Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości W Czechach wybuchła wojna cenowa

W Czechach wybuchła wojna cenowa

WitekT 15 Kwietnia 2013 16:10

16 2

Telefonica O2 rozpoczęła wojnę cenową w Czechach. Telekom mocno obniżył ceny abonamentów i zapowiedział zaprzestanie subsydiowania telefonów.

Do tej pory za pakiet 200 minut poza sieć i 2 GB transmisji trzeba było zapłacić średnio około 240 zł. Kraj ten miał najdroższe ceny usług mobilnych w Unii zaraz po Grecji. O2 wprowadziło ofertę no limit z pakietem 1 GB za 112 zł z dwuletnim kontraktem. Podobny ruch już zapowiedzieli rywale, którzy jednak nie zamierzają odchodzić od subsydiowania telefonów. T-Mobile swoją najdroższą taryfę no limit przecenił z prawie 500 zł do 112 zł.

Infolinie operatorów w związku z ogromnym zainteresowaniem nowymi taryfami zaczęły się przepełniać. W szczycie było o 300% połączeń więcej niż zwykle. Czesi bojąc się, że tak atrakcyjne taryfy szybko znikną, zaczęli szturmować punkty obsługi operatorów. Doszło do tego, że niektórzy podawali na profilach dostawców usług swoje prywatne dane wraz z hasłami, prosząc administratorów fanpejdżów o zmianę taryfy - napisał serwis czechofil.com.




Czeska wojna cenowa rozgrywa się w cieniu aukcji na częstotliwości 800, 1800 oraz 2600 MHz oraz potencjalnego wejścia czwartego gracza na rynek.

Zobacz: Czesi zakończyli aukcję częstotliwości, bo ceny były za wysokie.

Źródło tekstu: Fierce Wireless, wł     

Dodaj do:

Tagi: czechy | t-mobile | telefonica o2 | vodafone

w sumie: 50
  • -3

    41.  2013-04-15 17:11:28

    37. ~sucker killah ale wyzysk mimo to ciągle jest... nie czytasz, czy nie widzisz co ludzie piszą? ;-) seba12a - każdy może wziąć swoje życie we własne ręce i samemu zainkasować te 100 tysięcy ;-)

  • -2

    42.  2013-04-15 17:16:16

    sucker killah, nie ma to jak socjalizm i dominacja monopolisty TP, która łaskawie po kilku/-nastu latach - jak sobie przypomniała, to zainstalowała aparat stacjonarny.

  • -4

    43.  2013-04-15 17:17:31

    @28 temu, że play nie był wybacą narodu, a inne sieci miały lepsze oferty już wcześniej...

  • -4

    44.  2013-04-15 17:18:54

    tfu miało być @23 - Ty i Tobie podobni pewnie nawet nie wiedzą jakie były promocje jak play raczkowało i potem wala takie frazesy "gdyby nie play..."

  • -4

    45.  2013-04-15 17:29:19

    @31 średnia na 1 wrzesnia 2011 wynosiła 4110zł (w Polsce nie przekroczyła wtedy chyba 3500zł), co do minimalnej, w 2011 dane eurostatu pokazywały Polskę jako 349 euro, a Czechy jako 319 euro. Pytanie ile ludzi rzeczywiście tą minimalną zarabia.

  • 0

    47. ~qaz  2013-04-15 18:09:14  host: atl206.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @seba12 Masz rację - ludzie pracują za 1800 (czyli ponat 3000 płaci pracodawca) za 100 000 OBROTU, powiedzmy że ma marże 10% czyli zarobił pracodawca 7000. Oczywiście przy założeniu że firma nie płaci podatków, ma za darmo lokum, prąd, komputery, samochody i paliwo. Zero ryzyka, kosztów wdrażania nowych rozwiązań i przy założeniu że zawsze wychodzi na plus. Skoro to takie proste to dlaczego nie jesteś pracodawcą. Zatrudnij od razu 100 osób to będziesz miał 700 000 zysku miesięcznie.

  • -1

    48. ~  2013-04-15 18:16:53  host: emp8.neoplus.adsl.tpnet.pl

    39, dowiedz się, co to jest marża. Uzbrojony w tę wiedzę przestaniesz wypisywać głupoty o marży sięgającej choćby 100%.

