Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości W Polsce prawie 7 mln osób gra na smartfonach i tabletach

W Polsce prawie 7 mln osób gra na smartfonach i tabletach

orson_dzi 20 Grudnia 2016 07:55

1 1

Już 1,9 mld użytkowników smartfonów gra w gry mobilne. W Polsce to blisko 7 mln osób. Rynek rośnie w siłę, dobre perspektywy czekają przede wszystkim gry w systemie free-to-play, które odpowiadają nawet za 90% przychodów z gier mobilnych. Przyszłością są okulary 3D i gry casualowe, które nie wymagają od użytkowników poświęcenia czasu - ocenia Grzegorz Zwoliński, prezes i założyciel T-Bull.

Analizy Newzoo wskazują, że rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w tym roku 44,8 mld dolarów przychodu (z czego blisko 25 mld w regionie Azji i Pacyfiku). 82% to przychody z gier - 36,5 mld dolarów, a do 2020 roku wartość przekroczy 58 mld dolarów. Bardzo popularne są gry free-to-play, które choć bezpłatne, to przynoszą zyski przez oferowane dodatki, które zwiększają atrakcyjność gry. Na ich zakup internauci są w stanie wydać 25 dolarów miesięcznie.

Według agencji We Are Social 74% wszystkich Polaków, czyli ponad 28 mln osób, ma telefon komórkowy, z czego ponad 6,5 mln gra w gry mobilne. Newzoo ocenia, że w 2015 roku przychody z gier w Polsce wyniosły 408 mln dol., z czego 28% wygenerowały gry na smartfony.






Zdaniem prezesa T-Bull segment gier mobilnych będzie ewoluował, a przyszłością cyfrowej rozrywki są okulary rozszerzonej rzeczywistości. Z drugiej strony coraz więcej użytkowników będą przyciągać też gry casualowe, które nie wymagają od użytkowników dużego zaangażowania ani poświęcenia dużej ilości czasu. Sięga się po nie np. w czasie jazdy komunikacją miejską.

Polska jest stosunkowo niewielkim rynkiem gier mobilnych, pojawia się jednak coraz więcej firm oferujących gry na różne platformy. T-Bull pod względem liczby pobrań jest jednym z największych producentów. W produkcje wrocławskiego studia zagrało już ponad 185 mln graczy. Tylko w lipcu po gry T-Bull sięgnęło ponad 9 mln nowych graczy, co daje przyrost na poziomie 300 tys. dziennie. Najpopularniejszą grą jest Top Speed, w którą zagrało ponad 11 mln osób na całym świecie.

Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: gry mobilne | t-bull

w sumie: 11
  • 0

    1.  2016-12-20 08:12:39

    To o czym mówi ten człowiek jest aktualne od dawna jeśli chodzi o część dotyczącą casual games. Przecież to idealnie pasuje pod komórki.. Niestety, cierpią na tym produkty o lepszej fabule, które są przeznaczone do do dłuższego grania ; pomijam oczywiście choćby MMORPGi i inne multiplayerowe, w które oczywiście user będzie grał dłużej ze względu na ich specyfikę. Brakuje po prostu "głębszych" tytułów.

    Natomiast co do "okularów 3D", to mógł powiedzieć wprost, że idzie to w dwóch kierunkach, zarówno w coraz lepsze VR, jak i zdecydowanie lepsze... AR (to będzie dość zabawne widzieć to na ulicach ; )
    Jedno i drugie wymaga jednak oprócz sensownych okularów, także telefonu o mocnych bebechach: topowy chipset CPU/GPU, sporo RAMu, wystarczająco dużo własnej pamięci (32 GB to minimum, wypadałoby z 64 GB) ponieważ jest szybsza od tej z kart microSD, wyświetlacz relatywnie duży, a przede wszystkim o dużej gęstości pikseli.. Do tego w miarę mocna bateria i sensowna konstrukcja, aby telefon się nie przegrzewał ; do AR potrzebny będzie też dobry tylny aparat (wraz z wejściem podwójnych aparatów, robi się to ciekawe, ale tu dużo zależy od samych okularów). W przyszłości zacznie być wykorzystywana intensywniej także transmisja danych (gry AR, ewentualnie VR multiplayer ; ) i dodatkowe czujniki - zależnie od inwencji twórczej można je wykorzystać w ciekawy sposób.

  • 0

    2.  2016-12-20 08:17:01

    VR jak dla mnie dopiero raczkuje, szczególnie w telefonach. Sprzęt może i już jest, tylko nie ma komu tego wykorzystać. AR jeszcze robi w pieluchy (Project Tango). A bardziej rozbudowane gry mobilne ok, są i to bardzo konkretne tytuły, albo konwersje starszych gier z konsol czy PC. Ale 30-80 zł za grę na telefon czasami potrafi wstrzymać przed instalacją.

  • -2

    3. ~  2016-12-20 08:20:32  host: 168.235.196.63

    @1 a cos konkretnego?

  • 1

    4. ~Master Chief  2016-12-20 08:23:41  host: gny186.internetdsl.tpnet.pl

    Gry casualowe to zupełnie nie dla mnie - nie ma immersji, nie ma gry :(

  • 1

    5.  2016-12-20 08:54:54

    @3: anonimie, znów szukasz dziury w całym? Sam napisz coś konkretnego, wnieś coś do dyskusji o ile cię stać, bo jedyne komentarze które piszesz to czepialstwo : >

  • 0

    6. ~  2016-12-20 10:15:56  host: n08-01-04.opera-mini.net

    Nie grałem, nie gram i nie będę grał w żadne gry na smartfonach, tabletach itp. Szkoda czasu i życia na takie coś. Jest tyle o niebo sensowniejszych alternatyw...

  • 0

    7.  2016-12-20 12:54:05

    przerabialem to kiedtś ale teraz na takie gierki czasu już brakuje

  • 0

    8. ~Wujek_Zurek  2016-12-20 13:43:59  host: public-gprs354712.centertel.pl

    6 355 500 punktow w osiagnieciach google play :p przebije ktos ? :p

  • 0

    9.  2016-12-20 13:49:06

    @up: GJ ; )

  • 0

    10. ~gimbusy na łańcuchy  2016-12-20 15:36:52  host: dynamic-78-8-90-158.ssp.dialog.net.pl

    W Polsce ponad 30 mln osób nie gra na smartfonach i tabletach.

  • 0

    11. ~  2016-12-20 21:11:05  host: apn-77-115-6-11.dynamic.gprs.plus.pl

    Optyk i okulista to bardzo przyszłyściowe zawody powiadam wam :D

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-227-189.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy dostępny na rynku smartfon to:

10 najlepszych smartfonów (październik 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (14)

Archiwum Ankiet