Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości W przyszłym roku Orange zastąpi TP

W przyszłym roku Orange zastąpi TP

WitekT 12 Grudnia 2011 14:49

0 0

Wyobrażam sobie, że za 3 lata Grupa TP nie będzie sprzedawała już telefonii stacjonarnej, tylko łączność przez komórki lub telefony w technologii VoIP. Nie wyobrażam sobie, by za trzy lata ktoś kupował jeszcze pojedyncze usługi: tylko Internet, tylko telewizję - mówi w wywiadzie dla Parkietu Maciej Witucki, prezes telekomu.

Na rynku B2B będziemy integrować i sprzedawać sprzęt i instalować go u klientów. A moim największym marzeniem jest, aby wszystkie projekty, które dziś prowadzimy w ramach hasła "Misja klient", sprawiły, że klienci będą wskazywali TP jako najchętniej wybieranego operatora - mówi Witucki.

Dla prezesa TP właściwie pewne jest to, że w przyszłym roku marka TP zmieni się w Orange. Chyba że jak w 2009 roku, gdy się do tego przymierzano, wydarzy się kolejny potężny kryzys.




Rebranding to przecież także koszty. Drugi warunek to poprawa percepcji usług TP w oczach klientów - mówi Witucki.

Rebranding TP na Orange to decyzja:

Bardzo dobra
18.81%
Dobra
10.27%
Bez znaczenia
21.16%
Zła
15.59%
Bardzo zła
29.08%
Nie mam zdania
5.07%

Wszystkich głosujących: 808



Źródło tekstu: Parkiet     

Dodaj do:
w sumie: 64
  • 0

    47. ~  2011-12-13 02:01:49  host: public-gprs58584.centertel.pl

    A stacjonarny będzie nadal sobie istniał, np. dla służb, czy innych ludzi którzy tego potrzebują, nie będzie jednak jakoś specjalnie promowany.

  • 0

    48. ~  2011-12-13 02:03:26  host: public-gprs58584.centertel.pl

    45. Dobry operator VoIP powinien umożliwiać w przypadku awarii przekierowanie połączeń na inny numer, np. na komórkę.

  • 0

    49. ~  2011-12-13 02:05:59  host: public-gprs58584.centertel.pl

    a jak sam chcesz zadzwonić w tych 0.01 komórka też wystarczy. Możesz mieć nadal obiekcje, ale 99% klientów nie będzie ich miała.

  • 0

    50. ~pracownik TP  2011-12-13 03:03:00  host: 095160098217.warszawa.vectranet.pl

    Mam wrażenie, że 46, 47, 48, 49 to dyskusja z wykupionym komentatorem, bo kto inny tłucze krótkie komentarze co 3 minuty? A do tego 49 - sugestia, że mając VoIP mam mieć komórkę mnie bawi - załóż sobie stacjonarny, to się dodzwonisz.

  • 0

    51. ~  2011-12-13 08:17:40  host: 31.41.144.41

    @50. No niezłe jaja. Pracownik wyżej wymienionej firmy tropi konkurencje ;). Dla mnie wspomniane przez ciebie wypowiedzi wyglądają na 100% autentycznie i również z nimi się zgadzam. Widać, że komuś jeszcze pewne argumenty się przypomniały to je dopisał. Poza tym nigdy nie słyszałem, aby w firmach "amplifikatorów" była nocna zmiana. Bardziej mnie dziwi co robi pracownik TPSA o 3 nad ranem na sieci Vectry ;). Czyżbyś zdradzał własną firmę? Chociaż na to nie wygląda bo bronisz jej jak niepodległości ;).

  • 1

    52. ~  2011-12-13 08:32:18  host: 31.41.144.41

    @45. Co wy tak z tą awaryjnością VoIP. Podajcie z jakiego operatora korzystacie włącznie z tym który dostarcza wam internet oraz jakie posiadacie urządzenie łączące. Do tego może stwierdzicie, że POTS to się nie psuje? Buha ha ha. W VoIP to przynajmniej widzę po kontrolkach na stacji bazowej, że mam połączenie z siecią. Ja będąc w Tlenofonie (teraz Freeconet) oraz używając Fritz!Box'a 7150 prawie nie pamiętam kiedy miałem ostatnią awarię. A zawieszenie urządzenia nigdy mi się nie zdarzyło. Jeżeli ktoś oszczędza miesięcznie około 40 zł (46-60*0,09) lub nawet tylko 21 zł (zawieszenie linii) i żal mu wydać 300 złotych (zwrot po 7,5 lub po 14 miesiącach) na porządny router z wbudowaną bramką VoIP w perspektywie 2-3 lat to niech ma pretensje tylko do siebie. Ewentualnie awaryjnie posługuje się telefonem komórkowym. Przecież jak ktoś ma pilną sprawę to zadzwoni na komórkę, gdyż danej osoby może w domu nie być. A jak mu żal kasy (chociaż teraz to wątpliwe, gdyż można dzwonić na numery komórkowe po 10 gr/minuta a w sieci darmo) to przynajmniej wyśle SMS'a z informacją, że na numer stacjonarny nie może się dodzwonić.

