DAJ CYNK

Vectra wprowadza nowy system billingowy

WitekT

Wydarzenia

Vectra, operator kablowy oraz dostawca usługi triple play, rozpoczęła prace nad uruchomieniem nowoczesnego Centrum Obsługi Klienta oraz wprowadzeniem nowego systemu billingowego.

Vectra, operator kablowy oraz dostawca usługi triple play, rozpoczęła prace nad uruchomieniem nowoczesnego Centrum Obsługi Klienta oraz wprowadzeniem nowego systemu billingowego.

Za dostarczenie technologii i sprzętu odpowiada firma Alcatel, która zajmie się też integracją wszystkich wdrażanych rozwiązań. Rozpoczęcie działalności przez Centrum i start systemu planowane są na czerwiec tego roku.

Wdrożenie nowych rozwiązań ma na celu podniesienie jakości obsługi klientów oraz udoskonalenie i przyśpieszanie wszystkich procesów związanych z zarządzaniem danymi. Dzięki temu abonenci zyskają szybki i łatwy dostęp do informacji o swoim rachunku, zamówionych usługach, nowościach w ofercie, pomocy technicznej itd. Ponadto, wprowadzenie nowego systemu billingowego umożliwi ujęcie wszystkich opłat abonamentowych na jednym rachunku o czytelnej strukturze, dzięki czemu abonenci zaoszczędzą na opłatach pocztowych lub przelewach bankowych. W przyszłości VECTRA planuje także wprowadzenie możliwości samodzielnego zarządzania kontem abonenckim przez Internet.

Podpisana z firmą Alcatel umowa na zintegrowany system zarządzania procesami biznesowymi przewiduje dostawę trzech podsystemów: Call Center, Billing i Work Flow.

Pierwszy z nich – Call Center – obejmuje funkcjonalności związane z telefoniczną obsługą abonentów oraz uruchomienie nowych kanałów kontaktu, takich jak e-mail, faks, komunikator internetowy.

Billing to najnowszej generacji system billingowy – na licencji Suntech - obsługujący obecnie oferowane przez Vectrę usługi, czyli telewizję kablową, dostęp do Internetu i telefonię, oraz usługi planowane w przyszłości, np. telewizję cyfrową, wideo na rządzanie czy pay per view.

Work Flow obejmie z kolei wszystkie procesy biznesowe w ujednoliconym systemie informatycznym, ułatwiając zarządzanie relacjami z klientem: wystawianie rachunków, księgowanie wpłat, rejestrację usterek, przygotowanie zleceń dla serwisantów, zarządzanie kalendarzem serwisantów, sprzedaż, instalację i aktywację nowych usług, raportowanie, itd.

Wdrożenie nowych rozwiązań w sferze informatycznej to duże przedsięwzięcie organizacyjne, które jest jednak niezbędne, by sprostać rosnącym wyzwaniom rynku i oczekiwaniom klientów. Specyfika działalności operatorów kablowych podlega znacznym przekształceniom, związanym z coraz łatwiejszym dostępem do technologii w zakresie przesyłania danych, głosu i obrazu, a także zarządzania odbieranymi informacjami. Operator, który chce być konkurencyjny musi posiadać także zaplecze zdolne do przetworzenia wszystkich informacji pojawiających w toku rozszerzonej działalności biznesowej. Takie właśnie zaplecze zbudujemy przy współpracy z firmą Alcatel – komentuje Tomasz Żurański, prezes Vectry.

Wdrożenie będzie prowadzone etapami. Abonenci Vectry z pierwszych miast objętych nowym systemem będą mogli skorzystać z usług Centrum Obsługi Klienta już w czerwcu tego roku. Wtedy też trafią do nich pierwsze rachunki drukowane na pojedynczych blankietach. Stopniowo system będzie obejmował kolejne miejscowości i grupy abonentów tak, aby w I kwartale 2007 roku był dostępny już we wszystkich sieciach Vectry. Natomiast udostępnienie możliwości zarządzania kontem i rachunkiem abonenckim przez Internet planowane jest w 2007 roku.

Inwestycje Vectry w nowoczesne platformy informatyczne mają charakter kompleksowy, ponieważ uruchomienie systemu do obsługi klientów poprzedzono wdrożeniem systemu klasy ERP – IFS Applications - który ułatwi zarządzanie Grupą i koordynację wewnętrznych procesów biznesowych. Dostawcą technologii i firmą wdrażającą była IFS Poland. Nowy system ERP obejmuje obszary takie jak: kontrola obiegu dokumentów, finanse i księgowość, gospodarka magazynowa, projekty inwestycyjne i konserwacja sieci, środki trwałe oraz kadry i płace. Zarówno system wprowadzany przez Alcatel jak i IFS będą zintegrowane w zakresie finansowym i zarządzania magazynami.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Vectra