Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości W kilka sekund do pełna

W kilka sekund do pełna

LuiN 12 Marca 2009 15:22

0 0

mit battery sample material Już za 2 - 3lata na rynek wejdzie kolejna generacja baterii litowo-jonowych, których cechą szczególną będzie ekstremalnie skrócony czas ładowania. Obecne ogniwa ładują się kilka godzin, nowe pełne naładowanie osiągną w kilka sekund.

Naukowcy z MIT (Massachusetts Institute of Technology) uczynili ponadto nowe ogniwa mniejszymi i lżejszymi niż te obecnie stosowane. Pozwoli to na miniaturyzację urządzeń końcowych nimi zasilanych.




Inżynierowie z Massachusetts zapewniają, że nowe ogniwa mogą trafić do sklepów już za dwa - trzy lata. Dokładna charakterystyka ogniw nie została jeszcze podana. Rynek obecnie liczy nie tylko na szybkie ładowanie baterii, ale też na mniejsze zużycie energii - trudno powiedzieć, czy również pod tym względem sprawdzi się nowe rozwiązanie.

Na załączonym zdjęciu widoczny jest materiał, którego wytwarzane są nowe ogniwa.

Źródło tekstu: TG Daily, wł     

Dodaj do:
w sumie: 26
  • 0

    7.  2009-03-12 16:40:58

    A jeśli na stacje dajmy na to podjedzie beczkowóz i przyjdzie mu do głowy zalanie beki to już w ogóle post do kosza idzie ;-P A tak serio wszystko ciekawie niech działają, ale gdzie ogniwa paliwowe w telefonach!

  • 0

    8.  2009-03-12 17:16:21

    Niech nawet taka bateria trzyma o 1/4 mniej, pod warunkiem, że w te faktycznie 2-3 sekundy naładujemy do pełna. Byłaby rewolucja.

  • 0

    9. ~Gormar  2009-03-12 17:43:50  host: 217.96.62.235

    @8. Zgadzam się z powyższym, ale pod dodatkowym warunkiem, że baterie te będą wytrzymywały powyżej 2000 cykli ładowania.

  • 0

    10. ~get  2009-03-12 17:46:58  host: host-81-190-123-135.gdynia.mm.pl

    @żabcia - jak nie napisano ??? "fully discharge and recharge in seconds, rather than hours" w pełni naładować i rozładować raczej w sekundy niż w godziny... "can be recharged in the same amount of time it takes to refuel the tank today" mogą był naładowane w tym samym przedziale czasu co dzisiaj zajmuje zatankowanie baku... a zatankowanie tak na marginesie trwa kilkadziesiąt sekund, więc wręcz dwukrotnie napisano że ładowanie trwa sekundy - w tym raz wprost, jak już kogoś poprawiasz to postaraj się to robić nie wprowadzając w błąd i nie myląc się kompletnie :D ! a wynalazek wypas, w końcu jakaś szansa na rozwiązanie problemu baterii - największego hamulca rozwoju technologii mobilnych. @hainasz - a gdzie mowa o ogniwach paliwowych ??? @jachu - na emeryturze ale takiej po przedszkolu chyba :D @czesław - a dlaczego tak uważasz ???

  • 0

    11. ~  2009-03-12 17:52:24  host: f96-064.opera-mini.net

    ale takie baterie sa dostepne juz teraz oferuja je firmy A123 systems i przede wszystkim Altairnano producent opartych na nanotechnologi ogniw litowo tytanowych nano safe. Te drugie wytrzymuja wg. zapewnien producenta ponad 10000 cykli slownie dziesiec tysiecy i pracuja do minus 20 stopni. Mankamentem sa horrendalna cena i troche nizsza pojemnosc niz w zwyklych li ion

  • 0

    12.  2009-03-12 18:26:58

    ***get-sekundy, to nie "kilka sekund" jak napisał LuiN BTW. przeczytaj oryginalny art.

  • 0

    13.  2009-03-12 18:44:51

    Poza tym aby zwiększyć szybkość ładowania trzeba znacząco zwiększyć prąd ładowania, czyli potrzebne będą znacznie większe i droższe ładowarki, co dla użytkownika może być nieopłacalne, bo taniej jest po prostu kupić drugie aku do słuchawki.

  • 0

    14. ~ms93  2009-03-12 18:45:48  host: host-n2-73-203.telpol.net.pl

    W takim wypadku moglyby sie sprawdzic ladowarki "na korbke" - ladowanie normalnej baterii taka to masakra, ale jesli mialo by to trwac kilka(nascie) sekund, to byloby to praktyczne. Mogliby montowac wyciagane korbki w obudowie telefonow ;) Ekologiczne, tanie i wygodne :D

  • 0

    15. ~Ciekawy  2009-03-12 18:47:47  host: 193.111.174.150

    A ja się nieśmiało zapytam... Jeśli będzie ekstremalnie krótki czas ładowania tych baterii to przepraszam ale kosztem czego? Czy może ogromnego prądu ładowania? Jeśli bowiem aktualnie "szybkie" ładowarki ładują prądem ok.1-2A przez godzinę/dwie to te super-ultraszybkie musiałyby ładować prądem kilkusetamperowym aby dostarczyć porównywalną dawkę energii w tak krótkim czasie! Czy ładowarki do tych baterii będą zatem ciężkie jak akumulatory do aut i poręczne jak mniej więcej przenośne spawarki. Hę?

