

    issa częściowo masz rację, ale zbytnio uogólniasz. Fakt że część ludzi robi to po prostu dla sportu lub nie szanuje tego że ktoś się sporo napracował i należałoby mu za to zapłacić. Niestety w Polsce sytuacja jest trochę inna niż w krajach rozwiniętych i większość z tych "złoczyńców" ściąga z sieci tylko i wyłącznie dlatego że nigdy i tak by tego nie kupili, bo ich po prostu nie stać na wydatek 100 pln za grę. Jestem pewien że gdyby w Polsce najniższa pensja wynosiła 5 tys. pln / miesiąc to mielibyśmy piractwo na poziomie krajów zachodnich i nie miałbyś teraz nawet oponentów do dyskusji ;)

  • 0

    38. ~Marcin  2007-11-27 01:22:44  host: bfu21.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gdyby argumenty kolegi o nicku issa były zgodne z lobbistami to niezgodne z prawem będzie także nagrywanie z radia czy chociażby na stacjonarne nagrywarki dvd filmów, programów, teledysków-przecież to także są prawa autorskie. Pytanie co zrobią producenci nagrywarek itp urządzeń?

  • 0

    39. ~Th  2007-11-27 07:31:46  host: inet20909ng-2.eranet.pl

    Skoro tak sie oburzasz to dlaczego ogladasz youtube ? Tam znaczna czesc to matrerialy nielegalne > teledyski. Czy jestes na tyle uczciwy ze ich tez nie ogladasz?

  • 0

    40. ~issa  2007-11-27 08:27:00  host: inet20908na-2.eranet.pl

    Th - z tego co mi wiadomo , za zgodnosc z prawem prezentowanych tam tresci odpowiada youtube , ewentualnie gdyby sie okazalo , ze jakies video jest tam nielegalnie (nie mowie o jakichs dziecinnych filmikach , tylko znanych artystach) ich prawnicy nie pozwolili by na ich dalsze upublicznianie.

  • 0

    41. ~issa  2007-11-27 08:32:12  host: inet20908na-2.eranet.pl

    ***38 - Marcin , roznica miedzy zgraniem filmu z telewizji satelitarnej a zgraniem mp3 z netu jest taka , ze za telewizje satelitarna sie placi i za wyemitowanie filmu pieniadze z abonamentow uzytkownikow otrzymuja wlascicele praw autorskich. Zas za ukradzione z internetu mp3 chyba nikomu nie placisz czy sie myle?

  • 0

    42. ~socjalizm  2007-11-27 08:33:06  host: eij45.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jakbym był providerem internetowym to bym olał takie nakazy. Ja mam umowę z klientem i za działania klienta w sieci odpowiada klient. Prawo moze klienta pozbawić wolnosci ale nie może wpływac na dwustronne umowy i zmuszać mnie abym coś odcinał. Takim porozumieniem to można się podeprzec póki nie wprowadzą tego jako ustawę/rozporządzenie itp (nie wiem jak u nich prawo działa). Ale może tam nie ma "malych providerów". Tam wszędzie jest Franca.

  • 0

    43. ~issa  2007-11-27 08:41:32  host: inet20908na-2.eranet.pl

    Co do nagrywania mp3 z radia. Tu na dwoje babka wrozyla... Ja tego nie robie. Ale znamienne jest to , ze z reguly radia nie nadaja calych plyt , tylko kawalki starannie wyselekcjonowane na potrzeby marketingowe i swoje , by wstrzelic sie w gusta sluchaczy ktorych opinie stale badaja , chocby listami przebojow gdzie glosuja mlodziaki i na potrzeby wykonawcow , ktorzy uwazaja dany utwor za dobra PROMOCJE PLYTY. A nie zachecanie do kradziezy.

  • 0

    44. ~Marcin  2007-11-27 09:49:45  host: bef100.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ issa: dlaczego innych posądzasz o kradzież? Czy wiesz co to jest pomówienie? Dlaczego wszystkich wrzucasz do jednego worka? Jeżeli ktoś ma inne zdanie od Twojego od razu musi być złodziejem? Poczytaj sobie artykuły na ten temat np. na portalu dobreprogramy.pl może wtedy dowiesz się co jest zgodne z prawem a co nie.

