Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Virgin Mobile bez pełnego roamingowego RLAH - operator tłumaczy powody

Virgin Mobile bez pełnego roamingowego RLAH - operator tłumaczy powody

sirmark 16 Czerwca 2017 17:27

9 7

virgin mobile logo
Virgin Mobile poinformował, że nie wprowadził pełnego roamingowego RLAH. Stawki zostały obniżone, ale nie zapewniają zasady korzystania za granicą, tak jak w domu. Operator tłumaczy dlaczego zdecydował się na taki krok.

Jak wyjaśnia operator, oferuje klientom elastyczne warunki, bez długich umów, jednak nie ma narzędzi, aby bronić się przed nadużyciami, gdyby wprowadził w pełni zasadę RLAH. Ponoszone straty, musiałyby być przerzucone na klientów w postaci podniesienia cen usług krajowych

Na razie wirtualny operator prosi o cierpliwość, ponieważ trwają rozmowy z UKE, które być może pozwolą zmienić obecną sytuację.

Dla przypomnienia, w ofercie abonamentowej warunki są następujące:
  • 0,29 zł za minutę połączenia wychodzącego,
  • 150 minut połączeń przychodzących rocznie, potem 0,05 zł za minutę,
  • 0,09 zł za wysłaną wiadomość SMS,
  • 0,12 zł za 1 MB transferu - szybkość ograniczona do 32 kb/s.

Oferta #ChcęWszystko w ofercie Virgin Mobile na Kartę:
  • 0,29 zł za minutę połączenia wychodzącego,
  • 120 minut połączeń przychodzących rocznie, potem 0,05 zł za minutę,
  • 0,09 zł za wysłaną wiadomość SMS,
  • 0,12 zł za 1 MB transferu - szybkość ograniczona do 32 kb/s.

Więcej informacji podaliśmy w poniższej wiadomości:

Zobacz: Ceny roamingu UE w Virgin Mobile

Prezentujemy też pełny komunikat Virgin Mobile do użytkowników.

Drodzy,
Wczoraj upłynął termin wyznaczony przez Unię Europejską na wdrożenie nowych zasad rozliczania roamingu na terenie państw członkowskich. Zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej, obniżyliśmy stawki roamingu z 54 gr do 29 gr za minutę za połączenia wychodzące i wprowadziliśmy pulę bezpłatnych minut na połączenia przychodzące. Zapewniamy, że zawsze zależy nam na dostarczaniu Wam możliwie najlepszych ofert i usług. Tak jest również w tym przypadku. Wiemy jednak, że są wśród Was osoby, dla których zaproponowane rozwiązania nie są satysfakcjonujące. Widzimy i słyszymy Waszą krytykę, cenimy Wasze zdanie, ale jednocześnie chcemy zwrócić uwagę na dwie istotne kwestie:




Punkt 1 - jesteśmy operatorem wirtualnym, więc nie zarabiamy na rozliczeniach międzyoperatorskich, którymi tradycyjni operatorzy mogą pokryć koszty zmian roamingowych.
Punkt 2 - nie oferujemy umów długoterminowych, które pozwalałyby skutecznie rozliczać usługi w dalszym terminie. Wiecie, że oferujemy korzystne dla Was plany abonamentowe, z których można zrezygnować nie po 12 lub 24 miesiącach, ale po 30 dniach.

Te dwie kwestie sprawiają, że przy wdrażaniu zmian, wynikających z tzw. projektu "Roam Like At Home", zdecydowaliśmy się zrównać ceny roamingu w UE, do tych, które obowiązują w naszych cennikach krajowych. Koszty wprowadzenia innego rozwiązania skutkowałyby koniecznością podniesienia cen pakietów i usług dla wszystkich Użytkowników lub wyłączeniem roamingu w niektórych usługach. Dlaczego? Ponieważ nasze startery zaczęłyby być sprzedawane za granicę np. do Czech, Niemiec czy Wielkiej Brytanii, gdzie ceny usług telekomunikacyjnych są nawet ośmiokrotnie wyższe. Nie mamy żadnych narzędzi do przeciwdziałania takiemu "eksportowi".

Najlepiej zobrazować to na przykładzie. Wyobraźmy sobie zagranicznego turystę, który kupi u nas abonament za 19 zł, wróci do swojego rodzimego kraju i wykorzysta w pierwszym miesiącu 100 minut, 200 SMS-ów i 1,25 gigabajta. Wykonalne, prawda? Przeliczając to przez nowe stawki hurtowe w roamingu ustalone w rozporządzeniu Parlamentu i Rady Europejskiej, koszt obsługi użytkownika, który będziemy musieli ponieść jako operator, wyniesie... 76 zł, bo tyle musimy zapłacić zagranicznym operatorom. To oznacza, że jesteśmy 57 zł na minusie i to w pierwszym miesiącu. Tradycyjny operator jest w stanie zmniejszyć tę stratę poprzez rozliczenia międzyoperatorskie (Patrz "Punkt 1" ), bądź poprzez rozłożenie kosztu w czasie, ponieważ umowa podpisana jest na wiele miesięcy (Patrz "Punkt 2"). My, jako MVNO z bardzo elastyczną ofertą, nie mamy takiego komfortu i w efekcie zmusiłoby to nas do podniesienia cen usług krajowych.