  • -1

    49.  2013-04-15 18:47:36

    @48. Tak też się obawiałem, że ktoś nie zrozumie i poleci jadem. No ale cóż, nie mój to problem żeby uczyć innych czytania. Nie sil się na pouczającą mnie polemikę. EOT

  • 1

    50. ~...  2013-04-15 19:05:57  host: 87.204.175.235

    Mielibyśmy dokładnie to samo gdyby nie pani S. Ależ W3 jej nienawidziła, nawet szeregowi pracownicy lecz typowi kk (korporacyjni kretyni).

  • 1

    51. ~sucker killah  2013-04-15 20:46:43  host: 89-77-176-219.dynamic.chello.pl

    @40 wlo - czytaj uważnie, pytasz "To mówisz, że co tam zadziałało? Jeśłi nie wolny rynek?", a w mojej wcześniejszej wypowiedzi można przeczytać: "jeden operator się wyłamał - faktycznie w ramach wolnego rynku no i teraz mają trochę niższe ceny"... innymi słowy na naszym REGULOWANYM rynku który dzięki właśnie tym regulacjom jest BARDZIEJ konkurencyjny, ceny były niższe, konkurencja większa, rynek bardziej innowacyjny, a konsumenci w lepszym położeniu. Więc w tym wypadku wolny rynek kontra regulowany rynek 0:1 ;) co nie znaczy że na wolnym rynku (przysłowiowo wolnym, bo wiadomo że coś takiego nie istnieje, gdyby istniało, to w kiosku kupował byś kokainę, w fabryce dzieci produkowały by azbest bez żadnych zabezpieczeń, a w agencjach które były by na każdym rogu pracowały by 12 letnie prostytutki itp.) nie ma NIGDY żadnych obniżek @41 wlo - oczywiście że jest, ale pytanie - gdzie wyzysk jest większy, w Polsce, czy w Szwecji która jest tak daleka od wolnego rynku jak związek sowiecki? W Polsce, czy w Niemczech, w Polsce czy we Francji - krótko - w kraju gdzie panuje dzicz i państwo jest słabe (choć akurat telekomunikacja dzięki UKE jest chlubnym wyjątkiem) czy w krajach gdzie związki zawodowe, cechy, urzędy i ogólnie państwo są bardzo silne (Niemcy, Francja) ? @42 - mylisz pojęcia, regulacja rynku telekom służyła ZWIĘKSZENIU KONKURENCJI, świetnym przykładem jest TP, które gdyby nie regulacja miała by dzisiaj nadal 95% rynku bo nikt nie byłby wystarczająco silny żeby konkurować, ze względu na nakazy UKE konkurencja mogła się rozwinąć i mogliśmy odejść od owego - jak to nazywasz i słusznie - socjalizmu @43 - no widzisz, jeśli chodzi o telefonię to Play JEST wybawcą narodu, działania W3 przed wejściem Play chyba każdy pamięta, natomiast od każdej reguły są odstępstwa (Heyah) choć jest ich tyle co kot napłakał, natomiast wyłączając "akcję" Heyah,

  • 1

    52. ~sucker killah  2013-04-15 20:47:26  host: 89-77-176-219.dynamic.chello.pl

    CD. to wszystkie działania pro-konsumenckie W3 były albo odpowiedzią na Play, albo "uderzeniem wyprzedzającym" wobec Play

  • 1

    53. ~sucker killah  2013-04-15 20:57:13  host: 89-77-176-219.dynamic.chello.pl

    dodam jeszcze że regulacja nie jest w moim mniemaniu czymś dobrym z założenia, mówimy tu o konkretnej instytucji - UKE za czasów Streżyńskiej, regulacja może być tak samo bandycka jak działania W3 - np. w sprawie wspomnianej już TP, do bodaj 2003r. regulacja służyła grabieniu konsumentów i było to celowe działanie regulatora i rządu Buzka, a także wcześniejszych. To samo się tyczy wielu działań Urzędów Skarbowych które często w sposób gangsterski "likwidują" określoną firmę, która komuś przeszkadzała itp. itd. regulator powinien działać w imieniu społeczeństwa, obecnie za rządów dzisiejszego PZPRu czyli PO jest to bardzo rzadkie, zazwyczaj w ostatnich latach regulatorzy działają przeciwko społeczeństwu i państwo ponownie stało się wrogiem obywatela, tak jak było przez całe lata 90... ale to tylko w ramach wyjaśnienia, bo zaraz pewnie bym zobaczył 1000 przykładów złego wpływu regulacji.

