Odkąd Netia kupiła Telefonię Dialog i Crowley Data Poland trwają przygotowania do działania pod jednym szyldem. Ze względu na większą rozpoznawalność, marką wiodącą pozostanie Netia, co oznacza, że dwie pozostałe będą powoli znikać z rynku. Proces ma potrwać dwa lata.
Spodziewamy się, że w ciągu dwóch lat te marki zostaną wycofane z wspierania nowych produktów, które Grupa Netia będzie sprzedawała - zapowiada Mirosław Godlewski, prezes Netii, mówiąc o Telefonii Dialog i Crowley Data Poland .
Władze spółki deklarują, że oszczędności z tytułu połączenia wyniosą 130 mln zł. Dotychczasowe działania zmierzające do konsolidacji z Dialogiem i Crowley'em, przebiegają satysfakcjonująco, choć nie są łatwe.
W spółce trwa proces zwolnień. Na skutek połączenia trzech firm pracę straciło lub straci ponad 500 osób, pracowników zarówno niższego, jak i wyższego stopnia. Władze Netii deklarowały jednak, że zwolnieni mogą liczyć na przedłużone ubezpieczenie zdrowotne czy pomoc przy szukaniu nowej pracy.
Obecne dane wskazują, że po połączeniu do Netii należy 20% udziału w rynku usług telefonii stacjonarnej i 15% w rynku w usługach internetowych. Netia już wyraziła zainteresowanie zakupem TK Telekom i Exatela, o ile pojawią się oferty sprzedaży. Ostatnio jednak Polska Grupa Energetyczna, właściciel Exatela, zapowiedziała, że nie zamierza pozbywać się operatora telekomunikacyjnego ze swoich struktur.
Źródło tekstu: Newseria