Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Vectra ukarana za naruszenie praw konsumentów

Vectra ukarana za naruszenie praw konsumentów

sirmark 27 Grudnia 2012 21:16

0 0

UKE w związku z serią skarg konsumenckich i naruszeniem kilkunastu obowiązków informacyjnych w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych nałożył na spółkę Vectra karę w wysokości 350 tys. zł.

Decyzja prezesa UKE została wydana w związku z wynikami przeprowadzonej kontroli w spółce. W trakcie postępowania Urząd przeanalizował materiał dowodowy zawierający kopie umów i aneksów do umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartych z użytkownikami, a także dokumentację prowadzonych przez spółkę postępowań reklamacyjnych. Analiza tej dokumentacji wykazała liczne naruszenia przepisów Prawa telekomunikacyjnego oraz przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.




W ocenie Urzędu, Vectra nie dopełniła obowiązków w zakresie kilkunastu kategorii spraw, naruszając m.in.:
obowiązek określania w umowach rodzaju świadczonych usług,
obowiązek określania w umowach zakresu obsługi serwisowej,
obowiązek określania w umowach zakresu świadczonych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, ze wskazaniem elementów składających się na opłatę abonamentową:
obowiązek określania w umowach danych dotyczących jakości usług, zakresu odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy,:
obowiązek określania w umowach wysokości odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty, terminów składania oraz rozpatrywania reklamacji,
obowiązek pisemnego potwierdzenia przyjęcia reklamacji w terminie oraz przekroczenie przez spółkę obowiązku udzielenia pisemnej odpowiedzi na reklamację w terminie,
obowiązek zawarcia w pisemnej odpowiedzi na reklamację pouczenia o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym.

Źródło tekstu: UKE, wł     

Dodaj do:
w sumie: 11
  • 1

    1. ~wosq  2012-12-27 22:46:25  host: user-164-127-3-151.play-internet.pl

    Powinni jeszcze ponieść konsekwencje za usuniecie z oferty telewizyjnej najlepszego polskiego kanału dokumentalnego PLANETE. Oczywiście konsekwencje innego typu np. masowe odejścia abonentów.

  • 3

    2. ~były pracownik  2012-12-27 23:52:52  host: 89-72-238-65.dynamic.chello.pl

    Fakt, faktem sama Vectra nie jest zła, lecz konsultanci na infolinii (reklamacje) traktują ludzi jak bydło. Niestety nie ponoszą za zachowanie najmniejszych kar. A miejscowe BOKi następnie wysłuchują...

  • 2

    3.  2012-12-28 01:02:26

    @1 "najlepszego polskiego kanału dokumentalnego PLANETE" Jakiego ? W Vectrze nie ma kanałów dokumentalnych oprócz Planete+. Discovery dzisiaj to stacja jak MTV, tam nie ma dokumentów, same show o tatuażach, motocyklach. O przepraszam mamy II wojnę, biblię, egpit czy łowcy okazji i tak w kółko. Planete+ to jedyny normalny, w dosłownym znaczeniu tego słowa program dokumentalny, lepiej niech wywalą połowę Discovery, a zostawią Planete. No cóż tak jak - telewizja czy kino są przestarzałe(robią się), to samo dzieje się z operatorami. TVP myśli, że może emitować film o 2:00 czy w kółko Klan, Plebanię i Modę, tak mamy coś nowego jak HBO GO. Czekam na kablówkę czy telewizję gdzie widz sam wybierze to co chce oglądać (z całego świata), nie Cyfra+, nie n-ka, Polsat Cyfrowy czy Vectra, ale wybierasz sobie sam 15, 25, 40 programów i tylko za nie płacisz. Po co 80 czy 140 skoro interesuje cię ~ 5 ogólnych i kolejne 5-10 do 15 tematycznych ? Tylko wtedy jak wcisnąć kit o tym, że mamy tyyyylllleeee programów ? Vectra wg mnie od dawna stosuje taktykę przejąć, potem mamy tak: dodamy 4 usuniemy 5-6. Zabierzemy 2-3 fajne damy 4 bezwartościowe. Widzom wciśnie się bajkę, że chcieli, ale nie mogli, to wina złych - obcych (firmy, która była wredna i się nie chciała złośliwe z Vectrą dogadać). Patrzyłem w Vectrze na ofertę, umowy eksponowane są na 35 miesięcy! Do tego pakiet platynowy jest zupełnie nieopłacalny. No chyba, że dla kur domowych, dochodzi Domo, Kuchnia, Discovery Showcase, Foxlife, Polsat Cafe i bajki. Gdzie jakiś porządny kanał z filmami, może dokumentalny, sportowy ? Np. Eurosport 2 i Cinemax. Więc albo niższy albo VIP, z tym że lepiej do niższego chyba dokupić pakiet HBO czy Canal+ za 30zł, a nie płacić za coś czego i tak się nie ogląda. Najśmieszniejsze jest to, że kiedyś w obecnym powiedzmy platynowym były programy jak Extreme Sports, MCM i to w jakiej cenie. Gdzie Vectra ma MGM, Arte, bez Planete+ niech sobie wsadzą taką ofertę, a może wróci w Platynie

  • 3

    5. ~W4Ready  2012-12-28 08:08:07  host: 89-70-93-25.dynamic.chello.pl

    @4: Zastanawiam się, dlaczego UKE (albo Komisja Europejska) nie zakaże "samoprzedłużania" umów. Przecież jest to działanie na niekorzyść abonentów.

