Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości W ciągu dwóch lat marka Dialog zniknie z rynku

W ciągu dwóch lat marka Dialog zniknie z rynku

LuiN 11 Czerwca 2012 10:11

0 0

Odkąd Netia kupiła Telefonię Dialog i Crowley Data Poland trwają przygotowania do działania pod jednym szyldem. Ze względu na większą rozpoznawalność, marką wiodącą pozostanie Netia, co oznacza, że dwie pozostałe będą powoli znikać z rynku. Proces ma potrwać dwa lata.

Spodziewamy się, że w ciągu dwóch lat te marki zostaną wycofane z wspierania nowych produktów, które Grupa Netia będzie sprzedawała - zapowiada Mirosław Godlewski, prezes Netii, mówiąc o Telefonii Dialog i Crowley Data Poland .

Władze spółki deklarują, że oszczędności z tytułu połączenia wyniosą 130 mln zł. Dotychczasowe działania zmierzające do konsolidacji z Dialogiem i Crowley'em, przebiegają satysfakcjonująco, choć nie są łatwe.




W spółce trwa proces zwolnień. Na skutek połączenia trzech firm pracę straciło lub straci ponad 500 osób, pracowników zarówno niższego, jak i wyższego stopnia. Władze Netii deklarowały jednak, że zwolnieni mogą liczyć na przedłużone ubezpieczenie zdrowotne czy pomoc przy szukaniu nowej pracy.

Obecne dane wskazują, że po połączeniu do Netii należy 20% udziału w rynku usług telefonii stacjonarnej i 15% w rynku w usługach internetowych. Netia już wyraziła zainteresowanie zakupem TK Telekom i Exatela, o ile pojawią się oferty sprzedaży. Ostatnio jednak Polska Grupa Energetyczna, właściciel Exatela, zapowiedziała, że nie zamierza pozbywać się operatora telekomunikacyjnego ze swoich struktur.

Źródło tekstu: Newseria     

Dodaj do:
w sumie: 11
  • 0

    1. ~ted  2012-06-11 10:27:20  host: xdsl.207.c94.petrotel.pl

    A co z firmą Petrotel z Płocka kupioną przez Dialog?

  • 0

    2. ~  2012-06-11 10:31:37  host: 81-219-200-39.adsl.inetia.pl

    Głupota. Za Netią ciągnie się smród "profesjonalizmu". Na ich miejscu dla duzych firm oferowałbym usługi jako Crowley, ale pewnie się nie znam, choć "sukces" kropkowej rewolucji oceniłem dobrze w dniu jej debiutu...

  • 0

    3. ~i  2012-06-11 11:16:25  host: bdb247.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A wiadomo kiedy Netia będzie oferowała się na liniach Dialogu?

  • 0

    4.  2012-06-11 11:19:46

    Crowley już się przebrandował na CDP Netia, mój adres IP przedstawia się jako .static.cdpnetia.pl zamiast wcześniejszego crowley.pl. Strona www crowley.pl również przenosi na cdpnetia.pl. Wzruszające jak firma oferuje "pomoc przy szukaniu nowej pracy".

  • 0

    5. ~  2012-06-11 11:35:45  host: 77-254-83-213.adsl.inetia.pl

    @4 - w Netii jest taki bajzel, że mi ciągle przydziela różne hosty. A to jakaś kablówka przejęta przez Netię, a to - co mnie najbardziej bawi... POLBOX :-), który Netia przejęła lata temu przecież. Swoją droga za skasowanie tej marki i nie wykorzystanie sentymentu do Polboxu to się Netii należą kolejne "gratulacje".

  • 0

    6. ~W4Ready  2012-06-11 15:21:26  host: 89-70-105-225.dynamic.chello.pl

    W salonach Dialog leżą już ulotki Netii, ale jak ostatnio byłem, to czekali na kody do systemu sprzedaży.

  • 0

    7. ~Firma z Olsztyna  2012-06-11 22:03:55  host: v21-13.opera-mini.net

    Ja tam mam netię i nie narzekam, napewno na LLU działa o wiele lepiej niż neo z TP. N neo był ping 40 ms NA llu Netii poniżej 20. Neo była 10M i ni kuta więcej, Netia dała mi realne 12M z uploadem ponad 1 M. Spot chodzi w trybie bridge - zero zawiech i problemów. Ja polecam.

