Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości W ciągu 2 tygodni 50 tys. użytkowników HCE w IKO

W ciągu 2 tygodni 50 tys. użytkowników HCE w IKO

LuiN 1 Lutego 2016 10:14

1 0

W ciągu dwóch tygodni od udostępnienia mobilne płatności zbliżeniowe HCE zyskały niemal 50 tys. klientów. Wdrożone przez PKO Bank Polski rozwiązanie jest nie tylko wygodne, ale również bezpieczne - czytamy w komunikacie.

 

Zobacz: Płatności zbliżeniowe HCE w PKO BP




Aktywacja płatności bezstykowych w technologii HCE (Host Card Emulation) wymaga smartfonu z systemem operacyjnym Android w wersji 4.4 lub wyższej, wyposażonego w moduł NFC. Po zainstalowaniu na nim pobranej ze sklepu Google Play najnowszej wersji aplikacji IKO wystarczy wskazać w niej, z której posiadanej przez klienta karty VISA (debetowej lub kredytowej) realizowane będą płatności zbliżeniowe.

Aplikacja IKO jest rygorystycznie testowana i poddawana niezależnemu audytowi bezpieczeństwa, jak również certyfikacji organizacji VISA. Należy pamiętać, że aby funkcja HCE była aktywna, konieczne jest uprzednie wybudzenie telefonu - smartfon z wygaszonym ekranem nie zareaguje na próbę dokonania płatności.

Źródło tekstu: PKO Bank Polski     

Dodaj do:

Tagi: iko

w sumie: 17
  • 0

    1. ~Pan Pikuś  2016-02-01 10:40:51  host: google-proxy-66-249-81-161.google.com

    mBanku, czekamy!!

  • 0

    2. ~  2016-02-01 10:50:52  host: public-gprs356499.centertel.pl

    Daliby Windows Phone

  • 0

    3. ~klient  2016-02-01 10:57:40  host: i123.dbsinternet.pl

    ing

  • 0

    4. ~ola  2016-02-01 11:05:00  host: ip-37-248-254-107.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @1.~Pan Pikuś przestań, tam po raz setny zmiana regulaminu i opłat.

  • 0

    5. ~yanek  2016-02-01 11:24:53  host: n24-05-07.opera-mini.net

    To szajstwo nie działa. Przestali by to reklamować dopóki nie uporają się z trudnościami. Wystarczy zobaczyć po opiniach w sklepie google ile osób ma trudności z dodaniem karty do płatności. Infolinia nie ma pojęcia co się dzieje. Mailowo rzucają wyedukowaną formułkę. Żałosne.

  • 0

    6. ~labo  2016-02-01 11:44:59  host: 195.47.201.80

    Ta funkcja nie działa na moim SGS5 i kolegi SJ5. Dziadostwo i tyle.

  • 0

    7. ~Ssl  2016-02-01 11:54:32  host: 89-74-65-140.dynamic.chello.pl

    U mnie dodanie karty i pierwsze kilka platnosci poszly bez najmniejszych problemow... a ostatnio dwie bez żadnego powodu (sprawdzilem) skończyly sie komunikatem "brak autoryzacji" i to w sklepie w którym wczesniej przechodziły... chyba muszą jeszcze nad tym popracować...

  • 0

    8.  2016-02-01 12:11:26

    To jest bez sensu - wprowadzili IKO, żeby pominąć wysokie prowizje od operatorów kart płatniczych, a żeby z tego korzystać trzeba w dalszym ciągu posiadać kartę płatniczą w tym banku. Bawić się telefonem podczas płatności zamiast machnąć kartą. Ciekawe, czy ta płatność telefonem z HCE idzie przynajmniej na konto płatności kartą.

  • 0

    9.  2016-02-01 12:36:13

    Przyznam, że bardzo fajnie zrobiona płatność poprzez HCE i pewnego rodzaju wytyczanie nowych kierunków rozwoju - chodzi mi o brak konieczności wprowadzania kodu PIN dla transakcji które są powyżej 50 zł - wystarczy zalogowanie sie do aplikacji i mamy 15 sekundowy timer na zbliżenie do terminala - jest to szybsze bo i tak i tak musielibyśmy wprowadzać później PIN karty na terminalu a tu już przed samą płatnością skoro wiemy że będziemy go wprowadzać przygotowujemy aplikację i tylko zbliżamy do terminala telefon - jest trudniej poza tym "podejrzeć" PIN do aplikacji gdy się go wprowadza na telefonie niż PIN do karty na terminalu.

    szkoda tylko że dowiedziałem się dopiero dziś że telefon musi być wybudzony w trakcie dokonywania płatności (simcentric w Alior banku tego nie wymagał ) ale uważam że jest to bardzo dobre rozwiązanie również - dla wszystkich tych co obawiają się sklonowania karty

  • 0

    10. ~krzysp  2016-02-01 12:51:43  host: user-94-254-145-146.play-internet.pl

    PeoPay w Pekao SA ma HCE już od dawna, a od czwartku 28 stycznia można płacić bez konieczności połączenia z internetem. Bardzo wygodne!:)

  • 0

    11.  2016-02-01 13:27:17

    I co na to Blik ;)

  • 1

    12. ~  2016-02-01 14:08:31  host: public-gprs516540.centertel.pl

    A ja z tego pko zwiałem gdzie indziej - prezesik ma stawkę uwaga 1618zł/godz. a konto ror oprocentowane jest 0% a konto oszczędnościowe 0,5%. Skandal banksterski jakich mało.

  • 0

    13. ~  2016-02-01 14:11:34  host: public-gprs516540.centertel.pl

    @1A niby po co? Jest prawidłowo działająca karta przypisana do karty sim a nie żadne wynalazki, przy których okazuje się, że masz obciach przy kasie jak płatności nie da się zrealizować, co widać po postach wyżej.

  • 0

    14. ~Michu  2016-02-01 14:56:37  host: hkr210.internetdsl.tpnet.pl

    @ 5
    Nie miałem absolutnie żadnych problemów z aktywacją płatności zbliżeniowych w IKO.
    Możliwe, że masz zrootowany telefon, a na zrootowanych smartfonach, ze względów bezpieczeństwa funkcja płatności zbliżeniowych nie działa.

  • 0

    15. ~yanek  2016-02-01 14:59:05  host: n24-05-04.opera-mini.net

    @14
    Nie, nie ma rootowanego telefonu. LG G4 od nowości na sofcie producenta, obecnie android 6.0. Zresztą poczytaj sobie ile osób ma problemy z aktywacją usługi. To nie jest odosobniony problem.

  • 0

    16. ~  2016-02-01 15:09:44  host: public-gprs25157.centertel.pl

    Do 13 mam płatności NFC mBanku i Orange Finanse na karcie SIM i nie zawsze wygląda to kolorowo. Raz na jakieś 10 tranzakcji nie da się zrealizować nie wiadomo czemu, ten sam sklep, ten sam terminal czasami odmawia posłuszeństwa. Oczywiście też poza terminalami które są źle ustawione i nie chcą autoryzować tranzakcji zbliżeniowych powyżej 50 zł.

  • 0

    18. ~tomek  2016-02-01 16:16:13  host: user-94-254-145-69.play-internet.pl

    U mnie pierwsza transakcja przeszła - kolejne już nie :( - brak autoryzacji lub komunikat na terminalu - wprowadź inną kartę. Apka do dopracowania - bo trochę wstyd przy kasie :/

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-191-72.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.