  • 2

    6.  2012-12-28 08:24:14

    @5, napisze kolokwialnie: "z deczka oczywiste stwierdzenie" ;p

  • 3

    7. ~były abonent  2012-12-28 09:09:31  host: ip-37-109-52-18.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Świetna decyzja. Sam miałem ochotę napisać do UOKiK nt. praktyk tej spółki. Brak określania kary umownej w umowie oraz zasad przedłużania umów (obligatoryjny element umowy), a następnie przedłużanie umowy o kolejną lojalkę. Dziwne, że UOKiK tego nie wyłapał, ale może za to dostaną kolejną karę. czego szczerze im życzę. Inna sprawa, że 350k to dla nich żaden pieniądz. więcej zarobili na tych praktykach.

  • 1

    8. ~wojte  2012-12-28 09:45:44  host: 178-37-30-184.adsl.inetia.pl

    @5 Też się kiedyś zastanawiałem. Problem polega niestety na na tym,że wielu ludzi to buraki. Kiedyś umowy kończły się z chwilą upłynięcia terminu. Wielu ludziom w wyniku NORMALNEJ procesury poodcinano telefony itp. Zrobiła się wielka wrzawa i prawodawca zmienił zapis na automatyczne przedłużanie (operatorzy się ucieszyli). Aby zerwać w regulaminowym czasie umowę terminową musisz ją wypowiedzieć, co zawsze czynię z 40 dniowym wyprzedzeniem. Przez durnych ludzi mamy takie prawo. Niech sobie podpisują umowy bezterminowe jak tak chcą. Ciekawe jest, że w wielu przypadkach cena w umowie bezterminowej jest wiele wyższa jak czasowej, co za dziwolągi.

  • 2

    9. ~dag  2012-12-28 11:25:54  host: 91-231-53-2.holicon.pl

    Sensownym rozwiązaniem było przechodzenie wygasłej umowy terminowej w bezterminową, którą mozna renegocjować, albo wypowiedzieć z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia. Automatyczne przedłużenie na czas określony to chamstwo :/

  • 0

    10. ~Jacek  2013-01-02 17:01:14  host: 093105195234.skierniewice.vectranet.pl

    Sam mam Vectre i niestety bede musial sie z nia meczyc.W moim miescie nie ma doslownie zadnej alternatywy dla ich uslug no chyba ze Orange ale patrzac na oferte to kiepsko wypadac.Przed swietami jak mieli oferte z prezentami to wyslalem swoie zgloszenie do Vectry.Po tygodniu!! oddzwonil konsultant z pytaniem czy jestem nadal zainteresowany oferta.Powiedzialem ze tak,ze interesuje mnie oferta ze sprzetem(takie zreszta wyslalem zgloszenie).Gosciu na infolini mowi ze zaraz sprawdzi co moge mi zaoferowac itd.Po chwili mowi ze niestety ale przy tym abonamencie telefonicznym(dodam ze mam u nich TV Platynowa,internet i telefon z 500 minutami) nie moga mi nic zaoferowac,ze gdybym mial mniejszy plan na telefon to wtedy tak.To ja sie pytam po kiedy w ogole dzwonil skoro mogli wczesniej to sprawdzic albo na swojej stronie zamiescic jakies wytyczne co do promocji a tam zadnej infrmacji.Zeby bylo zabawniej brat ma u nich Tv platynowa i internet.Nie ma telefonu i jemu zaoferowali ta promocje z tabletem ale podwyzszaja mu abonament o jakies 50 zl miesiecznie(przy umowie 2 letniej to roznica a abonamencie przekracza wartosc rynkowa tabletu).Niech sobie wsadza te promocje skoro dla ludzi ktorzy maja jeden z wyzszych abonamentow nie w ogole oferty a dla troche tanszych zdzieraja taka kase ze szkoda gadac.Nie wspomne juz o tym ze co chwila brakuje jakiejs uslugi bo maja awarie a artefakty na obrazie u nich to norma i to na kanalach niby "HD".Gdybym mial tylko mozliwosc zmiany to juz dawno bym sie z nimi pozegnal

  • 0

    11. ~  2013-01-10 18:16:13  host: 088156157013.stargardszczecinski.vectranet.pl

    nie wiem o czym pisza co niektorzy, ale najwyrazniej niz rozumieja pewnych kwestii?? zdziwony ze umowa zostala przedluzona?? jest to w tej chwili bardzo dobre rozwiazanie - cena sie nie zmienia i wcale nie ma zadnego okresu zobowiazania, jest 30 dniowy okres wypowiedzenia, w PLAY tez mi przedluzaja umowe i jakos nikt sie nie dziwi

  • 0

    12. ~gość  2013-07-29 13:50:48  host: ip-37-209-150-30.free.aero2.net.pl

    niestety nie jest jak piszesz. umowa zostaje przedłużona na kolejnych 6 m-cy i jeśli będziesz chciał zerwać w tym czasie to zapłacisz kary za "zerwanie warunków promocji", w moim przypadku 255zł.... Zobaczymy co się z tego wykluje.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-232-99.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.