  • 0

    45. ~issa  2007-11-27 10:01:36  host: inet20909na-1.eranet.pl

    ***marcin - wiem co to jest pomowienie i nie jestem naiwny , w dwojnasob. a) jesli ktos czuje sie urazony moze pozwac mnie do sadu , b) nikt mi nie musi tlumaczyc , ze jesli biore cos nie swojego i nie place naleznych wlascicielowi sum to jestem zlodziejem. Definicja "na uzytek wlasny" to po prostu maslo maslane. Jak dla mnie po prostu cos jest nie tak , wedle francuskich wladz takze , mozesz sie ze mna nie zgadzac , gorzej tylko jesli nie bedziesz sie zgadzal ze zdrowym rozsadkiem i oczywistymi , racjonalnymi faktami.

  • 0

    46. ~issa  2007-11-27 10:05:37  host: inet20909na-1.eranet.pl

    W zaden sposob nie moge zrozumiec , jak mozna w tak absurdalny sposob sie rozgrzeszac. Przeciez na uzytek wlasny mozna sciagnac nie tylko mp3 ale i system operacyjny , inny program , czy wspomniany sygnal satelitarny. I automatycznie staje sie to legalne? Czy my mowimy o jakichs artykulach pierwszej potrzeby? Czy o muzyce ktora nia nie jest?

  • 0

    47. ~issa  2007-11-27 10:09:20  host: inet20909na-1.eranet.pl

    Tez sie irytuje , ze pliki sa zabezpieczane i nawet jesli kupie i sa moje , to moge je odtwarzac tylko na dedykowanych urzadzeniach. Ale na dwoch telefonach z roznymi IMEI mam wykupione dwie aplikacje Opera Mobile za w sumie ok. 60$. Mialem sobie strzelic w glowe? Czy moze zaj*bac (irytuje sie) , zmieniajac atrybut pliku viger.dat by uzyskac wiekuistego triala? No slucham.

  • 0

    48. ~Radzio  2007-11-27 12:19:33  host: abr77.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A tam piprzycie. Ja popieram piractwo bo tylko zieki temu jest jakas kultura muzyczna w Polsce. Gdyby nie piractwo to gowno bym mial w domu z piosenek i tak ponad polowa polakow rowniez. To samo dotyczy programow komputerowych. I co mi wciskacie. Piractwo musi byc.

  • 0

    49. ~internet hate machine  2007-11-27 12:25:11  host: unregister78192223077.c192.msk.pl

    @41. Chyba żartujesz za TV SAT, płaci się jednorazowo kupując odbiornik z tunerem, chyba że chodzi ci o jakies tam polsaty i inne chłamy

  • 0

    50. ~jedrekg  2007-11-27 15:10:17  host: 80.54.27.53

    piractwo tak samo jak korupcja jest potrzebne bez tego nasze zycie nie bylo by tak bogate jak jest teraz

  • 0

    51. ~kalachan  2007-11-28 19:44:47  host: ip-155-213.ib.tcz.pl

    Własność intelektualna ma tyle wspólnego z własnością co sprawiedliwość społeczna ze sprawiedliwością albo krzesło elektryczne ze zwykłym krzesłem

  • 0

    52. ~  2007-11-29 00:03:10  host: bgi19.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jakie porownania :)

  • 0

    53. ~walo  2007-12-06 11:48:56  host: acmr17.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Piractwo w Polsce jest nakazem chwili, wręcz patryjotycznym obowiązkiem. Złodzieje w białych rękawiczkach domagają się sprawiedliwości. I tu was dopada sprawiedliwość ale ta prawdziwa - społeczna. A WAM należy sie krzesło ale takie o jakim pisze mój przedmówca.

  • 0

    54.  2007-12-06 21:19:45

    Filmy, programy, gry i płyty są przesadnie drogie, a ludzie za mało zarabiają. Na zachodzie stać ludzi na legalne programy, w Polsce niekoniecznie. Rozumiem postępowanie piratów, nie mówię że ich popieram, ale ich rozumiem. Dla pojedynczej mp3 nikt nie kupi całej płyty za 50 zł. Kupione przez internet mp3 dalej są zabezpieczone (to okropnie utrudnia życie), tak nie powinno być. Dlatego rozumiem piratów. Chandel pirackimi plikami uważam za szczyt bezczelności i wykorzystywanie biedy. Jak już ktoś jest piratem to niech daje za darmo (sprzedawców powinno się zamykać). Nagrywanie z radia, czy telewizji jest legalne (to nie to samo co z kina), albo przynajmniej powinno być. Do tych co otwarcie popierają piractwo... Nie jesteście w sieci anonimowi. Policja umie namierzać pojedyncze komputery. Nie przyznawajcie się, że macie pirackie pliki, bo kiedyś może zawita do was kontrola policyjna.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-211-135.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.