Nie chcieliśmy i nie chcemy, abyście Wy, nasi Użytkownicy, ponosili koszty nadmiernego bądź nieuczciwego wykorzystywania naszej oferty poza granicami Polski. I to tym, przede wszystkim, podyktowane są rozwiązania roamingowe, które zaproponowaliśmy. Obniżyliśmy je, ale do poziomu, który zabezpiecza naszą ofertę krajową. Chronimy siebie przed nadużyciami, żeby ochronić Was przed podwyżkami. I mówimy o tym wprost.

Jesteśmy w trakcie rozmów z Urzędem Komunikacji Elektronicznej nad możliwością zaradzenia sytuacji, w której jesteśmy zmuszeni zaproponować warunki inne od dużych operatorów tradycyjnych. Przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego zakładają możliwość ochrony interesów operatorów takich jak MVNO. Jeżeli negocjacje z UKE przebiegną zgodnie z naszą intencją, będziemy dysponowali większym polem manewru w zaproponowaniu Wam lepszych warunków roamingu. W tej chwili musimy Was jednak prosić o cierpliwość. Liczymy, że w ostatnich latach zapracowaliśmy na kredyt zaufania, proponując najlepsze możliwe oferty, i że tak samo będzie również w tym przypadku.


Źródło tekstu: Virgin Mobile, wł     

Dodaj do:

Tagi: roaming 2017 | roaming | virgin mobile

w sumie: 124
  • -1

    113. ~  2017-06-18 18:08:49  host: public-gprs375832.centertel.pl

    @ 111: Czy nie zauważyłeś, że sam sobie zaprzeczasz? Bo jeśli podwyżki w bankach nastąpiły "wobec spadku dochodów z interchange, większego zrzucania się na BFG, a także nowych kosztów w postaci podatku bankowego" (co niewątpliwie miało miejsce), to dlaczego niektóre banki (jak np. podany przez Ciebie Alior) mogły zrezygnować z opłat za prowadzenie rachunków oraz posiadanie karty płatniczej? Przecież fakt, że ktoś zadeklarował swój rachunek jako główny i przelewa na niego swoje wynagrodzenie, nie ma żadnego wpływu na wymienione przez Ciebie koszty banku!
    Ponadto zwracam uwagę, że obciążanie klientów kosztami rozpoczęło się znacznie wcześniej, niż wprowadzenie podatku bankowego i zbiegło się w czasie właśnie z okresem konsolidacji banków.

  • -1

    114. ~  2017-06-18 18:11:26  host: public-gprs375832.centertel.pl

    @ 112: Chyba nie masz zamiaru sugerować nam, że Ty kiedykolwiek działałeś "na szerokim rynku"? ;)

  • 0

    115. ~  2017-06-18 18:47:33  host: aerk214.neoplus.adsl.tpnet.pl

    97, ogólnie piszesz sensownie, ale to: "Teraz już żaden bank nie oferuje bezwarunkowo bezpłatnej karty płatniczej" jest nieprawdą.

  • 0

    116. ~pabloki  2017-06-18 20:32:17  host: 188.146.100.67.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    114 co do szerokiego rynku - zdziwiłbyś sie. ad 113: dodać do tego jeszcze należy spadek dochodów procentowy na rynku pożyczek między bankowych i zwiększoną kapitalizację banków. w ogóle nie rozumiesz rynku bankowego i porównujesz to do mvno. student czy jeszcze gimnazjalista? i nie bój sie jak wlo że wzrosną ceny . pierwszy który to zrobi -przegra. jeśłi inni podniosą - "zmowa rynkowa". moze uke nie ma instru do walki z podwyżkami ale uokik ma.

  • 0

    117. ~pabloki  2017-06-18 20:35:04  host: 188.146.100.67.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    113/114 i nie porównuj rynku banków do telekomunikacji.

  • 0

    118.  2017-06-19 07:27:55

    Czytając komentarze o lejku 1,5mbps mam wrażenie, że teraz telefon tylko co niektórym służy do internetu. Przypomina mi to typową gimbazę co każdą przerwę w lekcjach siedzą po kątach i piszą do siebie zamiast normalnie porozmawiać. Czyżby czytelnicy Telepolis to tacy odbiorcy? Co do meritum, tłumaczenia Virgin mnie przekonują, każdy dba o swój interes, czy utrzyma się taki stan za pół roku to zobaczymy... Na pewno nowe przepisy roamingowe uderzą po kieszeni każdego z operatorów. Tych wirtualnych mocniej.