  • 0

    8. ~  2012-06-12 06:33:35  host: 87-205-70-5.adsl.inetia.pl

    @7 - a ja strasznie narzekam na Netię. Dałem się skusić, przeszedłem z TP i ciągły zawód. Na infolinii kłamią (dostępność portów ADSL2+), ba bez tego portu stabilnie działa max 6Mbps (zamiast do 20Mbps na które wskazują parametry) i działalo ok w TP. Teraz w NEtii rwie kilka razy dziennie... Przecież NIC się nie zmieniło, a jednak praktyka pokazuje co innego. Został mi jeszcze rok i zmykam od tego pseudooperatora do takiego, którego pracownicy przynajmniej nie kłamią.

  • 0

    9. ~killer1  2012-06-12 10:11:48  host: public76779.cdma.centertel.pl

    aż serce rośnie gdy patrzymy jak Netia, zgodnie z deklaracjami z okresu zaraz po zakupie, wykorzystuje doświadczenia Dialogu - o wiele wyższy poziom obsługi klientów, ich lojalnośc względem marki Dialog, doświadczenia w rozwoju produktów (telewizja cyfrowa, telefonia komórkowa), wieloletnie doświadczenie kadry w sprzedaży usług na sieci własnej. sorry,ale na terenach na których działał Dialog marka Netia była/jest słabo postrzegana i połączenie spółek raczej budzi trwogę niż euforię. wystarczy poczytać fora dyskusyjne. Netia robi ten sam błąd który zrobiła TPSA - jest taką "ładną panią z telewizji", która zasłaniając się hasłem "dajemy świat on-line" ucieka od kontaktów bezpośrednich z klientami chowając się za telemarketingiem, kanałem e-commerce i sprzedaża przez partnerów handlowych. Netia nie wychodzi do klienta. próbuje budować "własne" salony, ale z tego co wiem to są to nie własne punkty handlowe ale partnerów. jestem ciekaw jak sobie Netia poradzi kiedy to będzie musiała mierzyć się nie z TPSA ale z kablówkami. jakie ma w tym doświadczenia, bo ja śmiem przypuszczać, że niestety żadne. w przeciwieństwie do Dialogu. w branży już się mówi, że w sprzedaży usług na sieci własnej (nie mylić z LLU ;) ) sobie Netia już nie radzi, a to dopiero początek realizacji strategii sprzedaży usług na sieci własnej. podziwiam przekonanie managmentu Netii o własnej nieomylności. co innego "bić" TPSA, a co innego walczyć z kablówkami, które mają zamortyzowane sieci i mogą dawać naprawde niskie stawki za usługi w oparciu o promocje "o złotówkę taniej niż konkurencja". moim zdaniem zaoranie marki Dialog i pogonienie ludzi z tej firmy odbije się ogromnie na wynikach Netii już w tym roku, choć pewnie efekt ten będzie zatuszowany wynikami synergii z połączenia spółek (czytaj ograniczenia kosztów a nie zwiększenia przychodów ze sprzedazy usług), ale na bank uwidoczni się w wynikach sprzedaży w roku 2013. szkoda tylko, że na refleksje

  • 0

    10. ~obywatel.zniesmaczony  2012-06-12 19:26:52  host: 77-255-229-218.adsl.inetia.pl

    do @7 problemów z siecią własną netii nie ma zbyt wielkich bo zawsze jest promowana i ma sprawdzone i stabilne możliwości, nie to co BSA czy LLU. Pomijając oczywiście wimax który w większości miast jest wysycony na 200-300%. Jeśli chodzi o przejęcie dialogu to oczywiście także masz rację choć nie do końca, dialogowców wsadzają teraz na chama do netii gdzie się tylko da nie patrząc na skutki. Przykład, ludzie z dialogu nie mają dostępów do sieci firmowej mają przydzielać zadania technikom. Oczywiście podłączanie klientów leży bo starych pracowników już pozwalniali albo siedzą na wypowiedzeniu i nic nei robią. Ogólnie netia obrosła w piórka i nie widzi że przez głupoty w stylu paczowanie systemu przez 2 tygodnie nie były wprowadzane prawie żadne umowy a skutkiem tego był znaczny spadek podłączeń klientów. Druga sprawa to jest wynik. W tym momencie zarówno w kanale biznesowym jak i home netia ma niedoróbę ponad 50%. Patrząc na traktowanie pracowników do końca roku wykonanie planu spadnie jeszcze o 5-10%. Ale oczywiście statystyki podbudują wynikami CDP i Dialogu i nadal będą uważać że wszystko jest OK. Pamiętajcie że ryba psuje się od głowy.

  • 0

    11. ~obywatel.zniesmaczony  2012-06-12 19:27:26  host: 77-255-229-218.adsl.inetia.pl

    oczywiście do @9 był mój post

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-181-75.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.