Vectra, operator kablowy oraz dostawca usługi triple play, rozpoczęła prace nad uruchomieniem nowoczesnego Centrum Obsługi Klienta oraz wprowadzeniem nowego systemu billingowego.
Za dostarczenie technologii i sprzętu odpowiada firma Alcatel, która zajmie się też integracją wszystkich wdrażanych rozwiązań. Rozpoczęcie działalności przez Centrum i start systemu planowane są na czerwiec tego roku.
Wdrożenie nowych rozwiązań ma na celu podniesienie jakości obsługi klientów oraz udoskonalenie i przyśpieszanie wszystkich procesów związanych z zarządzaniem danymi. Dzięki temu abonenci zyskają szybki i łatwy dostęp do informacji o swoim rachunku, zamówionych usługach, nowościach w ofercie, pomocy technicznej itd. Ponadto, wprowadzenie nowego systemu billingowego umożliwi ujęcie wszystkich opłat abonamentowych na jednym rachunku o czytelnej strukturze, dzięki czemu abonenci zaoszczędzą na opłatach pocztowych lub przelewach bankowych. W przyszłości VECTRA planuje także wprowadzenie możliwości samodzielnego zarządzania kontem abonenckim przez Internet.
Podpisana z firmą Alcatel umowa na zintegrowany system zarządzania procesami biznesowymi przewiduje dostawę trzech podsystemów: Call Center, Billing i Work Flow.
Pierwszy z nich – Call Center – obejmuje funkcjonalności związane z telefoniczną obsługą abonentów oraz uruchomienie nowych kanałów kontaktu, takich jak e-mail, faks, komunikator internetowy.
Billing to najnowszej generacji system billingowy – na licencji Suntech - obsługujący obecnie oferowane przez Vectrę usługi, czyli telewizję kablową, dostęp do Internetu i telefonię, oraz usługi planowane w przyszłości, np. telewizję cyfrową, wideo na rządzanie czy pay per view.
Work Flow obejmie z kolei wszystkie procesy biznesowe w ujednoliconym systemie informatycznym, ułatwiając zarządzanie relacjami z klientem: wystawianie rachunków, księgowanie wpłat, rejestrację usterek, przygotowanie zleceń dla serwisantów, zarządzanie kalendarzem serwisantów, sprzedaż, instalację i aktywację nowych usług, raportowanie, itd.
Wdrożenie nowych rozwiązań w sferze informatycznej to duże przedsięwzięcie organizacyjne, które jest jednak niezbędne, by sprostać rosnącym wyzwaniom rynku i oczekiwaniom klientów. Specyfika działalności operatorów kablowych podlega znacznym przekształceniom, związanym z coraz łatwiejszym dostępem do technologii w zakresie przesyłania danych, głosu i obrazu, a także zarządzania odbieranymi informacjami. Operator, który chce być konkurencyjny musi posiadać także zaplecze zdolne do przetworzenia wszystkich informacji pojawiających w toku rozszerzonej działalności biznesowej. Takie właśnie zaplecze zbudujemy przy współpracy z firmą Alcatel – komentuje Tomasz Żurański, prezes Vectry.
Wdrożenie będzie prowadzone etapami. Abonenci Vectry z pierwszych miast objętych nowym systemem będą mogli skorzystać z usług Centrum Obsługi Klienta już w czerwcu tego roku. Wtedy też trafią do nich pierwsze rachunki drukowane na pojedynczych blankietach. Stopniowo system będzie obejmował kolejne miejscowości i grupy abonentów tak, aby w I kwartale 2007 roku był dostępny już we wszystkich sieciach Vectry. Natomiast udostępnienie możliwości zarządzania kontem i rachunkiem abonenckim przez Internet planowane jest w 2007 roku.
Inwestycje Vectry w nowoczesne platformy informatyczne mają charakter kompleksowy, ponieważ uruchomienie systemu do obsługi klientów poprzedzono wdrożeniem systemu klasy ERP – IFS Applications - który ułatwi zarządzanie Grupą i koordynację wewnętrznych procesów biznesowych. Dostawcą technologii i firmą wdrażającą była IFS Poland. Nowy system ERP obejmuje obszary takie jak: kontrola obiegu dokumentów, finanse i księgowość, gospodarka magazynowa, projekty inwestycyjne i konserwacja sieci, środki trwałe oraz kadry i płace. Zarówno system wprowadzany przez Alcatel jak i IFS będą zintegrowane w zakresie finansowym i zarządzania magazynami.
Źródło tekstu: Vectra
Tam znajduje się siedziba Zjednoczonej Prawicy.
Mało kto korzysta z SMS? To poczekaj na statystyki z najbliższych świąt. Być może u twojego wirtualn ...
Nic nie kombinują. Play już nie wróci do Plusa do roamingu krajowego (w zupełności wystarcza mu Oran ...
czyszczą magazyny tego snapa Samsung produkował
I dla zakurzaczy!