  • 0

    119. ~  2017-06-19 07:40:30  host: 87.239.241.21

    @118, pewnie tylko co niektórym służy do internetu ale nigdy nie jest tak, że każdy potrzebuje takich samych usług. Dzisiaj telefon często jest narzędziem pracy i szybki internet jest niezbędny. Tobie może i nie przeszkadza 0,5Mb ale zrozum, że innym przeszkadza 1,5Mb, bo to jest juz odczuwalne ograniczenie.

  • 0

    120.  2017-06-19 07:59:33

    116 - ja się nie boję, ze wzrosną ceny. Skąd to wziąłeś znowu?
    A ceny to już rosną. Zacznij porównywać nowe oferty promocyjne (i nie mówię tu o telefonach - w ogóle nie mówię o telefonach - jak być). Jeśli nie rosną wprost, to rosną poprzez zmniejszone pakiety usług oferowane w tej samej cenie taryfy ;-) UOKiK to może sobie podmuchać chłodząc swoją gorącą kawę z rana ;-) Jeśli wzrost cen będzie wynikał z prawa.
    119 - to się zmienia dostawcę na lepszego. Jak dla mnie to oczywiste i proste.

  • 0

    121. ~adi  2017-06-19 10:15:00  host: user-94-254-177-104.play-internet.pl

    Mam vm i o i biore za granice i to i to, w vm minuta po 19gr , a czy extra bonus 50% można tez wukozystac bo to powoduje minute po 13gr

  • 0

    122. ~  2017-06-19 10:31:59  host: 138.197.175.230

    do 108 - to że napiszesz dużo nie oznacza, ze nie bez sensu

    cos ci stuka po pustej głowie, ale nie do końca wiesz co

    a najbardziej wzdychasz do lepianek i prostego chłopskiego życia

  • 0

    123. ~pabloki  2017-06-19 18:24:45  host: 188.146.103.38.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    120 przesadzasz . Wzrost cen ze zmiany prawa? Przecież sami komunikują że jest to obniżenie ceny to jak maja wzrosnąć uslugi podstawowe. Kto da okrojone uslugi -przegra. Jak widzisz zawsze jest ktoś kto się wylanie.

  • 0

    124. ~pabloki  2017-06-19 18:24:50  host: 188.146.103.38.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    120 przesadzasz . Wzrost cen ze zmiany prawa? Przecież sami komunikują że jest to obniżenie ceny to jak maja wzrosnąć uslugi podstawowe. Kto da okrojone uslugi -przegra. Jak widzisz zawsze jest ktoś kto się wylanie.

  • 0

    125.  2017-06-19 18:49:53

    124 - rozporządzenie FUP - to nie prawo?

  • 0

    126.  2017-06-19 18:52:19

    A nowe oferty? Kto co komu zrobi? Jeśli klient nie będzie chciał, to nie zmieni starej na nową - droższą ale za pewne z jakąś zachętą. I będzie mu szkoda ciekawej zachęty. Nie zmieni? Zmieni i zapłaci więcej - to już nie ze zmiany prawa oczywiście a dobrowolnie ;-)

  • 0

    127. ~pabloki  2017-06-19 19:53:08  host: 188.146.12.204.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    125 a to FUP zwieksza ceny. Liczy sie zawsze cennik podstawowy . Fup ma zastosowanie gdy przekroczysz pewne ramy ale nie od razu.argument więc nietrafiony.

  • 1

    128.  2017-06-20 08:39:54

    @113: Obniżenie opłat do 0 stosują tylko te banki, które w krótkim czasie chcą zwiększyć liczbę klientów - po starcie (niegdyś Alior, który potem podkręcił śrubę, teraz Nest Bank czy BNP) lub przed sprzedażą (np. Raiffeisen). Konsolidacja jest wciąż zbyt mała by wpływała na ceny, ponieważ banków jest dużo. Dla nich driverem wciąż jest kasa i zysk, który muszą maksymalizować, bo od tego zależy cena ich akcji.

  • 0

    129.  2017-06-20 08:50:17

    127 - dopłaty (dodatkowe opłaty) też mieszczą się w rozporządzeniu FUP - a to już podniesienie stawki będzie mimo wszystko ;-)

  • 0

    130. ~pabloki  2017-06-20 14:47:37  host: apn-46-215-199-71.dynamic.gprs.plus.pl

    129 ale to będzie zgodne z prawem i nie od razu . czy nie umiesz czytac ze zrozumieniem?

  • 0

    131.  2017-06-20 14:52:14

    130 - a co ja mówiłem? Że to będzie podwyżka zgodna z prawem ;-) Śmieszkujesz teraz?

  • 0

    132. ~pabloki  2017-06-20 16:42:09  host: apn-46-215-199-71.dynamic.gprs.plus.pl

    131 ja mówie stanowczo ze to nie bedzie podwyżka.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-197-251.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.