  • 1

    54. ~  2013-04-15 21:22:52  host: adae193.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gratulujemy Czechom, że rozwalili monopol.

  • 3

    55. ~Witecki Ogarne  2013-04-15 21:40:15  host: ip-94-42-224-143.multimo.pl

    W Czechach mają za dużo operatorów!

  • -1

    56.  2013-04-16 08:47:58

    sucker killah - regulator bardziej pośrednio (przez działania w odniesieniu do operatoró) działa na rzecz użytkowników... W interesie użytkowników inna grupa opłacanych z budżetu pierdzistołków ma ustawowy obowiązek działać i sprawdzać wszelkiego rodzaju nadużycia, zmowy itp. ;-)

  • 0

    57. ~The host  2013-04-16 09:41:23  host: v49-16.opera-mini.net

    Orange to pierdoleta i dno.

  • 0

    58.  2013-04-16 10:35:46

    Ciemiężone pewnie były jelenie. Gdy jest wysoka cena za minutę połączenia komórkowego szuka się alternatyw np. VoIP czy telefon stacjonarny. Przez komórkę mówimy że zadzwonimy później a przez VoIPa gadamy godzinami. Ponadto pewnie w sieci było tanio lub był numer stacjonarny darmowy przez którego można było się wdzwonić do VoIPa i ominąć wysokie stawki. Regulator potrzebny ale liczenie tylko na niego na niewiele się zda. Regulacje trwają latami a klient może zmienić sposób dzwonienia z dnia na dzień. Ponadto żadne regulacje nie uchronią głupiego od zamiany nerki na ipada. Zrobi to omijając regulacje. Moim zdaniem trzeba edukować, wymieniać się informacjami jak można lepiej. Trzeba być zorganizowanym tak jak korporacje telekomunikacyjne bo niezorganizowane stado baranów i tak polezie gdzie mu każą.

  • 0

    59. ~prestig  2013-05-03 13:26:30  host: 93.154.153.105

    gdyby nie play mielibyśmy identyczne stawki jak w czechach - plus idea i era - a fuj

  • 0

    60. ~Zocha  2013-08-20 17:35:03  host: gw.casus.com.pl

    W tej chwili nju mobile oraz play faktycznie prezentują korzystne warunki. Oferta dzięki której po zapłaceniu 29zł za rozmowy,kolejne minuty stają się darmowe jest rewelacyjna. Jeśli chodzi o propozycje sieci orange jest ona tragiczna i ta sieć zyskuje tylko na starych klientach,którzy będąc w sieci lata nie chcą jej zmieniać choć mają żałosne oferty. Dziwi mnie tylko że tak mało osób porównuje oferty,i przedłuża swoje śmieciowe oferty. Nju czy play żeby dali abonament za 15zł to i tak nie zdobędą klientów po 50 roku życia,bo Ci "boją się" zarówno internetu jak i zmian. Co do ofert w tej chwili są uczciwe,trzeba tylko CZYTAĆ REGULAMIN i wyłączać nie potrzebne pakiety tuż przed zakończeniem darmowego korzystania z nich. Jeśli ktoś dba o swój interes znajdzie korzystną uczciwą oferte,tak uważam.

  • 0

    61.  2013-10-01 11:08:56

    @60 W sporej części masz rację: wiele osób nie porównuje, część boi się zmian itp. Ale dużo zależy też od profilu dzwonienia. Jednemu wystarczy karta za 5 pln z Play bo np tylko odbiera połączenia, dla innego Nju czy Mini Max, a jeszcze inni w przedłużeniówkach znajdą coś sensownego. A odnośnie Orange - zależy jak negocjujesz i polecam od razu dział utrzymania klienta - są w stanie pozytywnie zaskoczyć :-) Pozdrawiam

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-110-114.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.