  • 0

    16. ~  2009-03-12 18:58:53  host: f96-064.opera-mini.net

    pakiet baterii nano safe o pojemnosci ponad 30 kWh w testach dawal sie naladowac w 15 min ale ladowarka miala moc... 250 kW czyli potrzebne zlacze przemyslowe

  • 0

    17. ~zzzzzzz  2009-03-12 19:02:47  host: chello089074081058.chello.pl

    juz hehe lepiej dodatkowe zasilanie poprzez kolektory sloneczne wprowadzic, albo indukcje magnetyczna;P troszke cięzsze ale ekologiczniejsze i oszczędne dla naszych kieszeni :) A Newsów o super bateriach było mnóóóóóstwo i jak narazie od lat jest zastój..

  • 0

    18. ~Zielony991  2009-03-12 20:07:17  host: 77-253-133-73.adsl.inetia.pl

    Zgadzam się z tobą Ciekawy. Prąd ładowania wzrośnie i to nie tak mało.

  • 0

    19. ~mucha  2009-03-12 20:53:24  host: bei237.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mam nadzieję, że takie baterie znajdą zastosowanie przede wszystkim w laptopach-mój pada po 3 godzinach pracy !

  • 0

    20. ~luk  2009-03-12 20:58:44  host: 87-205-87-41.adsl.inetia.pl

    mam nadzieję,że będą stabilne i nie bedą wybuchac bo tak krotkie ładowanie to dość gwałtowna reakcja elektrochemiczna.

  • 0

    21.  2009-03-12 21:00:23

    moja ladowarka przy 230V pobiera ok 100mA (tak na niej napisano) i laduje w ciagu ok 3 godzin, wiec jesli mialaby naladowac telefon w 30 sekund to musialaby brac 36A wiec wystarczylaby ladowarka 3-fazowa ;P no jeszcze przewod miedzy ladowarka a telefonem musialby miec jakies 40mm2 przekroju- w koncu plynelo by tam ponad 200A przy napieciu rzedu kilku V

  • 0

    22.  2009-03-12 22:46:28

    A mi się coś wydaje, że cała bateria będzie składała się z olbrzymiej ilości maleńkich ogniw i to one będą jedno po drugim ładowane w trybie turbo. Jedno ogniwo może i kilka sekund, cała bateria sporo dłużej. To by rozwiązało problem wielkiego prądu ładowania, zmniejszyło ładowarkę i wydłużyło czas to np. 20 minut, które i tak są więcej niż akceptowalne.

  • 0

    23.  2009-03-12 23:18:28

    LuiN: zawsze mnie uczyli ze nic w przyrodzie nie ginie i nic nie powstaje z niczego. Co za roznica czy 1000 ogniw po 1mA czy 1 ogniwo 1000mA? tyle samo energii trzeba i tu i tu dostarczyc. Mysle ze z Li-Ion za duzo nie wykombinuja, chyba ze bedzie to LiIon tylko z nazwy zeby tajnikow produkcji nie zdradzac...

  • 0

    24.  2009-03-12 23:41:37

    MooNTER, ta różnica, że nie muszą być wszystkie ogniwa ładowane jednocześnie. Czyli wiele ładowań, ale mniejszym prądem. Tzn. tak sobie to w głowie poukładałem, a jak będzie w praktyce to nie wiem. Jedno jest pewne - samochody na akumulatory są obecnie nie do przyjęcia - żaden akumulator nie gromadzi tak dużej ilości energii co paliwa płynne w jednostce objętości. Nie mówiąc już o wykorzystaniu prądu z odnawialnych źródeł energii - na przejechanie 100 km trzeba zbierać energię słoneczną z powierzchni około 22 mkw i to przy założeniu, że jest słoneczny dzień, a ogniwa są niemal bezstratne. Biorąc pod uwagę ponad 0,5 mln samochodów w samej Warszawie, to trzeba by chyba wszystkie pola wokół miasta "zasiać" ogniwami słonecznymi:) A ile przy tym kadmu trzeba by wydobyć - oczywiście nie bez szwanku dla środowiska...

  • 0

    25. ~Przemek  2009-03-13 22:45:16  host: cnj51.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @LuiN "samochody na akumulatory są obecnie nie do przyjęcia" Trochę się tutaj mylisz. Przede wszystkim cena. Elektrycznym koszt jest ok 2-3zł/100km. Nie ważne ropa, gaz czy benzyna (olej opałowy, czy rzepakowy). Płacisz z 10 razy tyle. A w przypadku tak niskiej ceny możesz pogodzić się z ograniczonym zasięgiem do 200-300 km. No i wydajność i cena silnika elektrycnego o wiele przewyższa spalinowy.

  • 0

    26. ~Przemek  2009-03-14 14:23:27  host: abil47.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sprostowanie ;) Chodziło o to, że cena silnika elektrycznego jest znacznie niższa i jest on wydajniejszy ;)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-55-221.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.