Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości W 2012 więcej smartfonów niż komputerów

W 2012 więcej smartfonów niż komputerów

LuiN 29 Listopada 2010 08:29

0 0

morgan stanleyWedług raportu firmy Morgan Stanley, traktującego o trendach w Internecie, w 2012 roku ilość sprzedawanych smartfonów przekroczy wielkość światowej sprzedaży komputerów.

Smartfony pokonać mają komputery stacjonarne i notebooki razem wzięte - już w tym roku rozprawią się z nimi licząc osobno. W raporcie czytamy też, że w II kwartale tego roku łączna sprzedaż smartfonów z Androidem przewyższyła sprzedaż iPhone'ów.

Wciąż jednak w kwestii przeglądania Internetu dominują iPhone'y, które mają 15% rynku generują aż 55% mobilnego ruchu. Również pod względem ilości pobieranych z sieci aplikacji iPhone'y dalej są górą. Statystyczny użytkownik iPhone'a pobiera 47 aplikacji, podczas gdy na jednego użytkownika Androida przypada ich 22, na użytkownika iPada - 12, 10 na posiadacza smartfonu BlackBerry i zaledwie 5 aplikacji na każdego użytkownika smartfonu Nokii.




Model korzystania z Internetu na smartfonach, wraz z rosnącymi wielkościami ekranów (i ich rozdzielczościami), coraz bardziej zaczyna przypominać ten na komputerach PC. Smartfony jak i tablety internetowe mają przy tym tę przewagę, że uruchamiają się błyskawicznie, znacznie dłużej pracują na baterii i oferują natychmiastowy dostęp do informacji praktycznie w każdej sytuacji.

W Ameryce Północnej w tym roku na rynek trafi łącznie 108 mln sztuk tradycyjnych telefonów i 71 mln sztuk smartfonów. Według szacunków Morgan Stanley, już w 2011 roku smartfony mają jednak pokonać tradycyjne komórki (93 vs. 90 mln sztuk).

Źródło tekstu: Morgan Stanley, wł     

Dodaj do:
w sumie: 5
  • 0

    2.  2010-11-29 08:37:25

    Bardzo ciekawe informacje. Zwróćcie uwagę, że poszczególne urządzenia mniej lub bardziej "smart" i odbija się to w ilości aplikacji. W zależności od tego jak producent chce pokazać że to smartphone a nie tylko telefon, tak dużo aplikacji użytkownicy pobierają. I tak nokia z której do nie dawna korzystałem, jest statystycznie w rękach mniej aktywnych użytkowników, a z iPhonów i Android korzysta więcej świadomych userów. Nokia ze swoim trochę rozdmuchanym określeniem smartphone przez wielu jest traktowana jak "zwykły telefon"

  • 0

    3. ~ala  2010-11-29 09:22:27  host: 93-181-162-129.internetia.net.pl

    nie ma to jak statystyka, ja mam pasa, to mamy po 3 nogi, statystycznie...

  • 1

    4.  2010-11-29 09:27:51

    czy ja wiem, przecież iPad ma 4x mniej aplikacji niż iPhone, więc to trochę dziwne w związku z tym co mówisz. Według mnie sprawa nie jest taka prosta i aż tak bardzo przejrzysta. Wszystkomający iPhone 47 aplikacji, a biznesowa Blackberry 10, trochę dziwne.

  • 1

    5. ~  2010-11-29 11:34:35  host: z18-07.opera-mini.net

    @2 Troche naciagana interpretacja majaca dowartosciowac posiadaczy IP. Mozna podac i inne. Np ze wiecej jest dane od razu w standardzie lub mniej ciekawych pozycji w sklepie albo nieefektywny sposob wyszukiwania i recenzji. Ja mam kilkadziesiat aplikacji z czasow przed Ovi Store i ani jednej ze sklepu bo nie lubie sie rejestrowac dla byle *** a gdybym mogl ja kupic bezposrednio od operatora kto wie :-) Dla mnie nie swiadczy to o aktywnosci userow tylko o tym ze jesli cos jest ladne i dopracowane to moze skusic nawet jesli nie jest niezbedne do zycia. W tym sensie oczywiscie jak sie stawia na irytujaca ergonomie to sila rzeczy kieruje sie produkt do mniej zorientowanych i zainteresowanych klientow.

  • 0

    6.  2010-11-30 00:47:16

    Pavan: na iPad'zie działają wszystkie aplikacje z iPhone; te 40tys to liczba aplikacji natywnych i przeznaczonych tylko i wyłącznie na iPad'a.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-203-39.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.