  • 0

    53. ~  2011-12-13 11:14:33  host: public-gprs11051.centertel.pl

    50. Podaję po prostu argumenty, jeśli bawi Cię posiadanie komórki, to jeszcze bardziej Cię rozbawię, mam aktywne dwie i mocno używane SIM, w tym jedną głównie do internetu. Mam nadzieję, że Cię rozśmieszyłem :) VoIP przydałby się, gdybym np. miał dużo kontaktować się z kimś za granicą. Stacjonarny za 40, czy 50 złotych to zbędny luksus, tańszy nie będzie i ludzie nadal będą z tego rezygnować. A jeśli jestem "wykupionym komentatorem" to może podam nr konta, zrobisz mały przelewik, w końcu ktoś mnie opłaci ;-)

  • 0

    54. ~gal_anonim  2011-12-13 11:59:16  host: 69.197.160.67

    Nie będę pisał co myślę o panu W ale za co nas Bozia pokarała takim ignorantem ??. Nie mógł siedzieć w banku i dalej sprzedawać kart kredytowych ??. Przychodzi taki znikąd - rozpieprza firmę i się wymądrza. VOiP - alternatywą ?? komórka alternatywą dla PSTN ???. Od lat mam stacjonarny z jednej prostej przyczyny - jak chcę porozmawiać a nie drzeć się do bulgoczącego, zniekształcającego *** to używam stacjonarnego o telefonach od rodziny z za granicy nie wspomnę. VOIP ?? a kto używa VOIPa w TP ??? o lokalizacji i bezpieczeństwie nie wspomnę o czym się przekonała moja żona awaryjnie wyciągając stary dobry telefon jak siadło zasilanie na 8 godzin. No ale jak się rozłożyło firmę i zapuściło infrastrukturę to teraz dorabia się ideologię. Ma rację kolega który pisze TV z TP ??? na *** kablach ??? to ma być konkurencja dla n-ki i Cyfry ??? i obowiązkowy liveboks zwany super szajsem. Trzeba zadbać o stacjonarnych klientów, obniżać ceny a nie wygadywać bzdury panie inż - czego tam ???

  • 0

    55. ~Konserwator sieci i PBX  2011-12-13 13:20:37  host: apn-95-41-69-150.dynamic.gprs.plus.pl

    Panie Prezesie, ma pan prawo do marzeń, ale proszę się nie spodziewać, że będziemy patrzeć biernie jak TP/Orange wdziera się do naszych klientów i oferuje również urządzenia końcowe z usługą. Tu będziemy walczyć i sprzedawać usługi innych operatorów po ty konkurować z Waszym "detalem". Dużych kłopotów nie przewiduję zważywszy fachowość wielu członków załogi, którech jeszcze Pan nie wywalił na ulicę. Na mury bracia i siostry :)

  • 0

    56. ~  2011-12-13 15:38:32  host: ip-78-30-120-245.free.aero2.net.pl

    @54-55. Panowie. Ja rozumiem Wasze obawy jako pracowników TPSA, a w szczególności serwisantów "starych" central. Ale postępu nie da się zatrzymać. Do tego wy praktycznie nie musicie się obawiać spadku ilości klientów korzystających z POTS, gdyż póki centrala jest uruchomiona to zawsze trzeba ją monitorować oraz dokonywać niezbędnych konserwacji lub napraw. Tyle, że firma musi myśleć perspektywicznie. Spadek użytkowników tradycyjnej telefonii stacjonarnej jest trendem ogólnoświatowym. To nie jest wina pana prezesa Wituckiego jak próbujecie sugerować. Zresztą zadziwia mnie wasza ignorancja co do wyników firmy. W 3 kwartale TPSA miała uruchomione 7256 tys. linii POTS (w tym Orange WLR 120 tys. i 1419 tys. WLR od OA). To oznacza spadek o 160 tys. w porównaniu do drugiego kwartału. Co prawda ilość linii WLR wzrosła o około 30 tys. w tym okresie, ale to jest związane z poszukiwaniem oszczędności przez klientów. Spadek i tak by nastąpił.

  • 0

    57. ~  2011-12-13 20:12:28  host: 89-72-234-152.dynamic.chello.pl

    Oczywiście że zawsze będą skrajne i podzielone zdania w takich tematach. Uważam ze w grupie TP siedzą mądre głowy którzy wiedzą co czynią. Zauważcie na prostych przykładach obecnych ofert, że mimo różnych zdań te oferty nawracają i stają sięcyklicznymi, z Orange-a to na pewno: Szalone dni w salonach Orange i tajemnicze kody. Trzeba mieć troche zaufania do tych którzy dysponują informacją o sytuacji na rynku mobilnym

  • 0

    58. ~tpwl  2011-12-14 11:11:41  host: public-gprs274304.centertel.pl

    A ja chcę mieć stacjonarkę, ale nie mogę. I mieszkam w mieście. Mogę nawet przez 2 lata płacić duży abo + neostrada, ale TPSA nie chce moich pieniędzy (i moich sąsiadów też). I musimy sie nakombinować jak tu podłączyć się do neta. W XXI wieku.

