Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości W 2011 roku na rynek trafiły 2 mld aktywnych ekranów dla urządzeń mobilnych

W 2011 roku na rynek trafiły 2 mld aktywnych ekranów dla urządzeń mobilnych

LuiN 25 Maja 2012 20:56

0 0

Rynek niewielkich i średnich ekranów dla urządzeń mobilnych wzrósł w 2011 roku o 6% względem 2010 roku. Największą dynamiką sprzedaży cechowały się ekrany AMOLED, AMEPD i TFT LCD.

displaysearch Zyski ze sprzedaży ekranów AMOLED, znanych przede wszystkim ze smartfonów, wzrosły w 2011 roku o 182%. W tym samym czasie rosła też dynamicznie sprzedaż ekranów AMEPD (elektroforetycznych), stosowanych w produkcji czytników ebooków wyposażonych w tzw. E Ink - względem 2010 roku sprzedaż wzrosła o 43%.

Cały rynek ekranów TFT LCD wzrósł o 19%, a jego część produkująca ekrany oparte o niskotemperaturowy polisilikon (LTPS), stosowane we współczesnych smartfonach - o aż 36%.




W 2011 roku sprzedaż ekranów dla telefonów komórkowych wzrosła z 1,4 mld w 2010 roku do 1,5 mld, jednak wzrost całego był mniejszy. Stało się tak za sprawą pochłonięcia części rynku aparatów fotograficznych i przenośnych odtwarzaczy multimedialnych przez smartfony.

displaysearch Największym producentem mobilnych ekranów pozostał Samsung z 17,2% rynku. Na drugim miejscu znalazł się Sharp z 13,5%, a na trzecim Chimei Innolux (9,5%) - również nie zmieniając pozycji względem zeszłorocznego zestawienia.

Źródło tekstu: DisplaySearch, wł     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-118-24.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.