  • 0

    59. ~VoIP  2011-12-14 12:07:18  host: z51-01.opera-mini.net

    Witucki wie że wszystkie rozmowy idą przez VoIPa. Żeby skorzystac z voipa nie trzeba internetu. Wystarczy wdzwonic sie do operatora voip z komorki i korzystamy np. ze Skypa lub innego dostawcy.

  • 0

    60. ~ja  2011-12-14 13:57:07  host: 212.160.172.70

    ciekawe

  • 0

    61. ~pracownik TP  2011-12-15 03:21:23  host: 095160098217.warszawa.vectranet.pl

    Jak pan prezes utrzyma tempo tracenia abonentów POTS to za 3 lata osiągnie 2,6 MLN - jak zaczynał było 9,9 MLN. Ale jak marzy mu się jeszcze mniej to musi jednak przyspieszyć. Może by tak jeszcze więcej ludzi z Orange przy stacjonarnych zatrudnić - oni tak doskonale się nie znają. Nazywamy ich kuźnią kadr - takie z nich młoty. BTW moje IP znaczy tylko tyle, że nie zamierzam się dać ustrzelić za pisanie prawdy.

  • 0

    62. ~  2011-12-18 09:56:39  host: afqs102.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A sieć syfiarska nadal zostanie bo firmy partnerskie nawet nie mają mocy przerobowych żeby to wszystko poprawić, może za 10 lat się wyrobią

  • 0

    63. ~la vie change avec Orange  2011-12-18 18:12:38  host: 87-204-34-66.ip.netia.com.pl

    jestem związany z TP od około 8 lat. OD około 6 wszystkie oprogramowania oraz sprzęt jest tylko z logiem Orange. Obecnie następuje remont salonów sprzedaży na wzór Francuskich , hiszpańskich czy innych itp. Ten sam wzór mebli podłogi kolor ścian nowy plafon czarny itp. TP S.A połączy się z PTK Centertel i powstanie Orange S.A Podobne zabiegi wykonywane są na zachodzie. W Hiszpanii w 2010 zniknęła marka Telefónica a zastąpiło ją movistar znane w krajach ameryki łacińskiej. W Niemczech nie ma t-mobile t-com czy t-online jest telekom. Podobnie w Czechach wszystko jest brandowane o2 czy u naszych południowych sąsiadów Słowaków jest - telekom. W Szwajcarii Swisscom z połączenia Swisscom fixed i Swisscom mobile. W Holandii KPN w Szwecji Telia w Norwegii Telenor w Chorwacji też doszło do fuzji stacjonarnego operatora i komórkowego i powstał Hrvatski telekom. Kilka miesięcy temu podobny zabieg wykonała Austria. Cały kraj obklejony był plakatami einfach alles einfach A1. Wszystko pod marką A1. Obecnie w Polsce następuje przegląd salonów. W samym województwie małopolskim z końcem grudnia zamknięte zostanie około 40 salonów. To dopiero początek. Lawinowo znikają także budki telefoniczne. Obecnie jest ich 38 tysięcy a docelowo ma ich być 10 by w ciągu kilku lat zniknęły wszystkie tak jak w Danii Holandii czy Norwegii. Przepraszam w Norwegii zostało kilka ale one są uznane za antyk :D i państwo dopłaca za ich utrzymanie. Podobny zabieg jest wykonywany teraz we Włoszech Hiszpanii czy Francji i Niemczech. Marka TP zniknie w marcu wszyscy pracownicy o tym wiedzą. Większość pracowników jest wysyłana już na szkolenia z zakresu nowych brandów. Już wszystko jest przygotowywane pod likwidację marki tp zauważcie budki telefoniczne jeszcze dwa tygodnie temu były obklejone sercem i rozumem w tym momencie są puste. Orange ma bardzo dobrą renomę w porównaniu do TP. Samo france telecom chce ujednolicić brand we wszystkich krajach by marka orange awansowała w rankingu 100 najcenniejszych marek

  • 0

    64.  2011-12-18 18:19:59

    63. Dziękuję panu za informacje :-)

  • 0

    66. ~mirekb  2011-12-19 21:46:21  host: apn-95-40-49-85.dynamic.gprs.plus.pl

    bardzo szerokie i rozlegle uzasadnienie dzialan ft na swiecie.spojrzec globalnie to sztuka

  • 0

    67. ~bolek  2012-01-20 07:26:19  host: afz103.neoplus.adsl.tpnet.pl

    w *** mam neostradę ciągle te same problemy mam neo 6 mb i zmieniłem opcję na 10mb czasami mi internet spowalnia i nie moge szcziągąć gier przez internet

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-21-176.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.